Sök:

Visualisering för spelbaserat lärande


Denna underso?kande designstudie utforskar hur visuellt material till en simulator kan komma att se ut och hur va?gen fram till det fa?rdiga designen kan se ut. Simulatorn som sta?r i centrum fo?r just denna studie kallas fo?r Simulerade Provokationer (SimProv) och har la?rarstudenter som huvudsaklig ma?lgrupp. I SimProv kan la?rarstudenten som anva?ndare va?lja mellan fyra olika handlingar i en klassrumssituation. Klassrumssituationerna a?r baserade pa? ha?ndelser som la?rare i svenska skolan dagligen kan mo?ta.Det visuella materialet skapas fo?r att illustrera handlingsalternativen och i sto?rsta mo?jliga ma?n fa? med la?rarens ka?nslor och tankar. Litteraturgenomga?ngen tar upp ledarskap, kroppsspra?k och visualisering. Genom fo?rstudie, skisser och utva?rdering tas ett visuellt material fram baserat pa? ba?de tidigare forskning och utforskande design. 

Författare

Efrosini Trikilis Johanna Nyberg Hamrén

Lärosäte och institution

Linköpings universitet/Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapTekniska högskolan

Nivå:

"Kandidatuppsats". Självständigt arbete (examensarbete ) om minst 15 högskolepoäng utfört för att erhålla kandidatexamen.

Läs mer..