
Sökresultat:
601 Uppsatser om Waldorf pedagogy - Sida 9 av 41
Pedagogikens roll inom tandvården: en uppsats om den edukativa processen i mötet med patienten
Arbetet handlar om pedagogikens roll för att underlätta bemötandet mellan vårdare och patient och därigenom åstadkomma lärande i riktning mot en förbättrad hälsa. I detta fall begränsas undersökningen till tandvården och mötet mellan tandhygienist och patient. Förutom att ha en god kunskap om tandvård och munhälsa krävs det att tandhygienister lyckas nå ut med sin information och i visa fall få patienten att ändra på sitt beteende. Det är då det pedagogiska bemötandet ett viktigt redskap..
De som stör skall bort : Gymnasieelever och gymnasielärare vid ett omvårdnadsprogram skildrar sin skolvardag
I uppsatsen skildrar gymnasieelever och gymnasielärare vid ett omvårdandsprogram sin skolvardag. Uppsatsens fundament utgörs av en omfångsrik empirisk undersökning främst baserad på ostrukturerade intervjuer. Intervjuerna kompletteras med observationer vilka ligger till grund för en miljöbeskrivning som visualiserar kontexten.En av slutsatserna är att varken elever eller lärare är tillfreds med rådande situation vilket innebär att samtliga efterfrågar förändring. Undersökningen visar också att elever och lärare inte lierar sig med varandra i sin strävan efter en meningsfull skolvardag utan är benägna att skylla problemen på varandra..
Läspedagogik och läsförståelse - finns det ett samband? : En jämförelse av läsförståelsen hos elever i årskurs 4 och 6 och lärarnas arbete med läsning och läsförståelse i klassrummet
Uppsatsens övergripande syfte var att undersöka eventuella skillnader och likheter mellan elever i årskurs 4 resp. årskurs 6 med avseende på läsförståelsen. För att mäta läsförståelsen användes ett välbeprövat läsförståelsetest. Syftet var också att beskriva hur lärare, med ansvar för läs- och skrivutvecklingen i respektive klass, arbetar med läsning och för att stimulera läsförståelsen hos sina elever. För att ta reda på hur lärarna arbetar besvarades en enkät.
Könsförvirring : En narrativ studie av normbrytande genus i barndomen
This essay deals with non-normative gender expressions during childhood. I?m using narrative theory and methods to analyze autobiographical narratives. My questions are:What strategies does the non-normative person use to deal with his otherness?Using the methodological analysis tool ?turning point?, where are the turning points in the narratives? Are their any common turning points in the various narratives?Where is the responsibility placed in the narratives for that someone does not fit in by the adults/ staff at the school/kindergarten- on the non-normative person or at the surroundings?The experiences are interpreted through theories and concepts from queer theory and gender theory.
Barn i behov av särskilt stöd? : en jämförande studie av det pedagogiska arbetet mellan Montessori-, Reggio Emilia-, Waldorf- och den traditionella förskolan
Studien syftar till att undersöka hur pedagoger i förskolor med olika pedagogiska inriktningar definierar barn i behov av särskilt stöd. Vi vill också ta reda på vilka faktorer som påverkar deras val av arbetssätt samt vilka barn som är berättigade till ett åtgärdsprogram. Vi har genomfört en kvantitativ studie med en enkät som instrument. Studien har genomförts på tolv förskolor med de för vår studie aktuella pedagogikerna. Enkäten innehåller 21 frågor.
En studie av hur matematiklärare på gymnasiet upplever sin kunskapsnivå i Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK)
Den digitala utvecklingen både i samhället i stort och inom utbildning accelererar som aldrig förr. Många ungdomar idag har tillgång till digitala verktyg så som dator, mobiltelefon, surfplatta mm. Detta ställer nya krav på utbildning och därmed också nya krav på lärarna. Ett urval av matematiklärare på gymnasienivå fick i en webb-survey rangordna vilken kunskapsnivå de anser sig ha med avseende tre huvudområdena som beskrivs av ramverket Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK): teknik, pedagogik, ämnesinnehåll och kombinationer av dessa. Resultaten visar att lärarna anser sig ha en hög kunskapsnivå med avseende på pedagogik och ämnesinnehåll samt kombinationen av dessa men att kunskapsnivån ligger lägre när det gäller teknik och då framförallt den rent tekniska biten (t.ex.
Dramapedagogikens inverkan på elevers självförtroende / Drama Pedagogy and its Influence on Students? Self-confidence
Utvecklingen av självförtroendet är en pågående process. Ett dåligt självförtroende hos skolelever återspeglas på deras arbetslust och resultat i skolan. Hur yttras det och hur kan man avstyra det? Kan dramapedagogiken hjälpa och hur i så fall? Vad är dramapedagogik?
I detta arbete beskrivs dramapedagogikens metod och inverkan på att motverka dåligt självförtroende hos elever. Underökningen baseras på litteratur samt empirisk undersökning i form av intervju med tre elever och en dramapedagog.
Utomhuspedagogisk inlärning : För elever med koncentrationssvårigheter
The overall aim with this study is to elucidate outdoor education as an education method and on the basis of that illustration to examine active educators vision on it as a way to motivate students' learning. This study is based on a literature component and a qualitative study through interviews five teachers.The results of the interviews show how to interpret the motivation and how to work with students' motivation. As well as outdoor education as part of the activity. The interviews show the importance of outdoor education can be to increase students'motivation for learning. They also show the importance of outdoor education is for student learning and test scores have shown the effectiveness of student learning through outdoor education.
Elevtexter - en analys av elevers skriftspråksutveckling och syn på musik från grundskolan till gymnasiet
The purpose of the present study is to explore differences in the musical opinions and preferences and the quality of written language between pupils of two age groups (12 and 17 resp). Two classes were chosen, one from each age level. Each class/group was also divided by gender. The pupils asked to write an essay on their musical opinions and preferences. The essays were analyzed with respect to musical content and linguistic form.
Lärares erfarenheter av att använda sociala medier i undervisning
This study aims to investigate how and why teachers use social media to reach their students, and how they handle different levels of computer literacy among students.The purpose of this study is to investigate the experience of teachers using social media in their teaching. I have done interviews with two teachers, who use social media in different ways. One of the teachers makes her students publish their work on the Internet on wiki-spaces, and the other one use Facebook for discussions and teamwork. This report uses the pedagogy theories laid forth by Vygotskij as a vantage point to analyze the answers from the teachers. I have also looked at some of the published student texts on the Internet.This study concludes there are students who don?t have access to computers and Internet at home.
Undervisning utan kursplan och betyg
Abstract
My purpose of doing this study is to investigate the culture of delivering
education in a strange combination of subjects labelled ?Language choice
Swedish/English?. The activity however exists without curriculum, syllabus or
certification. I want to put study the problem of delivering an educational
activity without national certification. I will use a hermeneutic approach and
render properly the headmaster?s, the teachers? and the students? views on the
activity in one school.
Läroplanens inverkan på elevens lärande - Några grundskollärares upplevelser
Syftet är att undersöka hur grundskollärare upplever elevens möjlighet till
lärande. För att komma till en slutsats frågade vi grundskollärare om deras
möjligheter att skapa lärtillfällen för sina elever. För att få svar på frågan
intervjuade vi några lärare. Studien har en hermeneutisk ansats som vi
kompletterar med kvalitativa data. Vi valde en hermeneutisk ansats för att
tolka de svar vi fick från våra informanter.
Konstpedagogik : ett alternativt arbetssätt
This study concerns art education, and the importance of creativity in learning. The objective is to examine the use of art education in practice, and the school teacher?s position on this practice.The theoretical basis of the study is rooted in a socio-cultural perspective, and concerns the relationships between theoretical concepts as learning, knowledge and art education.The investigation is qualitative and the main research methods are participant observations and structured interviews.The group studied in this investigation consisted of five active educators, who work at different schools and make use of art-based methods in their daily work.My results show that teachers believe that art education can be used by schools as a gateway to the other subjects. Art is regarded as a form of understanding through which pupils explore their surroundings, challenge their ideas and build skills through interaction with others..
Vem är du? Vem är jag? Följarens charader!
The purpose of this two years master´s thesis in Archive, Library and Information Museum science is to examine the ideas about children and childhood which have an influence on the storytime at public libraries. The material on which this thesis is based, is a methodbook which is aimed to develop the storytimes and those picture books that are recommend in the methodbook. The theoretical points of departure are discourse analysis and childhood sociology. The concepts of being and becoming are frequently used when analyzing the methodbook. Other theoretical points of departure are the combination of narratologi, semiotics and hermeneutics, which are also used when analyzing the picture books.The result indicates that the storytime, recommended in the methodbook, is based on the idea of a timeless culture of childhood - where the "modern child" including the media used today - is left out. Concepts as nostalgia and pedagogy are tightly connected.
Timing i sångundervisningen
Since my experience is that teachers in singing hardly ever talk about when to sing a tone, I have chosen to examine this fact through interviews and earlier research in this matter. The interviewed singing teachers belong to different genres (classical music, pop/rock, jazz and folk music). I asked them to share their thoughts about the word timing, when it comes to music. I also wanted to know if they have any methods when it comes to teaching students to improve their timing. Further on, I have been discussing the results and the literature in order to make clear in what way singing teachers give priority to when a tone is being sung.