Sök:

Sökresultat:

1834 Uppsatser om Visual perception - Sida 13 av 123

Svenskars och islänningars perception av känslor i det svenska språket

SammanfattningHur bra är vår perception av känslor i tal och vad är det som gör att vi uppfattar skillnader mellan dem? Finns det könsrelaterade och kulturella skillnader i uppfattningen? En undersökning har genomförts för att komma närmare svaren på dessa frågor. 16 personer med svenska och 16 med isländska som modersmål deltog i ett perceptionstest där de fick lyssna på 120 svenska yttranden uttalade av svenskar. Yttrandena var semantiskt neutrala men samtidigt påverkade av positiva, neutrala eller negativa bilder. Lyssnarna fick bedöma hur pass negativa, neutrala eller positiva de tyckte yttrandena var på en sju-punktskala.

ATSVIS : Airport Traffic Surveillance and Visual Information System

Det primära målet med examensarbetet var att utforma ett koncept på hur man kan göra flygtrafiken säkrare både på marken och i luften. Konceptet fick namnet ATSVIS, vilket står Airport Traffic Surveillance and Visual Information System. ATSVIS är tänkt att ge anvisningar om vad nya idéer och ny teknologi kan tillföra piloten och trafikledningen. ATSVIS avser även att automatisera och förenkla flygtrafiken, vilket skall leda till säkrare flygtrafik både i luften och på marken. Konceptet ATSVIS kommer att utformas efter egna idéer och från intervjuer med branschfolk.

Fysisk aktivitet i förhållande till global self-esteem, self-perception och social kroppsångest

Syftet med föreliggande studie var att undersöka samband mellan global self-esteem, fysisk aktivitet och social kroppsångest. Vidare var syftet att undersöka skillnader mellan kön, ålder och fysisk aktivitet angående global self-esteem, self-perception och social kroppsångest. 171 försökspersoner deltog i studien genom att svara på en enkät, besående av instrumenten Physical Self-Perception Profile (PSPP) (Fox & Corbin, 1989) och Social Physic Anxiety Scale (SPAS) (Hart, Leary & Rejeski, 1989). Resultatet visade negativa signifikanta samband mellan fysisk aktivitet och global self-esteem och även mellan global self-esteem och social kroppsångest. Däremot fanns inget signifikant samband mellan fysisk aktivitet och social kroppsångest.

This is not abook: perception som process

KOGNITIV PSYKOLOGI DEFINIERAS som människans förmåga att samla in och bearbeta information. Allt vi ser i vardagen bearbetas av hjärnans kognitiva processer där hjärnan sorterar och försöker kategorisera information för att göra det lättare för oss människor att orientera oss i vår miljö. Genom denna process kopplar hjärnan ihop det vi ser med det vi vet och skapar på detta sätt ett verktyg som hjälper oss att se, höra, minnas och tänka. DETTA VAR VAD Henrik Roos och Sebastian Jääskeläinen ville utforska närmare. En djupdykning ner i människans intellekt gick av stapeln för att se hur vi påverkas av det vi ser och på vilket sett vi relaterar detta till vårt eget förflutna.

Perception och produktion av intonation och rytm hos barn med flerspråkig bakgrund : Testning med ITAP

Prosodi varierar mellan olika språk och innefattar det talade språkets rytm, melodi och dynamik. Flerspråkighet blir allt vanligare i det svenska samhället, vilket gör det viktigt att studera flerspråkighet ur ett logopediskt perspektiv. ITAP är ett icke-språkligt prosodiskt test som prövar perceptions- och produktionsförmåga av intonation och rytm. Testet har hittills testats på en grupp enspråkiga svensktalande barn med typisk språkutveckling.Syftet med föreliggande studie var att testa produktion och perception av intonation och rytm hos flerspråkiga barn, med hjälp av ITAP, samt att jämföra resultaten med en enspråkig svensktalande grupp.I studien deltog totalt tio barn. Fem barn med svenska och somaliska som språk, samt fem barn med svenska och arabiska som språk.

Ett språk för alla? : en kvalitativ studie av ett antal pedagogers syn på sinanvändning av IKT-verktyg i den tidiga läs- och skrivinlärningen

The aim of this study is to investigate a number of class teachers' thoughts on the use of information and communications technology (ICT) in early literacy learning. The study has been conducted as a qualitative study, interviewing five teachers with the help of an interview guide. Three central questions were posed.What perception do the teachers have about the use of ICT in their tuition?What perception do the teachers have about the pupils' literacy learning in teaching with ICT tools?What perception do the teachets have about teaching and learning by means of ICT when it comes to pupils with reading and writing difficulties/dyslexia?The overall theoretical basis of the study is Vygotskij's sociocultural theory.In conclusion, the result of the study is as follows.Most class teachers feel that the training they have undergone in ICT education was adequate, but they also call for skill development.Most teachers believe that the use of ICT tools provide opportunities to adapt their teaching to pupils' knowledge level. The teachers' opinion is that ICT in teaching is useful for pupils' progress in early literacy learning.Most teachers also believe that ICT tools in teaching can be of some help for pupils with reading and writing difficulties/dyslexia.One obstacle in helping these pupils is lack of time.Therefore, the majority of the teachers hand these pupils over to special education outside the classroom..

Bilden av Kina ? Kinas bild : Kinesiska försök till vilseledning genom media

China has a long tradition of using deception and psychological tactics. During the 2008 Beijing Olympics, China displayed extensive perception management, aiming at showing a better picture of China. The purpose of this study is to examine if China has continued to display a distorted image since the Olympics and if it could be classified as attempts on deception directed towards a western audience.By combining case studies with descriptive, comparative and a qualitative content analysis method, three cases are researched in order to establish how they are portrayed in the Chinese newspaper China Daily and the BBC News. The differences discovered are matched with the six different kinds of deception presented in Barton Whaley?s general deception theory.In all three cases, numerous examples can be found which indicates that China attempts to deceive their western audience through the media.

Visual merchandise online

Syfte: Studiens syfte är att presentera en struktur för online-baserade modeföretags visuellakommunikation. Utgångspunkten är den fysiska butikens visual merchandise-strategier, sommodifieras för att skapa en modell anpassad till online-perspektiv.Metod: För att besvara vårt syfte undersöktes hur webbshoppar arbetar med sin visuellakommunikation genom en kvalitativ observationsstudie. Fyra webbshoppar observeradesunder en period på två veckor, vid tre olika tillfällen. Observationen utgick från studiens egenmodell där visual merchandise-strategier från den fysiska butiken kodats till ett onlinesammanhang.Ett observations-schema med öppna frågor arbetades fram för att praktisktkunna genomföra observationen på ett strukturerat sätt. Arbetet med observationen skeddeparallellt med analysen som kunde anpassas och påverka varandra.

Akustik och säkerhet i inomhusarenor

The background to the study is that within the next ten years about 50 new multi-purposeindoor arenas will be built. These are used for various events such as sports, concerts, etc. In order to achieve a high level of security in the case of danger alarm signals and alarmmessages must be heard well by the visitors. ÅF-Ingemansson wanted to show builders the importance of good speech perception and that it is not observed in arenas today. They conducted technical tests on two large multi purpose indoor arenas to develop parameters that affect speech perception in the arena.To get a subjective view of how these arenas are experienced a survey was created.

Retoriken i estetiken : En retorisk analys av prisbelönta reklamannonser

This thesis is a qualitative study in which 12 award-winning printed adverts, awarded with either a Swedish ?Guldägg? or an international Clio Award, have been analyzed from a rhetorical perspective. Visual rhetorics were used to analyze the adverts in order to expose the rhetorical concepts and to find out whether the rhetorical concepts represented in the Swedish adverts are the same concepts represented in the international adverts. One of the conclusions drawn is that pathos-arguments, a rhetorical concept where the senders allude to the emotions of the receivers, are the most prominent in both Swedish and international adverts, but are used in different ways. Another conclusion drawn is that the adverts are overall characterized by their messages not being explicit.

Microsoft Visual Studio och osCommerce - en jämförelse mellan två verktyg

This report represents a comparison between two different tools used to create an online store that was developed by two students at the Technical University in Jönköping. The web shop will be of great benefit to both customers and administrator in a food firm known as Mattias' Livs. The company wanted an online store that facilitates the sale section and gives a full control of their stocks. The aim of this thesis is to create an online store that offers customers the ability to shop online and help the staff to operate the company in a simpler and more efficient way, which reduces the need for human resources and thus leads to less costs for the company. The aim also includes a comparison between the two different tools used to create the online store.

Bildskapande : En undersökning i hur pedagogerna på en förskoleavdelning ser på och bemöter barns bildskapande

This report describes a study of how educationalists, from one preschool group, approach to and respond to children ?s creative activity in preschool. To answer the survey ?s purpose I used four research questions, which is the following:-What function do the educationalists give the creative activity in the working?-How do they see the importance of thecreative activity for thechild and its development?-How doeducationalists considerthat theyrespond to the child's creative activity?-Is thereany norms surrounding creative activity in preschool?The theoretical base of the study is rooted in the sociocultural perspective, where creative activity and visual arts can be seen as mediating cultural tools. The method is a qualitative interview of five preschooleducationalists.

Redovisning av pågående arbeten och principen om rättvisande bild : ett revisionsperspektiv

The purpose of this quantitative study has been to investigate teenager?s perception of obsessions and compulsive acts. Teenager?s perceptions and experiences as well as connections between the taboos surrounding the topic and the perception have been examined. The study has taken in to consider gender perspective, in regards to certain topics.

Betydelsen av närmiljöns definition : En sambandsanalys av befolkningssammansättning, valdeltagande och röstande på demokraterna i New York

The main purpose of a logotype is to harmonize with a company?s business concept and culture. This study is based on the receiver?s attitudes about three different logotypes - Volvo, Telia and Mcdonald's. It informs the reader about the importance of a logotype as a mean of communication and if the perceptions of the logotype harmonize with the profile of the company.

Omslagsbilder till DVD-filmer : Exempel på visuell kommunikation

This thesis is about cover illustrations of DVD movies as examples of visual communication. I have studied the cover illustrations of the three movies Gran Torino, Secret Window and As White As Snow. My research assignment has been to find out how the cover illustrations of DVD movies communicate in relation to the story. I have also been looking for what makes a cover illustration interesting and if the interest in itself is individually considered or if there are certain general rules regardless of the observer.To reach a conclusion I have been studying components in advertising pictures, visual communication and how the commercial producers use advertising to communicate with the observer. Semiotics, advertising and comparisons between the cover illustrations have been my method for analyze.I have come to the conclusion that cover illustrations are meticulously produced, and that every single part of them is important for the observers? over all impression and interpretation of the cover illustration.

<- Föregående sida 13 Nästa sida ->