
Sökresultat:
774 Uppsatser om Visual merchandising - Sida 4 av 52
Förtätning av film till stillbild
During this project a photographer and an illustrator have explored if a single image can communicate a bigger whole, in this case a movie. By analysing five motion pictures with visual communication theories, semiotics and colour symbolism as tools, ten images was created. These images do not only consist of symbols, but also communicate the overall feeling and colour scheme of the movie.These images have been tested in interviews with six individuals, who, except for one, work with visual communication of some kind. They have studied the communication skills of the images from their own experiences.The result of the interviews showed that all images could not communicate a movie. One reason for this was that only a few of the test persons had seen two of the selected movies.
Pratbubblan: den röda tråden : En studie av Karlstads Stadsnäts visuella kommunikation
The purpose of this study is to investigate whether Karlstad City Fiber Network visual elements in the form of a pair of speech bubbles fit into the organization's holistic external communication and branding. The study examines whether Karlstad City Fiber Network image of the organization and the speech bubbles match the stakeholders view and how the visual elements are perceived and recognized by stakeholders. The theory associated with the study is theories of corporate visual identity, image, identity and branding and visual communication. These three elements are important to be aware of when a generation of an effective external communications. Qualitative interviews with employees at Karlstad City Fiber Network and Karlstad municipality has undertaken to give an idea of ??what the organization wants to achieve and what their opinions are.
Attraktivt butikskoncept - Vad som bör ingå för att kunden skall trivas och genomföra köp
Att handla kläder är något alla människor gör, vare sig det är för att vi måste eller för att det som numera är allt vanligare, för att det är en hobby och för många ett behov som tillfredsställs. Då det på marknaden råder stor konkurrens med allt fler valmöjligheter för den allt mer medvetna kunden och allt fler företag även satsar på postorder som alternativ gäller det för den fysiska butiken att särskilja sig och att ha en fungerande butikskommunikation. Butiker måste skapa en miljö där kunderna trivs och dit de väljer att återkomma och hitta ett sätt att slå igenom det brus av erbjudanden som kommer från konkurrenter. Syftet är att undersöka, beskriva och analysera vilka delar som ingår i ett lyckat butikskoncept. Undersökningen bygger dels på butiksobservationer, intervjuer med butikskommunikatörer och ven en enkät som lagts upp på det sociala nätverket Facebook.Slutsatsen vi kom fram till var att det viktigaste för butiken att tänka på var hur personalen uppträdde mot butiksbesökarna, att de var vänliga och hjälpande utan att vara påträngande.Även att lokalen var öppen, luftig så att det var en god framkomlighet i butiken och en belysning som jobbar med lokalen och visar upp kläderna bra.Varorna skall vara exponerade så att kunden får en överblick över vad som finns i butiken, bra organiserat, lättåtkomligt och gärna upphängda i outfit-kombinationer för att inspirera kunden till merköp eller skapa ett nytt behov..
Bildklassresa mellan konststilar och epoker : om bildlärares konstsyn och teknikval i grundskolans bildundervisning
The purpose of this study was to to examine what teachers think about visual art and how the learning process in this subject does look like. To answer these issues, I made interviews with five teachers of visual art from different schools, and I examined several examples of pupils? artworks. The stories of the teachers were analyzed in relation to governing documents and with assumptions from sociocultural theory, postmodernism and pedagogical - aesthetic research as theoretical point of view.By the qualitative interview method, the observations of the pupil?s artworks, and by the analysis of the interviews with the teachers, I have come to the conclusion that teachers think differently about art but they try to keep themselves in line with the national governing documents.
Att marknadsföra kultur ? utvecklingen av en ny visuell identitet för Malmö konsthall
In recent years the arts institutions? role in society have changed. With increased demands on attracting greater number of visitors they use concepts from corporate marketing to communicate with greater success. Theories from museum studies show that the importance of rendering authenticity now has become the new imperative in order to retain the status of a reputable institution. This thesis aims to discuss the development of a new visual identity for the public and non-profit institution Malmö konsthall.
Re-design av StretchFlex UF : Skapandet av en stärkande visuell profil åt StretchFlex UF
This paper presents the creation of a strengthening visual profile for StretchFlex UF. The project consists of an external as well as an internal part. The external part is on the order of the company StretchFlex. The company is created under the education concept by the name of Ung Företagsverksamhet (Young Entrepreneurship) and has passed on to the Swedish Championships in Young Entrepreneurship at the Stockholm International Fairs. Of that we have been commissioned to develop an updated logotype for the company, for the current does not keep proper quality according to the client.
Estetiska lärprocesser i förskolan : Att använda sig av pedagogisk dokumentation för att synliggöra barns lärande i bild, dans och musik
The purpose of this thesis is to find how to work with pedagogical documentation with the aesthetic subjects of dance, music and visual arts. The study also aims to investigate how teachers themselves believe that documentation of these subjects make visible the children?s learning processes. Also to explore if there are any differences in how teachers document the various subjects, and if so, how they can learn from each other to develop the work with pedagogical documentation. I have chosen to use qualitative interviews with a selection of three pre-school teachers who have been working with either dance, music or visual arts.
Den visuella spegelbilden : En kvalitativ studie om mottagarens attityder kring logotypens roll som kommunikationsmedel
The main purpose of a logotype is to harmonize with a company?s business concept and culture. This study is based on the receiver?s attitudes about three different logotypes - Volvo, Telia and Mcdonald's. It informs the reader about the importance of a logotype as a mean of communication and if the perceptions of the logotype harmonize with the profile of the company.
Tekniker för att bygga en add-in till Outlook 2007
Denna rapport tar upp grunderna inom programmering mot Windows Outlook 2007. Den är tänkt att ge en inblick i hur man kan gå till väga och vilka verktyg man kan välja för sitt projekt. Den innefattar en jämförelse mellan användning av det inbyggda Visual Basic for Applications och att skapa ett insticksprogram med Visual Basic. Rapporten innefattar även en textuell beskrivning hur man kan skapa ett enkelt ärendehanteringssystem i Outlook 2007 med möjlighet till registrering av ett nytt ärende via en webbapplikation..
En beslutstödsmodell för övergång till Visual Basic 2005 - Vilka faktorer påverkar valet?
Uppsatsen behandlar det problem som organisationer har stött på när de vill uppgradera sin utvecklingsmiljö och sin produkt till Visual Basic.NET. Uppsatsen identifierar vilka faktorer det är som påverkar valet av en övergång, positiva respektive negativa. Faktorerna ger organisationer en bättre inblick i problemet och hjälper dem att avgöra huruvida de ska göra en övergång eller ej. För att arbeta fram våra faktorer har vi valt att använda oss av ett abduktivt tillvägagångssätt, som mynnar ut i en kvalitativ uppsats. Faktorerna bildar en modell över vad som påverkar valet av övergång samt hur.
Python scripting for network management: PyMIP - TeMIP made
simple
Det huvudsakliga målet var att skapa ett python-bibliotek som fungerar som ett interface till Visual TeMIP. Visual TeMIP är ett C++-API som används till att utveckla applikationer och moduler för alarmhanteringssystemet OpenView TeMIP. Ett sekundärt mål var att skapa en lättvikts-webbserver och en webbklient för de mindre kunder som inte har behov av den fullfjädrade TeMIP-klienten. Webbservern skrevs helt i Python och använde sig av PyMIPbiblioteket, webbklienten skrev i DHTML och AJAX. En ASCII-baserad larmlista skriven i Python gjordes också för att användas av utvecklare och tekniker, samt för att testa funktionaliteten i PyMIP.
Visualiseringsverktyg för Sykedjor
This thesis has been done in order to ease the process of drawing schematics ofelectrical wiring. The need arose after demand from the government due to a seriesof incidents that took place during the revision of the nuclear power plant in year2009.The task of the project has been to create a computer program that can generate agraphical representation of the electrical components relations. The basis for theprogram has been an example of how the client wants the graphical representation tolook. During the course of the project weekly meetings have occured in which theclient has reviewed the work.The result of the project is a program written in Visual Basic Applications that can berun in Microsoft Excel. The program is capable of generating graphics for a majority ofthe cases.
Dagens Nyheter 3.0 : En kvalitativ jämförelsestudie av dagstidningens form i tryckt format respektive applikationsformat
A daily newspaper?s main purpose is to inform its readers without creating noise. Theimportance of the visual presentation is therefore of weight for an effectivecommunication process. This study informs about the importance of typography inthe visual decoding process. The study includes the Swedish newspaper DagensNyheter?s transition from printed media to digital media adapted to an Ipad.
Identitetsskapande på Instagram : En observationsstudie om visuell självpresentation från ett genusperspektiv
The use of social media has increased in recent years and has become a part of everyday life. Through the use of social media grows new opportunities for constructing ones identity, this enables individuals to selective self-presentation. The social media trend has gone from largely consisting of a linguistic communication to become directed towards a more visual form of communication, this encourages individuals to be more visual in their self-presentation. This study aims to create an understanding of how individuals present their identity through visual self-presentation, more precisely via Instagram. Previous research has shown differences between men's and women's use of social media.
Tillgänglighet ? ett isolerat behov : Elva personer med synnedsättning beskriver erfarenheter av tillgänglighet i Stockholms stads offentliga miljö.
The purpose of the study was to learn how social structures can enable accessibility, by asking persons with visual impairment about their experiences of accessibility in the public environment in the city of Stockholm. Eleven adults with visual impairments, living in the city of Stockholm, were interviewed using two separate focus groups. The study was carried out with the objective to allow for the participants to be involved in the research process. The resulting data was analyzed on the basis of Nancy Fraser?s theory on social justice, focusing on the conceptions; needs, politicised needs, redistribution, recognition and misrecognition.