Sök:

Sökresultat:

2055 Uppsatser om Visual analogue scale - Sida 13 av 137

Att planera, genomföra och utforma en föredömlig reklamkampanj

As the field of marketing becomes increasingly competitive, creative tools to reach the intended consumer needs to be utilized. In order to break through the crowded airways and packed ad space, one can choose to direct the message through channels that relate to currenttrends in society, while using innovative artistic concepts. The fundamental purpose behind this report is to provide a roadmap for creating a successful and unique marketing campaign. In addition, we have attempted to identify how visual methods can add valuable attributes to the campaign, ensuring a more progressive and distinct impression. To illustrate our claims, we have chosen to analyze Wasabröd?s latest marketing effort, ?Change Bread,? by dividing it into three sections, including planning, execution, and the visual creation.

En diamant eller oslipad sten? - Employer branding: om företagsimage och attraktionskraft

Ett av syftena med studien var att undersöka skillnader i Ingenjörsstuderande respektive Anställdas uppfattning om Lantmäteriets image som arbetsgivare. Det andra syftet med studien var att se om det förelåg skillnader i uppfattning av en Ideal arbetsgivares image och Lantmäteriets image som arbetsgivare. Studien genomfördes med stöd av en enkätundersökning med Ingenjörsstuderande och Anställda vid Lantmäteriakademin som deltagare. Totalt deltog 102 personer i studien; 55 Ingenjörsstuderande och 47 Anställda. Mätinstrumentet var Employer Attractiveness Scale (EmpAt).

Navigering, koordinering och översikt

The advantage and the possibility of keeping track of a number of vehicles to make work practice more effective and smooth is today a favorable choice for Visual Units Logistics customers. We?ve been evaluating the software and trying to take it one step further and letting not only the individual user, but maybe, the company as a whole benefit from its advantages. This has been done by using methods like letting ourselves get to know the software, user case studies, workplace studies, interviews and future workshops. This resulted in a prototype introducing a new function designed with all collected data in mind trying to make the software, Visual Units Logistics, even more effective for the every day work practice of the user. A new function to keep track of vehicles outside the main working area at the same time as you still can keep track of the other vehicles in the field..

ATSVIS : Airport Traffic Surveillance and Visual Information System

Det primära målet med examensarbetet var att utforma ett koncept på hur man kan göra flygtrafiken säkrare både på marken och i luften. Konceptet fick namnet ATSVIS, vilket står Airport Traffic Surveillance and Visual Information System. ATSVIS är tänkt att ge anvisningar om vad nya idéer och ny teknologi kan tillföra piloten och trafikledningen. ATSVIS avser även att automatisera och förenkla flygtrafiken, vilket skall leda till säkrare flygtrafik både i luften och på marken. Konceptet ATSVIS kommer att utformas efter egna idéer och från intervjuer med branschfolk.

Visuell hierarki och läsmönster : en studie om kontrast, storlek och positionering

Syftet med denna uppsats är att identifiera den mest effektiva egenskapen av en text eller sida för att uppnå visuell hierarki, som är ett verktyg för att få det önskade flödet av uppmärksamhet i en sida eller webbsida genom att ge vissa element en viss vikt i kontrast, storlek och placering. Vi vill ge en möjlighet för vidare forskning snarare än att ge en slutsats som ger ett slutgiltigt svar på frågeställningarna. Det finns fler sätt att manipulera text för att uppnå önskad visuell hierarki men vi valde de vanligaste. Detta arbete är baserat på ett experiment som görs på 50 deltagare med ett onlinefrågeformulär och tre självgjorda bilder där vi kan utvärdera resultaten, jämföra dem med andra teorier och beräkna den mest effektiva uppmärksamhetsgivaren. Vi har också utvecklat en hypotes om vad resultatet kommer att visa.

Självskattad self-efficacy och rörelserädsla hos patienter inför total höftledsoperation: Förutsättningar för och behov av personcentrerad vård.

BakgrundTotal höftledsoperation är en vanlig och oftast komplikationsfri operation där patienten kan gå från en smärtfylld vardag till en smärtfri vardag. Operationstekniskt skulle en del patienter kunna gå hem väldigt snart. Dock har vi inte kunskapen om vad som krävs för att komma dit. Ett steg i den riktningen är att införa personcentrerad vård där patienten och vården utvecklar sitt samarbete. General Self-Efficacy Scale och Tampa Scale for Kinesiophobia, som mäter rörelserädsla, är två instrument som kan ge information om vilka patienter som behöver mer stöd i sin rehabilitering.

Miljöpartiet - ett parti i förändring : En komparativ textanalys av Miljöpartietspartiprogram mellan 1994 och 2005

Following changes in society and other influences, the ideology of political parties can evolveover time. For example, theories exist claiming that all parties in Sweden strive towards the"middle".A good example of a political party in Sweden which recently has gained entry toparliament is the Swedish Green Party (Miljöpartiet, MP).MP was initially influenced by a green ideology (ecologism) which started as a globalmovement stating that no other ideologies shared their concerns about the environment. Thegoal of the ideology was to, via an increased influence within the political system and throughsmall-scale production, increases both natural values and people's well being. By becomingelected into parliament it is plausible that the ideology of MP could have changed due to theinfluence of for example, the realities that parliamentary every day represent.The aim with this essay was to study the changes in MP's party program from the yearof 1994 and the most recent, to see if any changes have occurred related to MP's officialideology. The study was conducted using a comparative text analysis.

Visual merchandise online

Syfte: Studiens syfte är att presentera en struktur för online-baserade modeföretags visuellakommunikation. Utgångspunkten är den fysiska butikens visual merchandise-strategier, sommodifieras för att skapa en modell anpassad till online-perspektiv.Metod: För att besvara vårt syfte undersöktes hur webbshoppar arbetar med sin visuellakommunikation genom en kvalitativ observationsstudie. Fyra webbshoppar observeradesunder en period på två veckor, vid tre olika tillfällen. Observationen utgick från studiens egenmodell där visual merchandise-strategier från den fysiska butiken kodats till ett onlinesammanhang.Ett observations-schema med öppna frågor arbetades fram för att praktisktkunna genomföra observationen på ett strukturerat sätt. Arbetet med observationen skeddeparallellt med analysen som kunde anpassas och påverka varandra.

Grönstrukturen i Örnsköldsvik : utvecklingen av det gröna Örnsköldsvik, ett led i skapandet av en grönplan

During the autumn of 2008 I obtained office experience by working at the local government of Örnsköldsvik. I started working on the district green plan of the green structure and that led to the work of this exam paper. The purpose of this exam paper has been to define some standpoints for the green structure of the local government district of Örnsköldsvik. I have used both a larger and a smaller scale to obtain a wide a perspective as possible of the green structure. The larger scale gives an overall view of the whole municipality while the smaller scale is found in the study of the two local areas Centrum and Domsjö. For the local government planning to be able to obtain an agreeable level of verdure to the residents it is necessary that the green structure is brought up on the agenda.

Retoriken i estetiken : En retorisk analys av prisbelönta reklamannonser

This thesis is a qualitative study in which 12 award-winning printed adverts, awarded with either a Swedish ?Guldägg? or an international Clio Award, have been analyzed from a rhetorical perspective. Visual rhetorics were used to analyze the adverts in order to expose the rhetorical concepts and to find out whether the rhetorical concepts represented in the Swedish adverts are the same concepts represented in the international adverts. One of the conclusions drawn is that pathos-arguments, a rhetorical concept where the senders allude to the emotions of the receivers, are the most prominent in both Swedish and international adverts, but are used in different ways. Another conclusion drawn is that the adverts are overall characterized by their messages not being explicit.

Utvärdering av kognitiv beteendeterapis (KBT) effektivitet : En systematisk replikation

AbstractA systematic replication study was conducted at the training site at the University of Karlstad. Student therapists performed cognitive-behavioural therapy (CBT) as a part of their master?s degree in psychology.  The systematic replication that took place was based on the work of Hiltunen et al. (2013), who evaluated the efficacy of CBT treatment conducted at the training site previously mentioned.

Microsoft Visual Studio och osCommerce - en jämförelse mellan två verktyg

This report represents a comparison between two different tools used to create an online store that was developed by two students at the Technical University in Jönköping. The web shop will be of great benefit to both customers and administrator in a food firm known as Mattias' Livs. The company wanted an online store that facilitates the sale section and gives a full control of their stocks. The aim of this thesis is to create an online store that offers customers the ability to shop online and help the staff to operate the company in a simpler and more efficient way, which reduces the need for human resources and thus leads to less costs for the company. The aim also includes a comparison between the two different tools used to create the online store.

Bildskapande : En undersökning i hur pedagogerna på en förskoleavdelning ser på och bemöter barns bildskapande

This report describes a study of how educationalists, from one preschool group, approach to and respond to children ?s creative activity in preschool. To answer the survey ?s purpose I used four research questions, which is the following:-What function do the educationalists give the creative activity in the working?-How do they see the importance of thecreative activity for thechild and its development?-How doeducationalists considerthat theyrespond to the child's creative activity?-Is thereany norms surrounding creative activity in preschool?The theoretical base of the study is rooted in the sociocultural perspective, where creative activity and visual arts can be seen as mediating cultural tools. The method is a qualitative interview of five preschooleducationalists.

A resource based view of productivity, firm growth and technical management tools : a case study of Swedish large-scale farms

The past and ongoing structural change in Swedish agriculture has led to an increasing number of large-scale farms. The biological factors associated with large-scale farming operations may cause increasing variability, risk and reduced yields due to sub-optimal timing and management of field operations. The theory of economies of scale suggests that largescale production may benefit from lower costs due to scale efficiencies. Thus, large-scale farms may face cost reductions in terms of long term inputs factors, e.g. agricultural machinery.

Gymnasieelevers subjektiva välbefinnande : Vilken betydelse har kön, självkänsla och livskvalitet?

Subjektivt välbefinnande är en del av den positiva psykologin och utgår ifrån människors subjektiva bedömning av hur nöjda de är med sitt liv. Forskning inom området har visat att god livskvalitet har betydelse för högre grad subjektivt välbefinnande och andra studier relaterar till betydelsen av bra självkänsla. Studien undersökte hur gymnasieelevers kön, självkänsla och livskvalitet står i relation till subjektiva välbefinnandet. 92 elever deltog, varav 44 var män. Enkäten bestod av The PANAS scale, Satisfaction With Life Scale, The Self-esteem scale och Life Satisfaction Questionnaire.

<- Föregående sida 13 Nästa sida ->