Sök:

Sökresultat:

257 Uppsatser om Virtual - Sida 6 av 18

Implementering av Virtual Design and Construction: en
fallstudie av Veidekke Entreprenad AB

Den svenska byggbranschen står i nuläget inför en stor teknisk förändring, införandet av Bygg-informationsmodeller(BIM)/Virtual Design and Construction (VDC) i stor skala. Branschens olika aktörer ser olika vinster med implementeringen som kommer påverka hela byggprocessen, från projektering till förvaltning. Denna studie fokuserar på organisation och process i projekteringsskedet och grundar sig på en fallstudie av Veidekke Entreprenad AB. Företaget har implementerat VDC i delar av organisationen och i nuläget, efter lyckade pilotprojekt, utvidgas satsningen och implementering görs i större skala. Studiens syfte är att kartlägga Veidekkes VDC-mål och strategier, för att därefter studera process och organisation i projekteringsfasen och hur de bör utvecklas för att skapa goda förutsättningar för att VDC-målen ska kunna uppfyllas.

Biblioteket IRL och URL. Om bibliotekswebbars relation till omvärlden och det fysiska biblioteket

The aim of this thesis is to explore the relationship between the surrounding world and the library with respect to the library?s need to provide a Library 2.0 web site. We also explore the relationship between the physical and the Virtual library. Our research objects are the public libraries of Stockholm and the Umeå region, that maintain the web sites Biblioteket.se and minabibliotek.se respectively. By applying Dorte Skot-Hansen's theory of rationales we found that the Stockholm public library is acting in accordance with the experience rationale, whereas the libraries of Umeå are influenced by the instrumental rationale.

Virtuell 3D-modellering som verktyg : vid kommunikation av Gruvstadsparken

3D modeling is a common tool in landscape architecture. Today, there have been new ways in which Virtual 3D models are successful tools in the dialogue with the public. These new methods involve children and young people who are groups that is hard to reach and engage in citizen dialogues. The purpose of this work was to investigate how a Virtual 3D model works in the landscape architect?s communication with the public through the project Gruvstadsparken in Kiruna. Through workshops, I wanted to communicate Gruvstadsparken to get ideas from participants on how the park can be used and be revisited.

Inkubatorn i praktiken - en fallstudie av Virtual Business House

Ett problem entreprenörer ofta ställs inför vid uppstarten av ett företag är en avsaknad av antingen kapital eller kompetens eller en kombination av dessa båda. Hur avgörande är nätverket för ett företags möjlighet att genom ett tillskott av kompetens och kapital förverkliga en vision och bli framgångsrik? Vilken betydelse kan en inkubator ha för ett företags framgång? Syftet är att beskriva hur en specifik inkubator fungerar i praktiken samt utreda när denna utgör ett lämpligt alternativ för en entreprenör. Vi vill även förklara hur ett nystartat företags utvecklingspotential påverkas av att få tillgång till både kapital och handgriplig hjälp med kompetenstillförsel, genom att vara en del av denna inkubatorverksamhet. Vi har tillämpat en induktiv ansats, genom att vi låtit studien ha sin utgångspunkt i empirin.

Att kommunicera idéer och visualisera information i 3D :

In order to respond to a more complex community planning with increased cooperation and public participation, a common language and a common model to be used as a base for the communication process is needed. The thesis behind this dissertation for a master's degree is that a Virtual 3D planning portal would respond to this need. Why and how are explained and described through studies of communication- and perception theory as well as technology and recent research. The introduction concludes that a broad participation and a transparence towards underlying information are important foundations for the coming work with the model. The first four chapters of the theory part show the benefits of using natural signs in our mixed cultural society, instead of the more arbitrary symbols. Using visual landscapes for storing information is motivated by the flexibility of our visual memory and its ability to understand complex connections.

Med existensen i ett språkligt rum : Om relationen mellan språk och existens i Göran Tunströms roman Skimmer

Captured in the room of Göran Tunström?s spoken language, fenced behind his barrier of manic words. This essay is about the limit of language and world?s necessity to be spoken to be experience, about telling as a manufacturer of meaning and a subject?s motion between fiction and reality. Based on the novel Skimmer from 1996, my purpose is to identify ?a linguistic room? in Tunström?s narration and show how this room is given an existential character by its temporal and spatial dimensions.

Värdet av en Virtuell Relation : Aktivitet i förhållande till kontext ? Spotify ur ett praktikperspektiv

The increased interest in relationship marketing and the potential of the Internet as a platform for relationship building activities have given rise to new ways for companies to interact with their customers, such as services based on a freemium pricing model. Based on the premise that relationships are processes consisting of interactive moments of value-creating activities, value is considered subjective, relative and dependent on the context in which the activity takes place. Value is therefore variable given its context and cannot be pre-defined without nuances being lost. Despite the Internet's given role in societal development, our understanding of what contributes to customers' intentions to build relationships with online services is yet to mature.As the music industry is well established on the Internet, alongside the change in how music is consumed, it is thus appropriate to examine activities in accordance with a freemium based service that distributes music online, since it still lacks in academic understanding.This study aims to provide insights about Virtual relations and how online services that provide cultural content should relate to there users as well as contributing to the ongoing academic discussion regarding value and how it is manifested by highlighting contextual impact on relational activities. For a rapprochement of relations to online services in cultural industries, this study assumed a practice perspective.

Navigering, sensorfusion och styrning för autonom markfarkost

The aim of the Master?s Thesis work is to study and develop algorithms for autonomous travel of a UGV (Unmanned Ground Vehicle). A vehicle for the mounting of sensors has been constructed in order to perform the work. Since the UGV is to be used outdoor in urban areas, GPS can be used. To improve precision and robustness, inertial navigation is used in addition to GPS, since GPS reception is likely to be diminished in such areas.

Trummor för iPhone & iPad

This project is about development of Virtual drums for iPhone and iPad. The project aims to provide the company Toontrack AB with a good foundation to build drumbased apps. The focus has been on getting a quick response when playing and that user interfaces should be easy to use, intuitive and customizable. The result is impressive and both audio and graphics are of excellent quality thanks to good collaboration with Toontrack, that previously has developed drum-based software. The drum kit offers a variety of articulations and even the ability to play various dynamics, although the screens are not pressure sensitive..

Den virtuella projektledaren och teamet : Hur skapas teamkänsla på distans?

Informationsteknologins utveckling under de senaste decennierna har möjliggjort en utveckling mot en allt mer global värld. Marknaden internationaliseras och geografiskt avstånd väger inte längre lika tungt när ett samarbete ska etableras. Genom att lösningar för elektronisk kommunikation blir mer spridda, lättillgängliga och billiga, och i takt med att teknikmognaden i organisationer och hos medarbetare ökar, har inte bara den teoretiska organisationsbilden utan även vardagen i många företag börjat präglas av en ny geografisk bredd.Den här studien fokuserar på hur projektledare arbetar med lag- eller teamkänsla i projektgrupper som verkar i en miljö där de fysiska mötena är få eller helt saknas. Undersökningen fokuserar på de praktiska verktyg och arbetssätt som projekt­ledaren har och kan använda i projektet för att skapa lag- eller teamkänsla.Undersökningen genomfördes med hjälp av kvalitativa intervjuer med åtta projektledare i Sverige. De representerar olika branscher inom offentlig och privat verksamhet och arbetar med distribuerade team av olika typ och storlek.

Simulering av bordläggningslucka

Kockums i Karlskrona har givit i uppdrag att ta fram lösningar till öppningsmekanismen för större bordläggningsluckor på marina ytfartyg. De önskar att luckans dimension ska vara max 10 * 3 m. I uppgiften ingår att ta fram en lösning på öppningsmekanism, simulera öppning och stängningsförloppet i Virtual Reality samt utvärdera konstruktionen enligt givna lastfall. Acceleration är ett exempel på laster som luckan kan tänkas utsättas för under öppet läge samt under öppning och stängning. Första delen av rapporten innehåller principkonstruktionen, här har det tagits fram ett antal lösningsförslag som visas med enkla skisser.

Utvärdering av ModFix : Byggnation av modulära fixturer integrerat i Process Simulate

Syftet med detta projekt är att utvärdera ModFix som verktyg och arbetsmetoden för att skaps fixturer med ModFix. ModFix är ett verktyg som är integrerad i Siemens simuleringsmiljön Process Simulate och används för att skapa modulära fixturer. Målsättningen med arbetsmetoden där fixturer skapas med ModFix är att ledtiden och mantimmarna för att skapa fixturer ska reduceras med 50 % i jämförelse med Volvo Cars nuvarande arbetsmetod där fixturer skapas med Catia V5.ModFix-verktyget består av tre funktioner. Dessa funktioner är; Configuration Administrator, Fixture Designer och Modular Fixture Mapping Report. Configuration Administrator är ModFix´s administrationsverktyg och används för att skapa de fixturbaser och fixturkonfigurationer som senare används för att skapa modulära fixturer med Fixture Designer.

Troll i diskussionsforum : en etnologisk analys av attityder kring olika bruk av virtuell identitet

This paper explores the emic use of ?Internet trolls" and trolling behaviour in one specific Internet community. The findings are compared with, and put in relations to the conventional definition of Internet-trolls as individuals who deliberately, typically anonymously, antagonize other users of online common spaces.A forum dealing with matters of relationship issues in the Swedish online community Message Board of Familjeliv.se, was the subject of field-work that provided the basic empirical material for the research; three comparable threads on the subject of infidelity. These could all be said to contain suspected trolling, and such suspicions were also ascribed participants throughout the discussions. The analysis was undertaken mainly in terms of quality of narrative, performance and interaction.A comparative method and a genre analysis out of a holistic and functionalistic perspective is used to shed some light on how forum participants organize themselves and steer narratives towards desired outcomes.

Simulering av bordläggningslucka

Kockums i Karlskrona har givit i uppdrag att ta fram lösningar till öppningsmekanismen för större bordläggningsluckor på marina ytfartyg. De önskar att luckans dimension ska vara max 10 * 3 m. I uppgiften ingår att ta fram en lösning på öppningsmekanism, simulera öppning och stängningsförloppet i Virtual Reality samt utvärdera konstruktionen enligt givna lastfall. Acceleration är ett exempel på laster som luckan kan tänkas utsättas för under öppet läge samt under öppning och stängning. Första delen av rapporten innehåller principkonstruktionen, här har det tagits fram ett antal lösningsförslag som visas med enkla skisser. Dessa utvärderas i olika omgångar mot de krav och önskemål som tagits fram i samarbete med Kockums.

SDN : Software defined networks

This report is a specialization in Software defined networking. SDN really comes to revolutionize the industry and it?s under constant development. But is the technology ready to be launched into operation yet? The report would initially involve a number of problems that today's network technology is facing.

<- Föregående sida 6 Nästa sida ->