Sök:

Sökresultat:

257 Uppsatser om Virtual - Sida 15 av 18

Hur liten kan bli stark i den konkurrerande musikbranschen : En fallstudie av Company TEN

SyfteSyftet med detta arbete är att beskriva och analysera hur Company TEN bygger och kommunicerar sitt varumärke och hur de uppfattas av andra företag. Avsikten är att även beskriva och analysera hur företagets nätverksrelationer används och bidrar till varumärkesmarknadsföringen. Med detta syfte utvecklades även två forskningsfrågor:Hur kan ett litet bolag bygga upp ett starkt varumärke och image i musikbranschen?Hur sköter och nyttjar ett litet bolag nätverksrelationer gentemot andra företag för att bygga upp ett starkt varumärke i musikbranschen?  MetodDenna uppsats är av en kvalitativ fallstudieundersökning med något av en abduktiv karaktär. Fallstudieföretaget jag valt är Company TEN, ett mindre musikbolag som arbetar med 360-avtal.

Virtuellt byggande

Kostnaderna att bygga blir allt högre, man tror att byggkostnaderna väntas öka med 25 procent inom de närmaste tre åren. Mest stiger byggherrekostnaden och kostnaderna för byggmaterial och inget tyder på att detta kommer mattas av. Därför ligger det på byggföretagen att effektivisera och optimera projekteringen för att sänka kostnaderna. För att sänka produktions- och projekteringskostnaderna vill byggbranschen gå från hanteringen av traditionella 2D-ritningar till intelligenta 3D-modeller, BIM ? Byggnads Informations Modell.BIM är en metod för att lagra komplett information om en byggnad i en datormodell.

När stjärnor flyttar på sig : -En intermedial studie av läsprocessen som den relaterar till Codex, det digitala uppslagsverket i tv- och dataspelet Mass Effect

This study examines the in-game encyclopaedia Codex as it appears within the videogame Mass Effect. The purpose of this study is to analyse the Codex with emphasis on how the reading process is affected by the videogame medium. In this regard the study seeks to uncover what characterises the Codex as a fictional encyclopaedia, what it entails and how it interacts with the rest of the game. The theoretical basis of this study is derived from a combination of the writings of Wolfgang Iser concerning the process of reading, Jesper Juul's writings on the relationship between games and narratives, and the concept of intermediality as discussed by Hans Lund and Jørgen Bruhn.      This study is based on a close examination of the PC and Playstation 3 versions of the videogame Mass Effect, created by Bioware, with particular emphasis placed on the Codex. Mass Effect is a science fiction third-person shooter and RPG set in a future where mankind has begun interacting with aliens civilizations and colonising new planets.

Klassifikationens roll på www: en studie av webbmiljöns påverkan på klassifikationens principer och funktioner

Principles that guide how a classification system should be structured have existed for more than a century. Traditional classification principles can be of great value for the design of classification schemes directories on the web. However, there are differences between the library context in which these principles originated, and the web. This thesis aims at investigating how changes in the context of classification affect the application of traditional principles of classification on the web. Another purpose is to see what implications this has for the design of classification schemes on the web.

E-handeln är det nya svarta ...så var noga med hur du stylar den.

Ever since Internet revolutionized the world, e-stores and e-commerce has grown into becoming a natural part of consumer's everyday life. Much thanks to it's facilitative and time saving characteristics. Online, consumers are provided with a huge assortment and the opportunity to shop any time they like. Yet, the absolute greatness of e-stores is the possibility to push prices below the physical store price, which seems to be most appreciated to a large extent by consumers worldwide. The fact that e-store sales in Sweden grew 14% last year verifies this.As more players step into the Virtual world of e-commerce the competition gets tougher.

Segmentering av lokala nätverk - För mikro- och småorganisationer

Syftet med den här rapporten är att beskriva ett antal olika tillvägagångssätt man kan använda sig av då man har behov av att dela in ett lokalt nätverk i olika segment och med det även kunna reglera trafikflödet mellan segmenten. De lösningar som presenteras i arbetet är inriktade mot mikro- och småföretag.Anledningen till att vi har valt att arbeta med det här området är att vi anser att det är viktigt för organisationer att har en strukturerad och segmenterad design på sitt interna datornätverk.Vi har arbetat genom att i förväg samla in information om olika tekniker som kan tänkas lösa vårt problem, och därefter testat olika scenarion med dessa tekniker. Data har samlats in efter varje genomfört scenario och sammanställts i statistisk form för att kunna avgöra vilken metod som var att föredra.Vi har testat lösningar där man segmenterar nätverket i en lager 2-switch medan man möjliggör och förhindrar trafikflöde mellan segmenten i en router. Även lösningar där man använder en lager 3-switch har testats. På så sätt kan routningen ske direkt i switchen och det blir betydligt mindre belastning i routern.

Bitcoin - ett hållbart betalningsmedel? : En transaktionskostnadsanalys av Bitcoin som betalningsmedel jämfört med traditionella betalningsmedel

Bakgrund: Riksbanken har haft sedelmonopol sedan 1897, vilket har inneburit att de sedan dess har haft ensamrätt att ge ut pengar. Den teknologiska utvecklingen och den ökade användningen av internet har lett till att virtuella samfund har utvecklats och i vissa fall har dessa samhällen skapat sin egen valuta. Bitcoin är världens första helt decentraliserade valuta och baserades i början av sin existens på teknisk nyfikenhet för en handfull hobbyister. Under de senaste åren har efterfrågan på bitcoins ökat vilket i sin tur har lett till att kursen stigit explosivartat.Syfte: Syftet med uppsatsen är att kartlägga och analysera de transaktionskostnader som kan uppstå när Bitcoin används som betalningsmedel, samt jämföra dessa kostnader med de transaktionskostnader som är förenade med användandet av traditionella betalningsmedel.Genomförande: Studien har genomförts genom en blandning av ett kvalitativt och ett kvantitativt tillvägagångssätt samt genom en bearbetning av transaktionskostnadsteorin inom ramen för ny institutionell teori. Empirin består av tre delar där studien inleds med en litteraturstudie för att läsaren ska få en inblick i vad Bitcoin är och hur valutan fungerar.

Tjänsteföretag i samarbete : En studie av små kunskapsintensiva tjänsteföretags utveckling vid samarbete

AbstractBachelor Thesis, School of Economics at Vaxjo universityProgram: Enterprising and Business Development, EBD 362, Spring 2006Authors: Jens Asp, Vivianne Holmer, Carl-Marcus WahlstromExaminer: Stig G JohanssonKeywords: Services, cooperation, collaboration, customer offer, knowledgeTitle: Service firms in collaboration ? A study of the development of small service firms in collaborationNutek presented numbers during year 2005 witched show that the Swedish service sector, for the first time ever, was greater than the industrial sector. The kind of firms that develop most is small service firms without employees. The topic of interest in this bachelor thesis is to study how this kind of firms can develop. There is a great number of strategic options for firms to choose.

Utredning av VPLS i stadsnät

Jönköping Energi AB (JEAB) is a local energy supplier for the county of Jönköping. JEAB also maintain the local Metropolitan Area Network (MAN). They have recently installed GPON in a portion of their network and have connected it to the MAN via an Extreme switch.However JEAB would prefer to use Cisco equipment instead of Extreme since the MAN comprises of Cisco hardware. They require a solution to connect GPON to the MAN with a recently purchased line card (Cisco 7600 ES20) which can be installed in a Cisco 6500 Catalyst switch. There is also a possible solution with an Alcatel-Lucent 7450 ESS-1 switch.

?e du me på webbsex?? : En studie av kön/genus och sexualitet på ett Internet-community riktat till tjejer.

The thesis examines how sex/gender and sexuality are represented through text and images within the Internet community Sylvia whose primary target group is girls. Through an examination of the aesthetics, the member rules and the choices that constitute the framework for the site, the study observes Sylvia as a cultural context. In relation to this setting, the ten most visited member profiles at the time for the study are more closely examined. These profiles are studied from a constructivist view of sex/gender and are analysed from the perspective of feminist and quee r theory as well as in the light of feministic debates concerning sexuality and erotica. The thesis shows how Internet as a forum and the non-heterosexual context Sylvia open up for a constructivist understanding of sex/gender and also leads to a questioning of "masculinity" and "femininity".

Hus på väg : En kostnadsstudie över flyttning av tre enfamiljshus

This thesis treats Building Information Modeling, BIM, in the production stage. Brieflydescribed BIM is Virtual model of a building object where all information about theobject is gathered. All the involved operators in the construction project have access tothe model and can gather or share information about the project. There are several waysto apply BIM in the production stage. This thesis primarily deals with visualization of theobject, preparation and planning, the ability to take amounts from the model andcoordination and clash control.The basic issue was highlighted by Byggdialog AB.

VDC i husbyggnadsprojekt

Denna studie syftar till att kartlägga VDC-arbetet i ett husbyggnadsprojekt ochdärmed bidra till ökad förståelse för hur byggprojekt kan genomföras med VDC.Användningen av VDC i bygg- och fastighetsbranschen drivs internt av krav påeffektivisering och externt av krav på högre kvalitet och produktvärden (ISO, 2012).En fallstudie gjordes hos ett svenskt byggföretag för att få förståelse för hurhusbyggnadsprojekt genomförs med VDC. Fallstudiens mål var att klargöra orsakertill att VDC-specifika aktiviteter upphörde i det specifika byggprojektet.Datainsamlingen utgjordes av intervjuer med personer som varit involverade i detstuderade projektet. Internationella, nationella och företagsspecifika riktlinjer förVDC-arbete sammanställdes till en analysmodell som sedan jämfördes medfallstudiens resultat. Utifrån analysen drogs slutsatserna att VDC-specifikaaktiviteter kopplade till utredningsstadiet utfördes till viss del. Aktiviteter koppladetill produktbestämningsstadiet utfördes i stor utsträckning.

Hur ska klädexponeringen se ut i den perfekta webbshoppen?

I dagens samhälle handlar det om att vara så effektiv som möjligt för att vinna tid. Som Benjamin Franklin en gång sa att ?Tid är pengar?, är något som vi människor allt mer tagit fasta på då vi ställer höga krav på utvecklingen och dess teniska förmågor. Idag har de flesta människor tillgång till en dator med internetuppkoppling som vi dagligen utför sysslor vid. Det kan vara allt ifrån jobbrelaterade aktiviteter, hålla kontakten med nära och kära, söka information om vad som händer i världen och i vår omgivning, till mer nöjesinriktade delar såsom online spel och shopping.

BIM i produktionsskedet

This thesis treats Building Information Modeling, BIM, in the production stage. Brieflydescribed BIM is Virtual model of a building object where all information about theobject is gathered. All the involved operators in the construction project have access tothe model and can gather or share information about the project. There are several waysto apply BIM in the production stage. This thesis primarily deals with visualization of theobject, preparation and planning, the ability to take amounts from the model andcoordination and clash control.The basic issue was highlighted by Byggdialog AB.

Optimeringsflöde av modelleringsprogram vid broprojektering : Analys av de tre modelleringsprogrammen Tekla Structures, Revit 2013 och Rhinoceros

This thesis treats Building Information Modeling, BIM, in the production stage. Brieflydescribed BIM is Virtual model of a building object where all information about theobject is gathered. All the involved operators in the construction project have access tothe model and can gather or share information about the project. There are several waysto apply BIM in the production stage. This thesis primarily deals with visualization of theobject, preparation and planning, the ability to take amounts from the model andcoordination and clash control.The basic issue was highlighted by Byggdialog AB.

<- Föregående sida 15 Nästa sida ->