Sök:

Sökresultat:

978 Uppsatser om Verbal abuse - Sida 28 av 66

Samlingens vad och varför : En studie om hur förskolepedagoger ser på samlingens syfte och innebörd

Mobbning är vanligt förekommande fenomen i svenska skolor. Det finns dock ett tunt utbud med forskning om mobbning som sker på lågstadiet. Studien bygger på kvalitativ forskning där 33 elever medverkat. Eleverna har intervjuats med syftet att ta reda på varför relationell, fysisk och verbal mobbning uppstår. Resultaten från studien har diskuterats och analyserats utifrån tidigare forskning.

Flickor och pojkar som mobbar : Pedagogers syn ur ett genusperspektiv

En skola för alla är en plats där alla elever ska kunna känna sig trygga, sedda och hörda. Skolan har ett ansvar att arbeta jämställt samt att förebygga och motverka mobbning. Syftet med denna studie är att ta reda på om pedagoger anser att pojkar och flickor har olika uttrycksformer när det gäller mobbning.Detta undersöktes genom kvalitativa intervjuer med åtta pedagoger från en skola i södra Sverige. Pedagogernas svar analyserades och kategoriserades efter frågeställningen. Undersökningen genomfördes ur ett genusperspektiv.Studien påvisar att det fanns förutfattade meningar om flickors och pojkars mobbning.

Amerikansk utrikes- och säkerhetspolitik kopplad till EU:s militära krishanteringsförmåga

I uppsatsen analyseras amerikansk verbal utrikes- och säkerhetspolitik kopplad till utvecklingen av EU:s militära krishanteringsförmåga förmedlad av företrädare för Clinton- respektive Bushadministrationerna. Analysen omfattar tidsperioden 2000 till och med första kvartalet 2001.Syftet med analysen är att dels  fastställa om det finns några substantiella skillnader i de båda administrationernas politik samt att utföra en bedömning av hur huvuddragen i denna politik kan komma att vidareutvecklas och föras under Bushadministrationens fortsatta mandatperiod.Analysen har genomförts med anknytning till Kjell Goldmanns teori om att det sätt på vilket nationella regeringar reagerar med anledning av internationella förhållanden är påverkade av såväl ideologiska som inrikespolitiska hänsynstaganden..

Att lära sig svenska genom problembaserad slöjdundervisning

Syftet med detta arbete är att undersöka hur elever som nyligen flyttat till Sverige, och deras lärare, hanterar språkhinder i slöjdundervisningen.Metoderna i uppsatsen är observationer och videoinspelningar av undervisning som sedan transkriberas och analyseras utifrån de språkliga strategier som används. Studien utgår från ett sociokulturellt perspektiv.Resultaten visar på traditionella undervisningsmetoder där läraren tar mest talutrymme, medan det i undervisningsförsöket förekommer betydligt mer elevprat. Strategier som tillämpas är kodväxling och olika former av icke-verbal kommunikation. I relation till tidigare forskning på området dras slutsatsen att språkmedvetenhet bör genomsyra alla ämnen för att effektivisera den viktiga språkinlärningen, och genom små ändringar i undervisningen skulle den kunna vara särskilt lämpad i slöjden med dess rika interaktionsmiljö..

?What?s up Nigger?. : En studie av barns uppfattningar om rasism.

The aim of the thesis is to find a deeper understanding and knowledge concerning the interpretation of racism as a phenomenon in the everyday life of children in the age of 12-13 years old. To achieve the aim of the thesis I have used parts of the phenomenographic theories as a methodological implement. The conclusions made are represented through four different themes. The first theme deals with the way children apply to verbal overtones of racism in their everyday language. The second theme is about how some children discuss thoughts on integration and assimilation as phenomenon.

En sen ADHD-diagnos : Individers upplevelser av en ADHD-diagnostisering i vuxen ålder

The purpose of this study was to investigate how an ADHD diagnosis late in life as an adult can have effected childhood and adult life. It is a qualitative study executed by interviewing four adults, two men and two women. The individuals in the study had all experienced difficulties in their childhood and in school and had all felt different from the rest of the ambient. None of the interviewees were on medication for ADHD but most were open for trying. Support from school or other settings had been minimal.

Djurförbud : en granskning av beslut enligt 29 § djurskyddslagen under 2006-2008

The purpose of this candidate thesis is to obtain an overall picture of how many prohibitions against owning or taking care of animals that were announced in Sweden in the years 2006-2008 and on what basis these judicial decisions were taken. What is the situation for the person behind the judicial decisions? Is there a so-called risk category where preventive actions to solve the problem can be taken at an earlier stage?The first Swedish animal welfare legislation came into force in 1944. Previously there was a law of 1857 that only prohibited the maltreatment of farm animals. In 1988 the existing animal welfare law was revised into an in principle new law (1988:534).As early as in the Royal Majesty?s government bill (1944:43) to the 1944 animal welfare legislation, there was a proposal that issued prohibition for those having been convicted of aggravated cruelty to animals.

En fungerande eller bristande samverkan? : -En kvalitativ undersökning om samverkan mellan skola och socialtjänst

AbstractThe aim with this study was to enhance the understanding of the interaction between schools and social services. The study would also contribute to better understanding of what is considered work and burst in the interaction between the two, and examine the underlying factors for this. The study's approach includes semi-structured interviews with three employees of a school and two employees in the social services of the municipality. Both international and national research has been obtained for the study and theories as well, associated with the outcome. Conclusions of this study point to the existence of different opinions between the organizations in terms of the quality of their collaboration.

"Dom är ju också människor. Precis som du och jag." : En kvalitativ studie om socialsekreterares syn på långvarigt narkotikamissbruk

The aim of this study is to investigate a number of social worker views on long -term drug abuse and how they feel that this group of individuals should be treated. Our purpose is also to examine these social worker discretion in terms of decision-making under the Socialtjänstlagen (SoL) and Lag om missbrukare i vissa fall (LVM ).We conducted two focus group interviews and assumed a number of open questions. Our empirical data have been categorized by the study's purpose and issues and by recurring themes in our individual stories.Our results shows that all social workers believe that one should always look at the big picture in estimates related to drug users. They also believe that the process of long -term addicts occasionally feels hopeless. Social workers felt that their room for maneuver in terms of decision-making was fairly limited.

SAMSPEL OCH LÄSFÖRSTÅELSE- Lärares upplevelser av samspel med lässvaga elever.

The purpose of my research was to develop new knowledge about teachers' experiences of interaction between teachers and students with weak reading comprehension and how these teachers feel that the phenomenon of interaction is expressed in a school context. A focus-group interview with four teachers who have been employed between 4-25 years have been conducted with a hermeneutic research approach as a basis for understanding teachers' perceptions of the phenomenon of interaction. The results suggest that the interaction and communication is an important part of the work. In the communication and interaction results show that concepts such as dialogue, development , understanding and rhetoric are tools that teachers work with in order to develop a better reading comprehension for students..

Preoperativ information och dess påverkan på föräldrarnas oro : En litteraturstudie

Syftet med studien var att beskriva olika preoperativa informationssätt och hur de påverkar föräldrarnas oro i samband med att deras barn genomgår en operation i generell anestesi. Metoden har utgjorts av en litteraturstudie där datamaterialet har bestått av 15 studier, beskrivande preoperativa informationssätt. Fyra huvudgrupper av informationssätt bildades: skriftlig, visuell, verbal och preoperativa förberedelseprogram. Därefter bildades underkategorier med faktorer som påverkar informationens förutsättningar: operationer, föräldra- och/eller barnanpassad information, barnets ålder, tidpunkt för information, övrig information. Studierna visar att preoperativ information kan minska föräldrarnas oro.

Ecklesiologi och arbetsmiljö

Abstract: When playing in teams, communication is important, not just communication with words but also non-verbal communication such as gestures and body languish. The purpose with this study is to see how there is a co-op among communicating players , between leaders and players and to examine what meaning communication and culture got  in a youth team. The ambition with this study was to increase our knowledge about communication and communicationculture in the youth floorball team. This study is qualitative and was inspired by an ethnographical method so we got the information from observations of a youth floorball team, totally we made four observations. The result were analyzed and categorized from our observation papers.

Hur tänker barn att de ser ut inuti? : Vad har 3- och 4-åringar för uppfattning om insidan av kroppen?

AbstractMy purpose of this essay was to discover three- and four-year-olds comprehension of their internal body and then compare the result between their ages. I have used the same methods in both essays, semi-qualitative interviews. It is structured interviews with space for following questions. My formulations of the questions were: Do the children have a comprehension of their internal structure of the body? Do the children have a comprehension of organs and organ systems? Is there any difference between the ages?Their comprehensions I have categorized in four categories and I have seen age related differences in their comprehensions.

Digitala spel och pojkars språkutveckling

Denna studie handlar om pojkars beskrivningar av att använda digitala spel och hur detta kan bidra till språklig kunskapsutveckling i skolans verksamhet. För att få studiens frågeställningar besvarade har intervjuer med fem pojkar i tio års ålder analyserats med utgångspunkt i socialsemiotiska teorier och begrepp. Pojkarnas beskrivningar visar tecken på att digitala spel kan användas som en resurs i utveckling av barns verbala och skriftligt språk. Pojkarna beskriver att utvecklingen av språklig och verbal kunskap kan äga rum dels individuellt och dels i grupp genom att använda digitala spel. Resultatet visar även att skolans verksamhet inte har erbjudit pojkarna möjlighet att använda digitala spel för att utveckla sina språkliga kunskaper..

Tystnadens väggar. Oviljan att erkänna och diskutera sexuella övergrepp på män i USA:s fängelser

In 2008 USA was the one country that had the most people behind bars, both in numbers andpercentage, 2,3 million people. Of all the male convicts that were being held in custody aroundthe country's different detention facilities, thousands of them were being exposed to sexualabuse, such as rape. This essay will try to understand why there hasn?t been a bigger public outcryin the American community concerning this. It does so by studying the view of rape as a crime ofgender, by examining religion in USA and the Christian view on homosexuality, looking into thepublics thoughts on prisons and the penalty's purpose plus studying theory's of the publics viewon the prisoner.

<- Föregående sida 28 Nästa sida ->