
Sökresultat:
2126 Uppsatser om User innovation - Sida 32 av 142
Arbetsstress i två Lean Produktion organisationer
Detta arbete har behandlat frågan; om Lean produktion orsakat arbetsstress och om arbetsstressen hämmat innovationsutvecklingen..
ITP - Market Entry Strategy
Forces of innovation alter the course of many industries. Currently there is a restructuring of the Swedish energy sector due to deregulation. This in combination with advanced technologies generates an innovative and a highly changeable environment. The result is differentiation of services and products. New actors are emerging and corporations grow larger.
An explorative journey in understanding Social Entrepreneurship
The aim of this thesis is to examine the theoretical developments on social entrepreneurship. Our purpose is to create a better understanding of the phenomenon leading to new insights. We have categorized the knowledge of the concept into social economy, social ownership, social innovation and social missions. Drawing from our theoretical review we have chosen four empirical illustrations, Grameen Bank, Wikipedia, Basta Arbetskooperativ, Jörn Hälsogemenskap, and we have shown how these fit into the general description of the social entrepreneur. With help of our illustrations we show that it is complicated to pin point the core of social entrepreneurship as they each have separate structures, innovations, social missions and operate close to different sectors.
Beräkningsmodul för ett förbättrat offertförfarande och minskad icke-värdeskapande tid
In early January 2010 the authors participated in a meeting with the chief engineer for a company in which a central part is manufacturing of printed circuit boards (PCB). At this meeting it emerged that the machinery and production methods have changed substantially since the early 1990's. The spreadsheet for preliminary production time calculations by the company is today based on conditions from almost 20 years ago. The company has over the years been trying to adjust the spreadsheet template. The result of these adjustments has filled it with historical residue, something which makes the template difficult and time consuming when the primary user tries to handle it.The purpose of this study was to help the company increase its accuracy in the representation of the production times for the different PCB-based products by developing a new costing model based on an already existing but inadequate spreadsheet template. The company also expressed the wish that the new costing model would be less time consuming to work with.The methods used to achieve the goal are interviewing, participatory observations and meetings with relevant persons. The data obtained were analyzed using the theory on PCB production and visualization of data.
Känsla för innovation ? om faktorer som främjar respektive hämmar produktinnovationer i organisationer
SAMMANFATTNINGSyfte: Uppsatsens syfte är att beskriva och analysera några väsentliga faktorer som kan underlätta respektive hindra organisationer, i meningen företag, att få fram produkt-innovationer. Metod: Studiens angreppssätt är hermeneutiskt abduktivt och dess metod kvalitativ. In-samling av primär- och sekundärdata har således skett i en växelverkande process mellan empiri och teori, med löpande kontextuell analys. Teoretiska perspektiv: Teoriavsnittets primära delar avhandlar förutsättningar för produktinnovationer i organisationer. Här fokuseras organisationsinterna och -externa för-hållanden, som enligt olika teorier främjar, respektive hämmar, inno-vationsprocessen.
En komprimerad affärsplan i syfte att identifiera potentiella kundgrupper och rekommendera strategier för entreprenörföretaget West Gothia Innovation
Informationsteknik (IT) är en marknad som förändras snabbt. Att investera i IT kan därför vara kritiskt. Att ha en strategi för hur satsningar på IT ska göras kan minska risken för felinvesteringar på IT men strategin kan även ge andra fördelar. Att ha en IT-strategi innebär dock inte automatiskt att den ger fördelar. IT-strategin bör även användas.
Design av stimuligenerator för radarmålsökare
During the development of microwave based sensors such as radar target seekers, input signals are needed to verify the performance of the system. Therefore, a channel board has been developed by previous thesis projects at Saab Bofors Dynamics. It uses a technique called Digital Radio Frequency Memory (DRFM). The purpose of this board is to sample and digitally store radio frequency signals in order to reconstruct them after a certain delay.The aim of this thesis project was to use the channel board named above to construct a portable instrument for generation of stimuli signals. This assignment has been divided into two tasks: firstly, to construct and put together the hardware components and secondly, to implement a graphical user interface for the instrument.
Utveckling av Flashapplikation - "Avatarskapare"
This report describes the development of an application in collaboration with Designingenjörerna AB. The company has worked for a long time with a community platform and they required an application where users can create their own unique profile representations, called Avatar Creator. An Avatar Creator is computer based application, which makes it possible to create a virtual character. The problem area behind this is that, large websites require a lot of administrative work when people upload profile pictures on different community pages. They can contain abusive material or pictures of other people rather than those who created the profile.The questions in this report are, how can an Avatar Creator help user to get a unique profile of himself? What are the advantages and disadvantages of an Avatar Creator? How to create a user-friendly application?To understand how an Avatar Creator works and get ideas to create an application, exiting Avatar Creators were reviewed on the Web.Collaborative work with Designingenjörerna AB was done to pin down the requirements for the Avatar creator application.
Användarens attityd till reklaminslag på webb-TV : En studie om hur användaren upplever reklam i ett nytt medium
The technological development contributes to an increase in advertising when it comes to media. Those who are working to develop advertising are constantly looking for new ways to reach consumers in unexplored contexts. Web TV is a relatively new technique that involves the distribution of television across the Internet. This study intend to investigate how users perceive advertising appearing on web TV, and contribute to the knowledge about how advertising adapt to new media. To reach the results of this study, we used quantitative data, collected in the form of web-surveys and qualitative data collected through semi-structured interviews.
Innovationsprogrammets betydelse för dess studenter : Värdefulla kriterier för en innovationsutbildning utifrån ett näringslivsperspektiv
Titel: Innovationsprogrammets betydelse för dess studenter - Värdefulla kriterier för en innovationsutbildning utifrån ett näringslivsperspektivFörfattare: Kristina Gern och Jesper ModighHandledare: Peter Selegård, Mälardalens HögskolaÄmne: InnovationsteknikNyckelord: Innovation, utbildning, entreprenörskap, kreativitetProblem:Innovationsprogrammet har ett problem med att många studenter är osäkra på om deras program är en bra grund för att söka jobb inom det aktuella segmentet i framtiden. Detta grundar sig i samtal med innovationsstudenter och författarnas egna erfarenheter.Syfte:Syftet med denna uppsats är att klargöra innovationsprogrammets värde för dess studenter när de ska ut på arbetsmarknaden. Lärare och programansvariga skall även få ett lättare sätt att förklara innovationsprogrammet och dess mål och de framtidsutsikter som finns för innovationsstudenterna. Genom detta hoppas författarna att innovationsstudenternas oro för framtiden minskar. Metod:De metoder som används i denna uppsats är dels en kvalitativ intervju men även kvantitativa enkätundersökningar bland studenter och från arbetsmarknaden.Slutsats:Innovationsprogrammets studenters osäkerhet ligger i att det inte finns en tydlig bild av vad de kan tänkas jobba med i framtiden.
Spridningen av innovationer : En studie på små innovativa verksamheter på lokal och global nivå.
Fo?rfattarna till detta examensarbete har intresserat sig o?ver hur innovationer kan sprida sig till olika nationer genom exempelvis sma? innovativa verksamheter. I denna forskningsstudie underso?ker fo?rfattarna hur innovationer sprider sig till andra nationer och om innovationsspridningen kan relateras till en internationaliseringsmodell, delforskningsfra?gan grundar sig i Rothwells femte generationens innovationsprocess. Fo?rfattarna har valt att anva?nda sig av en kvalitativ metod, med en deduktiv ansats da?r underso?kningen har sin utga?ngspunkt fra?n teorin.
Värdet av Enterprise Arkitektur i en verksamhet. En kvalitativ studie av hur man förklarar värdet av att använda Enterprise Arkitektur i en verksamhet i olika mognadssteg
The purpose with this report is to highlight the value which Enterprise Architecture (EA) can bring,including the effects that can emerge, for a business. In the report we also study how Enterprise Architecturemay serve as basis for generating even more business value. The study is based on a theoretical frameworkwhich covers the following perspectives; architecture design, strategy development, management of changeand evaluation of IT-investments. Gathering and analysis of empirical data has been performed using acustom-developed model which is based on a model from Sogeti called Dynamic Architecture (van DenBerg and van Steenbergen, 2006) and Innovation Value Institute?s maturity curve (Innovation ValueInstitute, 2008) for Enterprise Architecture management.Explaining the value of Enterprise Architecture is invariably an important topic since many organizationsexpect to be able to generate quick value of the investments made in Enterprise Architecture.
Kräver ?smarta telefoner? smarta användare?
The number of smartphones are constantly increasing, 2010 approximately 200 million unitswere sold globally and the figure is predicted to increase to 1 billion in 2016. The increased useof smartphones also carries many risks, for example many smartphones are connected to theInternet. This is a possible way for hackers to gain access to user devices. Smartphones are wellrepresented in research on its safety, while research on its use and users? awareness often leavesmore to be desired.
Riskanalys I Utvecklingsprojekt
Sammanfattning Titel: Riskanalys i Utvecklingsprojekt Författare: Marina Mattsson, Johanna Olofsson, Louise Larsson Handledare: Eva Lövstål Institution: Managementhögskolan, Blekinge Tekniska Högskola Kurs: Kandidatarbete i företagsekonomi, 10 poäng Syfte: Med utgångspunkt från problemdiskussionen är vårt syfte att ta fram dimensioner som är lämpliga för att beskriva hur utvecklingsprojekt gör riskanalyser och vad dessa innehåller. Metod: Vi har i vår uppsats använt oss av en kvalitativ metod. Vi har genom muntliga intervjuer försökt reda ut hur man i produktutvecklingsprojekt gör riskanalyser. Vi har läst forskningsartiklar och litteratur för att sedan gå ut och göra vår empiriska undersökning. Detta för att göra jämförelser mellan författarna och projekten.
Groddföretagens vägar till information. En studie hur Chalmers Tekniska Högskolas Bibliotek används som informationsresurs av tio groddföretag på Chalmers Innovation.
The aim of this thesis is to investigate the information need of the incubators that comes from Chalmers University of Technology and are situated at Chalmers Innovation. It is also of interest to investigate how Chalmers University Library covers this information need. The investigation was carried out using qualitative interviews with representatives of the incubators. They were asked questions about the perceived need of information and which type of contacts they had with the library. The result is that the incubators feel that there is a great need for business information that is hard to find.