Sök:

Sökresultat:

2126 Uppsatser om User innovation - Sida 12 av 142

Informations- och Kommunikationsteknologins betydelse för affärsmodeller i förlagsbranschen

Syfte: Syftet med vår undersökning är att bidra med en bredare förståelse för komplexiteten som ICT kan ge upphov till i framtagandet av nya affärsmodeller. Genom en bredare förståelse vill vi bidra till att förbättra de förutsättningar som ICT kan möjliggöra till för mindre svenska bokförlag på en digitaliserad marknad. Metod: Vi har använt oss av primärdata i form av kvalitativa intervjuer, samt sekundärdata bestående av relevant statistik gällande priskänslighet och benägenheten att vilja läsa e-böcker. För att nå en tillförlitlig slutsats har vi valt att lyfta fram teori som berör affärsmodeller och förändringen av dessa. Slutsats: ICT har viss betydelse hos mindre svenska förlag i arbetet med att utveckla nya affärsmodeller.

En Mobil Jukebox : Undersökning av Intresset För en Innovationsprodukt

The mobile jukebox is an idea for a new kind of smartphone application that would allow users to dictate the music playing at various establishments. The mobile nature of the innovation allows for the possibility of a more ubiquitous service. Conducting a quantitative as well a qualitative study, the authors have found significant interest in this innovation service among potential users and potential distributors of the service. Furthermore, it is shown what aspects are important for decision makers to make a decision on whether to integrate the service into the operation of potential distributors of the service.  .

Utvärdering av närstridsillustrator : Piloters expertis till stöd för framtida utveckling

This thesis describes the evaluation of a prototype (Illustrator) for future simulator training of Within Visual Range - combat in the Swedish Air Force. The main focus was to collect and transform user acceptance data (expert opinions) to useful guidelines for continued development. Thirteen active fighter pilots participated in the study. The aim was to use expert opinion to study a) the psychological user acceptance, and b) the technical user acceptance, of the Illustrator together with c) gathering opinions for future improvement. Three psychological aspects were rated before and after the sessions to measure psychological user acceptance.

The Innovation Process - from Invention to Innovation: A case study of the company True

Syfte: Syftet med denna uppsats är att beskriva och förklara hur processen av att omvandla en invention till en innovation kan se ut. Detta genom att granska de olika steg som lyfts fram som centrala inom existerande teorier kring innovationsprocesser. Vidare syftar vi till att utifrån dessa teorier undersöka om de fullt ut kan användas för att förklara ett företags fall eller framgång vid en innovationsprocess. Metod: Vi har utfört en abduktiv fallstudie där vi samlat primärdata dels genom personliga intervjuer, dels via telefonintervjuer. Sekundärdata kommer från internet i form av de berörda företagens officiella hemsidor, samt presentationsmaterial från företaget True.

Hur utövas makt när innovationer skapas?

I dagens samhälle sker förändringar mycket snabbt och därigenom är innovation en nödvändig förutsättning för framgång och kanske till och med för överlevnad av organisationen. Det är på grund av detta som innovation har tagit sig till toppen av agendan i organisationer runt om i världen. Innovation, som tidigare endast sågs som en output från forskning och utveckling, har idag fått hög prioritet i företagen och berör alla anställda på ett företag. Effektiv innovation behövs för att förbättra en organisations förmåga att vara konkurrenskraftig. Företag behöver utveckling, nya idéer och nya produkter för att vara konkurrenskraftiga i framtiden.

Human Stem Cell - European National Innovation Systems and Patents

The purpose of this paper is for the reader to realise how national innovation systems are deeply intertwined with the legal background of a country and to understand the processes that involves national innovation systems specifically regarding the stem cell / genetics research and how the need for specific community law must be considered targeting the stem cell patents. The legal part will try to answer: Why is it important given the actual state of the European stem cell national innovation systems for the European Commission to take a stand and tackle issues regarding the patenting of the human stem cell innovations? This is done from a country industry analysis (business approach) and then linking it with competition law from a community stand point of view (that tackles biotechnology issues). In order to achieve this the paper is divided into three separate analyses beginning with a theoretical background of general biotechnology / genetic terms that will enable the reader to have a general understanding of the importance of this kind or research ( genetics / stem cell research). The chosen countries case studies exemplify very diverse economies and development perspective from the traditionally R&D intensive to the least and from the biggest countries in Europe to one of the smallest, thus giving cultural, legal, economic and scientific variety..

Drivkrafter & Bromsklossar för Innovation i Professional Service Firms - En fallstudie av två Big Four byråer

SAMMANFATTNING Examensarbetets titel: Drivkrafter & Bromsklossar för Innovation i Professional Service Firms ? En fallstudie av två Big Four byråer Seminariedatum: 4 juni 2008 Ämne/kurs: FEKK01, Examensarbete kandidatnivå, 15 poäng Författare: Noel Lindell, Sebastian Sedeki, Christofer Österlindh Handledare: Håkan Lagerquist Nyckelord: Tjänsteinnovation, Processinnovation, Professional Service Firm, Big Four, Innovation Syfte: Syftet är att skapa en djupare förståelse för hur man arbetar med innovation och vilken syn man har på innovation i Big Four byråerna. Vi strävar efter att förklara hur man arbetar med att tillvarata inventioner, hur innovation uppstår inom olika fält och i vilken utsträckning. Ambitionen är att vårt resultat ska vara normativt för hur man ska kunna öka innovationsgraden i en Big Four byrå. Metod: Studien är en kvalitativ fallstudie med abduktiv ansats.

Vanmakt och motmakt i personliga assistenters relationer till brukare

The aim of this study was to examine the aspect of power in the relationship between the personal assistant and the disabled person he or she works with (the user). The study was based on interviews with five personal assistants who worked for private companies that provided personal assistance. Seven themes were identified and discussed. These were: the users amount of control over the assistance given, the workplace environment, the working conditions, the organization of personal assistance by private companies, the assistants recourses and usage of power and the users participation in chores. To analyze these themes I used Foucault's theory of power and the perspective of Human Resource.

Systemutveckling i praktiken : konsten att tillmötesgå den okända användarens krav

ABSTRACT System development has become more and more concentrated on development for the Web and this has resulted in larger target groups. It will most surely continue to be so considering that the Web will be the infrastructure of business and services in the future. A big target group involves that the owner of a system can earn a lot of money from the paying users, but that assumes that the system can meet user needs. If a system on the Web does not satisfy the user?s demands then they will use the competitor?s system instead because it is only a mouse-click away.

Att bygga kundrelationer med hjälp av communities

The advancements in digital technology and its availability contribute to the transfer of companycentricproduct development and value creation to networks or communities. It also changes the basisfor creation of customer relationships as described in previous research on Customer relationshipmanagement (CRM). The purpose of this case study was to gain an understanding of how companieslike our case study object Memoto who developed a physical product which gets added-value fromdigital product-related services looks upon product-centered communities as a way of buildingcustomer relationships. How Memoto looks upon incentives for participation in product-centeredcommunities was also examined.Our research indicated that firms in the start-up phase (which Memoto was when this study wasconducted) initially want to have more control over the process of innovation and hence have directcontact with end-customers. The reason for this is because they see a need to define the basis forfurther innovation work.

Utveckling av mobilapplikation för lutfrenare i möbel

During the year 2014, Artex AB has worked to launch a new product whose function is to locally purify the air. The product is a headboard and its purpose is to give the user clean air while sleeping. The air purifier has different speeds and it`s up to the user to choose which effect that will be on. To get the best experience of the product as possible, the air purifier shall be controlled by a mobile application. In that way the user can increase and decrease the fan speed, even when the user not is home.

På vilka sätt kan bibliotek vara användarvänliga för människor med dyslexi?

The purpose of this study is to find out how libraries can be user-friendly to people with dyslexia by focusing on how adult dyslectics experience the library. Data were collected through literature and interviews with adult dyslectic students. Two different types of user studies served as a theoretical framework; one was an individual-related study by professor Wilson and the other was a system-related one from professor Buckland. The findings in this study shows that dyslectic library users often experience difficulties when seeking for materials in the library, due to the libraries organisation of material according to the written language. Through technical aid and a more user-friendly organisation of materials it may be easier to find relevant material for dyslectics.

Bibliotekariers uppfattningar om Bibliotek 2.0 ? En fenomenografisk undersökning

In the library community there is a continuous discussion about enhancing user interactivity on library websites, according to the principles of Web 2.0, called Library 2.0. The purpose of this thesis is to study how librarians conceive Library 2.0. The focus is on the study of the librarians? conceptions of user interactivity on the website, and if the librarians conceive that their professional role is affected by Library 2.0. The study is implemented methodologically by interviewing six librarians and using phenomenography as an approach.

Innovativt ledarskap : En studie om hur innovativt ledarskap utförs i praktiken på små IT-företag

Innovation kan anses vara ett nyckelord för svenskt företagande och forskning pekar på att innovation till stor del är en fråga om ledarskap. Att bryta rutiner och vara nytänkande är centralt. Utmaningen för innovativa ledare ligger därigenom i att skapa ett företag där nytänkande sker naturligt. Uppsatsens syfte är att beskriva och analysera hur innovativt ledarskap utförs i praktiken. Då tidigare forskning främst rört stora tillverkningsföretag har denna studie inriktats på små innovativa IT-företag.

Att konsumera, bidra eller skapa : En studie om deltagande i varumärkesrelaterade aktiviteter på Facebook

This study has researched different motivations for user participation in brand related activities on social media. The study used three types of participation to evaluate motivations for user participation. These types were the following: consuming content, contributing to existing content and creating new content. An online questionnaire was distributed on brand Facebook pages and was used as a foundation for two focus group interviews that were then held. The goal of the study was to see what motivates user participation, in order to aid companies and organizations in understanding users.

<- Föregående sida 12 Nästa sida ->