
Sökresultat:
2956 Uppsatser om Urban Retail Product - Sida 51 av 198
Finns det lönsamhet i att bygga hyresrätter i Karlstad? : Kan kostnaderna minska om man bygger enligt passivstandard?
This thesis is basically a design project aimed to find a safe and reliable automatic safety device, which is designed to be suitable for highly automated industrial situations. This device fits with ABB / Jokab Safety?s fence systems. These are built up around machines to create safety distances. The automatic protection device assist the operator in situations when loading or going in and out of the danger zone.
Rena rör : Clean pipes
In this project a washing station has been constructed for Albany International AB. At present, there is no existing system to clean the dirty pipes that are coming back to the company.The work followed the product development process, and it started with the requirements list. This was followed by brainstorming, evaluation and completion.The result was a concept for de present time and one concept for the future.The present concept is intended to be built immediately. This is an adjustable bench with sliding bearings to facilitate the work. The actual cleaning is done with a high pressure washer that uses hot water.
Husbyparken : världens mötesplats : space och place syntax-analyser som instrument för utveckling av förortens urbana struktur
This paper constitutes graduate work at the Depart-ment of Urban and Rural Development at the Swedish University of Agricultural Sciences. In this paper the urban structure of the million program suburb Husby in Stockholm is examined and what effect this structure has on social life in the area. The main objective of the study has been to, with the help of morphological analyses, examine how to create meeting places and make the Husby Park more accessiblefor the inhabitants in Husby. There has been a selection of analyses to ensure that Husby?s spatial relationship with surrounding suburbs as well as local spaces in the Husby Park is described.
Grön urbanitet - en teoretisk reflektion samt praktisk illustration för Varvsstaden, Malmö
Hur kan vi planera och argumentera för en mer integrerad och intensiv urban grönska i våra allt tätare städer? Vilken viktig roll spelar grönskan i förhållande till dess strukturer, funktioner och upplevelsevärden för stadsmänniskan? Vilka möjligheter ryms inom dagens stadsplanering för att synliggöra och maximera också den täta stadens småskaliga och med bebyggelsen socialt och funktionellt komplext sammanvävda grönskor?
I ett personligt teoretiskt reflekterande utifrån relevant litteratur undersöks möjligheter och begrepp i relation till en grönare urbanitet. Syftet är att lyfta fram behovet av en utökad och mer nyanserad vokabulär som bättre kan motsvara morgondagens behov av att beskriva och planera för ett finmaskigare och småskaligare grönt nätverk också inne i den täta staden.
De i den teoretiska reflektionen funna strukturella, multifunktionella och upplevelseladdade gröna begreppen prövas därefter explorativt i en platsstudie med praktiska illustrationer, analyser och karteringar för området Varvsstaden, Malmö. Som resultat nyanseras, vidgas, urbaniseras, funktionaliseras, laddas, systematiseras och omstruktureras innebörden av begreppet grön urbanitet..
Hemparty - en studie om hur det är möjligt att tillämpa hempartyts säljverktyg på internet
I ett samhälle där tiden blir en allt mer avgörande faktor ökar konsumenternas efterfrågan på tidsbesparande konsumtion. E-handel erbjuder konsumenter besparandet av tid och bekvämlighet genom att det är möjligt att göra inköp, när som helst och var som helst. När företag väljer att tillämpa e-handel innebär det att de inte längre kan möta kunden öga mot öga. Vid hemparty, som är en form av direkthandel, sker försäljningen i direktkontakt med kunden. Försäljningen äger rum i kundens hem tillsammans med dennes vänner och bekanta.
Produktutveckling med hjälp och stöd för teknisk projektledning : - en kvalitativ studie av tre högteknologiska företag.
Due to an increasing global market with a growing competition and an escalating technologydevelopment the demands on companies today are increasing. To maximise the output fromtheir recourses they need to be more efficient. The research on product development and how toensure the efficiencies in the process are extensive and companies could by adapting andimplementing the result of this research use its benefits.This master thesis is made for Knightec AB with the aims that through interviews anddiscussions with three companies investigate, collate, justify and give proposals for productdevelopment process together with supporting methods and procedures for technical projectmanagement. Besides Knightec AB three other companies located in Sweden has beenparticipating in this study. Through semi structured interviews and discussions in focus groupsinformation from the three involved companies were obtained.
Gör det själv! Fansinet i Sverige
The purpose of this masters thesis is to examine the fanzine, a form of amateur publication, in Sweden, both in the traditional paper form and the more recent electronic form. It deals with what is distinctive about the fanzine as a publication and also as a social and cultural product. It also looks upon how the fanzine uses the Internet and the new possibilities it brings. The people behind 18 fanzines, 10 electronic and 8 in paper, have answered a questionnaire about how they produce, publish, distribute and promote their fanzines, what they think about the fanzine as a mode of expression, and how they use the Internet. The masters thesis uses theories within cultural studies as a theoretical approach to the fanzine.
Vad kostar en förlorad apotekskund - en estimering av bristkostnaden för receptbelagda läkemedel på ett konkurrensutsatt apotek i Sverige
After the deregulation of the Swedish pharmacy market customers can be lost due to stock-outs. Optimization of pharmacy inventory levels has thus become increasingly important. To minimize inventory costs while considering the cost of shortages the latter must be estimated. However, the shortage cost is very difficult to compute. Thus, the aim of this paper is to estimate the pharmacy-specific shortage cost parameter and its relation to other inventory costs.
Urban Symbios - stadsbyggnadsstrategi för King i Helsingborg
Examensarbetet behandlar det s.k. Kingområdet i södra Helsingborg. Planområdet
benämns som King i arbetet, har en storlek av ca 45 hektar och ett avstånd till
innerstaden på ca i kilometer. Området består idag främst av bangård och
verksamheter av olika karaktär. Under en kommande 20-årsperiod kan stora
förändringar förväntas ske i dessa delar av staden och det är i denna
utveckling som arbetet tagit sin utgångspunkt.
Fullständig integration av vara och tjänst: Möjligheter kontra förutsättningar: En fallstudie
För att tillverkande företag ska kunna fortsätta vara konkurrenskraftiga i tider där tillgången på billig arbetskraft ökar, med ökad konkurrens som följd, är det viktigt att nya strategier utvecklas för att säkerställa långsiktig överlevnad. En strategi för detta är att integrera varor och tjänster som tillsammans skapar bättre erbjudanden med ökat kundvärde. Syftet med arbetet är att få kunskap om ett tillverkande företag har de förutsättningar som krävs för ett erbjudande där vara och tjänst är fullständigt integrerade. Studiens forskningssyfte har varit undersökande samt beskrivande med en deduktiv teorianvändning. En kvalitativ forskningsmetod har använts vid studien, där forskningsstrategin utgjorts av en enskild fallstudie.
Development of new food products with components active against Helicobacter pylori - with purpose to improve gastric health in humans
Gastric and intestinal disorders are common and costly human health problems worldwide. Helicobacter pylori are a gram-negative, pathogen bacteria and the most common cause of duodenal and gastric ulcer in the stomach the intestinal mucosa. Prolonged infection and colonization can lead to chronic gastritis and stomach cancer. H. pylori are present in the gastric and intestinal mucosa of half of the world population and a relation between infection and low socioeconomic status has been shown.
Social Return on Investment, SROI, the value added for families before and after using Solvatten in the Bungoma district in Western Kenya
The lack of fresh and clean water today causes severe problems, mostly in developing countries. Waterborne diseases like typhoid, cholera, amoebic dysentery and diarrhea create health problems and deaths among people. There is a need for low cost interventions like household-based water treatment and safe storage (HWTS). Solvatten AB is a Swedish company based in Stockholm. Their product, Solvatten, is a household water treatment unit that can treat water containing viruses, parasites and bacteria.
Manlighet på burk - En kvalitativ studie om relationer och konsumentbarriärer inom kategorin manlig hudvård
The beauty industry has experienced a turnover increase of 220 % the last 20 years (Jones, 2010). At the moment the market for men's skin care is seeing the fastest growth rate in the cosmetic industry and multinational companies such as Procter and Gamble and L'Oréal have identified a "multibillion-dollar potential" within the segment. BUT - fresh research from the category leading company L'Oréal, shows that only 48 % of the male consumers use a skin care product specially adapted for men. It further shows that as many as 28 % of these do not even know how that skin care product got into their bathroom cabinet. The purpose of this paper is to get a deeper insight into men's relationship with skin care products and grooming.
Image follows structure
Background: The business market today is characterized by tough competition amongst the competitors to capture consumers? interest and money. One marketing tool companies can use to achieve this is the company?s image. The customer buys not only a product, but also the image that the company or the product is associated with.
Bättre strategiska beslut i dagligvarubutiker- En arbetsmetod där finansiell information kombineras med marknadsinformation
The thesis tries to answer how a combination of financial metrics and marketing metrics can improve strategic decision making. The purpose is to develop a strategic working method for general dealers. The method is based on the two theoretical frameworks "The strategic resource model" and "The importance-performance matrix". The suggested method is being tested in a small retail store environment on the Swedish market. The result of the test shows that a better suited strategy can be developed when this strategic method, which combines financial metrics with marketing metrics, is being used.