Sökresultat:
1839 Uppsatser om Uppsala högre allmänna läroverk - Sida 59 av 123
Effekt på östralcykeln hos ston tillförda GnRH-analogen deslorelin (Ovuplant) :
This article starts with a review of the literature regarding the normal reproductive physiology of the mare, prolonged luteal phase and medical drugs used within reproduction of the horse, with emphasis on Ovuplant®. The purpose of this article was to measure the progesterone level in blood, of mares implanted with deslorelin acetate (Ovuplant®). The study was performed at the Department of Clinical Sciences, SLU, in Uppsala. There were seven mares included in the study. They were divided into two groups, one experimental group (four mares) and one control group (three mares).
Adaptive Charging System : Anpassningsbart laddningssystem för elbilar
This is a master thesis from Uppsala University in collaboration with B Locket AB (more known as www.blocket.se). B Locket AB is a large ad-company from Sweden, located in Stockholm.Search engines on the market today are becoming more and more complex. When they were first introduced, they only had one function and that was to produce search results containing the string that the user had typed. Today, users want it to be able to spellcheck, produce more results and sort search results on specific fields as well. Preferably, all these features should not affect the performance as a whole.The reason to why these demands have come up is that users are getting more and more used to internet services as a whole and they want everything to be as easy as possible.The user ability has become a substantially more important area in the computer industry and this needs to be taken into account when it comes to B Locket AB and its search engine.
Den svenska bredbandsstrategin : Ett delat ansvar
Den här uppsatsen besvarar frågan om hur den svenska bredbandsstrategin är tänkt att förverkligas och hur ansvarsfördelningen ser ut mellan de inblandade aktörerna. Uppsatsen undersöker även mer specifikt hur ansvarsfördelningen och hanteringen ser ut gällande inkludering och exkluderingen vid deltagandet i byanäten. För att kunna besvara syftet utförs en fallstudie i Uppsala län där fyra stycken kvalitativa intervjuer genomförs med de inblandade parterna: Länsstyrelsen, Tierps kommun, Lidén Data Gruppen samt ett byalag i Månkarbo. Det genomförs även en diskursanalys på utvalda dokument publicerade av regeringen. Detta för att se om landsbygdsborna, i bredbandsutbyggnaden, tillskrivits någon roll och i så fall även hur den rollen motiveras.
Tupperware : Marknadsföring på ett annorlunda sätt
Bolognaprocessen är en av de största förändringarna inom universitetsvärlden under senare år.I sin ursprungsform syftar den till att främja rörligheten och främja anställningsbarhet inom Europa, samt att främja Europas konkurrenskraft och attraktionskraft som utbildningskontinent. För de enskilda universitetens del innebar denna förändring framförallt införandet av en ny masterexamen, ett nytt poängsystem samt införandet av nya mål för varje kurs. Vi har i denna studie valt att beskriva och förklara hur införandet av Bolognasystemet har gått till på Företagsekonomiska institutionen vid Uppsala universitet. Dessutom undersökte vi om det inom lärarkåren på institutionen har funnits tecken på förändringsmotstånd. Med hjälp av en kvalitativ undersökning genomförd genom personliga intervjuer fann vi att man från institutionens sida har försökt involvera de anställda i förändringen, framförallt genom användandet av arbetsgrupper.
DEN POPULÄRA BLOGGEN : - OM UPPDATERINGSFREKVENSEN AV BLOGGAR OCH DESS INVERKAN PÅ BESÖKSSTATISTIK
Abstract:Title: The popular blog ? on updating and its effects on vistor statisticsNumber of pages: 35Author: Wilhelm von SydowTutor: Else NygrenCourse: Media and Communication Studies CPeriod: Autumn 2006University: Division of Media and Communication, Department of Information Science, Uppsala UniversityPurpose/Aim: To examine to which, if any, extent the update frequency of blogs affects their visitor statistics.Material/Method: Quantitative method, Swedish blogs, visitor statistics and updating frequency.Main results: No results could prove the causal effects of the relation between visitor statistics and updating frequency. A noticeable connection between the two variables could, however, be identified.Keywords: Blog, update frequency, visitor statistics, quantitative, Habermas, public sphere, Else Nygren, intranet, Matt Haig, business websites.
Big Four Branding : Revisionsbolagens användande av evenemang och frontpersoner i sitt employer branding-arbete
Inom kunskapsbaserade yrken är det viktigt att rekrytera kompetent personal. Med hjälp av employer branding ökar möjligheten för företag att stärka sin attraktionskraft mot framtida potentiell arbetskraft. Syftet med denna uppsats är att undersöka samt att jämföra hur Deloitte, KPMG, Öhrlings PricewaterhouseCoopers samt Ernst & Young marknadsför sig som arbetsgivare mot Uppsalas ekonomistudenter. Fokus ligger på hur företagens frontpersoner, samt de evenemang företagen genomför, påverkar företagens attraktionskraft. Utifrån employer branding-teorier och med hjälp av intervjuer med studentkoordinatorerna på de undersökta företagen samt en undersökning av företagens evenemang har slutsatser dragits kring hur dessa faktorer påverkar hur attraktivt ett företag, enligt Universums Företagsbarometer, är hos ekonomistudenter på Uppsala universitet.
Rökfri vid strålbehandling : Utvärdering av rökavvänjning vid onkologklinikens strålbehandling, Länssjukhuset Ryhov
The purpose of this study was to evaluate the support program, given to cancer patients in order to promote their own efforts to quit smoking and to study if they kept their changed cigarette consumption 6-18 months after their cancer treatment was done.Method: We have used a descriptive qualitative method with semistructured interviews which were made in the spring of 2010 at Uppsala University. The informants in this study were smoking cancer patients which had been given radiotherapy at the oncology department at Ryhov hospital in Jönköping, Sweden.The results showed that three out of eleven informants were still not smoking after their treatment ended. All informants agreed that information about the effects of smoking on their radiotherapy were important.This study also showed that there are areas in which the support program could benefit from being changed. Of those informants who did not succeed in their efforts to quit smoking, many felt that the support should have been more direct in the sense that the staff should have followed up on their progress more frequently. These unsuccessful informants also stressed that the location for where the information was given could have been more private.
Skatepark i Uppsala : form och förankring
This work is intended primarily for animal nurses/veterinary technicians and describe parts of the rabbits digestive tract, causes of gastrointestinal disease, symptoms, diagnosis, general care of rabbits with gastrointestinal disease and how to prevent that gastrointestinal illness occur. The work is largely based on literature studies but also on a questionnaire sent out to rabbit owners to get answers on how they generally hold and care of rabbits, which gastrointestinal diseases that are most common, how owners care for their animals at home during illness and to examine if the owners think that the knowledge of this subject is good at his veterinarian/clinic.The purpose of this work is to improve the skills of animal nurses but also to improve the skills of owners through competent advice from animal nurses.The result show that gastrointestinal disease often is caused due to improper feeding and care of rabbits and therefore is advices from animal nurses an important part of preventive care. Animal nurses are also an important part of treatment of rabbits with gastrointestinal disease when supportive care as fluid therapy, supportive feeding and supply of a stress free environment is important for the animals to recover..
Att förstå och nå sin kund : En studie om förhållandet mellan kundens behov och verksamhetens kommunikation
Verksamheter som inte förstår sin kunds behov och misslyckas med att uttrycka behoven i sin kommunikation riskerar att bli bortvalda framför konkurrenter. Därav syftar denna studie till att utreda förhållandet mellan kundens behov och en organisations, i detta fall NyföretagarCentrum Uppsala, uppfattning av behoven som syns i kommunikationen. Studien baseras på intervjuer med organisationens rådgivare samt kunder som använt tjänsten det senaste året. Insamlad data har analyserats med ett teoretiskt ramverk innehållande en GAP-modell, värdekedja samt teori kring dialog och behovskategorisering. Både skillnader och likheter noteras mellan organisationens kommunikation och kundens behov. Skillnaderna indikerar gap i förhållandet mellan parterna samt en avbruten värdekedja. Dessutom påträffas skillnader vid en behovskategorisering. En orsak till bristerna är att organisationen inte lyckas tolka kunden fullt ut.
Revisionspliktens avskaffande : Kommer kreditbedömningsprocessen förändras?
Bolognaprocessen är en av de största förändringarna inom universitetsvärlden under senare år.I sin ursprungsform syftar den till att främja rörligheten och främja anställningsbarhet inom Europa, samt att främja Europas konkurrenskraft och attraktionskraft som utbildningskontinent. För de enskilda universitetens del innebar denna förändring framförallt införandet av en ny masterexamen, ett nytt poängsystem samt införandet av nya mål för varje kurs. Vi har i denna studie valt att beskriva och förklara hur införandet av Bolognasystemet har gått till på Företagsekonomiska institutionen vid Uppsala universitet. Dessutom undersökte vi om det inom lärarkåren på institutionen har funnits tecken på förändringsmotstånd. Med hjälp av en kvalitativ undersökning genomförd genom personliga intervjuer fann vi att man från institutionens sida har försökt involvera de anställda i förändringen, framförallt genom användandet av arbetsgrupper.
Att förmedla identitet i alla led : En studie i hur konsumenten uppfattar varumärkesidentitet i det nya medielandskapet
Title Communicating identity at every level - a study of how consumers perceive the brand identity in the new media landscape.Background The new media landscape has created new opportunities for companies to interact and communicate with the market. Even if this means increased opportunities for relationship-building between companies and consumers it also arise a risk in moving into a new stadium with no real strategy. It is therefore essential to communicate the brand as great as possible in every level of channel.Purpose The purpose of this paper is to investigate whether two companies (GANT & H&M) have succeeded in their stated brand identity through the various online platforms: website and facebook page.Method The study is a qualitative study consisting of four focus groups on students at Uppsala university at Ekonomikum.Results The results show that it is possible to convey the identity at every level and on different platforms on the closing of sufficient time and effort. H & M has integrated much of the material on the facebook pages section in a stylistic way which gathers more appreciation then GANT, which according to the informants did not seem to have spend much time at all. .
"Min sociala anknytning" : -Tolv tjejer om relationen till mobiltelefonen
AbstractTitle: ?My social extension? ? Twelve girls on the relationship with the mobile phone (?Min socialaanknytning? ? Tolv tjejer om relationen till mobiltelefonen)Number of pages: 42 (43 including enclosure)Author: Mattias KöhlmarkTutor: Göran SvenssonCourse: Media and Communication Studies DPeriod: Spring semester 2006University: Division of Media and Communication, Department of Information Science,Uppsala University.Purpose/Aim: To investigate the emotional aspect of mobile phones and the source of thoseemotions.Material/Method: The data presented stems from three unstructured focus groups with participantsat the age of 16-19 years.Main results: The key findings largely supports Vincents theories that the emotional languageguided towards mobile phones comes from the friends it allows us connect with. Also emancipationcan be seen as a driving force behind these emotions.Keywords: mobile phone, mobility, absent present others, emancipation, cell phone, emotion,emotional language,.
Grönskans roll i framtidens stad : En stad i förändring
The aim of this study was to analyze the assessment of the primary school, from the teacher?s perspective. There has been an ongoing discussion regarding assessment and about the purposes of assessment for a long time. But there is a paucity of research on what teachers believe about. This study examined primary teachers? beliefs on major purposes of assessment.Assessment is the process of gathering and interpreting information about students? learning.
Oro och nedstämdhet vid kronisk obstruktiv lungsjukdom
The aim of the present study was to examine whether there are any differences in the self-estimated degree of anxiety and depression between men and women diagnosed with chronic obstructive pulmonary disease (COPD). A further  aim was to investigate if there is any association between the severity and duration of the disease and the level of anxiety and depression. A descriptive quantitative study was conducted. Data was collected by using Hospital Anxiety and Depression Scale (HADS), a self-assessment of anxiety and depression. Data was collected at follow-up visit with COPD-nurse in primary health care in Uppsala during weeks 6-12 in 2011.
"En bas för trygghet och återskapande av tillit" : En kartläggning av socialsekreterares uppfattning om ridterapi som behandlingsmetod inom HVB-verksamhet
Ridterapi har på senare tid börjat användas som en komplettarande behandlingsmetod för psykosocial problematik. I dagsläget finns ännu inte mycket forskning inom ämnet och behandlingsmetoden är vare sig speciellt känd eller etablerad. I denna uppsats görs en kartläggning av socialsekreterares uppfattning och kännedom om ridterapi. Undersökningen var i form av en enkät och genomfördes i Uppsala län där socialsekreterare som arbetar med placeringar på HVB-hem medverkade. Vi ville se om olika faktorer som exempelvis ett eget djurintresse, kunskap om behandlingsmetoden, kön och ålder kunde påverka deras inställning till ridterapi.