Sök:

Sökresultat:

348 Uppsatser om Unmanned Areal Vehicle - Sida 20 av 24

Ersättningsmodeller för ballasttransporter : vid anläggning och underhåll av skogsbilvägar

Construction and maintenance of forest truck roads are a necessary element of industrial forestry. Payment for contracting services in this context can be done according to a number of payment models. This study will focus on the methods and consequences associated with a change of Holmen Skog?s payment model from per hour to per metric ton for ballast hauling. The aim of this study is to improve the economic efficiency of Holmen Skog?s ballast hauling in construction and maintenance of forest truck roads. This is done by formulating and evaluating a proposal for a payment model based on crowns per ton.

Aktivering av trafiksäkerhetskameror : En studie av kameraaktiveringens effekter på fordonshastigheter i Sverige

During 2006 an estimated number of 150 persons are supposed to have been killed in road accidents caused by speed limit violations. Through Automatic traffic security control (ATK) the Swedish road administration (Vägverket) is working towards lowering the number of speed related accidents. By placing the speed cameras on roads they've managed to lower the average speed at those places. The enlargement of the number of speed cameras is based upon knowledge about for example how high the risk is for speed related accidents on the roads. The speed cameras always measure the speed in which every vehicle passes, but aren't constantly activated to register speed violations.

Kulvertar i Södersjukhuset-Undersökning av AGV-system kan användas och rekommendationer för renovering

Ökande behov av vård i dagens samhälle kräver ett väl utvecklat transportsystem för eneffektiv vård. För att en god vård räcker det inte bara utveckla vår hälsovård, utan det måsteockså utveckla transportsystem och materialflöde inom sjukhuset. Undersökningsobjektet avdenna studie är transportsystem i Södersjukhuset, där i nuläget all transport sker ikorridorerna via förarstyrda truckar.Korridorer är de mest besökta rummen i sjukhusen. Det är således viktigt att se till att ha entrygg och trivsam miljö i korridorerna. Därför krävs det tillsyn till en hel del normer ochbestämmelser som framförallt boverket ställer på dessa byggnader.I detta arbete har kulvertarna (korridorerna) på Södersjukhuset undersökts.

Utveckling av arbetsmetod för DFA

Scania is among the leading companies in the heavy vehicle industry. Scania also assemble engines for their trucks and buses, as well as to external marine and industrial applications. Wrongly assembled parts leads to quality problems, which makes it important to secure that the assembly is correct. To do this Design For Assembly (DFA) is used to describe how parts should become easier to assemble. Scania?s production unit for engine assembly has had a working method for DFA in the shape of a checklist, which is not used.

Ett kandidatexamensarbete inom lättviktskonstruktioner .

Due to recent legal enactments regarding carbon dioxide emissions, the car industry is facing higher demands. An effective way of reducing these emissions is to minimize the weight of the vehicle. This thesis constitutes a feasibility study on whether or not it is applicable for the car industry to utilize an inner floor structure comprising composite materials. The principal was the projectSåNätt, in which the main participant was Volvo Cars Corp. In consultation with a reference group, consisting of delegates from the industry and KTH, a specification of requirements was produced.

Landsbygdsprogrammet för ökad areal ädellövskog : utvärdering av biologiskt resultat och markägares inställning

Ädellövskogsarealen i Sverige har minskat drastiskt under de senaste 2 000 åren. Idag täcks landets skogsareal endast av en procent ädellövskog. Samhällets efterfrågan på lättskötta och snabbväxande trädslag har snabbat på utvecklingen. I Sveriges landsbygdsprogram (LBP), som delfinansierades av EU, ingick stöd till markägare att ?öka arealen ädellövskog?.

Stora bostadsfastigheter på landsbygden med skogsskiften. Hur påverkar förändrad tillämpning av fastighetsbildningslagen bosättningen på landsbygden? : En undersökning i Gävle, Ockelbo och Hofors kommun.

Historiskt sett har bostadsfastigheter begränsats till den areal som krävs för att fastigheten väsentligen ska få karaktär av en bostadstomt. En ökad efterfrågan på ett attraktivt landsbygdsboende resulterade i ändringar av fastighetsbildningslagen, vilket gjorde det möjligt att bilda stora bostadsfastigheter med kombinerat ändamål, helt i linje med den gällande glesbygdspolitiken. Fortfarande fanns det dock restriktioner mot att tillföra skogsmark till bostadsfastigheter för att skydda det produktiva skogsbruket. Lantmäteriet tog därför fram arbetsrekommendationer för att underlätta möjligheten att tillföra skogsskiften, bland annat för uttag av husbehovsved. Denna studie hade syftet att undersöka hur lagändringen med efterföljande arbetsrekommendationer påverkat bildandet av stora bostadsfastigheter på landsbygden.Varför människor flyttar är en viktig fråga för både forskare inom området och politiker, eftersom regionalpolitik bör anpassas till var människor vill bo och varför de väljer att flytta dit.

Chassiintegrerade lastceller : Installation i fjädersäte på Scania tandemboggibakaxlar

The thesis presented in this report has been made on behalf of Scania and their basic frame design department with the subject to solve an implementation of a weight sensing system in the chassis. The system is supposed to be implemented in the seat springs, and the reason for this is that all the force will have to go through the weight sensing transducers. With all the force going through the transducers the weight sensing system will not be sensitive for the differences in tolerances from manufacturing. The transducers could be pre-calibrated to avoid a calibration of the whole vehicle after it?s completed from the manufacturing line.Weight sensing systems is today a reality in trucks with air springs.

Kartläggning av energiförluster : gällande klimatskal och ventilation för Stora Enso Timbers Pelletsfabrik i Grums

Due to recent legal enactments regarding carbon dioxide emissions, the car industry is facing higher demands. An effective way of reducing these emissions is to minimize the weight of the vehicle. This thesis constitutes a feasibility study on whether or not it is applicable for the car industry to utilize an inner floor structure comprising composite materials. The principal was the projectSåNätt, in which the main participant was Volvo Cars Corp. In consultation with a reference group, consisting of delegates from the industry and KTH, a specification of requirements was produced.

Sveriges första flerbostadshus med plusenergiteknik : Köldbryggors inverkan på energianvändningen, en jämförelse mellan plusenergiteknik och konventionellt byggande

The thesis presented in this report has been made on behalf of Scania and their basic frame design department with the subject to solve an implementation of a weight sensing system in the chassis. The system is supposed to be implemented in the seat springs, and the reason for this is that all the force will have to go through the weight sensing transducers. With all the force going through the transducers the weight sensing system will not be sensitive for the differences in tolerances from manufacturing. The transducers could be pre-calibrated to avoid a calibration of the whole vehicle after it?s completed from the manufacturing line.Weight sensing systems is today a reality in trucks with air springs.

Skogsägarna NORRSKOG:s slutavverkningar och PEFC-kraven : fältinventering och intervjuer

Skogsägarföreningen Norrskog är ansluten till PEFC och drygt 15% av dess medlemmar är också anslutna. Enligt beslut i Norrskogs styrelse utförs all avverkning på objektsnivå i enlighet med PEFC:s normer oberoende av om skogsägaren i fråga är certifieradeller ej. Studiens syfte har varit att se om Norrskogs medarbetares kunskaper i natur-, kultur-och miljövård har tillämpats i praktiken vid avverkning på medlemmamas marker. För att svara på den frågan har två slutavverkningar per skogsbruksområde, d v s 48 slutavverkningar totalt, inventerats. Slutavverkningama i fråga har utförts mellan 200 l och 2003 och de har varit mellan 2 och 5 hektar stora.

Beräkning av ASME-flänsar enligt EN-standard

In this thesis, a transparent model of the human head has been constructed which was filled with a substance that represented the brain. This model was later crash tested. This was done in order to examine how a transparent model of the human head can be constructed to generate accurate data from crash tests. It was also done in order to examine how impacts on the front of the head can deform the rear of the brain. When a head is decelerating, the brain moves forward inside the skull and may hit the front of the skull.

Telematik - en del i NBF? :  

Samhällsutvecklingen går från industrisamhälle till informationssamhälle och Försvarsmakten (FM) går fråninvasionsförsvar till insatsförsvar. Tidigare var det mer regel än undantag att civil teknologi hade sitt ursprung imilitär teknologi, t.ex. Internet. Idag är det precis tvärtom med marknadskrafterna som driver utvecklingen avt.ex. IT i ett högt tempo.

Lokal anpassning och implementering av Operation Management System

In this thesis, a transparent model of the human head has been constructed which was filled with a substance that represented the brain. This model was later crash tested. This was done in order to examine how a transparent model of the human head can be constructed to generate accurate data from crash tests. It was also done in order to examine how impacts on the front of the head can deform the rear of the brain. When a head is decelerating, the brain moves forward inside the skull and may hit the front of the skull.

Mekanisk modell av människans huvud för simulering av skalltrauma och hjärnskada

In this thesis, a transparent model of the human head has been constructed which was filled with a substance that represented the brain. This model was later crash tested. This was done in order to examine how a transparent model of the human head can be constructed to generate accurate data from crash tests. It was also done in order to examine how impacts on the front of the head can deform the rear of the brain. When a head is decelerating, the brain moves forward inside the skull and may hit the front of the skull.

<- Föregående sida 20 Nästa sida ->