Sök:

Sökresultat:

688 Uppsatser om Trust - Sida 28 av 46

Didaktiska effekter av begreppskonstruktion i ämnet Samhällskunskap : Hur två läroböcker framställer hållbar utveckling i relation till demokrati

The purpose of this essay is to explore how social media affect the political orientation and commitment of youths. Three scientific questions highlight the purpose from different angles. The didactic perspective is discussed in the initial and closing discussion, and is analyzed in the corresponding chapter. Two methods are involved in the study; one survey and one interview with a focus group. The survey had a total of 98 respondents from four different classes, all in the first grade of upper secondary school.

Hantering av den personliga integriteten inom e-handel : Enkätundersökning för registrerade användare på sidan tradera. Värden inom den personliga integriteten tas fram och andra viktiga faktorer för ett e-handelsföretag

Allt fler företag väljer att vara webbaserade och ägna sig helt till e-handel. Samtidigt fortsätter antalet e-handelsföretag att öka i antal kraftigt. Företagens behov av personlig information och kunddata har även ökat för att förbli konkurrenskraftiga. Vilket skapar ett problem, behovet av denna personliga information hos företagen riskerar att inkräkta på användarens personliga integritet. Tidigare forskning presenterar inte mycket angående värdet av den personliga integriteten och de fördelar ett skyddande av detta genererar.

Linnéuniversitetet : - en studie om hur de anställda uppfattar fusionen

Syftet med denna studie var att undersöka de anställdas vid blivande Linnéuniversitetet stöd för fusionen av Växjö universitet och Högskolan i Kalmar. Vidare undersöktes bland annat vilken effekt olika faktorer som information, möjligheten att delta samt tilliten till högsta ledningen hade på stödet för fusionen. En enkätundersökning gjordes med ett slumpmässigt urval med 185 deltagare varav 95 var från Växjö universitet och 90 från Högskolan i Kalmar. Enkäten var baserad på fem mätinstrument: a) Leader-Member Exchange, b) information, deltagande och tillit till högsta ledningen, c) öppenhet för jobbförändringar, d) individens uppfattning av sin egen kunskapsbredd och e) motstånd mot förändring. Resultatet visade att motstånd mot förändring hade negativa samband med information, deltagande och tillit till högsta ledningen.

Bitcoin : En jämförande studie om risk och avkastning på europamarknaden

This study is about the potential advantages as an investment option in a portfolio. The study shows that the incorporation of bitcoins in a portfolio, even to a small degree, gives significant increases of both risk and return. The different studied portfolios sharpe ratio rises, which in turn shows that the risk reducing return increases when bitcoins is used as an investment option.This study is based on Virtual Currency, Tangible Return: Portfolio Diversification with Bitcoins by Brière, Oosterlinck and Szafarz. The authors of this study have compared their own results with the study mentioned and seen its similarities and differences. The study investigated a total of eleven different assets percentage return over 192 weeks ranging from July 2010 to March 2014.

Motivation : Hur motiverar en butikschef inom detaljhandeln sina anställda i syfte att förbättra kundservicen samt öka försäljningen

Intense competition and pressure from various market participants is prevalent in today?s modern and technologically developed society. It is important to keep a high standard of service and customer care to be able to keep your position on the market. The focus of the paper is to study how a store manager can influence their employees to perform better on the job, in terms of service to customers and increased sales. The aim is to analyze the different tools store managers use to motivate their employees with the goal of improving service to the customer and to increase sales.

Husby Marathon : En studie av projektets betydelse för ungdomars sociala kapital ochsjälvidentitet

The purpose of this study was to investigate youth?s experiences of what meaning the nonprofit youth project Husby Marathon had on their social capital and self-identity. In order to answer the purpose a qualitative methodology was used based on interviews with four of the participant youths. Two teories were used, Social capital by Robert D. Putnam and Selfidentity by Anthony Giddens.

Ditt liv genom andras ögon : En kvalitativ studie om yngre kvinnors personliga integritet på Instagram

Since social media is used more today than just a few years ago, it is easier to share our lives to the public in just a few seconds. Social media is easily accessible on smartphones, tablets and computers which allow us users to use them whenever we want.Instagram is an example of a very popular social media today. In this paper we focus on how younger women think about their privacy when using and publishing pictures on Instagram. We have been using a qualitative research method in which ten people were interviewed. All respondents agreed that privacy is important when publishing pictures or videos on Instagram, but there were also some differences between users with public and private accounts.

Kundtillfredsställelse utifrån ett relationsperspektiv

Problem: The main problem this thesis brings up is what impact factors like Trust, commitment, communication between a company and its costumers and value can have on costumer satisfaction on the basis of a relationship perspective.Purpose: The purpose with this thesis is to describe the importance of factors that can have an impact on customer satisfaction on the basis of a relationship perspective. To do this the author has looked into a company called Q-steps and conducted an investigation on their costumers opinion of their relationship with the company.Method: An interview was held with Q-steps CEO Sören Levén as the basis of the thesis, as well as a questionnaire that was sent to the company?s existing costumers over the web.Theory: In the thesis the author uses a model that describes factors that can have an impact on costumer satisfaction on the basis of a relationship perspective. This model is based on theories within relationship building in service companies.Conclusion: To be able to develop good relationships to their customers and as a result of this increase the level of costumer satisfaction, Q-steps has to take different variables into consideration. The main focus in this matter should lay on the variables that to a great extent affect the level of costumer satisfaction.

Faktorer som påverkar mobilbanksanvändningen

Many companies today are investing in various computer-based tools to support their planning, decision making or communication processes. However, end users are often reluctant to accept the available information systems, which mean that these investments are extremely risky. Understanding why users choose to accept or reject an information system has proved to be one of the most challenging problems in this research area. Previous studies have focused on users' beliefs and attitudes regarding use intentions, but the results have, however, been both mixed and incomplete. In this study, I have used the Swedish youth? s use intention of mobile banking and a quantitative study was performed based on five different hypotheses derived from previous studies.

Information och interaktion. En studie av högstadieelevers informationssökning och informationsanvändning.

The aim of this master thesis is to examine information seeking andinformation use among high school pupils in two Norwegian highschools. The main research question focuses on different kinds ofinteraction or lack of interaction in the pupils? information seeking andinformation use.The theoretical framework of the thesis is based on a socioculturalperspective which allows for a specific focus of various forms ofinteraction. I investigate interaction in relation to concepts such associal practices, previous experiences and meaning making. Theempirical material consists of data from a large scale questionnaire (n=217) and in-depth interviews with six pupils.The results show that these pupils are used to interact with digital tools.The pupils Trust printed sources more than digital ones, but at the sametime they prefer digital sources since these are easier to handle, it isquicker to locate information and this is easier to understand.

Orienten vs Orienten : Svenska tidningars framställning av muslimer utifrån konflikten i södra Thailand.

For centuries Islam and Muslims have been subject to islamophobic attitudes in the west. The purpose with this study was to see into the making of open and closed attitudes against Islam and Muslims from a conflict in southern Thailand, and also to so see if Muslims are portrayed as more violent than the Buddhist groups in the conflict. The aim of the study is also to see if Muslims fall into a violent stereotype. This was studied by looking at five Swedish newspapers coverage of the conflict, during a given time. To be able to look into this, two theories will be used, the first one is the Runnymede Trust theory, which is about open and closed attitudes against Islam and Muslims.

Individen påverkar gemenskap och gemenskap påverkar individen : En kvalitativ studie av bemanningsanställdas uppfattning av gemenskap och dess betydelse för trivsel i arbetet 

I den här kvalitativa studien har vi valt att undersöka bemanningsanställdas syn på gemenskap.  Tidigare studier visar att individer med lågstatusyrken, som bemanningsarbeten ofta uppfattas som, söker betydelse och motivation i annat än själva arbetet. Det framgår även att gemenskap är en viktig del när det kommer till framgång samt att ju längre tid det går desto mer tillit bygger vi upp till varandra på arbetsplatsen. Vi frågar oss därför hur bemanningsanställda som inte har någon fast punkt skapar denna tillit och gemenskap.Vi har genom åtta intervjuer sökt förståelse för varje enskild individs syn på värdet av gemenskap på arbetsplatsen. Genom en hermeneutisk ansats har vi tagit fram vårt empiriska material som vi sedan valt att analysera till hjälp av fyra utvalda teoretiker. Vi har använt oss av Scheff, Collins, Weiss och Asplund för att få en bred syn på relationer och gemenskap.Resultatet visar att alla anser att gemenskap på arbetsplatsen bidrar till ökad trivsel men att det skiljer sig i betydelsen för de olika respondenterna.

Hopp på Täby Galopp : svensk hindersport ur ett strategiskt marknadsföringsperspektiv

Horseracing is frequently referred to as the engine behind all horse activity in Sweden and it can be divided in to two main branches: harness racing and thoroughbred racing (HNS, 2008). Jump racing is a part of the thoroughbred racing and the jump racing is characterised by jumps on the racing track. Jump racing has been a part of the Swedish horseracing for over hundred years, but it has in recent years suffered from low economic profitability and been threatened by discontinuance (ATG & SG, 2008). Svensk Galopp, who is governing the horseracing in Sweden, has decided to increase the importance of jump racing. A workgroup was created for this purpose, and as a result of their work a strategy for the jump racing is supposed to be delivered in April 2009 (pers.

Gymnasieelevers definition av

This is a qualitative study of high school students? definition of their conception of a ?good? teacher. Its purpose is to provide increased insight for teachers about students? ideas of the phenomenon. The study is based on the reports of six respondents, which was later analysed according to the Interpretative Phenomenological Analysis method (IPA).

Tillit och trovärdighet inom webbdesign : En stegvis modell för utvärdering av trovärdighet med utgångspunkt från ett kommunikativt perspektiv

Denna studie undersöker hur privata vårdföretags webbplatser bör utformas för att förmedla en hög trovärdighet mot användare och potentiella kunder. Antalet privata vårdföretag blir allt fler och det blir allt viktigare att synas och framförallt att synas på rätt sätt. Därför väljer många privata vårdföretag att marknadsföra sig med hjälp av en företagswebbplats för att framhålla sig själva och sina produkter och tjänster.Utifrån en stegvis modell för att utvärdera trovärdighet har ett antal faktorer identifierats som ligger till grund för hur användare uppfattar trovärdighet i sammanhanget. Genom att studera hur personer från målgruppen upplever trovärdighet på ett antal utvalda webbplatser har en djupare förståelse för de framkomna resultaten uppstått. Resultaten visar på att det bör läggas stor vikt på fokusering av målgrupp, bilder och bildspråk, den grafiska utformningen och informationsstrukturen vid utveckling av webbplatser för privata vårdföretag.

<- Föregående sida 28 Nästa sida ->