Sökresultat:
86 Uppsatser om Trucks - Sida 6 av 6
Utvärdering av ett simuleringsverktyg för analys av resursbehov
Green Cargo är den största aktören för godstransporter på järnväg i Sverige. Dotterbolaget Road&Logistics erbjuder kombinerade transporter bestående av järnväg och lastbil. Järnvägen utnyttjas för de långväga transporterna och lastbilarna för slingtrafiken. Med hjälp av crossdockingterminaler samlastas även gods från olika lastbärare till en enhet. Detta för att optimera kapacitetsutnyttjandet, vilket ger synergieffekter i form av miljövinster och sänkta kostnader.
Framtagning av en förebyggande åtgärd mot kriminalitet vid lastbilstransporter
Boberg at Scania CV AB. The purpose was to investigate the technical and customer oriented possibilities for the development of a transport security measure against cargo crime, which is a growing problem in Europe. The main goal was to develop a concept that is possible to implement in the Scania CV AB Fleet Management System. Another goal was to develop a security model that will be used as a tool during Scania CV AB?s future development projects of transport security concepts.The work was divided into three main parts: a background study, handling cargo crime, transport security Scania CV AB Trucks and market analysis, a stakeholder investigation including a questionnaire and interviews, and a concept development session.
Trailer Equipment Design : Utveckling av verktygslåda för lastbilar
Thesis completed by Johan Arvidsson, Alex Rasooli and Pontus Winroth, students at master program Product development and Design at the School of Engineering in Jönköping Sweden. The project comprises 30 ECTS credits and was carried out during the semester in the autumn of 2007.It was carried out in cooperation with Eksjöverken AB, subcontractor within the truck industry with special knowledge within the area of complicated machinery construction work. Job initiators at Eksjöverken were Mats Svanberg and Kjell Nygard. Dag Holmgren was acting as a tutor from the university. The task was to develop tools for Trucks, primary toolboxes but in case of time also under run protection.
Kostnadsanalys av transportarbete vid ändrade arbetstider och skiftformer för åkerier som levererar virke till Bravikens Pappersbruk och Sågverk
Transportkostnaden för rundvirke utgör cirka 15-25 procent av den totala kostnaden för skogsindustrins virkesanskaffning. Trenden i skogsindustrin är att branschen går mot färre och större produktionsenheter, vilket ställer högre krav på en effektiv virkestransport. Detta innefattar hela kedjan från avlägg till processad ved vid industrin. För att kunna hålla ett högt kapacitetsutnyttjande på rundvirkesfordonen är det av största vikt att man minimerar väntetider samt har ett jämnt virkesflöde till industrin.
Huvudsyftet med studien var att kvantifiera effekten av ändrade arbetstider och skiftformer för åkerier som levererade virke till Bravikens Pappersbruk och Sågverk under 2013 med avseende på kostnader för rundvirkestransporter.
Roadshows inverkan på Servera Region Sydöst
Servera R&S AB is Sweden?s largest wholesale company within the restaurant and food service industry. Servera R&S AB is the daughter company to Axel Johnson AB, which in turn is a part of the Axel Johnson Group with Antonia Ax:son Johnson as the owner. Servera is a nation wide company with a business concept of offering a complete selection of merchandise and services to the professional food service market. The company is split into for different regions: the north region, the middle region, the southwest region, and the southeast region and has its headquarter in Stockholm.
Hur kvalitetsstyrning kan förebygga avvikelser i en terminalprocess.
In todays competitive business climate the concept of ?quality management? is a significant part of daily work for many companies, as they want to achieve high performance quality and delivery success. Within the services sector third-party logistics companies play an increasingly central role when it comes to the goods that are being transported. These companies are presented with continuous challenges to ensure that goods are loaded on Trucks efficiently and delivered on time, at the right place and in the right condition. The present case study was conducted in collaboration with Schenker AB and Schenker Åkeri in Jönköping, to help these two company branches serving under the same major corporation to solve a common problem they both encounter, namely the fact that it regularly occurs handling abnormalities in the terminal process that affects overall quality for customers.The study aims to find out how the daily quality control concerning the handling of goods in the terminal process can be improved hopefully resulting in a higher quality in cargo shipments.
Medarbetaravtal vid motorproduktionen i Skövde - inverkan på anställningsrätten, förläggning av arbetstiden, arbetstagarorganisationernas inflytande, samt arbetstagares arbetsskyldighet
White- and blue collar workers traditionally belong to different unions and, therefore, are covered by different collective agreements. Collective agreements for different employee categories create internal divisions, which mean that white collar workers are not obliged to do work that falls under a blue collar agreement and reversed. Historically the difference between white- and blue collar work has been fairly sharp and so has the difference between collective agreements. Due to the continuous development of technology white- and blue collar work within production has become less clear. This has resulted in an increasing amount of disagreements regarding what collective agreement should apply and whether the employee is obliged to perform different work tasks.
Utredning av alternativa distributionssystem för Holmen Paper
Holmen Paper is one of Sweden?s leading manufacturer of paper, with two Swedish production facilities located in Norrköping and Hallstavik. The European continent constitutes the company?s largest customer base which makes the company?s distribution system an integral part of the business. Historically, much of the produced paper has been transported by vessels, as vessels allow large volumes of goods and deliveries to markets which are difficult to reach with other modes of transportation.
Kostnadseffektivisering av truckanvändning: En fallstudie på Kalmar AB
Författare: Robin Brändén och André NobaekHandledare: Åsa GustavssonExaminator: Helena ForslundTitel: Kostnadseffektivisering av truckanvändning: En fallstudie på Kalmar ABBakgrund/Problemdiskussion: Kalmar AB är beläget i Lidhult och är världens största anläggning som tillverkar gaffeltruckar. Utöver detta tillverkas även truckar som hanteringslösningar av containrar i hamnar och terminaler, där de idag är marknadsledande. Förtaget har idag 87 interntruckar, varav 52 egenägda och 35 leasade, som används inom produktionen vid förflyttning av material. Då de här truckarna har skiljande användning är Kalmar AB i behov av att undersöka truckarnas kostnader, baserat på deras nyttjande, för att på så vis bli mer kostnadseffektiva inom detta avseende. Vid eventuell service och reparation av truckarna används idag koncernens serviceavdelning, men leder till höga kostnader som företaget menar på kan reduceras ifall detta sköts internt.
Gaffeltruckfri produktion : En studie genomförd vid Volvo Construction Equipment
Volvo Construction Equipment är en del i koncernen Volvo Group. Volvo Group som är en av de ledande aktörerna i världen på transportlösningar. Volvo Construction Equipment utvecklar och tillverkar anläggningsmaskiner i samtliga världsdelar utom Afrika och Oceanien och levererar produkter till kunder över hela världen. I Braås i Småland finns Volvo Construction Equipments huvudanläggning för utveckling och tillverkning av ramstyrda dumprar, inom vilket segment de är världsledande.Gaffeltrucken är den maskin som orsakar flest anmälda arbetsplatsolyckor i Sverige och i snitt anmäls cirka 750 olyckor per år. Företag har med anledning av denna säkerhetsrisk och produktivitetsbegränsningar i allt större utsträckning börjat studera alternativa lösningar för den interna materialhanteringen.
Hantering och lastning av nöt på gården : praktiska studier vid hämtning av slaktdjur - råd för att minska stress och skador på djur och människor
ABSTRACT
There is present a lot of focus on animal welfare issues during transport and the related
loading and unloading of animals. This thesis is a field study investigating the present
situation of beef and dairy farms in Sweden. The predominant reasons stressing cattle when
transported to abattoirs are when they are loaded and unloaded on the Trucks. The aim of this
thesis is to improve the handling and the loading facilities to facilitate the handling and
reduce the stress for the animals as well as the personnel.
The field study was done by travelling together with the transports from the farm to the
abattoir in Uppsala. Three Trucks where used and about 60 farms were visited January to
March 2003.