Sök:

Sökresultat:

544 Uppsatser om Translation of advertising - Sida 33 av 37

Modebloggarnas makt : Hur produktplacering i modebloggar påverkar försäljningen i volymmärkesbutiker

By exposing their products in blogs, companies have the opportunity to reach out to hundreds of thousands of consumers daily. Instead of using conventional Internet advertising such as banners and ads, some companies chose to make use of product placement in blogs. By choosing to expose their products in blogs, companies use a medium that blog readers are familiar with and can relate to, and can thereby solicit customers for their products and brands.We will examine whether product placements in fashion blogs are an effective way for businesses to market themselves and their products. We measure this efficiency, by keeping a record of the sales of ten product placed garment and accessories that we have selected from four of the largest blogs in Sweden. The stores we examine sales of product placed goods in are volume brand stores such as Zara and H&M etcetera.

Livsmedelsföretagens arbete med CSR och dess påverkan på konsumenters köp av ekologiska produkter

Title: Food companies' work with CSR and its impact on consumer purchases of organic productsLevel: Final assignment for Bachelor Degree in Business AdministrationAuthor: Maria Nilsson and Mikaela JaredalSupervisor: Agneta SundströmDate: June 2015Aim: The study aims to understand and describe how food chains affect consumer choice to buy organic food and how it affects their buying behaviour.Method: Firstly a qualitative study was conducted. It consisted of six semi-structured interviews with store managers and employees on Willys and Coop in Sala and in Nyköping. Secondly a quantitative study was performed in the form of a questionnaire with 80 consumers in Willys and Coop stores located in Sala and Nyköping.Result & Conclusions: We have seen that price is important when consumers decide whether to buy organic food or not. This has been noticed by the food chains who work actively with being able to offer organic food at lower prices. Other factors that affect the consumers choice to buy organic products are offers, displaying and advertising.

Miljöledning i produktutveckling : En studie i ISO 14001-certifierade företags produktutvecklingsprocesser

Bakgrund: För att underlätta organisationers ansvarstagande gällande miljöpåverkan har standarder införts med syfte att ge stöd i utformning av miljöledningssystem. Ett vida använt verktyg är ISO 14001 vilken framhåller ständiga förbättringar i förhållande till den enskilda organisationens satta miljömål. På grund av standardens generella utformning är det upp till den enskilda organisationen att implementera denna på ett sätt som bäst passar verksamheten. Forskning pekar på att ISO 14001 innehar en ledande roll då det kommer till tillverkande företags miljöengagemang. Dock påvisar forskare att standarden inte är tillräcklig när det kommer till kommersiella produkters miljöpåverkan, men att företag som varit ISO 14001-certifierade en längre tid ändå i stor utsträckning arbetar systematiskt med denna aspekt.Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur miljöhänsyn utformas och implementeras i ISO 14001-certifierade företags produktutveckling då man utifrån tidigare forskning kan anta att detta innebär organisationsspecifika varianter.Metod: För att uppfylla studiens syfte har fallstudier i fyra svenska företag genomförts.

Älvkarleby, landskapskaraktär och gestaltningsförslag : landskapskaraktärsbeskrivning med inspiration av metoden Landscape Character Assessment, med riktlinjer och gestaltningsförslag

Älvkarleby, landscape character and design proposal is a Graduated Thesis (30 ECCcredtis), in the subject of landscape planning at the Swedish University of Agricultural Sciences, the Department of Rural and Urban Development. This thesis is a study and implement of the method "Landscape Character Assessment" (LCA), developed in England and Scotland as tool to analyse and highlight the landscape in different planning processes. The purpose of LCA is to increase the understanding and strengthen the role of the landscape. The thesis consists of three main parts: landscape characterization, guidelines and a design proposal. The landscape characterization emphasizes the values of the landscape in different types of planning processes, a documentation to base estimations on in any kind of change in the area. Theese estimations have resulted in guidelines that give proposals to the development of the landcape, focusing at the desingproposal.

En hyllning till spelet : En kartläggning av fenomenet romhackning och den av entusiaster utförda översättningen av tv-spel i Sverige

Uppsatsen utgör en explorativ studie av ämnet romhackning, en översättningsrelaterad verksamhet innefattande den av entusiaster utförda översättningen av tv-spel. Studiens tre syften är att kartlägga hur romhackning som fenomen ser ut i Sverige, hur svenska romhackare tenderar att arbeta, samt att granska de översättningar som tillkommit. Studien undersöker också om transkreation, en friare form av översättning vanlig inom tv-spelsöversättning, förekommit inom svensk romhackning. Tre metoder används: granskningar av webbsidor tillhörande grupper av svenska romhackare, intervjuer via e-post med individer verksamma inom romhackning, samt provspelningar av slutförda spelöversättningar i syfte att granska deras spelbarhet. Romhackare befinns oftast vara organiserade i form av olika grupper och fenomenet att i Sverige under den inledande halvan av 2000-talets första decennium ha varit förhållandevis utbrett för att år 2010, då studien utfördes, ha minskat betydligt i omfattning.

Att skapa bilden av biblioteket : Åtta bibliotekariers upplevelser av deltagandet i projektet Futurum.kom

In this two years master's thesis a regional project, Futurum.kom, is studied through the experiences of eight librarians from two of the participating libraries. The interviewees have all attended local and regional seminars where questions about core values, target groups and the role of the public library were discussed, among others. The seminars resulted in a number of core values and target groups. During the project, a number of advertising campaigns are to be conducted. The first one of these had recently been implemented at the time of the present study. The aim of the thesis is to investigate the interviewees organizational self-perception in relation to the project.

Öl- & alkoläsksmarknadsföring ur genusperspektiv

Alkoholkonsumtionen i Sverige är högre än på mycket länge. Med nya överenskommelser,som öppnade möjligheter för alkoholbranschen att marknadsföra sina produkter, utsättskonsumenter för ökad påtryckning av önskad kommunikation från företagen. Företagenskommunikation riktar sig gärna till den yngre allmänheten som ofta formar sinauppfattningar och attityder genom inlärning och erfarenheter. Uppsatsen behandlarhuvudsakligen företagets kommunikation med hjälp av tre angreppssätt; medieval,förpackning och reklam. Beroende på förespråkarens kön uppfattas reklamens inriktning oftaolika.

Mind the Gap - En studie om samarbetet mellan byrå och kund

Sammanfattning -  ?Mind the Gap?- En studie om samarbetet mellan byrå och kund.Seminarium: 31 maj 2012Institution: Mälardalens högskola, Akademin för hållbar samhälls-och teknikutvecklingKurs: Kandidatuppsats i företagsekonomi med inriktning mot marknadsföring, 15 ECTSFörfattare: Alexandra Bergkvist, Jenny Bernhardsson, My Lundberg21 April 1988   11 December 1987   23 September 1988Handledare: Dan LinderExaminator: Cecilia LindhNyckelord: Arbetsprocess, kundrelation, gapet, dödvikt, spill, reklambyråProblem: Studien behandlar relationen mellan reklambyråer och deras kunder, vilka problem som kan uppstå i samarbetsprocessen samt hur det är möjligt att undvika problem och därigenom ge förslag på eventuella förändringar i samarbetet. Problemformuleringen bygger på att identifiera gapet i arbetsprocessenSyfte: Identifiera var gapet i arbetsprocessen mellan kunder och byråer består av.Frågeställning: Vad består gapet i arbetsprocessen mellan kunder och byråer av? När uppstår gap? På vilka sätt kan de berörda parterna minska gapet?Metod: I uppsatsen tillämpas en kvalitativ metod för att förstå vad gapet i arbetsprocessen består av. Studiens empiriska del utgörs av fyra personintervjuer, tre reklambyråer och en byråvalsrådgivare.

Hur reklamfilmsproducenter hanterar den ökade mängden reklam i TV

Denna studie utreder hur reklamfilmsproducenter anpassar sina produktioner för att de ska vara effektiva på en allt mer konkurrensintensiv reklammarknad. Enligt radio- och TV-lagen får svenska TV-kanaler idag sända tolv minuter reklam per timme, samma regler som gäller för till exempel TV3, Kanal 5 och TV6 som sänder från Storbritannien. Studien utgår fra?n en förstudie av den svenska TV-reklammarknaden där det bland annat observerades att den totala reklamtiden, inklusive reklam fo?r kanalens egna program,i ett fall uppgick till hela 26 procent av den totala sändningstiden. För annonsörer och reklaminköpare kan den ökade mängden reklam innebära ett försämrat genomslag och ökade kostnader för att nå ut med sitt budskap till samma mängd mottagare som för några år sedan.

Vilka faktorer påverkar konkurrensförhållandet mellan en kommunal och en fristående gymnasieskola : en jämförelse av gymnasieskolornas ekonomistyrning och verksamhetsstyrning

When the independent upper secondary schools were started in 1992, it meant a change in the competitive relationship for the local upper secondary schools. A reduced number of students during some years ahead, while the number of independent upper secondary schools increase will probably result in tougher competition between upper secondary schools.The purpose of this study is to review and compare financial and performance management between a public and an independent upper secondary school. The dissertation will focus on the now existing competitive relationship between the two types of upper secondary schools.The theory underlying the study is Porter's model - five competitive forces. The model is applied to the local upper secondary school and used to identify competitive factors affecting upper secondary schools. The study is using a qualitative approach with five interviews at two upper secondary schools, one independent and one public, located in the same town.The comparison of financial and operational management of upper secondary schools indicate that the differences are not as great as we first imagined, but that there still are some differences.

Jämförelse mellan Theory of Mind-förmåga och pragmatisk förmåga hos svenska barn i 4 och 5 års ålder

Theory of mind involves the ability to take another person?s perspective in thought, emotions and intentions.  There is today a lack of instruments to assess children?s development of Theory of Mind (ToM) in Swedish. ToM is considered by many scientists to be the basis for development of pragmatic competence. The relationship between these two abilities is complex and not fully resolved. Both abilities are important components for the development of social skills.    The purpose of this study was to compare 4 and 5-year olds ToM-ability measured with a Swedish version of Wellman and Liu?s ToM-scale, Sally Anne and Social Emotional Test with estimated pragmatic competence measured with the Children?s Communication Checklist (CCC).

Kokosvatten och återhämtning/ vätskebalans efter fysisk träning - En systematisk översiktsartikel

Sahlgrenska Academyat University of GothenburgDepartment of Internal Medicine and Clinical NutritionAbstractTitle: Coconut water and recovery/water-electrolyte balance after physicalexcercise ? A systematic overviewAuthor: Irene Eriksson and Alexandra ÖquistSupervisor: Henriette PhilipsonExaminer: Frode SlindeProgramme: Dietician study programme, 180/240 ECTSType of paper: Examination paper, 15 hpDate: April 09, 2014Background: During physical exercise, it is common with dehydration, which affectsperformance negatively. To restore the fluid balance it is optimal to drink fluids containingsalt and carbohydrates. In theory, coconut water should be a good recovery drink because oftheir nutrient content.Objective: To evaluate the scientific evidence available, to investigate whether coconut wateris better than water or sports drinks for rehydration after physical exercise.Search strategy: PubMed, Scopus and Cochrane Library have been used in the literarysearch. Keywords used were recovery, fluid balance, fluid therapy, water-electrolyte balance,rehydration, dehydration, hydration, exercise, physical activity, resistance training, activity,sports, training, coconut water in varying combinations, in order to cover as wide area aspossible.

De första stegen mot en framgångsrik rekrytering

ABSTRACTTitle: First steps towards successful recruitment ? A study about a small Swedish firm?s recruitment strategyCourse: Bachelor Dissertation - LeadershipAuthors: Filip Agby, Damir Macanovic and Thomas MennerdahlAdvisor: Anders BillströmKey Words: Recruitment in small firms, recruitment strategy, wrong fit recruitment, HRM, right staffProblem enunciation: What pros and cons could the choice of recruitment strategy mean for a small Swedish firm. Purpose: The purpose of this thesis is to give recruiters a better understanding of how a small Swedish company could use different recruitment strategies, together with systematic preparations, to affect the experienced recruitment result. Another purpose is to study if earlier mentioned international research about small firms? recruitment strategies is applicable to a small Swedish firm.Theoretical framework: The section initiates by introducing the reader to the subject through describing Human resource management with a focus on recruitment.

Den trojanska bloggen : Bloggreklam, en effektiv marknadsföringskanal?

Purpose  The purpose of this paper is from a consumer perspective analysis whether or not blogs are affecting a customer?s purchase behaviour to a larger extent compared to traditional marketing methods through TV commercials. Additionally, within the scope of this try to identify the type of consumers that are more influenced to a purchase decision by blog contents compared to others.Methods Through a quantitative approach this study will examine the effectiveness of advertising in blogs. A survey was used in order to collect data where the respondents corresponded to the population in Sweden in the ages 15-79. Initially the size of the blog audience was estimated and thereafter it was examined how many of these that were affected towards a purchase decision by blogs.

Det sociala ansvaret i skapandet av skönhetsidealen

Kandidatarbetet undersöker och diskuterar frågeställningen "Vilket socialt ansvar har jag som grafisk formgivare i skapandet av skönhetsidealen?". Kandidatarbetet fokuserar på att skapa en diskussion kring ämnet skönhetsideal, hur dessa påverkar unga kvinnor samt vilka möjligheter det finns för att bryta samhällsnormer och göra en förändring, en större skillnad. Utifrån mitt forskringsresultatet kring skönhetshistorian och dess utveckling under åren, har jag skapat en produktion i form av modeillustrationer. Jag tycker inte att samhället inser hur kraftfullt påverkade vi har blivit av media och modebranschen under de senaste åren. Även de som inte är intresserade av mode och skönhet. Vi som jobbar inom medie- och reklambranschen är den tredje statsmakten.

<- Föregående sida 33 Nästa sida ->