
Sökresultat:
54 Uppsatser om Timed-automata - Sida 3 av 4
Flödeslayout på Fehrer Sweden AB : med hjälp av simuleringsverktyget Quest
Real-time systems are required to answer to external stimuli within a specified time-period. For this to be possible, the systems behaviour must be predictable. The use of active databases in real-time systems introduces unpredictability in the system, e.g. due to their use of active rules. The behaviour in active databases is usually specified in ECA-rules.
Uppgradering till ISO 9000 2000 : Monteringsfabriken, SAAB Automobile AB
Real-time systems are required to answer to external stimuli within a specified time-period. For this to be possible, the systems behaviour must be predictable. The use of active databases in real-time systems introduces unpredictability in the system, e.g. due to their use of active rules. The behaviour in active databases is usually specified in ECA-rules.
Kartläggning av spånproblem i GG8 : avdelning 9460 Volvo Aero Corporation
Real-time systems are required to answer to external stimuli within a specified time-period. For this to be possible, the systems behaviour must be predictable. The use of active databases in real-time systems introduces unpredictability in the system, e.g. due to their use of active rules. The behaviour in active databases is usually specified in ECA-rules.
Termomekanisk analys av svarvstål : Volvo Aero Corporation
Real-time systems are required to answer to external stimuli within a specified time-period. For this to be possible, the systems behaviour must be predictable. The use of active databases in real-time systems introduces unpredictability in the system, e.g. due to their use of active rules. The behaviour in active databases is usually specified in ECA-rules.
Införande och systemanpassning av Process Engineer i målerifabriken, Saab Automobile AB
Real-time systems are required to answer to external stimuli within a specified time-period. For this to be possible, the systems behaviour must be predictable. The use of active databases in real-time systems introduces unpredictability in the system, e.g. due to their use of active rules. The behaviour in active databases is usually specified in ECA-rules.
Automatisk rengöring av Primary Charge Roller : Invegon Equip AB
Real-time systems are required to answer to external stimuli within a specified time-period. For this to be possible, the systems behaviour must be predictable. The use of active databases in real-time systems introduces unpredictability in the system, e.g. due to their use of active rules. The behaviour in active databases is usually specified in ECA-rules.
Empirecraft
I have in my thesis produced a start of a multiplayer, voxel, strategy sandbox game withadvanced AI. The world is made out of voxels in the form of blocks that both the players andother units can affect and change. In a world where every block follows the laws of physicsfor both fluids and physics. The game is designed for several players that fights for controllover land and resources..
Procedurellt genererade provinskartor för strategispel : En jämförelse mellan Voronoidiagram och Cellular Automata
Procedurell generering är ett område som vuxit mycket på de senaste åren men som också är ett gammalt område. Kända koncept inom detta område är kart- och terränggenerering. Koncepten används för att skapa både verklighetstrolig terräng och för att skapa spelkartor för spelaren att utforska.Detta arbete använder sig av procedurell generering för att undersöka skillnaden mellan två kända metoder; Voronoidiagram och Cellular Automata vid skapandet av en provinskarta. Tre kartor från varje metod evalueras genom att importeras i spelet Crusader Kings 2 och sedan spelas med hjälp av spelets artificiella intelligens. Kartorna evalueras genom att titta på tre olika faktorer för hur intressant kartan är och prestandan för att skapa en karta.
Utvärdering av en behandlingsperiod i varmt klimat för personer med pelvospondylit
Purpose: To evaluate how a treatment period on four weeks in a warm climate influences physical function, condition and the patient's experience of the climate effect of patients with ankylosing spondylitis. Method: 10 persons with a diagnosis of ankylosing spondylitis went through four weeks of treatment on Centro Forestal Sueco, Marbella. The treatment consisted of both physical and theoretic lessons given of a rehabilitation team. All patients were examinated measured for physical function and condition before treatment, after two weeks and at the end of the treatment. To measure physical function, Timed-Stands Test, Timed Get Up and Go, The Bath Ankylosing Spondylitis Metrology Index, Index of muscle function and functionestimitation of shoulder/arm were used.
Beslutsstödsystem för munslemhinneförändringar
This thesis has been carried out in collaboration with two students at the Department of Dental Medicine at Karolinska Institutet in Stockholm, Sweden. The aim of this project was to construct a computerized decision support system to facilitate diagnosis of changes in the Oral Mucosa using information collected by the above mentioned students. A program which poses specic questions to the user was constructed with the Java programming language. Depending on how these questions were answered, one or more possible diagnoses were presented by the program. In order to conclude whether or not this program was of any use in terms of time savings, a series of tests were run and timed both when using the program and when not.
Processuell generering av oändliga spelvärldar : Praktiska problem och optimering
Enligt oss så är det största problemet med att processuellt generera en pseudo-oändlig spelvärld i realtid är att få genereringen att ske så sömlöst som möjligt samtidigt som världen upplevs som konsekvent. För att finna lösningar på detta problem så analyserar vi andra studier och spel som utnyttjar processuell generering. Vi använder sedan de metoder och tekniker vi funnit för skapandet av en egen applikation för att få en djupare förståelse för hur dessa fungerar i praktiken och hur mycket varje metod påverkar prestandan. I vår slutsats beskriver vi de problem vi fann, deras orsak och ger förslag på lösningar. På grund av studiens tekniska karaktär så riktar den sig främst till programmerare.
Elevråd : Elevrådsarbete i två skolor
The purpose of this thesis is to determine whether the student councils at two schools really have the power to influence, or if it is a matter of mock democracy. I wanted to determine how the student councils work in reality. I conducted my investigation through personal and qualitative interviews with the board of the student council, a social studies teacher and the principle/school management at both schools. After the interviews I compared an analysed my findings. The results show that the two schools work very differently when it comes to studentdemocracy, and even have very different levels of ambition when it comes to the degree of influence that the student council should have at their respective schools.
Förbättras balansen hos äldre individer genom balansträning?: en experimentell studie
Fall är den vanligaste orsaken till skador hos personer från 60 år och uppåt. Den mest frekventa dokumenterade riskfaktorn för fall är gång- och balansproblem. Balansens huvudfunktion är att koordinera kroppens hållning, jämvikt och rörelse. Vid normalt åldrande påverkas balansförmågan. Syftet med den här studien var att undersöka om balansen förbättrades hos äldre individer genom balansträning.
Balansträning av patienter med stroke med hjälp av Basal Kroppskännedom: en pilotstudie
En vanlig konsekvens efter att ha insjuknat i stroke är bl.a. svårigheter med balansen. Syftet med studien var att undersöka om Basal Kroppskännedom (BK) fungerar som träningsmetod för att öka balans och gångförmåga hos patienter med stroke. Avsikten var även att undersöka om försökspersonerna upplevde att deras balans ökat. Tre personer med diagnosen stroke deltog i studien.
Androidvetenskapen och den kusliga dalen: Japanska robotar som forskningsplattformar och filosofiska leksaker
The primary aim of this essay is to analyse, contextualise and problematise the scientific and technological goals of android science. The starting point of this investigation is the history of automata and man?s attempts to recreate himself by technological means. Drawing on the no-tion of boundary work this essay also analyses the efforts of the proponents of android science to establish and demarcate a new interdisciplinary field. A secondary aim of the essay is to evaluate the scientific support for the uncanny valley hypothesis and to investigate how this hypothesis contributes to android science.