Sök:

Sökresultat:

6220 Uppsatser om Tillgänglig design - Sida 55 av 415

Reglering av matarsystem vid höghastighetskapning

Today small metal parts are mass-produced as for example rollers in cylinder bearings. At high velocity cutting the metal is cut with a great force in a scissor-like device. Both precision and repeatability is important to be able to guarantee good quality, but from an economical point of view it is also important to keep a great manufacturing capacity. The part of the process that is most time consuming is when the metal bar, that is about to be cut, is fed to the right position. Therefore it is interesting to examine if the time used for positioning can be reduced.

Visualisering av FRAM

The Functional Resonance Accident Model is a method developed to analyze complex systems for the purpose of accident prevention. In FRAM-analysis a visualization of the complex system is created as an aid for identifying points of interaction in the system where the risk of accidents is high, and to determine where preventive measures are to be placed. FRAM Visualizer is a computer program developed as a tool for creating such visualizations.Many usability problems have been identified in FRAM visualizations created both manually according to established method and by using the FRAM Visualizer software. The purpose of this paper is to give a basis for how FRAM visualizations can be improved in accordance with usability criteria for use in future qualitative studies.The author suggests alterations to the FRAM visualization to resolve usability issues identified in previous articles and to achieve usability goals derived from visual communication theory. The design process is guided by established design principles.

Stockholm Arlanda Airport : En undersökning av upplevelser och logistik av en storflygplats och dess pÄverkan pÄ resandet

The purpose with this thesis is to investigate how the logistic and the configuration of the terminal buildings and the perceptions of the passengers at Stockholm Arlanda Airport are related to each other, and what effect it has on the passengers and their traveling within the airport.The focus will be on the logistic at all four terminal buildings that is within the Airport. To create a perception of the logistic at the Airport and how it is related to the passengers perceptions, the investigators need to make knowledge of the terminal buildings, and thereby try to link the logistic with the perception of the experience room.Swedavia is the company that own, operate at and manage Stockholm Arlanda Airport. The investigators will make an interview with employees at Swedavia to get a more profound understanding of how the company is thinking about the logistic issues that they need to overlook. There will also be interviews with travelers to get their perception of the logistic, design and atmosphere at the Airport.Observations will also be made at various times at the Airport with focus on all of the terminal buildings. The investigators use qualitative and quantitative methods to reach a result. To achieve a result, the investigators will use theories and scientific facts and other available facts that will be helpful to reach a result that will be analyzed..

Konceptförslag till förarmiljö : FormsprÄk och utvalda reglage i estetisk och kognitiv ergonomisk tappning

Ett produktutvecklingsprojekt som behandlar hur problemen kring en förarmiljös formsprÄk, reglage och kombinationen av dessa i högre grad kan utformas pÄ ett kognitivtergonomiskt och estetiskt vis med anknytning till varumÀrke.I projektet utfördes en omfattande studie över nutidens förarmiljöer dÀr flera tydliga trender upptÀcktes.  I parallellkurs utfördes ett kognitiv ergonomiskt praktikfall tillsammans med litteratur som förankrat arbetet i att forma tekniken efter mÀnniskan.  Sedan har projektet fördjupat i estetiska principer och olika studier kring förarmiljöer behandlas. Konceptframtagningen bestod av tre faser. DÀr det initialt togs fram en mÀngd övergripande formsprÄk. Sedan lades de Ät sidan för att utforma manöverdon.

Den omgivande sjukvÄrdsmiljön : Betydelsen av design, fÀrger, konst och ljud ur ett patientperspektiv - en systematisk litteraturstudie

Syftet med denna systematiska litteraturstudie var att beskriva patientens uppfattning av den omgivande sjukvĂ„rdsmiljön samt betydelsen avseende dess design, fĂ€rger, konst och ljud för patientens hĂ€lsa och upplevelse av vĂ€lbefinnande. I resultatet ingĂ„r 16 artiklar, varav 13 med kvantitativ ansats, 2 med kvalitativ ansats, samt en artikel med bĂ„de kvantitativ och kvalitativ ansats. Artiklarna representerar studier frĂ„n flera olika lĂ€nder; Danmark, Norge, Sverige, Storbritannien, Tyskland, USA, Filippinerna och Kina. Resultatet visade att utformningen av sjukvĂ„rdsmiljön, det vill sĂ€ga dess design, hade stor betydelse för det sociala samspelet, bĂ„de patienter emellan och mellan en patient och dennes anhöriga och dĂ€rmed indirekt pĂ„ patienternas upplevelse av hĂ€lsa och vĂ€lbefinnande. Även fönsterutsiktens kvalitet visade sig i hög grad pĂ„verka patientens hĂ€lsa och vĂ€lbefinnande.

AnvÀndarcentrerad design av verktyg för att skapa funktionalitet i ett grÀnssnittsdesignsprogram

Idag ?nns det en stor mÀngd program för att underlÀtta vid design av ett gra?skt anvÀndargrÀnssnitt. MÄnga av dessa gör det enkelt att snabbt skapa en prototyp för att exempelvis illustrera en idé kring hur ett grÀnssnitt kan se ut. Vad som dÀremot ofta saknas Àr ett e?ektivt och intuitivt verktyg för att skapa funktionalitet i prototypen och göra grÀnssnittet levande utan att behöva kunskaper i programmering.Den hÀr rapporten studerar hur ett verktyg för att skapa funktionalitet i prototyper, och som inte krÀver nÄgra kunskaper i programmering, skulle kunna fungera.

Digitala Lathundar

Patrullerande poliser i Malmö har en varierande och oförutsÀgbar arbetsmiljö. NÀr de kommer till hÀndelser dÀr de Àr osÀkra pÄ hur de ska agera kan de konsultera tryckt metodstödsmaterial. Dessa tryckta handböcker Àr ofta utdaterade och icke-standardiserade. Tillsammans med Polisen i Malmö har vi tagit fram ett förslag till hur en digital version av denna typ av material kan se ut, med förslag kring grÀnssnitt och informationsrepresentation, och en diskussion kring vilka potentiella konsekvenser ett mediebyte kan fÄ för poliserna ute pÄ fÀltet. För att ta fram dessa designförslag anvÀnde vi oss av ett antal interaktionsdesignmetoder. Dessa utvÀrderar och diskuterar vi, utifrÄn hur vÀl de fungerar inom en myndighet som Polisen, i kontexten patrullerande poliser i Malmö..

Att aktivera vÀrderingar genom design för en lÄngsiktig beteendeförÀndring av miljövanor

Syftet med denna rapport Àr att undersöka om det med hjÀlp av olika designelement i ett anvÀndargrÀnssnitt gÄr att aktivera en specifik vÀrderingsgrupp för att motivera miljövÀnligt beteende. Den vÀrderingsgrupp som studeras Àr universalism som innefattar vÀrderingar kopplade till förstÄelse, uppskattning, tolerans och beskyddande för alla mÀnniskors och naturens vÀlfÀrd. Tidigare forskning har hittat en relation mellan mÀnskliga vÀrderingar och miljövÀnligt beteende och menar att detta kan anvÀndas för att skapa mer lÄngsiktiga beteendeförÀndringar gÀllande miljövanor. I denna studie tittar vi vidare pÄ detta genom att undersöka om vi genom design kan aktivera en av grupperna med dessa vÀrderingar, universalism, som skapar dessa lÄngsiktiga beteendeförÀndringar av miljövanor.I denna rapport presenteras en studie som har utförts med elva deltagare, alla studenter pÄ Medieteknikprogrammet pÄ KTH. Studien bestod av en undersökning samt korta intervjuer.

Konceptutveckling av luftutblÄs

This Master?s Thesis work was performed at the Studio Engineer department at Volvo CarsDesign Centre in Gothenburg, Sweden. The assignment has been to create a new idea of an airvent where the news value mainly was focused at functionality but also with great attention onvisual appearance.The work has been totally independent and not been aimed to any specific car model. Theindependency initially made that the visual appearance primary wasn?t limited in any way dueto surrounding components.

Soft Softer Sopho : Utformning av ett anvÀndbart anvÀndargrÀnssnitt för mjukvarutelefoner

Internet is the future and VoIP (Voice over Internet Protocol) is growing in use. Companies are starting to realise the benefits with VoIP. Skype is the number one soft phone on the market but it doesn't satisfy the needs of companies (e.g. transfer calls, redirects calls and so forth) and leaves therefore a gap. The purpose of this master thesis is to provide Objektor AB (thesis initiator) with tips on how to design a usable soft phone that they know is based on relevant human computer interaction research.The method used in the thesis has been iterative development.

ModulÀrt projekthanteringssystem med stöd för
behörighetskontroll

Rök-design Àr ett nystartat företag som inriktat sig pÄ vattenpipor med en Skandinavisk design. Vattenpipan hÀrstammar frÄn Indien och spred sig sedan vidare till resten av Asien och norra delarna av Afrika. PÄ senare tid har den Àven blivit populÀr i Skandinavien och resten av Europa. Det som röks Àr en speciell kombination utav utlÀndsk tobak och torkad frukt. Röken filtreras genom kallt vatten för att göra röken sval och mindre skadlig.

ModulÀrt projekthanteringssystem med stöd för behörighetskontroll

Rök-design Àr ett nystartat företag som inriktat sig pÄ vattenpipor med en Skandinavisk design. Vattenpipan hÀrstammar frÄn Indien och spred sig sedan vidare till resten av Asien och norra delarna av Afrika. PÄ senare tid har den Àven blivit populÀr i Skandinavien och resten av Europa. Det som röks Àr en speciell kombination utav utlÀndsk tobak och torkad frukt. Röken filtreras genom kallt vatten för att göra röken sval och mindre skadlig.

Prints

This project was intended to develop and improve my skills as an artist/designer. I have used inspirational sources and followedmy artist?s intuition to create something that is individual and a reflection of myself.My goal was to design 7-10 compositions and apply them to t-shirts and then create a photo arrangement with these t-shirts to make a strong artistic presentation.I chose to apply my images to t-shirts, because I feel that the tshirt is a perfect median to display pieces of art. My process has been very non-linear in nature. Trial and error,experimentation and my gut feeling have strongly influenced the progression of my design process and guided me to new ideas.I feel that with this project I have succeeded in fulfilling my goals to develop and improve my skills as an artist/designer..

Samarbete som arbetsform : En undersökning inom jordbrukssektorn

AbstractOne of the most common business models for agriculture is according to Lantbrukarnas Riksförbund (2010) that two or more agricultural companies merge and form a company together. To create strong owners and to be competitive there is a recognized need to create relationships between small firms according to Mazzarol , Mamouni Limnios and Reboud (2013). Oerleman and Assouline (2004) argues that it is possible to achieve success in agriculture by following certain strategic priorities.This paper examines why farmers choose to venture into collaboration and whether cooperation are linked to the strategies of the company. The paper also discusses the pros and cons of partnerships in agriculture. A qualitative comparative research design has been used to answer to the topics and we have interviewed respondents from four different agriculture companies, which have been active in some form of cooperation or collaboration.

Lumilos

Lumilos is a work investigating the possibilities to use light and color in an interactive design context. I have explored different light sources and compared them to each other and given a short description of the history of light and how it has been developed during the industrialization in the western world. I have also investigated what is currently done in the field and summarized that with examples in the categories passive-, colored-, material- and interactive light. The conclusion is that working with interactive color and light is a hard task. There are many different angles to take into account such as personal likings and earlier experiences that is uncontrollable by the designer. Yet there are many possibilities and light is a material that is moldable in many forms. I have put the knowledge about light and color into practice and developed an interactive light wall that is visualizing energy consumption with the use of different colors of light and animations.

<- FöregÄende sida 55 NÀsta sida ->