Sök:

Sökresultat:

6220 Uppsatser om Tillgänglig design - Sida 45 av 415

Stortorget i Lund : en kandidatuppsats om torgets utveckling frÄn 1000-talet till 2007...

Abstract Squares, these public rooms have always fascinated me. I find them interesting because of their variety in shapes, functions, design etc. Stortorget in Lund is one of Sweden?s oldest squares, this essay is dedicated to this particular square. Of all the possible ways that you could approach Stortorget in Lund I have decided to do it from an urban design point of view.

Beteende pÄ offentliga platser

Several theoretic and environmental psychological models establish a connection between the environment and the reactions of humans and the research support that there is a mutual influence between individual, environmental and behavioral factors. You often assume that a person both can influence and be influenced by the surrounding environment. This is evident, but it is less obvious how a given physical design influence people?s immediate behavior in the city. The aim of this study was to investigate if the physical design of a place influences people in an urban environment and to investigate how the behavior is influenced.

En designstudie av social interaktion i kontextmedvetna musiktjÀnster

Den hÀr studien behandlar social interaktion i kontextmedvetna musiktjÀnster. ProblemomrÄdet innefattar design av musiktjÀnster för att stödja musikens sociala funktioner. Studien genomfördes som en designstudie dÀr workshops tillÀmpades för att generera den data som lÄg till grund för slutsatserna. Slutsatserna presenterades i form av fyra stycken designriktlinjer; Hantera och presentera anvÀndares identiteter, Stödja dialoger, Erbjuda indirekt interaktion och Erbjuda direkt interaktion. De Àr inte avsedda för att designa en produkt utan istÀllet för att bidra med kunskap som ger en förstÄelse om effekten av en design..

Enkla ingÄngar : Design av interaktiva stationer pÄ utstÀllningar

Syftet med denna studie Àr att pÄ ta reda pÄ vad en bra hands-on-artefakt för museum Àr och hur den bör utformas. En kvalitativ fallstudie Àr gjord pÄ utstÀllningen Sinnrika mÀnniskan pÄ Naturhistoriska riksmuseet. Empirin har fÄtts fram genom korta intervjuer och observation med museibesökare samt djupgÄende intervjuer med personer insatta i Àmnet. Resultatet har sedan bÄde analyserats individuellt och korsanalyserats, efter detta har resultatet kategoriserats. Slutsatsen för studien visade att det Àr mÄnga aspekter som spelar in vid skapandet av en interaktiv station, en av de viktigaste aspekterna Àr tydlighet om vad syftet med stationen Àr och hur den utförs..

Design för det aktiva stadsrummet :

The city contains a great multitude of people of different ages and different lifestyles and the urban environment should be planned and designed for everyone to take part in the social life of the city. The main reason among people for heading towards the city centre is to make purchases or to run errands, but also the social aspects are very important. A socially active city is worth striving for as an empty city can lead to unsecurity, fear and hostility between people. This paper discusses mainly the possibilities to encourage people to do physical activities on public places in the city. In Sweden the lifestyle of people in general has changed to the worse in aspects of health over the last decades which has led to the fact that many people in Sweden today suffer from obesity.

Medveten nÀrvaro och beteendeterapi vid behandling av primÀr insomni : Effekter pÄ sömn, uppmÀrksamhet, oro och ruminering

UppmÀrksamhet/övervakning (monitoring) Àr en viktig komponent vid utvecklandet och vidmakthÄllandet av insomni. Genom medveten nÀrvaro (MN) kan förmÄgan att rikta uppmÀrksamheten trÀnas upp. Syftet med studien var att undersöka effekten av MN och beteendeterapi (BT) vid behandling av primÀr insomni hos personer med hög uppmÀrksamhet/övervakning av sömnrelaterade stimuli. Behandlingens effekt pÄ sömn och uppmÀrksamhet samt en eventuell sekundÀr effekt pÄ oro och ruminering undersöktes. En single-subject design med en konstruktiv strategi anvÀndes och tvÄ behandlingar gavs, dÀr hÀlften av deltagarna fick BT och hÀlften fick BT+MN.

Ljudabsorbent för öppna kontorslandskap

The problem being examined is the disturbing noise that is created in an open plan office on a company working with a creative process, such as a newspaper or a communications agency. The purpose of this study was to examine the needs for today for a sound absorber in open offices and create and design a design proposal. The aim is also to develop a marketing material the product proposal. The problem has been broken down into the following questions:- How does the user look at the need of a sound absorber in an open offices solution today?- Does an interior designer apply sound absorbers when they furnish the intended environment? - How can a design that meets the needs that exists be achieved and to speak the user?The study is based on three choice of methods a literature review on selected topics that relate to the topic, an interview with an interior designer to explore how an interior designer applies absorbers in open plan office and finally an extensive survey that treats the user's needs and appropriate appearance for the product proposal.The design process has undertaken the following methods, design brief, requirements specification, functional analysis and sketches to produce the final product proposal.

Designstrategi i en förÀndringsprocess : En fallstudie pÄ ett tjÀnsteföretag

TjÀnster Àr en vÀxande marknad dÀr bemanningsföretagen har fÄtt en ökad betydelse bland annat beroende av marknadens höga krav pÄ tillgÀnglighet och flexibilitet. I dagens samhÀlle Àr det viktigt att produkter och tjÀnster inte bara fyller en funktion utan ocksÄ uttrycker och förmedlar rÀtt budskap till intressenterna. Design har dÀrför fÄtt en allt viktigare funktion inom företag som vill utmÀrka och sÀrskilja sig. För att frambringa ett starkt och trovÀrdigt varumÀrke som differentierar sig gentemot konkurrenterna, borde skapandet av varumÀrket inkluderas i en designstrategi dÀr kvaliteten pÄ designen Àr vÀsentlig.Studien syftar till att skapa en tydligare bild om och pÄ vilket sÀtt ett tjÀnsteföretag arbetar med designstrategi i en förÀndringsprocess och hur de nÄr ut till mÄlgruppen. Urvalet för denna studie Àr tjÀnsteföretaget Academic Work, kommunikationsbyrÄn Naked, som företaget har tagit hjÀlp av i framtagandet av det nya konceptet, och slutligen en av företagets utvalda mÄlgrupper, studenter.

TaS - Take a Seat

Humans have always been fascinated by the thought of bringing non living objects to life. We wanted to explore the possibilities of trying to create an artefact that the audience would consider possess emotional states and have a life of its own. TaS is a interactive chair that functions as a social entity. The idea is to try and enhance the bond between human and artefact, based upon the emotional connection. We try and produce, enhance and maintain this bond through curiosity based interaction. Bachelor thesis in Interaction Design by Andreas Eriksson, Johanna Lund and Fredrik Lundh, spring term 2008, Malmö University, K3 School of Arts & Communication..

VÀgen mot en guideapplikation : Designförslag till en guide i kulturhistorisk miljö

Detta projekt har skapat en design till en applikation, vars mÄl Àr att fÄ mÀnniskor i nÀrnatur och samtidigt möjliggöra för dem att lÀra sig mer om den kulturhistoria denna natur har att bjuda.I projektet har designen till en guideapplikation för anvÀndning i miljö med kulturhistoriska arv undersökts och tagits fram. Projektet Àr en fallstudie och anvÀnder ramverket Minnesmark som en grund för designen.Designen Àr framtagen genom att anvÀnda en mÄlinriktad designmetod och designprocess av Goodwin(2009). Med detta menas att personor och scenarier har varit de frÀmsta verktygen för att generera krav till designen. Krav baseras Àven pÄ ramverket Minnesmarks möjligheter och begrÀnsningar. Vidare krav kommer Àven frÄn intervjuer med tvÄ olika guider.En första design; en prototyp, utvÀrderades av Ätta personer för att förbÀttra designen.

Responsive web design : En studie i hur designkonceptet pÄverkar anvÀndbarheten hos en webbplats

The main topic of this thesis is to evaluate the impact on the usability of web pages when using responsive web design, a concept for developing web pages whose design adapts to the screen size being used. This is done by creating a responsive prototype based on an existing web site. A number of usability tests are conducted on the two versions of the site in order to compare the time to complete the tests and to observe the behaviour of the test participants. The tests are conducted on desktop as well as on mobile devices with varying screen size.The number of test participants was relatively low, and so the quantitative result is not statistically valid. However, the conclusion is that the most effective combination is to use either of the sites on desktop format.

Utveckling av dyksystem : HandhÄllen enhet för sökning under vatten

Ocean Modules Sweden AB is a small business active in the field of underwater technology. Thecompany was contacted by the Swedish Defense Materiel Administration (FMV) in order todevelop a new system that would conform to their specific requirements. Two students at theRoyal Institute of Technology (KTH) were consulted in conjunction of this project in order to aidthe development and conceptual design of the system.The primary users of the system are the divers of the Explosive Ordnance Disposal division (EOD)- a branch of the Swedish Armed Forces. The purpose of the product was to incorporate allnecessary functions required by the EOD divers into one single system. The main functions arecommunication between the surface operator and diver, video recording, still imaging, positioning,navigation and ocean floor mapping with sonar.

Ledarskap i offentlig sektor : Organisationsfaktorer, ledarskapsmodeller, förutsÀttningar och medarbetarens hÀlsa

The purpose of this study was to examine leadership in the public sector based on leadership models, organizational factors, conditions and health of employees. The study was divided into sub-study one and two. In sub-study one the design was an observational study using cross sectional design in which 67 first line managers in the public sector answered a survey about conditions and leadership models. Sub-study two was an observational study using case-control design focusing on a health promoting leadership intervention in the municipal sector. Two semi-structured interviews and 41 surveys were collected.

Produktutvecklingsprocessen : En djupstudie i hur ekonomer, designers och designchef samarbetar i en produktutvecklingsprocess.

Competition in the market of interior design during the last several years has drastically increased. The consumers of today are very conscious about what the market can offer and therefore they have high demands on the products. It is not only the function of the product that matters but also the design that makes a difference. Companies are becoming more aware of this and as a result they have to find a way to set themselves apart in order to attract customers. This realization has led designers and economists to cooperate in a different way than before.

Ledarskap, designstrategi och företagsamhet : En upplysande studie av armaturföretagen Bsweden ? Zero ? Örsjö Belysning

SYFTESyftet med vĂ„r studie Ă€r att skapa en förstĂ„else för hur de tre belysningsföretagen arbetar med ledarskap och design som en kreativ process för att ge en bild av hur ett ledarskap i designfokuserade företag kan se ut.METODUppsatsen har genomförts som en kvalitativ undersökning genom sammanlagt sex intervjuer. De tre armaturföretagen som valts ut Ă€r Bsweden, Zero och Örsjö Belysning. Fem stycken intervjuer Ă€gde rum med personer pĂ„ ledande positioner i dessa tre armaturföretag. En mejlintervju genomfördes Ă€ven med en utomstĂ„ende part.TEORIDelarna i teorin har delats upp pĂ„ ledarskap, designstrategi och företagsamhet. För ledarskapsdelen tas ledarens roll upp, den kreativa ledarskapsstilen, ledning av kreativa individer och att leda designstrategi.

<- FöregÄende sida 45 NÀsta sida ->