
Sökresultat:
1235 Uppsatser om The dog as a pedagogical resource - Sida 29 av 83
BRA Metodik - Balanserad ruttanpassning för mjölkrundetåg i JIT-organiserade monteringsavsnitt
This thesis aspires to construct a routing optimization method customized for Volvo Powerstrain?s manufacturing plant in Skövde, Sweden. In order to enforce Volvo?s own understanding and control of there own organization, as well as optimize the utilization of the in-house tow trains, the BRO methodology where created. The methodology where created from observations of the currents working environment, analysis of order data as well as a comparison with two similar producing factories.
Hållbar Ö ? en analys av möjligheterna att försörja ett modellösamhälle i Stilla Havet med solel
The goal of this paper is to provide a model for a sustainable electricity system to an island, in the Pacific Ocean near the equator.The method which has been used is to model supply and demand of electricity in the computer program Stella, through the creation of a dynamic system that balances them against each other. The result from the model will then be used to calculate the electricity price per kWh for the island.The result of the work is that electricity from solar energy is comparable with electricity produced from oil, if the oil pays for all its external costs, and the potential for pumped hydro storage plants is located. It also requires that consumers of electricity can be their own producers to avoid the expenditure of tax and reducing the cost of distribution. But since oil is a finite resource and has had a rising cost in recent years, while solar energy has had a declining cost, perhaps this will be a more competitive solution in the future.
"Menniskan, icke naturisk eller djurisk i vanlig låg mening, utan såsom ofvan bildningens strider född till natur och enhet med sig sjelf i himmelsk mening" : Djur som aktörer och bildspråk i Carl Jonas Love Almqvists epik och lyrik
Play is an important part of children´s everyday life, it is through play children develop. Play occurs a lot in kindergarten and in this study, the aim is to examine how play activities play is used in preschool teaching and the role of the teacher´s in the play. Video recordings of play activities done and qualitative methods (conversation analysis) has been used to analyze the video recordings. The results of this study show that play are widely used as a pedagogical tool in preschool. It is through play children develop.
Avsättningsmöjligheter för slaggrus från avfallsförbränning vid Åmotfors Energi
The incineration of waste is steadily increasing in Sweden and so is the production of ashes. The bottom ash has for many years been used as construction material in
landfills. Now many of the nation's landfills are closed and there is a great need to find another beneficial use for the ash. Bottom ash is a gravel-like material and with its material properties it can replace natural gravel in parts of roads and surface constructions. Today this use is only approved within landfill areas where leachate is
collected and checked.
Utveckling och balans inom personalhantering
Jag upplever det som att dagens samhälle är i ett konstant läge av förändring, vilket borde medföra att de företag som finns ute i samhälle måste befinna sig i ett konstant läge av anpassning. Utifrån det undrar jag hur företagen kan klara av att hantera de mänskliga resurserna samtidigt som de måste klara av den föränderliga omgivningen. Jag har därför valt att undersöka personalhanteringen på tre företag inom samma bransch för att fastställa ifall personalhanteringen utvecklas åt liknande håll. Eller om företagen utvecklas åt helt olika håll utan några likheter. De företag som jag undersöker lyckas uppenbarligen med konststycket att anpassa sig samtidigt som de hanterar sin personal och det jag är intresserad av är hur lyckas de med en sådan balansering.Mitt syfte är således inte att hitta ett gyllene snitt för personalhantering utan om möjligt finna liknelser mellan hur de företag jag kommer i kontakt med hanterar personal.
Före och efter Lpfö, 98; Fyra förskollärares reflektioner om arbetet före och efter införandet av läroplanen.
Since 1998, the Swedish preschool has its own curriculum and with this the preeschool became the first step of a lifelong learning. The aim of this study was to explore how preschool teachers perceive their work before and after the Swedish curriculum was inserted. A qualitative method was used in this study. Four different in-depth interviews were conducted with preschool teachers, all experienced working at least before 1993. The curriculum theory and curriculum history were used to analyze the empirical data.
Employer branding i Kina : ? Vad ser kinesiska studenter som attraktivt vid val av arbetsplats?
Kurs/nivå: Kandidatuppsats, Enterprising and Business Development, C- nivå, 2EB00E, VT 2012Författare: Niklas Fridman & Jonas PerssonHandledare: Lena OlaisonExaminator: Richard NakamuraTitel: Employer Branding i Kina: Vad ser kinesiska studenter som attraktivt vid val av arbetsplats?Nyckelord: Employer Branding, Human resource management, Kinesisk management. Bakgrund: Allt fler företag etablerar sig i Kina och en förutsättning för att lyckas är att rätt personal driver företaget framåt. Västerländska företag upplever att kompetensen är svår att finna och behålla inom kunskapsbaserade tjänster (knowledgework) vilket skapat problem vid etableringar i landet. Employer Branding är ett vedertaget begrepp i västvärlden som hjälper företag att attrahera personal, forskningen är inte lika utbredd i Kina och det finns ett behov för att kunna attrahera och behålla kompetent personal på plats i landet.
Sagostunder på folkbiblioteket: ur sagostundsledarens perspektiv.
This masters thesis takes the providers perspective on public library story times for children. The main questions are: What perspectives can the providers have? How does the perspective affect the content and how is the story time drawn up? Five story time providers were interviewed about the purpose of their story times, the methods they used and the content they chose. A model with four criteria was used to analyze the result of the interviews. The criteria were: adult criteria, consideration of the childrens view, pedagogical criteria and literary/story time criteria.
?Det är ju en naturlig del? : De anställdas känslor inför och arbete med uttryck för onani på gruppboenden för personer med utvecklingsstörning
The aim of this study was to investigate the emotions among the staff at the group housings when they observe the caretakers expressions of masturbation and how the staff handles these expressions in their daily and long-term work. The theoretical concepts that were used in this study are group housing as a public and private arena, occupational role, relation, humanistic effort, pedagogical effort, empowerment, care ethic and emotions. The concepts are related to each other and constitutes the foundation for the analysis of the empirical data used in this study. A qualitative study was carried out, in forms of half structured interviews with six informants, of which the majority was women. It came to light that the interviewees only had positive feelings for the caretaker?s expressions of masturbation.
Prestandaskillnader mellan olika ZFS-implementationer
Detta arbete är utfört i syfte att undersöka tillämpningar bäst lämpade för implementationer av plattformsoberoende RESTful webbtjänster med fokus på användarautentisering och skalbarhet. Arbetets resultat gällande användarautentisering menar till att problematisera det allmänt sedda tvånget av en kommunikation bestående av fler än två parter samt menar att en resursförfrågan, för användaren, först blir säker då kommunikationen bryter mot REST och statelessness. Arbetets resultat gällande skalbarhet menar till att ifrågasätta den allmänna bilden av en applikations resurs samt menar att bildandet av ett släktskap, The Resource Kinship, möjliggör för en förenklad filtrering av resursers representation och en strukturerad uppbyggnad av resursers indelning och adressering..
Musiklärares inställning till IKT i sin undervisning : en studie med komparativ ansats mellan Nya Zeeland och Sverige
The aim in this thesis is to study what attitude music teachers in Sweden and New Zealand have towards Information and Communication Technology (ICT) in music education and obtain a better understanding of how their attitudes affect the way they use ICT in their teaching. Another intention is to discuss differences and similarities between the teachers´ preferences regarding this issue in the two different countries, and whether it has any effect on teaching. It's a qualitative study based on interviews with music teachers from both countries. Through the answers we can get an impression about how ICT is used in music education, how the curriculum is interpreted when it comes to use ICT in music education and how the teachers' attitudes towards ICT affect the music education. This thesis shows that teachers are positive towards ICT in music education but the attitude, knowledge and the way of using it differs, due to access to technology and different opinions about what is essential in music and what is pedagogical.
Strategiska Allianser: En studie av inledningsprocessen
The purpose of the essay has been to clarify why and how small companies, whose major resource is knowledge, establish strategic alliances and which opportunities it brings. We have increased our understanding for the concept of strategic alliances through empirical search and through well-known scientist work. The method, which has been used in the essay, is principally qualitative interviews and gathering secondary data from articles from well-known authors. Our study has given that we have found that entering strategic alliances can make growth and by that way create competitive advantages for the company in question. We also found that there are risks with strategic alliances and the company can protect themselves by legal actions.
Holländska sjukan En litteraturstudie om effekterna av holländska sjukan på Botswanas textil- och boskapsindustri.
Botswanas ekonomiska tillväxt utgör ett sällsynt exempel på ett afrikanskt land som har lyckats använda sina naturtillgångar till att driva på en ekonomisk utveckling och samtidigt minimerat effekterna av den så kallade Holländska sjukan (HS). HS är ett ekonomiskt fenomen som går ut på att en växande sektor som baseras på naturtillgångar skadar landets tillverkningssektor och leder därmed till en indirekt de-industrialisering. Botswanas diamantindustri står för drygt 35% av BNP:n och hela 75% av exportintäkterna vilket gör att landet har en mineralbaserad ekonomi. Detta faktum har gjort landet väldigt intressant för forskning. Aktuell forskning har med hjälp av ekonometriska metoder visat att landets tillverkningssektor har undvikit eller drabbats minimalt av de effekter som HS utgör.
Ledarskapets betydelse för nyttjandet av friskvårdsprogrammet på Centralsjukhuset Kristianstad - en enkätstudie bland personalen på Centralsjukhuset
The workplace is a good arena for healthy activities because of its ability to reach big target groups. A preventive health care program prevents ill-health and since 2001 Centralsjukhuset Kristianstad has a health care program, ?Främja hälsan?. Leadership is important in the health promotion work when to get the collaborators motivated and involved in the health care program. The aim of the cross-sectional study was to investigate the collaborators opinion about the managers? pedagogical role in the health promotion work at Centralsjukhuset Kristianstad.
Ålandsfrågan : En studie ur ett medieperspektiv
AbstractThe purpose of this essay is to study in what way teachers in preschool work with pupils enabling them to gain influence and involvement in their learning.Influence means being able to make your voice heard which is an important component of a democratic society. Involvement is about being part of a community in which everyone is welcomed regardless of beliefs and opinions. Several of today's researchers believe that learning occurs in interaction between people. Teachers providing meaningful assignments to pupils, they become more motivated to learn.The study is based on observations of how teachers work with influence and involvement in controlled sessions, and interpretations of them. My results show that children become involved in their learning when they are confronted with a variety of pedagogical approaches to learning.