Sök:

Sökresultat:

51 Uppsatser om TeliaSonera - Sida 2 av 4

Användarmanual Analys3

Syftet med den här C-uppsatsen är att skapa en användarmanual för ett system som används inom TeliaSonera. Bakgrunden till uppsatsen är att det saknas en bra och enkel dokumentation till systemet.Användarmanualen får sin utformning genom interjuver med användare, systemförvaltare samt arbetsledare. De får bestämma hur den ska se ut och vad den skall innehålla. Tanken med detta är att få en så användarvänlig manual som möjligt. Den färdiga dokumentationen testas med hjälp av verkliga fall från den dagliga verksamheten och användarna kommer med förslag på eventuella förändringar.Manualen är företagsintern och finns endast i den slutna uppsatsvarianten..

Mobil kommunikation och högre tillgänglighet vid längre elavbrott : Exemplet stormen Dagmar och 4G-kommunikation inom smarta elnät

To be able to secure a safe and reliable power supply is becoming increasingly important since society depends on services and functions that need continuous power supply. The delivery rate in Swedish power supply is 99.98 % which insists on a high availability. During the past decade several storms has passed Sweden which resulted in large amount of tree felling leading to extended power outages. During these storms many socially critical activities, such as electric utility company Fortum, experienced disruption in mobile communication which affected the crisis management. This paper has investigated Swedish mobile operators? crisis management at Hi3G, Tele2 and TeliaSonera with a case study of the storm Dagmar that hit Sweden during December in 2011.

 Hållbarhetsredovisning i fyra olika branscher : för vem och i vilket syfte?

Miljö är ett aktuellt ämne världen över som engagerar politiker, företag och vanliga medborgare. I dagsläget finns det många katastrofer som uppmärksammats och den negativa uppmärksamheten dessa katastrofer har fått i media kan innebära stora konsekvenser för företagen. Därför väljer allt fler företag att upprätta så kallade hållbarhetsredovisningar där de beskriver sitt miljöarbete och sitt samhällsansvar.Syftet med uppsatsen är att klarlägga och förstå företagens avsikter med hållbarhetsredovisningar och till vilka målgrupper de vänder sig samt klarlägga och förklara skillnader mellan tillverknings- och tjänsteföretag. De särskilt viktiga forskningsfrågor som därmed genereras formuleras enligt följande; För vem och i vilket syfte hållbarhetsredovisar de svenska företagen? Finns det skillnader mellan de valda branschernas redovisningar och i så fall vilka? Hur uppfattar intressenterna hållbarhetsredovisningen och hur används den av intressenterna?För att förstå fenomenet användes intressentteori, legitimitetsteori och institutionell teori samt GRI:s ramar och riktlinjer.

Willingness-to-Support

The purpose of this thesis is to define and theorise willingness-to-support as a possible measurement of corporate reputation. The knowledge production in this thesis is done through reasoning with companies to gain a deeper understanding of the social world and the respondents? view of their reality. Grounded theory is used as an inspiration for conducting the research. A qualitative method is used in the form of semi-structured interviews with six companies in three different business sectors.

Shared Service Center : en fallstudie av TeliaSoneras Financial Services

Denna uppsats beskriver fenomenet shared services, varför företag satsar på shared service centers (SSC) och hur de går tillväga när de designar dem. Studien har genomförts med hjälp av en litteraturöversikt och en fallstudie av TeliaSoneras nu pågående implementering av ett shared service center, FSS. Fallstudien består av fyra intervjuer och en genomgång av TeliaSoneras egna informationsmaterial och medarbetarenkäter. Litteraturöversikten visar att shared services utlovar väsentliga förbättringar av ekonomifunktionen och besparingar, att det finns en stor tilltro till dessa löften men att det saknas underbyggda bevis för hur stora besparingarna egentligen är. Designen på TeliaSonera FSS visar sig följa litteraturen relativt noga, förutom vad gäller placering.

Paketering av digital musik: Intervjuer med nyckelpersoner inom digital musik i Sverige

This exploratory thesis uses qualitative research to investigate how digital music is beeing packaged. The main study consists of 11 deep interviews with key representatives of the digital music industry in Sweden. These are (record companies) EMI, SonyBMG, Universal, Warner, (DSP) InProdicon, (mobile operators) 3, TeliaSonera and (cell phone producer) SonyEricsson. Packaging is a concept of marketing that has specific implications depending on which good or service that is being packaged. Packaging occurs at different levels in the production chain.

Tidigare var karriären framför mig, nu är den bakom mig: en deskriptiv och kvalitativ studie om "Trotjänaren" på TeliaSonera AB

Uppsatsen är på uppdrag av TeliaSonera AB. De har genom åren mött en tuffare konkurrens som inneburit omfattande personalnedskärningar och övertalighetsarbete. Samtidigt som organisationen slimmats, finns behovet av övertalig äldre personal med lång yrkeserfarenhet. Den övertaliga återanställs som trotjänare i en personalpool genom en urvalsprocess och förblir anställd så länge kompetensen efterfrågas. Finns ingen efterfrågan, blir lösningen avgångspension eller pension.

Det är inte vi som har brutit mot mänskliga rättigheter : En kriskommunikationsanalys av fallet TeliaSonera utifrån Kenneth Burkes pentadanalys

Titel: ?Instagram, vår scen för framträdande?. En kvalitativ studie i ungdomars inställning och användande av fotoapplikationen InstagramNivå: C-uppsats i Medie- och kommunikationsvetenskapFörfattare: Hannah OlssonHandledare: Anna EdinDatum: Juni 2014Seminarium: 5/6 2014Syfte: Syftet med denna studie är att få ökad förståelse och insikt i ungdomars användande av fotoapplikationen Instagram. För att få svar på mina frågor använder jag mig av några huvudfrågor vilka är:Vad finns det fo?r skillnader och likheter mellan tjejer och killars sa?tt att se pa? sin egen anva?ndning av Instagram?Vilka bakomliggande intentioner finns na?r anva?ndarna laddar upp en bild?Vilka bilder och texter är okej att publicera och vilka är inte det? Varför är det så?Vilken roll har Instagrams tva? kontotyper fo?r vad dessa ungdomar va?ljer att publicera?Metod: Kvalitativa intervjuer.

Fusionen mellan Telia och Sonera - lönsam för aktieägarna?

I september 2007 lanserades en ny varumärkesplattform för Sverige. Denna uppsats har undersökt hur denna är utformad och vilken betydelse den har för svenska företag. För att genomföra en genomförlig analys har även det svenska varumärket i helhet analyserats. Detta för att fastslå om det har någon betydelse för svenska företag. En kvalitativ metod har använts där den primära data blir de genomförda intervjuerna.

Ty det angår även dig när det brinner i grannens vägg : En undersökning av ett teambaserat belöningsystem inom TeliaSonera

Denna uppsats handlar om hur Världsbutiken Globalen kan gå till väga för att skapa ett starkt corporate brand, det vill säga ett organisatoriskt varumärke, vid etableringen av en klädbutik. Syftet är att undersöka hur en organisation kan gå till väga för att bygga ett corporate brand med begränsade resurser. Information om Världsbutiken som organisation och deras arbete kring rättvis handel har vi erhållit genom en intervju med Fredrik Pettersson på Globalen. För att finna framgångsfaktorer inom varumärkesbyggande har nyckelpersoner på mindre företag intervjuats. De empiriska resultaten har sedan analyserats utifrån marknadsföringsteorier om varumärkesbyggande.

Corporate Social Responsibility ? Ett paradigmskifte i den nya tidens fo?retagande

Syftet med denna studie a?r att underso?ka och analysera det arbete som Sveriges tre sto?rsta mobiloperato?rer, Telenor, TeliaSonera och Tele2 bedriver kring Corporate Social Responsibility. Studien a?mnar ocksa? underso?ka hur arbetet utvecklats under de tre senaste a?ren, samt hur detta fenomen kommuniceras. Genom detta o?nskar vi uppna? en ba?ttre helhetsbild och en djupare fo?rsta?else fo?r CSR, samt bidra med insikter, uppta?ckter och egna tolkningar kring a?mnet.Metod: Kvantitativ inneha?llsanalys av CSR-redovisningar. Av dessa tre studerade fo?retag kan vi urskilja vissa gemensamma trender bolagen emellan.

Vad är kvalitet i ledarskap? : Teorier, modeller och verkligheten

In this qualitative study the authors explores, by studying several quality-development models what quality in leadership is. The models are: Total Quality Management; SIQ?s model for customer-oriented organizational development; the EFQM excellence model; the ISO 9000:2000 standard; and Six Sigma. These models will be compared from Deming?s list for upper management; the Situational Leadership Theory; and the Contingency Theory.

Strategisk internprissättning. Konsten att göra prissättning och tillämpning av agentteori i TeliaSonera och Ericsson.

Uppsatsen studerar de fotografiska bilder fo?resta?llande Alliansen och de Ro?dgro?na, samt dess enskilda partiledare, som fra?n 2010-08-19 till 2010-09-19 publicerades i Go?teborgs-Posten samt Hallandsposten. Syftet a?r att klassificera varje enskild bild som gynnande, missgynnande eller neutral.Teorin utga?r ifra?n klassisk kommunikationsteori. Vidare diskuteras bildens betydelse, verklighetsgestaltning samt medias demokratiska uppdrag, semiotik, retorik och ansiktsuttryck.Metoden a?r en kvantitativ och kvalitativ inneha?llsanalys.

Integrerad Redovisning : Statligt ägda företags inställning till integrerad redovisning och <IR> ramverket

Syfte: Syftet är att studera statligt ägda företags inställning till integrerad redovisning och <IR> ramverket som publicerades i december 2013. Vidare är syftet att undersöka vad företagen tror ligger till grund för behovet av ett nytt sätt att redovisa, samt få en insikt i hur statligt ägda företag ser på en framtid för integrerad redovisning.Metod: En kvalitativ metod med semistrukturerade intervjuer har använts för att besvara studiens syfte.Empiri: Empirin har samlats in via sju intervjuer med respondenter från statligt ägda företag. De företag som medverkat är PostNord, Samhall, Green Cargo, TeliaSonera, Svensk exportkredit, Swedfund och Almi.Slutsats: De statligt ägda företag som deltagit i studien har en övergripande positiv inställning till integrerad redovisning och till <IR> ramverket. Företagen uppger att det funnits ett behov av att redovisa och förmedla en mer rättvisande bild av organisationen som helhet. Resultatet av studien visar vidare att <IR> ramverket innebär en del utmaningar och möjligheter samt att företagen tror på en framtid för integrerad redovisning..

Hållbarhetsredovisning : En studie om hur statligt ägda företag arbetar med att integrera hållbarhetsfrågor i affärsverksamheten

Syfte: Syftet med uppsatsen är att ta reda på hur statligt ägda företag arbetar med hållbarhetsfrågor och hur dessa förhåller sig till affärsverksamheten.  Metod: Vi har i denna uppsats använt oss av en kvalitativ undersökningsstrategi. Vi har vidare genomfört kvalitativa intervjuer där vi har använt oss av en intervjuguide  innehållande fyra ämnesområden som knyter an till uppsatsens frågeställning. Ämnesområdena är företagets mål, tillvägagångssätt och strategier, GRI:s ramverk samt hållbarhetsredovisningens effekter och framtidsutsikter.Empiri: Vi har samlat in vår empiri genom telefonintervjuer och intervjuer på plats hos de deltagande företagen i studien. De deltagande företagen i denna studie är Vattenfall, Teracom, SAS, Samhall, TeliaSonera, Green Cargo och PostNord där vi har träffat ansvariga inom hållbarhetsområden på respektive företag.Slutsats: Samtliga företag i studien har antingen påbörjat eller strävar efter att integrera hållbarhetsfrågorna i affärsverksamheten, vilket de anser är den enda vägen att gå. Det finns däremot skillnader på hur långt de olika företagen kommit med denna integration.

<- Föregående sida 2 Nästa sida ->