Sök:

Sökresultat:

229 Uppsatser om Supplier - Sida 15 av 16

Örter som fodertillskott till häst : populärt komplement utan risker?

In the Swedish market, there is a wide selection of herbs as supplement to the horse´s feed. A trend today is that many companies are marketing herbal remedies with allegations of medical effects. If you want to sell the product for that purpose it must be verified and approved as drug or natural remedy by the Medical Products Agency. Some herbs may contain active substances. Nevertheless, only a few studies have been conducted on single herbs to investigate safe doses for horses.

När kundklubben tappar i lojalitet ? En studie av MQ?s kundklubbmedlemmars bristande lojalitet

There is now a trend to move closer to the customer in the form of long-term and lastingrelationships. The market today is characterized by growing competition with new playersconstantly arising. In order to gain competitive advantage with the increasingly challengingmarket, companies require to place the customer in the centre. Being close to the customerand engage in successful efforts to create customer loyalty has become a critical successfactor in many businesses. Especially when the customers in today's market is becomingincreasingly unfaithful and continuously looking for new companies with new productofferings.Many companies have now also realized the importance of trying to retain existing customersas it is more profitable than constantly trying to acquire new ones.

Konkurrensbegränsning genom selektiva distributionsavtal inom den schweiziska klockindustrin

Sammanfattning Selektiva distributionsavtal används inom många branscher som ett sätt att reglera handeln med produkter och som ett verktyg för att selektera återförsäljarna. Det senaste året har dessa avtal kommit att nyttjas även inom klockbranschen. Det är en speciell bransch där varumärkena får allt större betydelse och det bidrar till en starkare position för de företag som äger och levererar produkter av de specifika varumärkena. Syftet med detta arbete är att utreda huruvida de selektiva distributionsavtalen medför en begränsning av konkurrensen och om så sker, vilka faktorer det är som skapar begränsningarna. Vidare har en diskussion förts om de villkor som nyttjas verkligen är förenliga med lagstiftningen.

Trikåkonstruktion med 3D-effekt för väggpaneler i lastbilar, ersättning av polyuretanskum

En vanligt förekommande laminering är polyuretanskum, som används för att ge egenskaper som mjukhet, komfort och flexibilitet till textiler. Ett användningsområde som tillverkaren och leverantören Borgstena Group Sweden AB använder polyuretan till är lastbilars väggpaneler. De vill dock ersätta den polyuretanskumlaminerade dubbeljerseytrikån som används idag med endast en ren trikåkonstruktion för att slippa problem som dellaminering och minskade töjegenskaper. Dessutom så har den kemiska sammansättningen av polyuretan som används i lamineringen visat sig vara belastande för både miljö och människor. I denna rapport klargörs varför polyuretanskum behöver ersättas och vilka möjligheter som finns i dagsläget för att göra detta.

Bristidentifiering & effektivisering av materialförsörjningen på SAAB Microwave Systems

 Saab Microwave Systems (SMW) is a business unit within Saab AB that manufactures and develops different types of radar- and sensor systems for naval, airborne and ground based forces as well as within the market for civil security. In addition to the manufacturing of radar and sensor systems they also provide different types of service concepts. The business unit has 50 years of experience within the area of developing radar systems and is considered to be one of the market leaders. When applying an assemble-to-order production strategy with products at this level of cost price the product lead-time is vital and becomes an important part of the strategy within marketing and sales. Within SMW there is a new department called Supply Management (SM) that provides the supply of incoming and outgoing material. Within SM there are four sub-departments working with activities such as planning, purchasing, receiving inspection, storage and distribution.

Behovsanpassad bevakning

The market for security is one filled with great opportunities. The security services companies are numerous and diverse, the Swedish market is dominated by two large companies: Securitas Bevakning AB and Falck Security AB. In this study we have focused on the bigger of the two, Securitas. This report describes and analysis the security service branch and its surroundings in an involved manner. The target group of the result is mainly people within the security branch.

Konkurrensen bland småhustillverkare: resurser och framgångsfaktorer i Linköpingsregionen

På senare tid har konkurrensen om kunder ökat bland företag vilket gör att behovet av konkurrentanalyser har ökat. Trähusbranschen är en bransch där behovet av konkurrentanalys är extra stort eftersom det finns många företag som konkurrerar på en begränsad och konjunkturkänslig marknad. Konkurrensen inom branschen blir dessutom hårdare eftersom kunderna oftast är privatpersoner med stora krav på produkten men med en begränsad ekonomi. I denna rapport har konkurrensförhållandena inom trähusbranschen undersökts på en geografiskt begränsad marknad. Undersökningen inriktades på att hitta de absolut viktigaste faktorerna som gör en husleverantör framgångsrik.

Processer och metoder som möjliggör för en effektiv produktframtagning

The high level of competition and the rapidly growing technology development has created new challenges for today's businesses where they are forced to deliver more customized products at a lower price and a shorter time period. This places high demands on the companies' ability to design and develop better products in a more efficient way. In addition to developing products, the design process focuses on securing long-term success for the company by developing nourishing skills. However, to achieve an effective design process the companies must improve their ability to plan as well as use their knowledge base in a more efficient manner. Toyota's product development system is a critical component for companies to address challenges that they?re facing and offers a great potential to create significant competitive advantages.

Möjlighet till förändring ? En undersökning om social hållbarhet bland materialleverantörer i Turkiet

Turkiet är en attraktiv växande marknad inom kontraktsbaserad textilproduktion, den geografiska närheten för svenska modeföretagen är en bidragande faktor till detta. När modeföretag i Sverige kontrakterar produktion i Turkiet stöter de på många problem när de ska uppehålla sin uppförandekod och implementera denna i alla led i värdekedjan. I denna rapport är det BSCIs uppförandekod som är fokus. Olika synsätt i Turkiet på arbetsrättigheter och sociala rättigheter är vanliga problem och det skapar svårigheter för modeföretagets sociala hållbarhetsarbete. Rapportens syfte är att undersöka hur turkiska materialtillverkare lever upp till svenska modeföretags krav samt vad som kan förbättras och hur det kan gå till.

Assessment methods for corporateresponsibility on the fashion scene : a case study of Hennes & Mauritz, Lindex, Kappahl and MQ

Assessing the outcome of corporate responsibility is often argued to be complicated due to long-term effects and qualitative aspects. Epstein (2008, p.261) establishes that: ?Though many think that sustainability is too difficult to measure, companies have found that unless the impacts are measured, they are commonly ignored in the resource allocation process?. Corporate responsibility is often referred to as a business case, i.e., that social and environmental concern add value to the business (Heikkurinen, 2010; Porter & van der Linde, 1995). Hence, for corporate responsibility to be a business case a strategy, corporate structure and systems, programmes and actions linked to performance measures need to be in place to assess the outcome; environmental, social as well as financial.

Logistikcentra

International Marine Group, IMG AB, was established in year 2000, and became the parent company of the three sister companies, Momec AB, Isolamin AB and Premec AB. The IMG ? group supplies complete marine/offshore interior accommodation and tailor-made system supplies to the Building/Industrial sector. With a starting point to develop IMG AB?s logistic and distribution the company has decided to survey the present logistic at their subsidiaries, mainly concentrated on the goods for delivery.

Packaging Design as a Brand-building Tool

The topic of our thesis is Packaging Design as a Brand Building Tool and we are presenting the Scandinavian perspective. We found the topic interesting because, from a theoretical point of view, we identified a scarcity in research focusing on packaging design as a brand management tool, and from a practical point of view, we found out that businesses use packaging design at different levels in their communication efforts. Thus we wanted to provide both academia and business world with a clear picture to what extent and how businesses use packaging design in their brand-building process. Therefore the aim of our thesis is to provide practitioners and academicians alike with a better understanding of how packaging design can be used to create strong brands in the FMCG sector in the Scandinavian market. To reach the stated aim first we provided a solid theoretical background of packaging, its elements and its role in the marketing mix.

Leverantörsutvärdering i Kina från ett CSR-perspektiv: En fallstudie på LKAB Trading

Corporate Social Responsibility (CSR) är ett område som fått alltmer uppmärksamhet i dagens affärsmiljö, speciellt hos aktörer som är verksamma på den internationella marknaden. Företags sociala, miljömässiga och etiska ansvarstagande är betydande delar i ett hållbart globalt samhälle, varför CSR är ett viktigt ämne att öka uppmärksamheten kring och förståelsen för. Syftet med denna studie var att utveckla ett svenskt industriföretags leverantörsutvärdering med fokus på CSR-aspekter vid inköp på den kinesiska marknaden. Studien undersökte även vilka kulturella aspekter som bör tas hänsyn till vid utvärdering av en leverantör i Kina. Studien syftade därigenom till att öka insikten kring vilka CSR-områden som bör prioriteras på den kinesiska marknaden och ge en möjlighet till företag att praktiskt implementera CSR vid leverantörsutvärdering.

Resurseffektiv livsmedelsproduktion : Tillämpning av industriell symbios för ökad resurseffektivitet inom den svenska tomatodlingsbranschen

Industries with energy costs as a large proportion of their total costs are greatly affected by the instruments deployed to cope with the Swedish climate and energy policy goals. With energy costs representing more than 30 % of the total costs, tomato cultivators are one of the affected industries. In order to remain competitive with other countries, a more resource- and cost-efficient cultivation of tomatoes in greenhouses is desirable in Sweden. Based on the concept of industrial symbiosis, this study investigates the prerequisites for a resource-efficient production of locally grown tomatoes in Sweden through the utilization of low grade industrial waste heat. The study is based on the foundry industry as the Supplier of waste heat.To investigate the environmental, technical and economic potential of the exchange of waste heat, a comparative life cycle assessment, an inventory of the supply of industrial waste heat in Sweden, a compilation of potential technologies for the recovery of low grade industrial waste heat for heating greenhouses and a comparative life-cycle cost calculation were carried out.

Leverantörssamverkan : ett förbättringsarbete på Destination Gotlands hamnterminal i Visby

Denna rapport är författad av studenterna Jimmy Hardingz och Johan Törngren, på programmet Ekonomi och ledarskap för hållbar utveckling vid Högskolan på Gotland. Rapporten är produkten av det examensarbete som genomförts som ett förbättringsarbete vid Destination Gotland AB, ett företag som bedriver färjetrafik till och från Gotland. Examensarbetet har föregåtts av en förstudie där författarna undersökte vilka förbättringsmöjligheter som finns i företaget. Från förstudien framkom att det finns förbättringspotential i hur samverkan sker med företagets största leverantör, Gotlands stuveri AB, som levererar tjänsterna lossning och lastning av fartygen. Syftet med detta förbättringsarbete har varit att överlämna ett underlag till företaget om hur de kan förbättra sin samverkan med leverantörer.

<- Föregående sida 15 Nästa sida ->