Sökresultat:
25 Uppsatser om Supermarkets - Sida 2 av 2
Håll ögat på detaljhandeln
This study examines retail atmospherics from a reality perspective. The topic "special exposure" has received research interest in the past but it has not been recognized as a critical consideration in the daily retail business. Too many retailers leave assortment decisions to thumb rules or trial and error. The highest aim of this study is in addressing that gap between theory and practice. To catch the attention of the customer is important in Supermarkets because most grocery purchase decisions are made at the point of purchase.
Agenda-setting, policyprocess & Kingdon : ? En studie av restaurangmomsen
What attribute affects salience on a political agenda? How come some reforms are implemented while others are not? These are essential and central questions for our society. Our society, our democracy and our everyday life are dependent of these factors; communication is the condition. In the 2011 budget from the Swedish conservative government, the question of lowering the VAT on restaurant- and catering services was the single most debated reform. This was occasioned from 2009 when the European Union allowed, for the first time since Swedish entry in 2005, a lower VAT on restaurant services.
Utvecklingspotential av LEAN-flöde: en studie vid Hägglunds
Drives AB
Denna rapport är resultatet av ett examensarbete utfört vid Luleå Tekniska Universitet på uppdrag av Hägglunds Drives AB i Mellansel. Hägglunds Drives AB är tillverkare av kompletta hydrostatiska transmissioner för industriella driftapplikationer. Företaget har arbetat med att skapa produktionsflöden enligt principerna för Lean Production sedan 2006. Uppgiften för examensarbetet består av att utföra en värdeflödesanalys och målet är att finna ekonomiska, tidsmässiga och arbetsmiljömässiga förbättringar inom: ? Flödet ? Kapitalbindning ? Förenklad planering ? Minskat slöseri ? Sänkta lagernivåer De flöden som ingått i analysen är cylinderblocksflödet och kamringsflödet.
Utveckling av substratmixen vid Mosseruds biogasanläggning : Substratkartläggning och rötningsförsök i laboratorieskala
The world?s growing need for energy together with a desire to ward off the worst consequences of global climate change has resulted in a never seen desire to invest resources in renewable energy sources. Biogas production through anaerobic digestion is one of those growing energy sources. In Sweden there are over two hundred plants that uses this biological process to break down organic substances while producing carbon dioxide and the energy-rich gas methane.This master?s thesis has focused on development of the mixture of different organic substances that is treated at a specific plant, namely Mosserud biogas plant.
Hur kan företag med lågengagemangsprodukter gå tillväga för att uppnå emotionell och sann lojalitet gentemot kunderna? : En kvalitativ studie på SCAs produkter Edet papper och Libresse
In a competitive market as Supermarkets, hundreds of the same products fight for attention in the shops. Every day thousands of targeted advertising messages is given to us. As a natural result of all this, power is transferred to consumers. You can no longer differentiate yourself by only price and function, thus companies must play on the emotional aspects and create a relationship with consumers. A key to success is to understand people's emotional needs and then satisfying them.In various journals and papers you can find highlighted success stories of strong brands such as Harley-Davidson, Apple and Virgin Airlines.
En marknadsundersökning om regelvirke : kvaliteter och kunduppfattningar
Today there is a widespread opinion that the woodmarket and the forest industry are dominated by a traditional way of thinking and not adapted to the customers of today; a lot of products are produced purely on routine. Also, there is a demand for improving the quality of sawn woodproducts. AB Karl Hedin wants to sort this out by increasingly adapt their products to the demands of the market, i.e. through introducing a short wallstud of standard length, "Hedinregeln". At tirst, the wallstud will be produced in lengths of 2,70 m and of guaranteed quality.
Värdeflödesanalys i kundorderstyrd produktion: Tillämpning av Lean-metoder vid tillverkning av kundspecificerade produkter på Vientikivi OY
Detta arbete har utförts i Finland hos ett företag inom stenbearbetningsbranschen, en bransch där de flesta företag i norden endast tillverkar produkter mot kundspecificerade order till följd av hård priskonkurrens vid tillverkning av standardprodukter från främst kinesiska aktörer.Syftet med detta arbete har varit att studera hur Lean produktion och några av de teorier som ofta förknippas med Lean produktion är tillämpningsbara vid tillverkning av produkter vars mått och form specificeras av kunden för att studera huruvida dessa kan användas för att minska ledtiden i produktionen.Metoden för att finna hur Lean produktion förhåller sig vid produktion där lagerföring av färdiga produkter ej är möjligt har utförts genom att utföra en värdeflödesanalys av produktionen hos en producent av stenprodukter, för att därefter studera teorier som används inom Lean produktion för att minska ledtiden i produktionen och analysera huruvida dessa är tillämpbara i produktion där alla produkter varierar berörande mått, form och material till följd av att varje order specificeras av kund.Under arbetet har även försöksplanering utförts för att finna hur vissa faktorer samspelar vid kapning av kvartskompositprodukter för att på så sätt försöka finna faktornivåer som kan minska antalet defekter som uppstår. De defekter som var mest frekventa var skärvor som lossnar från materialets kanter, snedskärning i materialet samt att materialet i vissa fall spricker vid kapning. Av dessa defekter studerades endast skärvor som lossnar från materialet, då de andra defekterna inte uppstod vid utförandet av försöket.Resultatet av arbetet visar att ett Lean tänkesätt är tillämpbart i en produktion av denna art. Vissa av de studerade teorierna är lämpliga att använda som de är utformade, medan vissa teorier kräver en del modifikation för att tillämpas eller alternativt finna bättre lämpade teorier att utnyttja. Exempelvis så kan 5S, Supermarkets och FIFU användas i produktion där tillverkning endast sker direkt mot order.
Country of origin - consumers?perception at the point of purchase of meat : a means-end chain analysis
Focus of this study was on the underlying values behind consumers buying motives at the point of purchase of meat products in Sweden. Meat consumption in Sweden has increased and in 2012, almost 50% of all meat consumed was imported (SJV, 2013). This is the case despite of the fact that consumers frequently state the importance of Swedish country of origin on the meat products they purchase (www, LRF, 2, 2006). A rising public awareness about health, environmental issues, animal welfare and food safety coupled to meat consumption and meat production is scrutinized both from media and consumers. Due to rising concerns of production-methods of meat, consumers wants to make informed purchasing decisions of the meat they purchase (BEUC, 2013).
Konkurrenssituationen för den skånska grönsaksproduktionen :
The vegetable production in Sweden is concentrated to the very southern parts of the country. This is also were the major wholesalers are located. In recent years, there has been an extreme focus on price on the food market. As there are only a few big wholesalers and also very few food retail chains, these have a great impact on the producers. The pressure from prominent vegetable-producing countries, providing low price products, such as the Netherlands and Spain is strong.
Strategisk sortimentsplanering inom hemtextil - En fallstudie av Hemtex babysortiment
Dagens textilbransch karaktäriseras till stor del av snabbt föränderliga trender. Det råder en hård konkurrens på marknaden och kunden besitter i stor utsträckning en god kunskap och en medvetenhet, vilket ställer högre krav på det utbud som företaget erbjuder. Vidare har hemtextilbranschen under de senaste åren präglats av en ökad konkurrensnivå. Flera aktörer så som exempelvis stormarknader, färghandlare och byggvaruhus har utökat sitt sortiment med hemtextil och är därmed med och tävlar om hemtextilkunderna. I denna situation är det viktigt att ha ett välplanerat sortiment eftersom det bland annat speglar företagets affärsidé samt kommunicerar vad affärsidén erbjuder och till vem.