Sökresultat:
598 Uppsatser om Strategic - Sida 35 av 40
Volvo Cars servicestrategi för eftermarknaden
Demands on businesses are constantly increasing and the competition in the market-place is becoming ever tougher. To gain the long-term confidence of customers, not only the best businesses, but also the best supply chains are required.Volvo Cars is experiencing a changing competitive situation and their retailers are having trouble stocking the right spare parts. Shorter product life cycles and the growth of Volvo?s product program result in an increase in the number of spare parts to be stocked. In order to adapt to market trends and meet customer demands, Volvo has developed the LDC model, establishing a number of regional warehouses in Strategic locations in Sweden, de-signed to supply spare parts to the regions? retailers through so-called Vendor-Managed In-ventory (VMI).The purpose of the study is to examine Volvo personbilar Sverige?s (VPS) motivation for a modified customer-service strategy through LDC.
Strategisk styrning av säljprocessen i ett högteknologiskt tillväxtföretag: värderingar och relationer i fokus
Bland tillväxtföretag i Sverige är företag som säljer högteknologiska produkter välrepresenterade. Styrning i dessa är en utmaning, speciellt av försäljningsfunktionen som utpekats som hjärtat i dessa företag. Simons hävstänger för strategisk styrning omfattar fyra perspektiv som denne menar bör uppmärksammas för att skapa balans i strategisk styrning och i sin tur nå lönsamhet och tillväxt. Dessa är det diagnostiserande perspektivet, det interaktiva perspektivet, värderingsperspektivet samt det gränsskapande perspektivet. Personlig försäljning är en kritisk komponent för högteknologiska tillväxtföretag.
Kollektiv etnisk identitet som en central faktor i reproduceringen av socialt kapital inom etniska institutioner.
The purpose of this study is to first investigate how a group of Syriac women participating in the Syriac/Aramaic Academics Association (SAAF ? Syrianska/Arameiska Akademikerförbundet) at a Swedish university perceive their ethnic identity, and maintain it in the mainstream Swedish society. Furthermore, it considers whether SAAF as an ethnic institution provides an arena for the reproduction of social capital in interaction with the women's families. This study is based on previous research and theories of ethnic identity and its role in the building of social capital within so-called ethnic groups. The method used for this study involves qualitative interviews, to achieve its aims.
Utvecklingen för e-auktioner inom fordonsindustrin
Syfte: Syftet med denna uppsats är att analysera utvecklingen av användandet av elektroniska business-to-business auktioner, utifrån ett kundperspektiv i fordonsbranschen. Metod: Denna uppsats präglas av den kvalitativa metoden, för att därigenom ge en ökad förståelse kring utvecklingen av användandet av e-auktioner. Inledningsvis har en litteraturstudie genomförts, varpå intervjuer med representanter för företag i fordonsbranschen gjorts. Slutsatser: Som utgångspunkt har vi valt uppskattningen att e-auktioner skall motsvara 25 procent av den elektroniska B2B-handeln i fordonsindustrin 2002. Det råder en övertygelse om att en betydande missräkning gjorts.
Med hälsa som vapen : En studie i långsiktigt hälsoarbete för personalen inom privat omsorg
Denna kvalitativa studies syfte var att undersöka hur ett privatägt omsorgsföretag arbetar långsiktigt med personalens fysiska och psykiska hälsa samt hur personalen upplever hälsoarbetet och sin fysiska och psykiska hälsa på arbetsplatsen. Då verksamheten i första hand beskrevs som brukarstyrd var det intressant att undersöka hur ett företag kan arbeta aktivt med personalens hälsa utan att det inkräktar på den brukarstyrda verksamheten. Detta var vid studiens genomförande ett relativt outforskat område inom arbetshälsoforskningen. Genom enskilda intervjuer med två personer ur ledningen, och genom två parintervjuer med fyra personer ur personalen kartlade författarna hur företaget arbetar långsiktigt med personalens hälsa samt hur personalen upplever hälsan på arbetet. Resultatet bearbetades med hjälp av en analysmetod beskriven av Kvale och Brinkmann (2009).
Utveckling av samhällets sårbarhet och hanteringsförmåga över tid : PAR-modellen som verktyg för identifiering av säkerhetshöjande åtgärder och förhållanden
Under senare år har verkställande direktörer omsatts i allt snabbare takt. Fenomenet kallas för VD-karusellen och syftar till att verkställande direktörer får ta allt större ansvar för utvecklingen på börsen. Marknaden i sin tur värdesätter den verkställande direktören vilket skapar reaktioner vid successioner. Detta kan anses paradoxalt eftersom den verkställande direktören påverkar hur marknaden värdesätter honom/henne.Syfte: Utifrån teorier och tidigare management forskning avser studien beskriva hur marknaden reagerar på successioner. Detta kombineras med hur företagen presterar efter successionen är genomförd.
Att uträtta affärer på ett "smartare" sätt : En studie av två hotellkedjors tillämpning av Corporate Social Responsibility
Introduction and research question: This study investigates the widely discussed notion ?Corporate Social Responsibility? and its practice in the tourism industry. In the contemporary society more companies are realizing the significance of Corporate Social Responsibility (CSR) and its potential as a means of differentiation. The author?s interest in this particular phenomenon was awakened after reading about the business case of Scandic Hotels. This is a company that nowadays is referred to as ?Scandinavia?s leading hotel chain?.
Företagens sociala ansvarstagande och dess inverkan på kunders beteende : En kvantitativ studie på sparbankskunder
Titel: Företagens sociala ansvarstagande och inverkan på kunders beteende- En kvantitativ studie på sparbankskunderNivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomiFörfattare: Axel Svensson och Robin StoltHandledare: Agneta SundströmExaminator: Jens Eklinder FrickDatum: 2015 ? juni Syfte: Syftet med studien är att förklara och testa om det finns ett positivt samband mellan kunders beteende och sparbankernas arbete med filantropi, strategisk filantropi och Corporate Citizenship. Ett delsyfte är att beskriva vilka specifika aspekter av dessa CSR-perspektiv som påverkar kundernas beteende i störst utsträckning.Metod: Studien utgår från en deduktiv hypotetisk forskningsansats och kvantitativ forskningsmetod. Data har samlats in genom enkäter vilka delats ut på tre olika sparbankskontor. Analys av data sker i programmet SPSS för att kunna undersöka sambandet mellan sparbankernas sociala ansvarstagande och dess inverkan på kundernas beteende.Resultat & slutsats: Resultatet visar att positiv korrelation på en statistiskt säkerställd nivå föreligger mellan samtliga av våra testade CSR-perspektiv och kundernas beteende.
Kemikalier i kläder-En butiksunersökning om kunskap, värderingar och agerande
Syftet med den här studien är att ta reda på vilken kunskap och vilka värderingar som finns i klädesbutiker angående kemikalier i kläder och om ekologiska alternativ. Jag vill även undersöka på vilket sätt information kan påverka butikerna till att agera i linje med en hållbar utveckling. Särskilt vill jag undersöka hur butikernas företagskultur påverkar deras strategiska arbete. Jag har gjort en kvalitativ undersökning och intervjuat 13 butiksinnehavare i centrala Malmö. Först träffade jag intervjupersonerna i deras butiker, några månader senare ringde jag upp var och en för att se om de tänkt något på det vi samtalat om eller till och med gjort några förändringar.
De flesta av intervjupersonerna visste mycket lite om vad det finns för regler gällande kemikalier i textil, de hade dock viss kunskap om ekologiska kläder.
ALM - Tillgång/skuldmodell för riskberäkning och portföljoptimering
Asset management in insurance companies differs from conventional asset management to the extent that respect has to be taken to both assets and the commitments the insurance company has towards its customers. A model that has proven to fit well regarding the matching of assets and liabilities is the Asset Liability Management Model (ALM model). In addition to the matching in the balance sheet, the ALM model can be used in a company's work with Strategic portfolio allocation by applying it as a basis for analyzing investment strategies with expected risk and return. From this, the ALM model also becomes relevant for calculating key figures according to the legal framework Solvens II which includes laws and regulations regarding the demands on economical strength (solvens) of insurance companies.Hence, the goal of this masters thesis has been to, on behalf of Bliwa Livförsäkring, create an ALM model to support the asset management department of Bliwa in their work with defining a credible way of analyzing the future risk and return of Bliwa's asset portfolio and insurance undertakings.The ALM model generally consist of four submodels, the scenario model, the liability model, the asset model and the company model, where the scenario model often is named as the core of the ALM model. The course of action has been to develop these submodels individually, with focus on the scenario model.
Att twittra sig till framgång : En kvalitativ studie om tre PR-byråers strategiska kommunikationsarbete med det sociala mediet twitter
This essay focus on the social media Twitter and how three Swedish PR practitioners view and use communication strategies for this social media. Twitter was created 2006 and is kind of a new channel in the digital world. The micro blog has over these few years attracted 175 million users across the world. In Sweden there is 91 000 registered users and according to a survey, 11 000 of them are active by tweeting once a day.Twitter is highly current and all kinds of people are using the social media, for example, artists, companies and individuals. Twitter is with its highly number of users building a new market for organizations to find their stakeholders.
Strategier på en dynamisk marknad - en analys av skånska gardencenters och handelsträdgårdar :
Garden center and market gardens are a growing trade, undergoing great changes with new
actors and purchasing habits. The interest in gardens and plants is steadily increasing, official
statistics show an increase of garden plants and flower consumption, of an annual 3 per cent.
Garden centers and market gardens are in great need of development to be able to tackle the
prevailing competition, and maintain a steady growth. Many companies are heading for a
generation shift and are founding it difficult to find and employ younger managers. The aim
of this report is to examine different strategies of garden centers and market gardens through
the manager/ owner?s views and opinions about competition, growth and success.
Mätning i nätstationer - nyttor och problem
The purpose of this study has been to investigate advantages and problems with distributionsystem metering in substations. This report is a study in cooperation with Göteborg Energi.The analyses in this report are made for GENAB, a subsidiary company of Göteborg Energi.To analyse advantages and problems in advance is interesting information for GENAB. Theresult of the report could be based upon whether installation of metering in distributionsubstations will be implemented and in that case which kind of measurement that is relevant.The most relevant and Strategic place to implement measurement is at the distributionsubstations on the secondary side (400V), this is due to the placement of the currenttransformers. The measurements in this study involve current, voltage, power, power factor,temperature, energy and power quality.Measuring instruments that are relevant to implement are intended to measure current,voltage, power, power factor, energy and, possibly, power quality in the same measuring unit.It is desirable to have a measuring instrument that measures both energy and power qualitybut since it is most often a cost question, it can be established that energy meters have a lowercost.Metering in distribution substations gives a better illustration of the power network. Thisresults in many advantages for GENAB.
Ledande individers effekt på organisationen
This study is conducted with a focus on managers and its different forms as found in a nation wide Swedish bedroom specialist-organisation, Sängjätten. Leadership is perceived in many forms and depends on a large variety of factors within and outside the organisation. One of these factors is ownership and the characteristics these imply on the forms in which the manager works. Within the studied organisation there were two distinctive forms of ownership regarding to the stores we studied; such as franchising compared to the franchiser owned through a national headquarter, so-called ?self-proprietary stores?.
ISO 14063 : drivkrafter och mervärden för miljökommunikation
The enterprises of today are beginning to realize that environmental issues are a important part of their activity. Companies and organizations are expected to a greater extent communicate their environmental work to the world surrounding them in a trustworthy and structured way. Lack of information or information that is incorrect may bring farreaching consequences. Communication is mentioned in several of the ISO 14001-standards. But what is missing is a guideline how companies should act to create and be sure of the quality of the data that can be used in the environmental communication.