
Sökresultat:
2491 Uppsatser om Stealth marketing word of mouth - Sida 43 av 167
Utveckling eller Utbyte? : Små klädbutikers långsiktiga överlevnad
Bakgrund - I dagens globala marknad med IT-utveckling i framkant blir det allt svårare för mindre företag att överleva. Stora klädkedjor konkurrerar med stordriftsfördelning ut småklädesbutiker vilket gör det svårare för dem att överleva. För att kunna ha en chans på marknaden måste småklädesbutiker skapa värde på nya sätt. Där det blir allt viktigare att skapa lojala kunder. Problem - Vilka marknadsföringsstrategier är viktiga för små företag att skapa lojala kunder? Syfte - Syftet är att analysera och utvärdera marknadsföringsstrategier för fem små klädbutiker för att hitta överensstämmelser samt oöverensstämmelser (misfits) mellan företag och dess kunder. Arbetsmetod - Data insamlas via intervjuer med företag och enkäter med respektive butikskunder. Teoretiskt perspektiv - Relationsmarknadsföringsperspektiv samt Transaktionsmarknadsföringsperspektiv Teori - Involveringsteorin, Kommunikationscirkel samt Marknadsföringsmixens 4 P: na och Kommunikationsprocessen Empiri - Empirin är hämtad från intervjuerna med företagen och enkätsvaren från kunderna. Analys - Analysen är tolkad utifrån empirin som är hämtad från intervjuerna med företagen och enkätsvaren från kunderna.
Komplext arbete. En studie av handlingsutrymme och komplexitet inom arbetsförmedlares uppdrag.
The purpose of this study was to examine the narrative skill of sixyear-olds in terms of macrostructure and cohesion, and its relation tonarrative content, auditory attention, auditory short-term memory and threemeasures of word retrieval. A group comparison of macrostructure andcohesion was also performed between children with and without epilepsy.The material consisted of audio recordings of 44 children (18 with epilepsyand 26 from a reference group) retelling the story Nelli-sagan (Holmberg &Sahlén, 2000). No correlation was found between content and macrostructureor cohesion, but several between the latter two. Auditory short-termmemory and word retrieval without pictures showed several correlationswith macrostructure as well as cohesion. No differences in macrostructure orcohesion were found between the children with epilepsy and the referencegroup.
Korsförlamning : etiologier, diagnostik och terapi.
This report is a literature review that aims to describe marketing contexts for mango production in Kenya. The institutional conditions in the country are not well developed for marketing purposes, which causes many difficulties and problems for the society. In Kenya most mango producers are poor small-scale farmers with limited resources. Mango is a perishable commodity and to keep its value and quality it is essential to have the opportunity to sell the mangos in the right time. Inefficient and undeveloped infrastructure and marketing systems hinders the mangos to reach the market in time though, which causes large losses of produce.The Kenyan mango production has increased during the last decade but due to market losses for the producer, the small-scale farmers? profits have not improved.
Analoga möten i en digital tid - En kartläggning av Socialdemokraternas och Moderaternas dörrknackningskampanjer under 2014
2014 is a special year in Sweden: for the first time elections to the European parliament and the national elections coincides, creating a"Super election year". This year has also seen the rebirth of an old way of campaigning: door-to-door canvassing. For the first time in 50 years the two biggest political parties, the Social Democrats and the Moderate Party, have decided to create a campaign based on personal meetings with the voters in their own home. To investigate this old-new way of campaigning, this study presents an overview of the history of door-to-door canvassing in Sweden and the research in political marketing associated with the phenomena. Based on that, a new model is constructed to help analyze and map the Swedish canvassing-campaigns.
CRM-En fallstudie av Nordea Private Banking
Title: CRM ? A case study of Nordea Private BankingAutors: David Johansson & Mikael Westin Advisor: Ulf AagerupLevel: Bachelor thesis in International marketing, (15 ECTS), Spring 2013.Keywords: CRM, Relationship marketing, Private BankingQuestion: How does Nordea Private Banking work with CRM to get high customer loyalty?Purpose: Study and to learn how Nordea Private Banking is working to bring in new customers and keep existing customers loyal. We also want to see if Nordea uses additional strategies that goes beyond the theory and what their customer relationship strategy is.Method: The study has a qualitative research method with an inductive approach. Interviews with leading and skilled profiles at Nordea Private Banking has been interviewed to provide answers to our research question.Theoretical framework: The chapter starts with theory about what relationship marketing is and what is driving customer loyalty. Thereafter theory that define CRM and its pros and cons are addressed, and finally the chapter describe the implementation phase.Empirical framework: In the empirical framework we present the qualitative interviews that were done with employees at Nordea Private Banking.Conclusion: The result from this study shows that Nordea Private Banking uses strategies that are common in theory of CRM to gain high customer loyalty and the use of recommendations from satisfied customers is of a much higher significance in Nordea Private Banking?s case than of what the theory is implying.
Intern marknadsförings inverkan på extern marknadsföring
Children's Need In Focus (BBIC) is a processing and documentation system used in child welfare cases to investigate, plan and monitor interventions. The BBIC has had a breakthrough in Sweden and out of the country's 290 municipalities, there are 284 that use the system daily as a tool in cases involving children. The purpose of this study was to examine how social workers experience the BBIC as a working system and what strengths and weaknesses there are in the BBIC concept. We wanted our study to examine how the BBIC could possibly enhance the quality of childcare matters, but also how the BBIC could potentially increase children's participation in cases. We have performed qualitative interviews with eight social workers who work in four different municipalities where the BBIC is applied daily.
Internkommunikation av CSR : - En fallstudie av hur CSR internt förmedlas inom Clas Ohlson
Den ökade transparensen i samhället har bidragit till att allt fler företag aktivt arbetar medCorporate Social Responsibility, CSR. Tyvärr är det många verksamheter idag som inte får tillräckligt mycket uppskattning för deras CSR-policy. Detta är för att den externa kommunikationen gentemot konsumenter inte är optimal. När konsumenter inte har kännedom om företagets CSR försvinner mycket av den konkurrenskraft som CSR bidrar med. Samtidigt kan en överdriven marknadsföring av företagets CSR-policy medföra en motsatt effekt.
Kan en lockande och informativ webbplats marknadsföra ett bibliotek? Tankar om webbplatsens roll i stadsbiblioteks marknadsföring
The web sites of libraries are to a large extent their public face and to help market their services, the web sites must have interesting and regularly renewed content. They must also be visually attractive and easily used, and thus be well structured and have a well functioning navigational system. The web masters' awareness of the ability of web sites to attract users to the site and also to the library, as well as their knowledge of suitable content and site construction, is crucial for how successful the web site actually is at marketing the library. The research question is: How do the studied web sites function as marketing sources and service providers for the libraries, and are the web masters aware of the importance of the web site? The purpose is to investigate how the library personnel looks upon the web site as a possible way to increase the popularity of the library among the public, and to study the construction and content of the library web sites to find out how well these serve their purpose.
Going Real-Time in no time? : ? en kvantitativ och kvalitativ studie i hur Sveriges största annonsörer använder sociala medier och Real-Time Marketing.
Background: Our daily lives and personal interactions are increasingly featuring social media and social networks in particular. Topics regarding social media, its impact on society at large ? both on corporate as well as individual behavior ? has been the focus of many research papers. Personal use of social networks are regularly being mapped out by researchers aiming at clarifying concepts such as engagement, trust and interactivity, and mapped by companies seeking to maximize return on investment concerning their marketing efforts. The aim of our study is (i) to map how companies and/or organizations operating on the Swedish market use their company?s pages on the social media as a way of communicating with their followers and audience, as well as (ii) identifying whether ?Real-Time Marketing?, in our own definition, is used or not.Methods: The research methods used included both quantitative and qualitative content analysis.
Leverera Mera : En fallstudie på Volvo Trucks
Titel: Leverera mera ? En fallstudie på Volvo Trucks Författare: Erik Bylund & Johan Kristensson Handledare: Ulf Aagerup Nivå: Kandidatuppsats, Internationell Marknadsföring (15hp), VT 2014. Nyckelord: Sponsring, Leveraging och Ambush Marketing Problemformuleringar: - Hur använder Volvo Trucks leveraging i samband med deras sponsorskap?- Hur motverkar Volvo Trucks Ambush Marketing i samband med deras sponsorskap? Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka och beskriva hur ett aktivt sponsrande multinationellt företag på B2B-marknaden använder sig av leveraging i samband med deras sponsorskap för att öka nyttan av deras investering. Vi vill även undersöka undersöka och beskriva hur de motverkar Ambush Marketing i samband med deras sponsorskap för att skydda deras investering. Teoretisk referensram: Kapitlet inleds med grundläggande teorier kring sponsorskap för att sedan gå vidare till beskrivning av termerna leveraging och Ambush Marketing. Metod: Fallstudien har genomförts med en kvalitativ undersökningsmetod och en induktiv ansatts. Personliga intervjuer med högt uppsatt och kompetent personal inom Volvo Trucks legat till grund för insamlingen av våra data. Empiri: Empirin presenterar de kvalitativa intervjuer som gjorts med respondenter inom Volvo Trucks. Analys: Analysen jämför den insamlade empirin gentemot den teoretiska referensramen. Slutsats: Volvo Trucks använder sig av en omfattande leveragingstrategi där de genom sin 360-approach försöker vara närvarande på samtliga plan och kanaler. Det finns ett klart fokus på aktiverande leveraging med avsikt att bygga och stärka kundrelationer.
Får vi lov att spamma dig?
Syftet med denna uppsats är att beskriva och analysera innebörden av företeelserna spam och Permission Marketing via e-post. Vi vill undersöka vad som påverkar konsumenternas uppfattningar om spam och Permission Marketing i praktiken. Uppsatsen är en kvalitativ studie. Insamling av material har skett genom studier av litteratur och artiklar samt kvalitativa intervjuer med studenter vid Lunds Universitet. Våra intervjuer har visat att det inte finns någon klar skiljelinje mellan Permission e-post och spam.
Stöd till föräldrar och barn med kognitiva svårigheter : En studie av arbetet i två kommuner
Teknikutvecklingen har möjliggjort stor spridning av budskap och med kommunikation över Internet skapas nya möjligheter för interaktion mellan företag och konsumenter. Framväxten av smartphones har också gjort att många idag alltid har tillgång till både kamera,internetuppkoppling och bildskärm. Detta är också de förutsättningar som gjort Instagram till ett av de största och snabbast växande sociala medierna. På Instagram kan företag dela bilder med innehåll som de vill förknippas med och dra nytta av den virala spridning som kan uppstå.Möjligheten till spridning kan även utgöra en risk då företagen är rädda för negativ publicitet.Denna uppsats har därför som huvudsyfte att undersöka vad företag har att tillföra i värde respektive riskerar i sitt varumärkesbyggande genom att vara aktiva på Instagram.Teoribildningen som används för att analysera och utvärdera varumärkens närvaro på Instagram är kopplade till Brand Equity, Word-of-mouth, Integrerad och Viral marknadsföring. Metoden som använts i studien är en innehållsanalys av det material som publiceras på Instagram av både företag och privata användare.
"Om det är förnuftet som formar människan, så är det känslan som leder henne" - En studie om hur atmosfären på en E-handelssida påverkar kunderna
The increased competition in e-commerce puts pressure on e-businesses which makes it even more important to influence the visitors on their e-commerce sites. An often overlooked marketing tool is atmospherics. With the increased focus on e-commerce from both traditional and new e-businesses this marketing tool becomes even more relevant. The aim of this thesis is to investigate how the atmosphere on an e-commerce site influences the customers' thoughts, emotions and behaviors. We examine the effects the level of stimulus on a website has on the customer's emotions, attitudes, intentions, behaviors as well as the relationship between these variables.
Tillval och anpassning : kundens valmöjligheter vid köp av nyproducerad bostadsrätt
Background: The real estate market has previously been subsidized by the government. The construction has been characterized by standardization and large scale complex. In the current situation there are other conditions on the real estate market, subsidies do not occur at the same degree and the market is more competitive. Customer influence has also changed. Today the customers want to customize their apartment by personal needs and lifestyle.
Entreprenöriell marknadsföring - Hur marknadsförs småföretag startade av entreprenörer
Syfte: Syftet med denna uppsats är att beskriva och precisera innebörden av
entreprenöriell marknadsföring sett ur småföretags perspektiv samt huruvida
marknadsföringsmetoderna karaktäriseras av entre-prenören eller av den bransch
som denne är verksam i.
Metod: För att uppnå vårt syfte valde vi att genomföra en kvalitativ studie.
Studien bestod av fem djupintervjuer med entreprenörer i Karls-krona. Vid
intervjutillfället lade vi även fram ett case för att få en djupare insikt i
hur entreprenörerna skulle agera i en given situa-tion. Detta för att de verkar
i olika branscher. Vi utgick i stor ut-sträckning från Carson och Gilmores
modell av småföretags entre-prenöriella marknadsföring.