Sök:

Sökresultat:

568 Uppsatser om Standardized advertising - Sida 23 av 38

Användarspridd reklam på Facebook : En kvalitativ studie om hur användarspridd information på Facebook uppfattas av användarna

In this Bachelor?s essay we discuss whether eWOM (electronic word-of-mouth) is perceived as advertisement or as normal information, which is not influenced by any company, on the platform Facebook. The information which we were interested in is the one spread by normal users, and user?s perception of it. To find our results we have conducted a study in which we have used the method interview, which gives qualitative results.

Designriktlinjer för platsbaserade pushtjänster för direktmarknadsföring till smartphones : En explorativ studie med smartphoneanvändare

Idag lever vi i ett samhälle där smartphones blivit allmänt förekommande. Som en följd av ökade nätverkshastigheter har möjligheterna att enkelt få tillgång till information aldrig varit bättre. Den ökade användning av smartphones har också skapat möjligheter till en rad olika applikationer såsom platsbaserade applikationer som använder sig av pushtjänster. I vår studie har vi undersökt frågan ?Hur kan platsbaserade pushtjänster som ett verktyg för direktmarknadsföring designas för att möta smartphoneanvändares behov??. Genom en litteraturstudie har vi sammanställt och identifierat designteman från tidigare HCI- och interaktionsdesign forskning.

Slithållfastheten för dentin och cement i förhållande till emalj in vivo hos häst

The female dog has a unique reproductive endocrinology, with high levels of progesterone throughout the 70-day long luteal phase. In this project, markers of glucose metabolism were studied and compared from the aspects of breed group and time in oestral cycle. The parameters studied were: glucose, insulin, progesterone, fructosamine and the newly introduced analysis of HbA1c. Hba1c was also further evaluated and discussed as a diagnostic tool in canine medicine.No differences in terms of glucose markers were found between a group of purebreed dogs of various breeds compared to a group of dogs with high risk of dioestrus diabetes, namely the Norwegian and Swedish elkhounds.No differences were found between the two sample occasions, anoestrus and dioestrus, concluding that there is no need for relating test results to the time of the oestrous cycle in middle-aged intact female dogs.There were statistically significant higher values of all glucose markers in diabetic dogs than in non-diabetic dogs. When it came to HbA1c, however, there was a larger overlap between the two groups, compared to fructosamine.

Intranät - en kunskapskälla i arbetet?

The ambition with this study is to look into and create an understanding for how an intranet can work as a support system in work processes in capacity as a source of knowledge. We want to enhance the understanding for which kind of knowledge that can be coded in and transmitted by an intranet, and which that is lost in this process. We also want to clarify what it takes to get this knowledge, in collaboration with the intranet, to support the work in an organization. It is a qualitative case study at a Swedish bank. It consisted of semi standardized, half structured interviews with five people in one of the bank?s local offices.

Mobiltelefonin, det sjunde massmediet : Mobiltelefonens lämplighet som relationsmarknadsföringskanal.

Den här uppsatsen behandlar mobilmarknadsföring och ämnar svara på frågan om hur lämplig mobiltelefonen egentligen är som relationsmarknadsföringskanal. Vi har funnit de metoder som är vanligast förekommande för att sprida reklambudskap och jämför hur bra de uppfyller kraven för att vara relationsskapande. För att utröna detta har vi intervjuat branschkunniga personer från två av landets största mobiloperatörer samt personer som arbetar på nordiska mobilmarknadsföringsbyråer. För att mäta styrkan hos mobilmarknadsföring som relationsfrämjande marknadskanal har vi genom modeller från relationsmarknadsföringen skapat ett eget ramverk vilket vi applicerat på olika marknadsföringsmetoder via mobiltelefonen. Resultatet av vår studie visar på att mobilmarknadsföring kan användas för att bygga långsiktiga, ömsesidiga och vinstgivande relationer, vid rätt användning.

Analys av skillnader mellan internationell och svensk rapportering av inträffade händelser på kärnkraftverk

Report of diploma work conducted at the Swedish Radiation Safety Authority (SSM) as part of the bachelors program in Nuclear Engineering at Uppsala University.All nuclear power plants in Sweden are obliged to report any deficiency in their barriers or the defense in depth in obedience to SSM?s regulations concerning safety in nuclear facilities. In addition, there is an international system for reporting such events. The purpose of this thesis is to study the Swedish report system and to analyze the differences between Swedish and international event reporting.In the Swedish system, SSM?s regulations are effectuated by means of event reports classified as category 1-3, designed individually at each Swedish facility.

Att utmärka sig bland konkurrenter vid ett lågt produktengagemang : En fallstudie av mejeriföretaget Valio

The purpose of this study is to create an understanding of how a company selling commodity products works to create interest and loyalty among customers and how to stand out relative to competition. Based upon present theories within marketing communication, a comparison is made with actual market information to understand how well the theory can predict reality. The study is applied to the dairy industry with the company Valio as the bench mark. In total four persons have been interviewed, marketing manager and category manager at Valio Sweden, and also project manager and art director from their advertising agency. The qualitative data obtained has been compared to predications given by theory.

Företagare på (o)känd mark

This thesis emphasizes the importance of understanding the employees? attitude and motivation towards their workplace at a company that works in the advertising business. An example company; thcommunication agency PS Communication in Stockholm, was used for the empirical part to investigate the purpose. The topic is interesting since the company works in a fast changing environment with new techniques,tools and professionals and the company is also going through an expansion that include many new recruitments.The purpose in this thesis is as follows: ?the purpose of this study is to elucidate the fate of attitude and motivation of employees in relation to the workplace during business expansion, if performance is reduced and competition increases.?The analysis and results shows that attitudes andmotivation among the employees in the workplace has deteriorated, the employees agree that it is due to expansion the company is undergoing.

E-tidningens attraktionskraft på annonsörerna : En flört eller början på ett varaktigt förhållande?

The technical development is advancing at high speed and now the turn has come for the traditional paper to digitalize into the so called e-paper. The newspaper industry has started to investigate the future possibilities of publishing the traditional newspapers on e-paper. Today?s newspapers are mostly financed by advertisement incomes, which makes the advertisers important players, who must be taken into consideration at an introduction of the e-paper. Since the e-paper does not exist as a finished product in the market today, in this essay we look into what kind of functions or services that can attract advertisers to the e-paper on the basis of the experiences made with the breakthrough of the web-newspapers.

Ompositionering av varumärken : en strategisk fråga

Background: Brand strategy tends to become an important management issue. It is therefore interesting to reach a greater understanding about how companies work to make their existing brands stronger. The purpose of a brand is to influence the customers? view of the brand image. The literature is insufficient concerning how leaders handle the process of repositioning a brand, in order to change the brand image.

Reklam i mobilen? En studie av förutsättningarna för tidningsföretag att använda mobiltelefon som marknadsföringskanal

Titel Reklam i mobilen? En studie av förutsättningar för tidningsföretag att använda mobiltelefonen som marknadsföringskanal Författare Beata Jungselius Kurs MK1500 - Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Termin VT-09 Uppdragsgivare Dagspresskollegiet Handledare Oscar Westlund Syfte Att studera förutsättningarna för tidningsföretag att använda mobiltelefonen som marknadsföringskanal. Metod Omvärldsanalys med hjälp av analysmodellen PEST samt intervjuer Huvudresultat Mobiltelefonen som marknadsföringskanal har visat sig vara väl lämpad för olika former av marknadsföringsåtgärder för tidningsföretag. Särskilt väl kan den antas fungera för tidningsföretag som utlåter annonsutrymme i form av så kallade reklambanners på sin mobilanpassade webbsida då dessa i regel ger ett högt observationsvärde såväl som en hög klickfrekvens. SMS-utskick kan även de fungera väl, förutsatt att mottagaren gett företaget tillåtelse att kontakta dem på detta vis helst på eget initiativ.

?Varje bok skall vara en gatsten?: En studie av ideologiska bokförlag på det svenska litterära fältet.

The purpose of this thesis is to examine a selection of ideological publishing houses in Sweden today. We want to examine where they are situated in the literary society, their terms and prerequisites. This is achieved through interviews with informants from each of the publishing houses, which we analyze with concepts from the culture sociologist Pierre Bourdieu. The publishing houses are also put in context through information from other actors in the literary field, together with previous research and other material about the Swedish book market. The main research problem in the thesis is to examine the relations between the selected publishing houses ? which profile themselves as ideological ? and the literary field where they exist.

Implementering av ESG-kriterier i investeringspraxis : En studie om venture capital-företag i Sverige

Purpose: The purpose of this study is to examine how venture capitalists implement ESG issues internally, as well as before the investment decision and during the investment period.Theoretical framework: The theoretical framework consists of previous studies that identify different driving forces behind the work of the ESG and present a number of different strategies for implementing ESG issues in the investment process.Method: This study aims at providing an understanding of a phenomenon which implies an inductive approach. This thesis applies a qualitative method of data collection in the form of semi-structured interviews. The sample in this study consists of venture capital companies that were members of the SVCA (Swedish Venture Capital Association) during the time of the survey, 2015.Result: The empirical findings in this thesis consist of a presentation of the data that was generated from eleven interviews conducted with eleven different investors in the venture capital sector.Conclusion: This study indicates a lack of written policies regarding internal work with ESG-issues which were offset by the application of the "unwritten" policies. Implementation of ESG-issues during the pre-investment phase was dominated by an avoidance of investments in sectors which lead to a negative impact on society. During the post-investment phase ESG-issues was integrated by monitoring the portfolio companies' operations.

Audio Identity : En studie i ljudets funktion för varumärkesbyggande

Abstrakt Sound branding är i dag ett begrepp som är välkänt bland marknadsförare. Fördelarna med en unik och genomarbetad ljudidentitet har dock inte nått fram till många svenska företag och varumärken. Vi ämnar med detta kandidatarbete att utforska ljudets funktion för varumärkesbyggande samt skapa förståelse för vilka faktorer som är avgörande gällande ljuddesignen i reklamsammanhang. Genom tidigare forskning samt produktion av sonic logos och musik, åt olika beställare, har vi försökt besvara frågeställningen: Hur ger man verksamheter och varumärken en ljudidentitet? Abstract Sound branding today, is a well-known concept amongst marketers.

Audio Identity - En studie i ljudets funktion för varumärkesbyggande

Abstrakt Sound branding är i dag ett begrepp som är välkänt bland marknadsförare. Fördelarna med en unik och genomarbetad ljudidentitet har dock inte nått fram till många svenska företag och varumärken. Vi ämnar med detta kandidatarbete att utforska ljudets funktion för varumärkesbyggande samt skapa förståelse för vilka faktorer som är avgörande gällande ljuddesignen i reklamsammanhang. Genom tidigare forskning samt produktion av sonic logos och musik, åt olika beställare, har vi försökt besvara frågeställningen: Hur ger man verksamheter och varumärken en ljudidentitet? Abstract Sound branding today, is a well-known concept amongst marketers.

<- Föregående sida 23 Nästa sida ->