Sök:

Sökresultat:

2766 Uppsatser om Standardiserade produkter - Sida 2 av 185

Effekten av varumärkes beskrivning på studenters attityd kring värdering och ägande av produkter

Denna studie utgörs av ett explorativt experiment. Det som har legat i fokus för denna studie har varit att mäta attityd gentemot varumärkes produkter. Eftersom det har skett genom experiment har det centrala varit att se hur attityden påverkas. Studien använder sig av vissa teorier kring varumärken som råd och tips i upplägget av experimentet. En av hypoteserna som ställdes i studien var att positiv beskrivning av varumärkes produkter ger högre utfall i värderandet och viljan att äga produkten än neutral beskrivning.

Intelligenta hem : Nula?gesanalys fo?r en bra investering

Utvecklingen inom intelligenta hem med produkter som avser ljud och bild ga?r snabbt frama?t. Ett stort problem fo?r konsumenter a?r att veta vilka produkter som ska ko?pas fo?r att fa? de funktioner och egenskaper man a?r ute efter. Da?rfo?r ma?ste en va?gledning info?r inko?p go?ras.Fo?r att kunna go?ra en va?gledning info?r ett inko?p har en nula?gesanalys av produkter, tekniker och system gjorts.

Projekt privat webshop

Beställaren har efterfrågat för sin hobbyverksamhet en egen webshop där hon kan sälja sina produkter. Beställaren vill ha en användarvänlig sida för att kunna locka så bred publik som möjligt. I framtiden så kan sidan utvecklas till att låta fler säljare ha sina produkter på sidan. Sidan ska ha grundläggande funktioner som en fungerande varukorg, tydlig produktvy samt ett gränssnitt för att administrera produkter. De språk som sidan har utvecklats i är PHP, HTML5, MySQL och CSS.

Utveckling av webbshop

Detta examensarbete riktar in sig på utveckling av en webbshop åt företaget DPFlashes. Webbshoppen ska ha funktioner som låter användare lägga till produkter i en kundvagn. Användarna ska ha möjlighet att registrera sina uppgifter på webbshoppen samt lägga en order för valda produkter. För att DPFlashes ska ha en så översiktlig vy av webbshoppen ska en administratörs sida skapas där produkter, kategorier och användare skall kunna administreras. Förslaget på webbshop jag fått fram har alla dessa funktioner utom funktionen att lägga en order för kund.

Effekten av varumärkes beskrivning på studenters attityd kring värdering och ägande av produkter

Denna studie utgörs av ett explorativt experiment. Det som har legat i fokus för denna studie har varit att mäta attityd gentemot varumärkes produkter. Eftersom det har skett genom experiment har det centrala varit att se hur attityden påverkas. Studien använder sig av vissa teorier kring varumärken som råd och tips i upplägget av experimentet. En av hypoteserna som ställdes i studien var att positiv beskrivning av varumärkes produkter ger högre utfall i värderandet och viljan att äga produkten än neutral beskrivning.

Design och genus : hur vi formger produkter och hur de formar oss

Jag har valt att som examensarbete kritiskt studera arkitektur och industridesign ur ett genusperspektiv för att därigenom hitta frågeställningar som skapar nya tolkningsprocesser och tankesätt i skapandet av byggnader och produkter..

Införande av standardsystem : Oplanerade och planerade anpassningar i små och medelstora verksamheter

I företagsvärlden blir standardsystem ett allt mer förkommande val vid anskaffning av nya affärssystem.Utredningen behandlar applikationskategorin löneberäkningar som är nationellt beroende. Det är en kategori som styrs av avgifter och lagar som är nationella och kräver regelbundna uppdateringar. Det begränsar leverantörer av systemet till den svenska marknaden men stoppar också leverantörer att slå sig in på den internationella marknaden.Syftet med utredningen var att undersöka om det uppstod oplanerade anpassningar, förändringar i verksamheten eller standardsystemet, för de verksamheter som anskaffade standardiserade lönesystem, varför de uppstod och hur de kan åtgärdas.Intervjuer genomfördes med både kunder och leverantörer av standardiserade lönesystem. Med intervjuresultaten kunde vi jämföra kunders och leverantörers åsikter om anpassningar samt se skillnader mellan kunderna. Resultaten av vår kvalitativa utredning visar på att kunder av systemet inte behöver göra anpassningar eftersom branschen är väldigt styrd.

Internredovisning och beslut : En fallstudie av Boverket i Karlskrona

Slutsatsen på vår problemformulering är att Boverket använder sig av olika standardiserade rapporter (mallar) som säkerställer information. Rapporterna är uppföljning av: Finansiär, kostnadsbärare och kostnadsställe. Genom att rapporterna är standardiserade innebär det att som avsändare/mottagare använder/ talar samma språk. Det innebär att när informationen från rapporterna ska kommuniceras vidare (uppåt och neråt) inom organisationen, sker det på ett mer effektivt sätt. Det i sin tur underlättar för snabbare och mer välgrundade beslut.

Beskrivning av förökningstekniker för nio perenner och en klätterväxt i zon 5

Dagens samhälle är präglat av materialism och dagens konsumtionsmönster är ohållbara ur miljömässig synpunkt. Konsumtionen skapar därmed miljöproblem och ett viktigt styrmedel för att göra den mer hållbar är miljömärkning. Miljömärkta produkter produceras på ett miljöansvarigt sätt utan kemiska bekämpningsmedel och gödsel som är skadliga för både människa och miljö. Syftet med denna studie var att undersöka den nuvarande medvetenheten kring miljömärkningar hos unga vuxna på Möckelngymnasiet. Metoden för studien var enkätutdelning till skolklasser som går sista året på gymnasiet.

Utvärdering av SIEM-produkter

Denna rapport behandlar ett examensarbete med målet att hitta en paketering för resursövervakning i nätverk (NPMD - Network Performance Monitoring & Diagnostics) samt centraliserad logghantering (SIEM - Security Information & Event Management).Arbetet har utförts över fem veckor och bestod av att undersöka vilka produkter som kan vara möjliga att leverera till Ateas kunder genom att ta fram förslag på produkter och sedan utvärdera dessa i en virtuell testmiljö.Efter att två veckor av arbetet passerat beslutades att enbart SIEM-produkter skall utvärderas då vi annars inte kunnat hålla tidsramen på fem veckor. De första två veckorna bestod mestadels av efterforskning av olika produkter baserat på ett antal kriterier.Applikationen ska:? Stödja mallar och regler för Payment Card Industry Data Security Standard (PCI-DSS)? Stödja korrelering av händelser? Ej vara open source eller en hårdvarulösningUnder resterande tre veckor installerades, konfigurerades och utvärderades de produkter som var intressanta för ändamålet. Utvärderingen av produkternas funktioner och egenskaper utfördes i en virtuella miljö. Resultatet av testerna är ett dokument som innehåller information om varje produkts förmågor samt betyg på varje produkt.

Köpbeteendet, innovatören och den nya produkten

En produkt lever inte för alltid. Behovet av ständig förnyelse försvinner aldrig. Många produkter misslyckas på grund av att säljaren inte förstår målmarknadens köpbeteende. Syftet med denna uppsats var att skapa en förståelse för vad som påverkar företags vilja att köpa nya produkter. För att nå detta syfte skickade vi ut 200 enkäter till utvalda företag i Sverige.

Redesign av en produktserie hjälpmedel

Proejktet har syftat till att utveckla en gemensam design för ett antal produkter som ett företag tillverkar. Proukterna är olika hjälpmedel som är till för att påminna användaren om olika saker i hemmet, så som spisen, kaffebryggaren och ytterdörren. För att hitta en röd tråd som alla produkter kan anta har olika koncept utvecklats och som sedan har utvärderats med hjälp av olika produktutvecklingsverktyg..

Högpresterande och matematikbegåvade elever. Hur stimuleras de i matematikundervisningen?

Denna uppsats har som syfte att skapa förståelse för hur högpresterande och särskilt matematikbegåvade elever blir stimulerade i matematikundervisningen. Genomförandet av undersökningen startade med en kvantitativ enkätstudie med standardiserade påståenden för att finna ett lämpligt urval av elever. Därefter utfördes standardiserade kvalitativa intervjuer med utvalda elever, som ansågs uppfylla de kriterier som beskriver högpresterande och särskilt matematikbegåvade. Analysen av resultatet hade en fenomenologisk ansats och har tolkats utifrån hermeneutiken. Resultatet visar att eleverna stimuleras av en matematikundervisning som i hög grad innehåller experimenterande och undersökande moment, där de kan få utlopp för sina kreativa matematiska tankar.

Brandvägg: design av front till chassi

När man kopplar en dator eller ett lokalt nätverk av datorer till ett annat nätverk, t.ex. Internet, måste man vidta vissa åtgärder för att förhindra att inkräktare får tillgång till resurser eller material som kan anses hemligt eller känsligt. För att uppnå detta måste en s.k. brandvägg installeras. Dess uppgift är att se till att bara godkänd trafik tillåts passera mellan nätverken och att otillåten trafik blockeras och loggas.

Prissättning vid produktlanseringar

Bakgrund: Efter att ha studerat diverse litteratur, artiklar och avhandlingar som berörprissättning av nya produkter, kan det konstateras att det finns en del forskning som handlarom prissättning. I och med detta väcktes intresse att studera hur olika företag går tillväga föratt ta fram ett målpris på sina nya produkter. Prissättning av nya produkter har emellertid intefått lika stort utrymme i litteraturen då informationen som ges, snarare handlar omprissättning i allmänhet och ger mindre vägledning om hur priset ska sättas på nya produkter.Vidare är prissättning vid produktlanseringar intressant att undersöka då prissättning är enviktig del av lanseringen. Dessutom är området engagerande, då litteraturen pekar på attprissättningen är behäftad med många utmaningar och svårigheter samt att valet av pris kanpåverkas av dess syfte.Syfte: Kartlägga hur fyra företag inom verkstadsindustrin arbetar med prissättning vidlansering av nya produkter, det vill säga beskriva vilka aspekter de väljer att basera priset påoch varför.Metod: Studien utgår från en kvalitativ ansats där fyra företag har studerats, med målet att tareda på hur de går tillväga vid prissättning av nya produkter. Enbart fyra företag valdes, dåundersökningen hade för avsikt att göra en djupgående studie, för att få en störrehelhetsförståelse med hänsyn till tid och resurser.

<- Föregående sida 2 Nästa sida ->