Sök:

Köpbeteendet, innovatören och den nya produkten


En produkt lever inte för alltid. Behovet av ständig förnyelse försvinner aldrig. Många produkter misslyckas på grund av att säljaren inte förstår målmarknadens köpbeteende. Syftet med denna uppsats var att skapa en förståelse för vad som påverkar företags vilja att köpa nya produkter. För att nå detta syfte skickade vi ut 200 enkäter till utvalda företag i Sverige. Vi fann att det är många faktorer som påverkar köpbeteendet på företagsmarknaden. Det är därför nödvändigt för företag att identifiera innovatörens karaktärsdrag för att på ett framgångsrikt sätt kunna lansera nya produkter.

Författare

Magdalena Persson Anita Stenberg

Lärosäte och institution

Luleå/Industriell ekonomi och samhällsvetenskap

Nivå:

"Magisteruppsats". Självständigt arbete (examensarbete ) om minst 15 högskolepoäng utfört för att erhålla magisterexamen.

Läs mer..