Sökresultat:
2154 Uppsatser om Sports marketing - Sida 55 av 144
Kultur för flera marknadsföring av teater för personer med dövhet eller hörselskada
Today many people with disabilities are excluded from cultural activities. The reason for this is that activities and the environment are not adapted to people with disabilities. The aim of this study is to describe the process to make cultural activities accessible and to describe the importance of good communication between cultural suppliers and their customers. Other questions raised are accessibility to cultural activities for people with hearing disabilities, the activities in the marketing process, the interaction between theatre companies and its audience and if the interaction has contributed to the theatre's future development. Qualitative interviews with staff responsible for integration at seven theatres have been performed.
Vem får de bästa träningstiderna? : -En fallstudie om hur träningstider fördelas på en idrottsanläggning
När vi utövar idrott finns det givetvis mer eller mindre passande tider för detta. Med tanke på hur vår övriga dag kan se ut med arbete, skola, familj med mera, kan tidpunkten vara oerhört central för vår möjlighet att utöva idrott. Det kan faktiskt vara direkt avgörande för om vi överhuvudtaget har möjlighet att medverka på träningen, men det kan också vara en påverkande faktor angående motivationen att träna. Problematiken som ofta upplevs i samband med detta är dock att alla inte kan träna på de tider de helst skulle vilja eftersom det finns fler lag på samma anläggning som också skall träna. En fråga som då ofta uppstår är, vem som ska träna på vilka tider? Den här uppsatsen behandlar en specifik miljö, en isstadion där fem bandyföreningar huserar tillsammans med en skridskoförening.
Boktrailern : varför marknadsföra text med ljud och bild?
Syftet med den här uppsatsen är att introducera boktrailern som fenomen och marknadsföringsmetod. Likheter mellan boktrailern, bokomslaget och filmtrailern undersöks för att ge en bild av hur en "typisk" boktrailer ser ut och vilka funktioner den kan tänkas ha. Uppsatsen utforskar även boktrailerns möjligheter att nå ut till olika målgrupper i olika åldrar, samt pekar på svårigheter med att definiera en målgrupp. Ungdomslitteratur och fantasygenren kopplas samman med boktrailern och exempel ges på hur författare och förlag kan skapa relationer till läsare via Internet. Generella riktlinjer ges för vad som bör tänkas på för att tilltala flest potentiella läsare när en boktrailer används eller utformas.
"Idioter", "mörka krafter" och fotboll : en studie av mediers rapportering om fotbollsrelaterat våld
AIMThis thesis purpose is to fill a knowledge gap of research into football-related violence and media. The objective is to create an understanding of how football-related violence is portrayed in the Swedish tabloids Aftonbladet and Expressen.METHODTo reach the desideratum we used a qualitative content analysis of 198 articles concerning football-related violence. To analyse the results we used theories regarding ?Framing?, ?the three ?I?s and the ?Stigma-theory?.MAIN RESULTSThe result from the initial analysis showed a heavy reliance on ?frames? by media outlets. This tended to make the news seem more sensational, dramatized and subsequently more readable than it otherwise would have been.
Tre Högars park - från idéer och önskemål till gestaltningsförslag ur ett hälsofrämjande perspektiv :
There are plenty of exciting changes being developed in Tre Högar´s Park, which is located in the district of Linero, eastern Lund. A project group representing Linero If, Lugi Tennis and Linero/Östra Torn Health centre, has been created and is responsible for managing a development project of the Park. Their main focus is to create sports, exercise, health-promotion, health-care, recreation and rehabilitation facilities. They view the park area as having great potential and will transform it into a purpose built park for Health and Exercise. There are various authorities involved with and engaged in the scheme; aside from the project group, the municipality of Lund, The sport association of the handicapped and local schools are being consulted.
Sociala medier inom destinationsmarknadsföring : Om Stockholms och Sigtunas arbete med sociala medier
Syftet med denna studie är att undersöka vad destinationsmarknadsföringsorganisationerna (DMC) Stockholm Visitor Board och Destination har för syn gällande sociala medier. Samt att titta på hur dessa två arbetar med sociala medier i sin marknadsföring och även vilka fördelar och nackdelar en sådan marknadsföring kan ha.Studien har haft en kvalitativ utgångspunkt när det gäller metodval. Men ett inslag av kvantitativa aspekter har förekommit då en enkätstudie har utförts. Flertalet kvalitativa intervjuer har ägt rumt med relevanta personer för denna studie. En vardera representant från Stockholm Visitor Board och Destination Sigtuna har intervjuats.
Glaset i Centrum : En fallstudie på New Wave Group
Seen in many trends and studies, consumers of today feel a growing desire to experience the uniqueness in products and services. This is forcing companies be more innovative and creative in their marketing, in order to distinguish and differentiate themselves and their products/services. We believe that creating a top-to-bottom experience strategy is one way that a company can succeed in this.The purpose of this thesis is to analyze and clarify how a business can reinforce their product experience through a complete experience strategy. In order to demonstrate this we have made a case-study research for the New Wave Group, advising them on how they can place blown glass art at the heart of the town of Kosta.The authors have used qualitative methods and an abductive approach. Four interviews have been completed with executives from the New Wave Group, including the project manager, hotel manager, head of the Kosta Boda smeltery and head of guides and visitors at Kosta museum.
Care Of Haus - Ett varumärke, en uppfattning?
AbstractLevel:Bachelor thesis in Business Administration/Marketing Title:Care Of Haus, "Kan Reklam. Förstår Annat". Ett Varumärke, En uppfattning? Problem:When it comes to building a strong brand it is important that their brand identity, which means how they want to be perceived coincide with how their customers sees them (Melin 1999). Purpose:The purpose of this thesis has been to find out if and how these two aspects coincide with each other.
Idrottsmän och idrottskvinnor : Slaktar rekord och får folkets kärlek på kvällstidningarnas sportsidor
Purpose/Aim: The aim of this thesis was to study the construction of gender and to compare Media?s portrayal of male and female athletes.Material/Method: 140 articles covering seven famous Swedish male and female athletes were selected from two Swedish newspapers (Aftonbladet and Expressen). The articles has been analysed within the frames of Norman Faircloughs Critical Discourse Analysis.Main results: Male athletes are often described in powerful ways and are framed as being strong and successful. Skills and strengths of women athletes are often devalued in comparison to standards of hegemonic masculinity and self-control. They are often framed as women and girlfriends in advantage of the fact that they are athletes..
What helps or inspires busy moms while grocery shopping?
The purpose of this master thesis is to understand how busy moms experience their grocery shopping trips and the in-store environment. In gaining this knowledge, we aim at being able to suggest ways to improve the grocery shopping experience of busy moms; and present insights that can help food retailers in targeting this consumer group in-store. Methodology: We use an iterative approach, and work with photo elicitation interviews. We let our respondents capture their experiences in photographs, which then aid in recalling their memories in follow up interviews. Theoretical perspective: We base our theoretical perspective on environmental psychology where we use the original M-R model, and include personal and situational variables suggested by Bäckström and Johansson (2006); where the latter variable includes the views by Turley and Milliman (2000).
Yes Logo
Abstract Title: Yes logo! What defines a good logo? Authors: Fredrik Dahlin and Vladimir Zunkovic Supervisor: Klaus Solberg Söilen. Department: School of Management, Blekinge Institute of Technology. Course: Bachelor?s thesis in Business Administration, 10 credits.
Bibliometrisk kartläggning av det idrottspsykologiska fältet
Objectives: The aim in this thesis has been to generate information relevant for strategic positioning and future evaluations within the scientific field of sport and exercise psychology. This has been done by request, and in collaboration with The Group of Sport and Exercise Psychology at the Institution of Psychology at the University of Umeå.Research questions: (1) How does the cognitive structure within the field of sport and exercise psychology take shape with respect to research topics in current sport-psychological research, i.e. the research front? (2) How does the social structure within the field of sport and exercise psychology take shape with respect to formal scientific collaboration?Data: 879 articles published between 2008-2011 were used in this study. The population of articles were collected from a set of 5 core journals: International Journal of Sport Psychology, Journal of Applied Sport Psychology, Journal of Sport and Exercise Psychology, The Sport Psychologist, Psychology of Sport and Exercise.
Livsstilsbloggar- En studie av affärsinriktade Internetdagböcker
Syfte: Huvudsyftet med uppsatsen är att beskriva praktiken inom affiliate marketing ochbloggar inom livsstilssegmentet över en tvåmånaders period. Studien beskriver och framför defaktorer som krävs för att skapa och driva en blogg som attraherar läsare och annonsörer.Design och metod: Uppsatsen presenterar en statistisk analys av de huvudkategorier sombloggare i livsstilssegmentet nyttjar i sitt nätbaserade dagboksskrivande samt en diskursanalysav innehållet i dessa kategorier. Första steget i studien är att lokalisera bloggar som uppfyllerde kriterier som kännetecknar en livsstilsblogg. Det andra steget är att kategorisera inläggen ibloggarna. Det tredje steget är att genom diskurs analysera innehållet i inläggen som tillhör deolika kategorierna.Resultat: En utförlig studie av bloggar inom livsstilssegmentet som dessutom arbetar medaffiliate marketing visar på tendensen att dessa kommunicerar med sina läsare på ett sätt därde eftersträvar ett djupare och mer familiärt förhållande till sina läsare.
Reklam till mobiltelefoner
Sammanfattning Uppsatsens titel: Reklam till mobiltelefoner Seminariedatum: Tisdagen den 11 januari, 2005 Ämne/kurs: FEK 582 Kandidatuppsats, 10 poäng Författare: Rasmus Wallin, Anders Gullander och Jens Karle Handledare: Roland Knutsson, Björn Carlsson och Marcus Bengtsson Nyckelord: SMS-reklam, mobiltelefon, Marknadsföringslagen, obeställd elektronisk reklam, Mobile Marketing. Syfte: Vi vill med denna uppsats belysa hur möjligheten för direktreklam till mobiltelefoner ser ut idag och kan tänkas se ut i framtiden, med tanke på de ändringarna gällande obeställd e-postreklam som införts i Marknadsföringslagen. Fokus ligger i att belysa förutsättningarna ur ett företagsperspektiv. Metod: Kvalitativ metod i form av intervjuer med experter inom området, lämpliga företag och konsumenter. Utöver detta har information sökts i litteratur och på Internet.
Music Television : en TV-kanals förändring i ett nytt medieklimat
Purpose/Aim: The purpose of this essay is to analyze and discuss how MTV is affected by the development that takes place on the world?s media market. The aim is also to see how MTV?s target group?s image of the channel can give guidelines in how MTV should act in this new media era.Material/method: I have examined the development on the media market and then created a model consisting of relevant factors that could affect a TV-channel today. Those factors and the two factors image and profile are then applied on MTV.