Sök:

Sökresultat:

2357 Uppsatser om Sport marketing - Sida 7 av 158

Lågkonjunkturens påverkan på den svenska konsumentmarknadsföringen

The purpose of this essay is to analyze and understand the effects that a recession can have on a company?s marketing department. In times of a recession most companies have less means to promote their products to their target market and to build their brand. This means that cutting the marketing budget will show some effects on today?s way of marketing.

Sport Managers, Vad gör de? - En studie kring de arbetsuppgifter som innehas och de kvalifikationer som krävs för att arbeta som sport manager

Författare:Lars JennforsTitel:Sport Managers, Vad gör de? - En studie kring de arbetsuppgifter som innehas och de kvalifikationer som krävs för att arbeta som sport managerInnehåll:Sport Management är ett förhållandevis outforskat område i Sverige. Därmed är det inte alldeles självklart vilka personer som har ett arbete som kan kallas sport manager. Definitionerna som därmed blir av central roll i studien är idrottssektorn, idrottsorganisationer och sport manager. Att ta del av dessa definitioner är viktigt för att kunna ta till sig av det resultat som framkommit.Syftet med undersökningen är att ta reda på vilka kvalifikationer som krävs på idrottens arbetsmarknad inom yrket sport manager, samt vad en sport manager har för arbetsuppgifter.

Internetmarknadsföringens effektivitet : en studie på fyra utvalda former av Internetmarknadsföring

The society is developing fast and the development is constantly on-going, new technology results in new opportunities and new problems for both companies and consumers. The use of Internet has heavily increased around the world; this means that the companies can use Internet as a channel of communication to reach the consumers. The most recent type of marketing is web marketing. The fact that web marketing is constantly changing raise the question of how effective different types of web marketing are.The purpose of this study is to investigate four selected types of web marketing. This is achieved by comparing the response from the consumers and the cost for the different types of web marketing.

Svart bälte i ryktesspridning och events : [en studie i PR-strategierna Buzz och Event marketing]

Syftet med studien är att reda ut vilken roll strategierna Buzz och Event marketing har i PR-branschen idag samt hur de strategiska kommunikatörerna och målgruppen förhåller sig till dem. Studien undersöker också de behov och möjligheter strategierna i kombination har och ska på så sätt generera ny kunskap till grund för strategiernas fortsatta utveckling..

Tacklingar, svett och rullskridskor - om den feministiska potentialen i sex kvinnors upplevelser av sitt utövande av roller derby

In this thesis the fullcontact sport roller derby is examined and it´s potential to work as a feminist strategy. Through interviews with six women who are active in the Gothenburgbased team Gothenburg Roller Derby the performative aspect of the sport is examined. Focus in the study is toinvestigate how, according to the informants, roller derby can challenge conventional norms about sex and gender. The result of the study shows how the informants through their participation in roller derby are able to perform a different type of femininity and in this process also are empowered as women. The study also shows how the women-only-aspect of the sport is of greatimportance in their experience of roller derby..

The Scientific Coach - Idrottsforskning i tränares vardag

Previous research has established coaches' important role in developing elite athletes (Durand, Bush, Thomson & Salmela 1996). Athlete enhancement and assisting athletes achieve ?peak performance? has been a major objective for elite coaches as well as sports scientists (Williams & Kendall, 2007) Despite this common goal, research also question whether sports scientists and the research they pursue really effects coaches knowledge and constitute a foundation for today and tomorrows athletic performances (Bishop 2008).  This study examined elite coaches? needs and use of sport science research as well as the interaction between elite coaches and sport scientists. Following interviews of ten elite coaches, content analysis revealed that sport science is both a formal and informal resource of knowledge for coaches. Development of athletes is seen as the main objective of research retrieval and personal and/or direct contact with the sport scientist is considered to be the best way to assemble.

Den svenska e-sportscenen

Den svenska e-sportscenen har på kort tid gått från en klubb för intern beundran till en massrörelse som visas på bästa sändningstid i flera TV-kanaler. Samtidigt finns det få som gått på djupet med svensk e-sport och dess utövare. Nästan allt som skrivs i media är personporträtt av engagerade personer, rubriker om miljonvinster och referat av spelade matcher. Vi har valt att försöka ta oss bakom kulisserna och se hur e-sporten i Sverige är uppbyggd.I en serie samtalsintervjuer med nyckelpersoner, storstjärnor och spelare på väg upp har vi undersökt vilka de svenska proffsspelarna är, vad de har för förutsättningar i dag och hur de ser på sin framtid.Vi har mött en ung och oorganiserad bransch som själva ser stor potential att växa, men samtidigt efterlyser mer struktur. Mycket av den infrastruktur som traditionell sport har saknas helt eller delvis i e-sport, och det är ett stort och spretigt fält där varje spel har sina egna spelare och sina egna förutsättningar.Arbetet har utmynnat i radiodokumentären Den svenska e-sportscenen där ett tiotal personer får ge sin bild av svensk e-sport..

Syns inte, finns inte ? om marknadsföring på några skolbibliotek

The purpose of this Master?s thesis is to discuss marketing as it applies to some school libraries. Today?s marketing is about relations. It involves the establishment, maintenance and development of relations with users, non-users and other library related relationships.

Snowboard - En idrott för alla? : En studie av Svenska skidförbundets satsning på ungdomar med invandrarbakgrund

AbstractAimThe aim of this study has been to survey the background of the youths in the selection group which participated in the Dream action day, to evaluate if the project succeeded and support the Swedish Ski Association with their recruiting process. The questions of issue have been: Which ethnical, demographical and economical backgrounds do the youths of the selection group have that participated in the Dream action day? Is there any common denominator among those who was drawn to continue? Do the youths want to contribute to expand the sport? Is Dream action Day a good way to reach out to the target group?MethodThrough a strategic selection made by the Swedish Ski Association 44 youths participated in a day during which they tried snowboard. They have been a part of our quantitative data collection and we have chosen six to interview. The interviews have been executed in form of semi structured interviews.ResultsThe results clearly show that few of the participants had any connection to the sport, neither from home nor from friends.

Relationsmarknadskommunikation : En undersökning som fokuserar på de lokala relationerna i en globaliserad värld

Relationship marketing is an important part of the new view of communication strategies. The theories around this subject has a general and global perspective on how to manage relations and communication problems. But somehow the local perspective is forgotten. In this thesis we have focused on the local market and which demands it has on the work with relationship management. The purpose of this thesis is to find out how relationship marketing can contribute to create a high valued brand on a local market.

 Traditionella metoder eller en dansande rosa panter? : En jämförelse mellan traditionella marknadsföringsmetoder och gerillamarknadsföring

Every day consumers are bombarded with different marketing messages from all possible directions. At the same time consumers starts to actively and consciously avoid these messages. Therefore, marketers have to start thinking outside the box and find new ways to get consumers' attention. One of these methods is called guerilla marketing. The strength of guerilla marketing is its way to be unexpected and unusual.

Lönar det sig att arrangera tävlingar för bästa uppsats och affärsidé?

Purpose: The purpose with this paper is to get a deeper understanding for prizes and awards as a marketing tool and phenomena. Further we want companies/organizations that use this should be able to make better decisions concerning marketing towards students. Maybe they will get better results on the basis of our investigations. Method: We used the qualitative method when we did the interview that was also non-standardized. The survey was quantitative, and the case study comprises both qualitative and quantitative method.

Sponsring eller event marketing ? vilken metod stärker bäst ett företags varumärke inom sportbranschen? : En studie baserad på marknadschefers medvetenhet kring kommunikationsmetoderna sponsring och event marketing i samband med ett idrottsevent.

Idag finns det ett omfattande reklam- och mediebrus i samhället där marknadschefer försöker hitta den mest unika vägen för att få allmänheten att bli intresserade av just deras varumärke.Teorier visar att företag som medverkar i ett event genom kommunikationsmetoderna sponsring eller event marketing erhåller en ökad trovärdighet och stärker sitt varumärke. Hur medvetna är då företagets marknadschefer om skillnaden mellan sponsring och event marketing för att stärka sitt varumärke?Syftet med den här studien är att kartlägga nio marknadschefers medvetenhet mellan sponsring och event marketing i samband med ett idrottsevent. Studien är av kvalitativ art och har ett deduktivt angreppssätt för att besvara problemformuleringen om hur medvetna marknadschefer är om skillnaden mellan sponsring och event marketing när de är associerade med ett idrottsevent och önskar nå en förbättrad image och medvetenhet kring sitt varumärke.Resultatet av undersökningen visar att de nio intervjuade marknadscheferna är medvetna om skillnaden mellan sponsring och event marketing. De anser även att event marketing genererar ett starkare mervärde än vad sponsring gör.

Counter-strike ? den nya sporten

Vad är grejen med dataspel? Det är en fritidssyssla, något som unga killar sysslar med istället för att vara ute i friska luften skulle nog många svara. Det stämmer för en hel del men det har också börjat växa upp en tävlingskultur med proffs, sponsorer och internationella tävlingar. Det kallas för e-sport och är på stark frammarsch, och idag kan ungdomarna som sitter kvar hemma ses som e-sportens amatörer..

Sportsidorna - a man's world? : En studie av Göteborgs-Postens sportsidor ur ett genusperspektiv.

This study examines from a gender perspective how the gender distribution is viewed in the content of Göteborgs-Posten's sports pages and the short and long term effects of the the newspaper's gender equality plan that was introduced in 2005. It is a quantitative study for two sample periods, 2005 and 2009, that investigates how many articles in the newspaper which is about women's sports and male sports. Michel Foucault's theory of discourse is central to the study, his view of identity in society and how these are represented fit well on gender issues in sports journalism. The results show that women's sport is greatly subordinate to man's sport in terms of number of articles. The gender equality plan has not had any noticeable effects on Göteborgs-Posten's sports pages. This is due to a variety of factors ? economic aspects weigh heavily in this problem. .

<- Föregående sida 7 Nästa sida ->