
Sökresultat:
2357 Uppsatser om Sport marketing - Sida 6 av 158
Den sportjournalistiska bloggens karaktär : En kvantitativ innehållsanalys
The aim of this paper is to describe the characteristics of the sport journalistic weblog. To achieve this we have used the following questions: Which themes are included in the sport journalistic weblog? How much text does the sport journalistic weblog content? How often is multimediality incorporated in the sport journalistic weblog? Which references occur in the sport journalistic weblog? How many hyperlinks occur in the sport journalistic weblog? How many of the hyperlinks is internal respective external? How often does the sport journalistic weblog offers possibilities to interaction between the journalist and the reader? How often does interaction between the journalist and the reader occur?The theories we have used is both online publishing and Jan Schmidt?s analytical framework on blogs. Online publishing describes an important part in our paper, online journalism, which in turn describes three important definitions for this paper; hypertextuality, multimediality and interactivity. Jan Schmidt?s theory is central to understand the phenomena, and functions as a starting point in the analyze part.
Tobaksvanor i tre idrottsklubbar - unga män 16 och 19 år
The use of tobacco is one of the largest health risks for human. Tobacco-users have an incrased risk of deterioration in their oral health. Individuals starts to use tobacco when they are young, often at the same time as they are going in an athletic sport club. It also seems that children are starting with tobacco habits when they are active in athletic sport clubs. The aim of this study was to examine and compare tobacco-habits of young men in and between three different athletic sport clubs.
TV-rättigheter inom svensk idrott : En studie av det rättsliga läget rörande ägande av och skydd för TV-rättigheter inom svensk idrott
AimThe aim of this study is to investigate who can be considered to be the owner of the broadcasting rights on sport events in Sweden. Furthermore our aim is to investigate how the owners can protect their rights.The reason why we are interested in this subject is that there is no legislation in this field. There is no legislation on who the owner is and there are no arena rights that protect the broadcasting rights. We have studied case law and legislation in other countries and tried to apply it to Swedish conditions. We have posed the following questions:Who owns the broadcasting rights on sport events in Sweden?What legal protection does the owners of the broadcasting rights have for their rights?MethodThe study is based on literature studies and interviews.
Gruesome Gaming : En studie i marknadsföring på sociala medier
Vi har valt att titta på hur E-sportmarknaden använder sig av sociala medier för att sprida sig ut bland medierna och nå befintliga och framtida användare. E-sport är ett begrepp som innefattar all typ av elektronisk sport. Dota2 och Starcraft 2 är två exempel på spel där E-sport är ett vinnande koncept. Vi har valt att skapa föreningen, Gruesome Gaming som ligger till grund för uppgiften för att kunna ta reda på hur de sociala medierna fungerar i marknadsföringssyfte. Människors beteende på Internet samt hur människor hanterar marknadsföring på Internet kommer upplysas närmare i arbetets resultatkapitel.
Musik som påverkansmedel: en fallstudie om musikens roll i
event marketing
Syftet med denna uppsats var att undersöka musikens roll och betydelse inom event marketing. Idag är event marketing ett vedertaget och accepterat marknadsföringsverktyg och en effektiv väg att nå konsumenter. För att föstå hur hur företag inom denna sektor använder sig av musik för att påverka människor och hur strategiska val rörande musiken utförs gjordes en fallstudie på tre olika företag inom event marketing industrin. Studien visade att musik är en betydelsefull beståndsdel inom event marketing för sin förmåga att påverka och skapa stämmninglägen samt att valet av genre och artist har en stor inverkan på evenemangets image och att eftertänksamhet måste ingå vid dessa val..
Intern marknadsföring: en fallstudie av Malmia hotell AB
Internal marketing is according to the theories especially important in the service industry. The purpose of this thesis was to study how service companies work with internal marketing and especially motivation. Our case study, based on interviews conducted on Malmia hotel in Skellefteå, showed that internal marketing plays a vital part in the companie´s success, and that internal marketing is an ongoing process at Malmia hotel. Our study also showed that Malmia hotel works with internal marketing according to the recommendations of the theories..
Hopp på Täby Galopp : svensk hindersport ur ett strategiskt marknadsföringsperspektiv
Horseracing is frequently referred to as the engine behind all horse activity in Sweden and it can be divided in to two main branches: harness racing and thoroughbred racing (HNS, 2008). Jump racing is a part of the thoroughbred racing and the jump racing is characterised by jumps on the racing track. Jump racing has been a part of the Swedish horseracing for over hundred years, but it has in recent years suffered from low economic profitability and been threatened by discontinuance (ATG & SG, 2008). Svensk Galopp, who is governing the horseracing in Sweden, has decided to increase the importance of jump racing. A workgroup was created for this purpose, and as a result of their work a strategy for the jump racing is supposed to be delivered in April 2009 (pers.
Rösta på mig! : En studie om marknadsföring inom svensk politik
The purpose of this study is to investigate and analyze the marketing in Swedish politics. To clarify and compare the Swedish politics to traditional and commercial marketing strategies is not always simple but at the same time we must understand that the practical work political institutes practice, fuse with many theories and marketing is one such theory. To understand this, I chose to investigate which marketing areas and how within service management, brands, segmentation, positioning/image and marketing channels, affect the politics in Sweden? This study is based on qualitative method in which I had five interviews with politicians. The conclusions can be found in the chapter five..
Idrottsprofilerad utbildning i gymnasieskolan : Lag- och individuella idrottares syn på idrott och utbildning i förhållande till social position och idrottshabitus
The purpose of the study is to illustrate the choices of sports profiled education amongst pupils in the upper secondary school. Special attention is brought to whether there exist any differences between team- and individual competitors in their view on sport and education. One hypothesis that constitutes the base of the study is that pupils from lower social class, in a higher extent, tend to be team competitors and choose sport activities prior education. The result has been interpreted against Bourdieu's cultural sociology, in which the central concepts are habitus and cultural- and economic capital. The method that has been used is quantitative in the form of a questionnaire study which 277 pupils have answered. The result shows that the sportsmen, regardless type of sport, are not influenced by social position regarding choice of education and in their view on education and studies.
Att attrahera potentiella studenter: en fallstudie om svenska universitets och högskolors marknadskommunikation
The purpose of this study is to create a deeper understanding of how Swedish universities work with their marketing communication aimed at potential domestic students. The study focuses on how universities design and select channels for the marketing communication. A case study was conducted where four respondents from two Swedish universities were interviewed in order to generate empirical data. The results show that key factors for marketing communication are uniformity, honesty and trustworthiness. The results suggest that marketing communication should focus on the student?s experiences of university life and being a student, rather than marketing the university?s core service: education.
Grön marknadsföring : En guide till grön framgång
The purpose of this thesis is to analyze green marketing and green brand building from a managerial perspective, with the intention to create an implementation guide for companies in the Swedish consumer market. The essay is based on a qualitative approach with a mixture of inductive and deductive elements. We have interviewed five people with close links to green marketing. We have during the study identified a number of touch points to be particularly important in the process of incorporating green marketing. These findings are presented in full in chapter five. We have found that the framework of green marketing is established during the company?s choice of green strategy.
Resetrender inom sport- och träningsturism
Syftet med uppsatsen är att beskriva trender inom sport- och träningsturism, samt att undersöka nya potentiella segment för researrangörer som i sin tur kan leda till nya erbjudanden som researrangörerna kan utveckla. Vi har för att studera det aktuella ämnet utgått från ett teoretiskt problem och sedan bearbetat det med hjälp av en teoretisk referensram.Studien bygger på en kvantitativ innehållsanalys samt kvalitativa intervjuer. För att få en ökad förståelse inom området har vi studerat 30 stycken olika sport- och träningsresor från fem olika researrangörer. Samt intervjuat tre personer som är insatta i området.Vi har funnit att promenader, vandringar och Power Walks är något som är väldigt efterfrågat på sport- och träningsresor, det är också något som många tycker att sport- och träningsresor bör innehålla. Funktionell träning kommer alltmer hamna i centrum i framtiden, fokus kommer också ligga på individuell och personlig utveckling.
Utvärdering av event marketing
Event marketing är en marknadsföringsform som har växt ordentligt under senare delen av 90-talet och det börjar bli ett naturligt inslag i företagens marknadskommunikation. Trots denna tillväxt har event marketing under en längre tid sammankopplats med brist på utvärderingsmetoder. En avsaknad av utvärderingsmetoder leder till svårigheter att avgöra vilka effekter en event marketing-satsning resulterar i, hur genomförandet kan förbättras samt huruvida event marketing är en lämplig form av marknadsföring i en given situation. En ökad förståelse för dessa eventuella utvärderingsproblem skapar även förutsättningar för utvecklandet av utvärderingsmetoder och därmed möjlighet att besvara liknande frågeställningar. Denna uppsats undersöker vad som skiljer event marketing från annan marknadsföring i en utvärderingssituation, vilka problem dessa skillnader kan medföra samt hur eventuella utvärderingsproblem kan hanteras.
E-sport och Media: Mötet mellan elektronisk sport och traditionell media
Titel: E-sport och Media: Mötet mellan elektronisk sport och traditionell media Författare: Erik Sjölin & Nicholas Ranégie Uppdragsgivare: Eget ämne Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik, medier och kommunikation vid Göteborgs universitet. Termin: Vårterminen 2014 Handledare: Malin Sveningsson Sidantal: 48 Antal ord: 19 499 (exklusive framsida, tacksida, innehållsförteckning,executivesummary, referenslista och bilaga). Syfte: Analysera hur medieaktörer i Sverige resonerar kring sitt arbete med e-sport. Metod: Kvalitativa samtalsintervjuer av informant- och respondentkaraktär.
Presentation av en marknadsföringsmodell för folkbibliotek
The purpose of this thesis is to construct a marketing model to be used both theoretically and practically when working with marketing in Swedish public libraries. This objective is achieved by first making a literature review of the written works on the marketing of libraries, and then studying the marketing activities at the public library in Bollebygd, Sweden. The theory is based on the marketing mix model the 7 ps, which serves as a framework for the presentation of the empirical result and the analysis. One of the questions posed in the beginning of the paper is how the library has worked with marketing over the past ten years. Through a combination of methods observation, textual studies and interviews the marketing activities employed at Bollebygds library are noted.