Sök:

Sökresultat:

2357 Uppsatser om Sport marketing - Sida 57 av 158

Kultur för flera marknadsföring av teater för personer med dövhet eller hörselskada

Today many people with disabilities are excluded from cultural activities. The reason for this is that activities and the environment are not adapted to people with disabilities. The aim of this study is to describe the process to make cultural activities accessible and to describe the importance of good communication between cultural suppliers and their customers. Other questions raised are accessibility to cultural activities for people with hearing disabilities, the activities in the marketing process, the interaction between theatre companies and its audience and if the interaction has contributed to the theatre's future development. Qualitative interviews with staff responsible for integration at seven theatres have been performed.

Boktrailern : varför marknadsföra text med ljud och bild?

Syftet med den här uppsatsen är att introducera boktrailern som fenomen och marknadsföringsmetod. Likheter mellan boktrailern, bokomslaget och filmtrailern undersöks för att ge en bild av hur en "typisk" boktrailer ser ut och vilka funktioner den kan tänkas ha. Uppsatsen utforskar även boktrailerns möjligheter att nå ut till olika målgrupper i olika åldrar, samt pekar på svårigheter med att definiera en målgrupp. Ungdomslitteratur och fantasygenren kopplas samman med boktrailern och exempel ges på hur författare och förlag kan skapa relationer till läsare via Internet. Generella riktlinjer ges för vad som bör tänkas på för att tilltala flest potentiella läsare när en boktrailer används eller utformas.

Sociala medier inom destinationsmarknadsföring : Om Stockholms och Sigtunas arbete med sociala medier

Syftet med denna studie är att undersöka vad destinationsmarknadsföringsorganisationerna (DMC) Stockholm Visitor Board och Destination har för syn gällande sociala medier. Samt att titta på hur dessa två arbetar med sociala medier i sin marknadsföring och även vilka fördelar och nackdelar en sådan marknadsföring kan ha.Studien har haft en kvalitativ utgångspunkt när det gäller metodval. Men ett inslag av kvantitativa aspekter har förekommit då en enkätstudie har utförts. Flertalet kvalitativa intervjuer har ägt rumt med relevanta personer för denna studie. En vardera representant från Stockholm Visitor Board och Destination Sigtuna har intervjuats.

Glaset i Centrum : En fallstudie på New Wave Group

Seen in many trends and studies, consumers of today feel a growing desire to experience the uniqueness in products and services. This is forcing companies be more innovative and creative in their marketing, in order to distinguish and differentiate themselves and their products/services. We believe that creating a top-to-bottom experience strategy is one way that a company can succeed in this.The purpose of this thesis is to analyze and clarify how a business can reinforce their product experience through a complete experience strategy. In order to demonstrate this we have made a case-study research for the New Wave Group, advising them on how they can place blown glass art at the heart of the town of Kosta.The authors have used qualitative methods and an abductive approach. Four interviews have been completed with executives from the New Wave Group, including the project manager, hotel manager, head of the Kosta Boda smeltery and head of guides and visitors at Kosta museum.

Care Of Haus - Ett varumärke, en uppfattning?

AbstractLevel:Bachelor thesis in Business Administration/Marketing Title:Care Of Haus, "Kan Reklam. Förstår Annat". Ett Varumärke, En uppfattning? Problem:When it comes to building a strong brand it is important that their brand identity, which means how they want to be perceived coincide with how their customers sees them (Melin 1999). Purpose:The purpose of this thesis has been to find out if and how these two aspects coincide with each other.

Blågult ? två lag på lika villkor? : En kvantitativ innehållsanalys av den journalistiska bevakningen i svensk kvällspress av de svenska herroch damlandslagen i fotboll

This essay examines if there is any difference how the two biggest tabloids in Sweden, Aftonbladet and Expressen is portraying the Swedish national football team for both woman and men. The purpose is to compare and see if there is any difference regarding what gender you have. We have also examined what gender the authors for the articles have. We have used a quantitative content analysis to get our results. In conclusion, there is a big difference in medial space regarding what gender you have.

EN KVALITATIV STUDIE OM SVERIGES FRÄMSTA BOWLARE OCH DERAS VISUALISERINGSUPPLEVELSER

The objectives of this study was to (1) examine Swedish professional bowlers understanding of imagery (2) their experience in imagery (3) see if there was interest in improved use of imagery within bowling. Twelve professional bowling players (M = 30.42), all male, took part in the study. Six of the players were ranked among the best in the world. The instrument that was used was The Individual Profile of Imagery Experiences in Sport (IPIES, Weibull 2008). The result showed that eleven of twelve use imagery within bowling.

What helps or inspires busy moms while grocery shopping?

The purpose of this master thesis is to understand how busy moms experience their grocery shopping trips and the in-store environment. In gaining this knowledge, we aim at being able to suggest ways to improve the grocery shopping experience of busy moms; and present insights that can help food retailers in targeting this consumer group in-store. Methodology: We use an iterative approach, and work with photo elicitation interviews. We let our respondents capture their experiences in photographs, which then aid in recalling their memories in follow up interviews. Theoretical perspective: We base our theoretical perspective on environmental psychology where we use the original M-R model, and include personal and situational variables suggested by Bäckström and Johansson (2006); where the latter variable includes the views by Turley and Milliman (2000).

Sportmarknadsföring : En studie av SM-finalen i innebandy och AIK innebandy

Intresset för det undersökta fenomenet, uppmärksammades av en slump då vi tog del av publiksiffran från förra årets SM-final i innebandy. För oss med en uppväxt på ishockeyrinken tyckte vi det var helt otroligt att SM-finalen fyllde hela globen. Ishockeyn hade inte ens fyllt Globen på 4 år, hur kunde en ung sport som innebandy klara detta? Dessutom var det intressant att publikkontrasten mellan en seriematch och SM-finalen för innebandy var hela 14 gånger större. Ur detta skapades vår problemformulering; På vilket sätt skiljer sig marknadsföringen mellan SM-finalmatchen i innebandy och en seriematch i innebandy och vilka likheter kan urskiljas?Syftet var att beskriva vad AIK innebandy och arrangörerna för SM-finalen i innebandy gör för att locka publik till sina seriespelsmatcher respektive sitt finalevenemang.

Öppna dörrar för fler : En jämförande studie om hur Idrottslyftet i Sverige och Jugend und Sport i Schweiz arbetar för att få elever mer fysiskt aktiva i skolan.

Det övergripande målet med Idrottslyftet i Sverige och Jugend und Sport i Schweiz är att fler barn och ungdomar ska bli mer fysiskt aktiva. Syftet med studien är att jämföra dessa två verksamheter för att se vilka likheter och skillnader det finns i samarbetet med skolan i Stockholm och i det schweiziska länet Aargau. Mina frågeställningar är följande:Hur skiljer sig dessa verksamheter åt?Hur upplevs samarbetet med skolan i Stockholm respektive Aargau?Vilka möjligheter finns det för att alla elever kan vara fysiskt aktiva?Uppsatsen är en kvalitativ studie. Jag valde att göra sammanlagt fyra intervjuer för att få en inblick i hur verksamheterna fungerar samt hur de samarbetar mellan skola och förening.

Yes Logo

Abstract Title: Yes logo! What defines a good logo? Authors: Fredrik Dahlin and Vladimir Zunkovic Supervisor: Klaus Solberg Söilen. Department: School of Management, Blekinge Institute of Technology. Course: Bachelor?s thesis in Business Administration, 10 credits.

Relationsmarknadsföring- Hur Allsvenska Fotbollsföreningar lockar supportrar till arenan

En ständigt återkommande uppgift för fotbollsföreningar är hur de ska locka supportrartill arenan. I denna uppsats har vi undersökt fenomenet relationsmarknadsföring och ivilken utsträckning det används inom den svenska elitfotbollen. De föreningar somberörts i fallstudien är BK Häcken, IF Elfsborg och Gais. Vi har kommit fram till att allaföreningar försöker etablera relationer med sina supportrar och även om ingen föreninguttryckligen använder de metoder som ryms inom relationsmarknadsföringens ramverk,finns ambitionen att arbeta mer med relationsskapandet. Föreningarna har som mål attskapa relationer med sina supportrar även om personalbrist och ekonomiska resurseroftast är orsaken till varför det inte sker i någon större utsträckning.

Kvinna, sportreporter - inte på samma villkor? : Om hur kvinnor upplever sin arbetssituation som sportjournalister

Syfte: Studien syftar till att undersöka om kvinnliga sportreportrar arbetar på samma villkor och blir bemötta på samma sätt som de manliga kollegorna i yrket. Sporten har historiskt sätt varit en av de mest mansdominerade institutionerna i samhället. När kvinnor började ta sig in i den manliga sfären var det därför på mannens villkor. Inom sportjournalistiken var situationen densamma, yrket ansågs från start vara en sysselsättning för mannen där journalistiken var skriven av män, om män, för en manlig publik. Därför har kvinnor, då som nu, således svårt att tränga in och ta plats i sportjournalistikens värld på samma villkor som mannen.

Livsstilsbloggar- En studie av affärsinriktade Internetdagböcker

Syfte: Huvudsyftet med uppsatsen är att beskriva praktiken inom affiliate marketing ochbloggar inom livsstilssegmentet över en tvåmånaders period. Studien beskriver och framför defaktorer som krävs för att skapa och driva en blogg som attraherar läsare och annonsörer.Design och metod: Uppsatsen presenterar en statistisk analys av de huvudkategorier sombloggare i livsstilssegmentet nyttjar i sitt nätbaserade dagboksskrivande samt en diskursanalysav innehållet i dessa kategorier. Första steget i studien är att lokalisera bloggar som uppfyllerde kriterier som kännetecknar en livsstilsblogg. Det andra steget är att kategorisera inläggen ibloggarna. Det tredje steget är att genom diskurs analysera innehållet i inläggen som tillhör deolika kategorierna.Resultat: En utförlig studie av bloggar inom livsstilssegmentet som dessutom arbetar medaffiliate marketing visar på tendensen att dessa kommunicerar med sina läsare på ett sätt därde eftersträvar ett djupare och mer familiärt förhållande till sina läsare.

Reklam till mobiltelefoner

Sammanfattning Uppsatsens titel: Reklam till mobiltelefoner Seminariedatum: Tisdagen den 11 januari, 2005 Ämne/kurs: FEK 582 Kandidatuppsats, 10 poäng Författare: Rasmus Wallin, Anders Gullander och Jens Karle Handledare: Roland Knutsson, Björn Carlsson och Marcus Bengtsson Nyckelord: SMS-reklam, mobiltelefon, Marknadsföringslagen, obeställd elektronisk reklam, Mobile Marketing. Syfte: Vi vill med denna uppsats belysa hur möjligheten för direktreklam till mobiltelefoner ser ut idag och kan tänkas se ut i framtiden, med tanke på de ändringarna gällande obeställd e-postreklam som införts i Marknadsföringslagen. Fokus ligger i att belysa förutsättningarna ur ett företagsperspektiv. Metod: Kvalitativ metod i form av intervjuer med experter inom området, lämpliga företag och konsumenter. Utöver detta har information sökts i litteratur och på Internet.

<- Föregående sida 57 Nästa sida ->