
Sökresultat:
13101 Uppsatser om Social påverkan - Sida 12 av 874
Incitamentsystem. En studie om ett prestationsbaserat incitamentsystems p?verkan p? medarbetare
Studien unders?ker den p?verkan prestationsbaserade incitamentsystem har p? medarbetares
motivation inom ett s?ljf?retag. Tidigare forskning tyder p? att denna typ av styrmedel i vissa
fall fr?mjar medarbetarnas motivation medan andra tyder p? motsatsen, d?remot ?r tidigare
forskning eniga om vikten av att implementera r?tt incitamentsystem f?r att negativ effekt
inte ska uppst?. Studien grundas i en kvalitativ forskningsansats d?r intervjuer med tre s?ljare
och en teamledare anv?ndes f?r att samla in data, som sedan sattes i relation till den tidigare
forskningen p? ?mnet.
Studien redog?r f?r teorier som relaterar motivation och incitamentsystem med huvudfokus
p? prestationsbaserade l?nesystem och bidrar till den akademiska diskussionen genom att
komplettera befintlig litteratur med empiriska data om hur ett prestationsbaserat
incitamentsystem p?verkar anst?lldas motivation och prestation.
Målkonflikt vid kreditbedömning : Bankens vinst- och miljömål
Fo?r att skapa ha?llbar utveckling kra?vs ett samspel mellan ekonomisk tillva?xt och miljo?pa?verkan. Banker har genom kreditverksamheten mo?jligheten att pa?verka hur ett fo?retag arbetar med miljo?fra?gor. Corporate Social Responsibility (CSR) innefattar hur ett fo?retag kan ta ansvar fo?r miljo?n.
Sociala medier : Marknadsföring och innehåll
The purpose of this study is to highlight the opportunities of using social media as a communicative tool to attract and engage customers on different social media platforms. In recent years social media has become an important way for business to communicate with people both national and global. The idea behind this thesis was found when we saw different approaches of how companies used social media as a marketing tool. Through a qualitative approach we did eight interviews with six different companies and two social media consults which have given us a basis of what companies really want to achieve with social media. With these interviews we were able to analyze and discuss the abilities to interact with people and how companies distribute content that engage users and increase their credibility to the company..
"Det är som en glaskupa runt hela prostitutionsstråket - vistas man där är allt tillåtet". En narrativ analys av två socialarbetares berättelser.
This essay focuses on two social workers talking about their working field in the prostitution area in a Swedish city. The study aims to investigate how the social workers talk about their field and clients that are in it through the use of narrative analysis. Furthermore we discuss the complications with qualitative interviews, narrative analysis from a feminist theoretical and methodological point of view. The study is based on an interview with the two social workers. The result reveals only tendencies rather than a general "truth".
Dialogens betydelse för företag : Hur företag bör agera och uppträda när de marknadsför sig i sociala medier
The purpose of my study is to give a good picture of what social media really is and how companies can make use of it, in their marketing strategy. It gets more important for every day that companies fully understand how social media works and how to act in the new digital channels. To be an updated marketer today, you need to fully understand social media and how it can be implemented in the company marketing strategy. This study gives you a snapshot over todays situation in the area of social media marketing.I have interviewed four different persons, who I believe have a great competence and are highly qualified for this kind of study. All of the interviewed persons work with social media marketing at a daily basis.
Värdig ett vapen : en analys och tolkning av Birkas vapengravars gravgåvor och kontext
The aim of this thesis is to interpret and discuss the weapon-graves of Viking Age Birka. The weapon-grave phenomenon is deemed differential in relation to the rest of the grave-material of the site, and thus the questions that motivate the thesis is: who was buried with weapons and why? Further questions arise regarding the social aspects of individuals who were buriedalong with weapons. The theoretical approach will be to evaluate any differences in 'social class', 'social age' and 'gender' between the weapon-grave contexts. By conducting qualitativeand quantified analysis of the grave-goods, this thesis adresses both overall and detailed patterns in correlation and constellations between weapons, other grave-goods and terms of burial..
Effekten av Social Ångest och Självfokusering på Attributionsstil och Impressionsbildning
Studerade effekten av social ångest och självfokusering på attributionsstil och impressionsbildning. En 2 (uppmätt hög/låg social ångest) x 2 (manipulerad hög/låg självfokusering) design användes. Deltagarna var 68 studenter, 56 kvinnor och 12 män. För attributionsstil användes separata skalor för bra och dåliga händelser. För impressionsbildning användes en positiv och en negativ skala.
Framtagning av finansiella och icke finansiella prestationsm?tt f?r milj?m?ssig h?llbarhet
Bakgrund och problemdiskussion: Intressenter st?ller h?ga krav p? f?retag g?llande
milj?m?ssig h?llbarhet, vilket f?retag beh?ver anpassa sig till. F?retag samlar in information
f?r h?llbarhetsrapporter och samma information kan anv?ndas f?r interna milj?m?ssiga
prestationsm?tt. D?remot beh?ver f?retag anpassa m?tten f?r att de ska se milj?p?verkan p?
detaljniv? f?r prestationsutveckling.
Kvinnors våld mot män i nära relationer : En kvantitativ undersökning av socialarbetarnas föreställningar
Intimate partner violence (IPV) is a recognized social problem. The IPV is common in all types of intimate relations, this essays purpose was focused on the violence performed by women against men. To find the social workers conceptions the study conducted a survey sent to local social service in Sweden. The essay had a statistic approach to visualize the social workers conceptions, and a discursive approach to focus on the language used in text answers. Different aspects of the violence were explored to find the conceptions.
Sociala medier. En kvalitativ undersökning om sociala medier i Pr-verksamhet
This thesis was written by order of Rud Pedersen Public Affairs Company, a PR- consultancy firm located in Gothenburg. The assignment was to investigate social media in Pr- activities. The thesis is formed by three main categories:? What is social media?? Who are using social media?? How can you use social media in public relations?The information which is being presented in this thesis is based on academic reports, interviews and research on social media blogs and lectures. It is a qualitative approach since the purpose is to get a deeper understanding for the subject in question.
Ekonomiskt bistånd - ett genusperspektiv på socialtjänstens bedömningar och beslut : En vinjettstudie i tre kommuner
Income support is often described as the community?s farthest protection, as a last economic way out. From the clients perspective it´s very important to get possibility to an equivalent and correct assessment. Even if it´s an individual assessment the individual social worker´s assessment should not be different than other social worker´s, this from two aspects ? quality and the rule of law.
Brinnande Förorter - Social housing i norra Europas förorter, en bild av gettot?
Social housing in Northern Europe and the importance of social and political consideration in planning. Focus of the essay lies on the "burning suburbs" of France, based on literature studies combined with a study visit to Les Minguettes outside of Lyon..
O-vikt-igt? : - Vikt- och Kroppsuppfattningens Påverkan på Social Ångest Över Tid
Många drabbas av social ångest. Vikt och kroppsuppfattning relaterar till social ångest men sambandet behöver tydliggöras. Syftet med studien var att se hur mycket av variationen i social ångest över tid som kan förklaras av vikt-, och kroppsrelaterade mått, samt undersöka könsskillnader. Studien var longitudinell och baserades på en enkätundersökning vid två insamlingstillfällen med ett års mellanrum (N=361). Resultatet visade att upplevd övervikt, felaktigt upplevd övervikt, kön och kroppsnöjdhet tillsammans förklarade 7 % av variationen i social ångest över tid.
En studie om sociala medier och perception
Earlier studies and research on the subject of perception and social media during the working process resulted in a change of the problem. At first the focus of the study was to examine how social media affects the perception of a brand although later on the problem had to be developed to instead examine if social media reflects the perception of a brand. The purpose of this study is to figure out if social media reflects consumer?s perception of a brand. This will contribute to company?s knowledge on how important social media is in their branding and will give pointers on how many resources that is necessary to spend on branding in social media.
Elevers attityder till naturvetenskap : En modell av orsak-verkan och åtgärder
Elevers intresse för naturvetenskapliga ämnen minskar. Larmrapporter med dessa slagord kom för första gången för mer än 30 år sedan och liknande påståenden dyker alltjämt upp inom nyhetsrapportering då utbildning diskuteras. Behovet av kunskaper inom det naturvetenskapliga området har stadigt ökat under samma tidsperiod. Dels behövs välutbildade experter inom naturvetenskapens olika delar och dels är det viktigt att ge alla elever en god naturvetenskaplig utbildning. Min fråga i detta examensarbete har varit hur forskningen inom naturvetenskaplig didaktik tagit sig an detta problem.