Sök:

Sökresultat:

178 Uppsatser om Smartphone - Sida 4 av 12

Designriktlinjer för platsbaserade pushtjänster för direktmarknadsföring till smartphones : En explorativ studie med smartphoneanvändare

Idag lever vi i ett samhälle där Smartphones blivit allmänt förekommande. Som en följd av ökade nätverkshastigheter har möjligheterna att enkelt få tillgång till information aldrig varit bättre. Den ökade användning av Smartphones har också skapat möjligheter till en rad olika applikationer såsom platsbaserade applikationer som använder sig av pushtjänster. I vår studie har vi undersökt frågan ?Hur kan platsbaserade pushtjänster som ett verktyg för direktmarknadsföring designas för att möta Smartphoneanvändares behov??. Genom en litteraturstudie har vi sammanställt och identifierat designteman från tidigare HCI- och interaktionsdesign forskning.

Typografiska riktlinjer och textframställning för smartphones

Idag använder allt fler människor sina Smartphones för att surfa och använda tjänster online. Detta innebär att en stor del text läses på små skärmar. Detta arbete handlar om hur text bäst utformas och struktureras för att enklast kunna läsas och uppfattas på en mobilskärm. Faktorer som berörs är typgrad, ljusrum, textlängd, teckensnittsklass, radlängd, bild i text och kontrastverkan. Arbetet utgår från en normativ, svensk person utan funktionsnedsättningar.

Mobilbetalningstjänster i fysisk butik : En studie ur ett användarperspektiv

I takt med att Internethandeln ökar och fler och fler använder Smartphones, introduceras alternativa betallösningar pa? marknaden. En betalmetod som redan är etablerad a?r SMS-betalning. Med tanke pa? detta borde inte steget till att använda mobilbetalningstjänster i fysisk butik vara så stort.

Läshastighet i en bok, på en dator och i en smartphone ? en fallstudie av fem flickor - Reading speed in a book, a computer and a smartphone - A case study of five girls

Arbetet behandlar frågan om elever läser olika snabbt beroende på varifrån de läser en text? Studiens grundläggande syfte är att undersöka om det föreligger någon skillnad i läshastighet i en bok, på en dator eller i en så kallad Smartphone? Undersökningsgruppen är fem slumpmässigt utvalda flickor i årskurs 8. Intresset för arbetet tar sin grund i ett stort eget intresse för läsning men också i deltagande vid insamlandet av data till en större studie i ämnet. Studien har för avsikt att jämföra lästeknik och förståelse i en bok, på en dator och i Smartphones. Som en del två skall försök göras för att utveckla lästekniken genom mental teknik- lånad från idrotten - i avsikt att utveckla elevers läsförmåga och uppfattningsmöjlighet. Metoden som används i är i detta arbete en fallstudie samt en analys utifrån observationer av deltagarna.

?Man behöver inte folks nummer längre? : En studie om hur studenter använder meddelandekommunikation via smartphones

How do young adult students communicate through their Smartphones today? Which applications and features do they choose? What motivates their choices for the various possible situations? In this paper we investigate which communication channels young adult students in Sweden use for private message communication in their Smartphones, in what way they use the channels and why they choose specific channels for different types of communication. In Sweden today, there are numerous of different ways of communicate through Smartphones. We have interviewed ten Swedish young adult students regarding their use. The results speaks for that SMS has proven to still be used very frequently, even though it has existed for many years and that there are plenty of other ways to communicate through private messages today.

Geoladdning : Lagring av värme i marken

The projects goal was to make an already existing indoor positioning system useful forthe average Smartphone user. This was achieved by creating an Android applicationwhich, along with a running server, continuously presents the user with all the currentneeded information. It uses the graphics engine andEngine to create the graphical userinterface. The application was created in the development environments Eclipse andAndroid Studio..

Att fånga entreprenörskapets dimensioner

Syftet med studien a?r att bidra med kunskap om hur entrepreno?riell orientering kan ma?ta entrepreno?rskap inom branschen fo?r mobiltelefoni. Fo?rha?llandet mellan entrepreno?rskap och ekonomiska utfall ma?ts med utga?ngspunkt i Millers resonemang om entrepreno?riell orientering.Hur kan entrepreno?rskap operationaliseras? Hur ser fo?rha?llandet ut mellan entrepreno?rskap och ekonomiska utfall?Studien baseras pa? tidigare forskning, facklitteratur, vetenskapliga artiklar, a?rsredovisningar, branschartiklar, avhandlingar och andra relevanta underlag som belyser entrepreno?rskap. Ba?de kvalitativ och kvantitativ metod tilla?mpas fo?r att a?stadkomma triangulering.Entrepreno?rskap kan ma?tas utifra?n hur pass radikal innovationen a?r.

Handla via mobilen - En kvantitativ studie av mobil e-handel via smartphones

Under de senaste åren har mobiltelefontekniken utvecklats väldigt snabbt i takt med att Smartphones kommit in på marknaden. Den traditionella mobiltelefonens funktioner finns också i Smartphonen, men denna har också många fler funktioner. Det som utmärker Smartphonen mest är att den oftast har touch-skärm, webbläsare och kan hantera applikationer. I postens e-barometer Q4 år 2010 (undersökning om e-handel) framgår att 19 procent av respondenterna någon gång e-handlat på sin mobiltelefon. I samma undersökning visar siffror också på att 20 procent av respondenterna anser säkerheten vara en faktor som gör att de inte handlar via mobiltelefonen.

Webbaserad smartphone-applikation som alternativ till industrihanddator

Studien undersökte möjligheten att ersätta en befintlig industrihanddatorlösning med en webbaserad Smartphone-applikation genom att ta fram och utvärdera en utvecklingsbas enligt krav och önskemål från en extern uppdragsgivare. Befintliga utvecklingsramverk till Smartphones har undersökts med fokus på företagsnära webbaserade applikationer.Den traditionella handdatorn anses föråldrad och har ersatts av moderna Smartphones med högre prestanda och bättre funktionalitet. En variant av handdatorn är industrihanddatorn som har en mer robust konstruktion och har försetts med extrautrustning som t.ex. streckkodsläsare. När det gäller plattformsoberoende utveckling till Smartphones finns idag en mängd olika alternativ och angreppssätt, dock är det oklart ifall de går att använda för att ersätta en industrihanddator.Arbetet i denna studie har utförts i anslutning till en extern uppdragsgivare med önskemål om att hitta ett alternativ till deras befintliga industrihanddatorlösning.

Konsumentbeteendet på Mobiltelefonmarknaden : En studie om applikationsanvändandet

Studien är en undersökning om hur olika delar av konsumentbeteendet bland applikationsanvändare ser ut. En applikation är ett program eller en tjänst som tillför en ny funktion i mobiltelefonen. Studiens syfte och problemformulering hur olika delar av konsumentbeteendet ser ut och utifrån det ta fram den typiske applikationsanvändaren. Som teoretisk referensram används en bearbetad version av Peter & Olsons (2008) Wheel of consumer analysis som vi kallar konsumenthjulet. Konsumenthjulet består av affekt och kognition, konsumenters omgivning och beteende.

Mobilapplikationer ? användarens syn på energiförbrukningen.

Under de senaste åren har användningen av mobilapplikationer i Smartphones ökat och kommer förmodligen fortsätta att göra det. Smartphoneanvändare ställer ofta höga krav och vill nästan alltid ha bättre prestanda i Smartphones vilket driver utvecklingen framåt. Dock har många Smartphoneanvändare klagat på att batteriet inte räcker till för deras användning. Enligt olika forskare är inte batteriet dåligt utan det är mobilapplikationer som förbrukar för mycket energi. De flesta studier som handlar om energiförbrukningen i mobilapplikationer fokuserar mycket på de tekniska aspekterna och det finns relativt lite kunskap om vad användare tycker om energiförbrukningen.

En manualapplikation : Utvecklingen av en mobilapplikation

iProspect is a global digital marketing agency and work primarily with search marketing. They were the first search engine marketing agency in the world when the company started up 1996 in Boston, Massachusetts, and the first in Sweden to offer services in search marketing after establishing themselves on the Swedish market the following year. iProspect can be found in the södermalm office in south central Stockholm. They are a comprehensive agency within search and offer everything from search engine optimization and sponsored links to advertising on social media. They?re goal is to lead developments in search marketing and to keep ahead of competition.

Har svenska nyhetsmedier privilegierat Apple Inc? : Undersökning av hur svenska nyhetsmedier publicerar artiklar kopplade till innovationer och företag

Sverige anses vara en av världens mest avancerade IT-nationer, där användningen av IT ökar inom både den offentliga och privata sektorn. Företag inom IT branschen expanderar i en starkt föränderlig bransch. En rad olika faktorer har varit grunden till Sveriges position som IT-nation, bland annat en ingenjörs- och innovationstradition över en lång tid, även faktorer som den utbreda användningen av IT i samhället och en snabbhet att implementera nya innovationer. IT-branschen i Sverige utgör 4 % av de sysselsatta i Sverige där omsättning, såväl som antalet anställda, faktiskt ökat även under konjunktursvackor.Syftet med studien är att undersöka om svenska nyhetsmedier i större utsträckning publicerat nyheter om Apple än om deras konkurrenter på Smartphone marknaden. For att lättare kunna genomföra studien ska dessa frågeställningar besvaras: Hur har Apple lyckats bygga upp en hajp kring sitt varumärke i Sverige? Har Apple exponerats mer i svenska nyhetsmedier än konkurrenterna på Smartphone marknaden? På vilket sätt påverkar svensk nyhetsmedia bilden av Apple? De teorier som används i studien är innovationsteorin, dagordningsteorin samt konsumentbeteendeteorin.

Interaktion & mobilitet ? En empirisk studie med fokus på användarvänlig design av mobila plattformar.

Idag har teknologin för mobila plattformar utvecklas i en rusande fart. Detta har letttill att även användningen av Smartphone och surfplattor expanderats. Detta har i sintur lett till att allt fler användare interagerar med Smartphone och surfplattor för attförenkla sin vardag. Designen av de mobila användargränssnitten har emellertid inteutvecklats i samma fart som själva tillverkningen av dessa mobila enheter. Det har letttill ett behov av att anpassa sin design i mobila enheter utifrån ett användarvänligtperspektiv.

Parkeringsapplikationen : Utveckling av en mobilapplikation för iPhone.

This report describes procedures and preparations made for developing a mobile application.Using a questionnaire and usability tests, I have developed a design document for a parkingapplication for the iPhone 4. The purpose of the application is to help drivers find allowedparking spaces thus making roads safer for everyone while the driver avoids parking tickets..

<- Föregående sida 4 Nästa sida ->