Sök:

Sökresultat:

3850 Uppsatser om Servicekvalité pć Internet. - Sida 39 av 257

Plugin-hantering i ett webbsideramverk

Denna uppsats har sin grund i kommunikation och nÀtdejting. NÀtdejting Àr ett vÀxande fenomen med miljontals anvÀndare bara i Sverige och omsÀttningen Àr skyhög. Kommunikationen som sker via Internet bestÄr i stort sett bara av ord och medför hinder dÄ tvÄ personer inte kan höra och se varandra i realtid. I en studie av Albert Mehrabian kom han fram till att kommunikation bara bestÄr av ord till en liten del. I en kommunikativ situation uppfattar personer meddelanden baserat pÄ 38 % tonlÀge, 55 % ansiktsuttryck och kroppssprÄk samt endast 7 % ord.

Återkallning av MeningsbĂ€rande Enheter med HjĂ€lp av Stödord och Internet : Ett kvasiexperiment för att undersöka Ă„terkallning av semantiskt meningsbĂ€rande enheter med externa hjĂ€lpmedel

The current study sought to examine if post-produced semantic memory cues are a good aid for memory recall. It also focused on remembering units with a meaning, instead of just remembering lists of words. In the current study a factual text was used where the participants were tasked with recalling as much information as possible either with the aid of cues (keywords written by the participants themselfs), computer with Internet or no aids at all. The results showed that keywords are significantly better for memory recall. The results were discussed in regards to modern models describing semantic memory.

Historiedidaktik i vÄr tid - en lÀroboksstudie om urval, historiemedvetande, vÀrdegrund och syfte

Hur fungerar Internet som politiskt verktyg i praktiken? PÄ vilka sÀtt förÀndras förutsÀttningarna för politisk kamp med ökade möjligheter till oberoende medieproduktion och global distribution? Med ett tvÀrvetenskapligt förhÄllningssÀtt grundat i ett medie- och kommunikationsvetenskapligt perspektiv intervjuas representanter frÄn den svenska miljörörelsen samt organisationer som arbetar för mÀnskliga rÀttigheter i Tibet. Resultatet av undersökningen visar att sociala rörelser arbetar i digitala nÀtverk dÀr autonomi, decentralisation och flexibilitet Àr nyckelord ? precis samma organisationslogik som globaliserade företag arbetar under. Detta möjliggör en oberoende sfÀr för information och kommunikation som i sin tur leder till ett symbiotiskt förhÄllande med etablerade mediekanaler. Vi gÄr dÀrmed ifrÄn att vara ?konsumenter? till att bli ?anvÀndare? ? en radikalt förÀndrad maktrelation mellan producent och mottagare.


Metadata pÄ webben : en studie av metadata och dess anvÀndning pÄ sex svenska högskolors och universitets webbplatser

The purpose of this Master's thesis is to study metadata and its use at Web sites of six Swedish universities and colleges. Each Web site has been examined at three different hierarchical levels and the total number of examined Web pages is 258. 16 questionnaires have also been sent to webmasters at the six universities and colleges. The results show that metadata refers to the data which can assist to organize, describe, identify, locate, evaluate and retrieve resources on the Internet. Even though there are several different metadata formats available on the Internet, the commercial search engines only support the HTML's title tag and the meta tags with the attributes keywords and description.

Kassaflödesanalys, frÄn indirekt- till direkt metod

Spelandet om pengar pĂ„ Internet vĂ€xer dag för dag. Kasinospel, sportsbetting, lotterier med flera spel finns att spela över Internet. Allt man behöver Ă€r en dator med Internetuppkopp-ling och ett kreditkort. Även kortspelet poker har nu etablerat sig pĂ„ Internet. Detta poker-spel benĂ€mns idag i massmedia och folkmun som ?nĂ€tpoker?.

Ingen reklam tack! Men gÀrna Ikea-katalogen : En studie kring vad som hÀnder nÀr marknadsföringen kliver in i sociala forum pÄ Internet

The social network services (SNS) on the Internet are becoming more common, and are starting to have a higher range of users, which is affecting Internet marketing. We (the authors) have a feelingthat a growing online marketing within social networks could interrupt the order of social standards. That is why we in this paper have tried to figure out what position marketing has ? and might have ? within SNS, and what impact it will have on social relations.During qualitative interviews along with both representatives of public relation offices as well as with SNS users, we became aware of the occurring strategies of online marketing, and the usersunderstanding of it. In the information from the interviews, we found some interesting contradictions on which this paper underlies.

Beteendebubblan : En studie om navigationsbeteende pÄ internet med fokus pÄ korta navigationstillfÀllen

The purpose of this paper is to explore web use and web navigation behavior. This paper presents findings from qualitative research based on interviews and diarie studies. The basis of this study is Eli Parisers work about ?the filter bubble?. As personalization systems shape our experience of the web, based on who we are, our bubble of knowledge and information becomes smaller.

Hotbilden i Sverige : En undersökning av den digitala hotbilden mot ett medelstort svenskt företag

Internet and information technology today has a rather obvious role in the activities of companies and organizations. All cash transactions within and between companies is digitized, communication within the company is done via e-mail, sales and marketing is done largely with marketing and ads on the Internet. This has resulted in economic benefits for companies and organizations, and facilitated the work for them. However, this has also led to new threats have emerged. Companies and organizations is well aware that there are numerous threats that comes with using the Internet and Information Technologies but exactly what those threats are for a mid-sized company in Sweden is not clarified anywhere.

Alkylering av etengas över zeolit H-betakatalysator med silica sol som bindemedel

Det finns idag inget enkelt sÀtt att dela mappar och filer mellan datorer över Internet utan att behöva spara dessa pÄ flera stÀllen. Detta Àr ett problem dÄ man ibland inte vill ha all sin information spridd över flera kÀllor eller inte har nog med utrymme för att spara samma data pÄ flera stÀllen.Problemet i frÄga blir att koppla ihop datorer över Internet. DÄ datorer kan flyttas runt mellan olika nÀtverk och dÀrför ha olika IP-adresser krÀvs en lösning som hÄller reda pÄ detta. En anvÀndbar lösning ska inte krÀva att anvÀndarna ska veta om denna information. Eftersom projektet Àr över Internet sÄ krÀvs det att det Àr vÀldefinierat hur kommunikation utförs.Projektet delades in i tre komponenter, en klient, en server och en master-server, som kunde utvecklas sida vid sida av varandra dÄ den enda interaktionen mellan modulerna Àr nÀtverkskommunikationen.

Alla blÄ bÀr Àr blÄ bÀr - Àven blÄbÀr - men det Àr bara blÄbÀr som Àr blÄbÀr : En studie av sÀrskrivningar i annonser pÄ Internet

Denna C-uppsats handlar om sĂ€rskrivningar i Internet-annonser. Uppsatsen innehĂ„ller tvĂ„ olika undersökningar: en frekvensundersökning och en attitydundersökning. I frekvensundersökningen har jag valt ut 100 företagsannonser frĂ„n www.blocket.seoch rĂ€knat antal sĂ€rskrivningar, vilket visade sig vara 41 till antalet. De 41 sĂ€rskrivningarna var fördelade över 24 annonser, bestĂ„ende av hela 36 substantiv samt 3 adjektiv, 1 verb och 1 adverb. Även tidigare forskning talar entydigt för att substantiv Ă€r den ordklass som sĂ€rskrivs allra mest, eftersom de ingĂ„ende leden gĂ€rna ses som enskilda enheter.

I huvudet pÄ framtidens konsumenter. En studie om negativ kategorisering av konsumenter och sökords potential som marknadsföringsredskap.

This thesis examines effects that occur when consumers are placed in a negative category by the sender in an internet marketing context. The effects studied are attitude towards the ad, attitude towards the media, sense of being monitored and sense of being categorized. The authors argue that consumers will become increasingly aware of the fundamentals of internet marketing and how advertisements online are being directed towards them. Consumers will thus, to a larger extent than today, analyze advertisements and how they have been individually categorized by the sender. This will affect the way advertisements are perceived.

WebblÀsarvalidering

Det hÀr arbetet handlar om att göra en undersöka om de vanligaste webblÀsarna Firefox och Internet Explorer om de har problem att skriva ut vanlig HTML-kod. Arbetet var utformat att hÀmta de vanligaste HTML-elementen och CSS-elementen frÄn sex webbsidor. Det gjorde Àven en enklare fördjupning om varför webbsidorna avviker frÄn standarden frÄn första början. De elementen som togs fram tidigare anvÀndes sedan i undersökningar som fem olika personer har deltagit i. Testerna gick ut pÄ att personerna kollade pÄ testsidorna i Firefox och Internet Explorer för att se om nÄgot skiljde sig Ät mellan webblÀsarna.

Internetportalen : en vÀrdeskapare?

This Master Thesis treats the non monetarian aspect about the Internet Portal from a consumer and company perspective. The purpose of this thesis i st o give or create a picture and a tool, a model for how the Internetportal could be evaluated an valued. By creating a so called Dynamic Scorecard the authors of this Thesis have created a model throug which the purpose of this thesis is served. Through this model the authors have come to the conclusion that the Internet Portal can be evaluated through both economic, social, service and technical factors as well as through what relationship the companies or consumers value concerning the Internet provider. The product of conclusions of this Thesis is that there are three main factors upon wich the Internet Portal is valued.

Moving pictures - En bransch i rörelse : En undersökning om svenska konsumenters betalningsvilja för nedladdning av film

Problem area and purposeNowadays, 2006, the downloading of music and movies is an increasingly more burning issue. But while the music industry has made great progress in using the Internet as a distribution channel the film industry has been at a standstill for several years. Recently however there has been progress in the form of a few film companies beginning to offer their customers legal ways to acquire films over the Internet. But with this progress one central question arises, which this report will try to answer; what are the important factors for selling films as the Internet moves from primarily being a information channel to also functioning as a distribution channel? The purpose is to examine what the consumers find important when purchasing film, and to establish to what degree there is a substitution effect between DVDs and downloadable films.MethodThe report is first and foremost based on an Internet survey with a total of 383 participants.

<- FöregÄende sida 39 NÀsta sida ->