
Sökresultat:
3850 Uppsatser om Servicekvalité pć Internet. - Sida 36 av 257
Bloggar och dagordningsteorin : En undersökning av bloggreferenser i fyra svenska tidningar under förvalsperioden 2006 och 2010
For the last ten years Internet has become more popular and is now used by most Swedes every day. Internet has made it possible for many people to access a great deal of information about news all day long. Internet has also made it possible for people to create their own news and comment on happenings as they are taking place. One way to do this is to start your own blog, which is a kind of diary where you can publish your own thoughts about politics and news.In Sweden the media is often referred to as the third governmental power since the media is examining the government and people in power positions and bringing the people as consumers of news closer to the government. There is a theory called agenda setting that says that the media is an actor that shapes the political issues discussed by the people and politicians.In this essay I have used the agenda setting theory and linked it together with the Medias references to blogs in their news. This I have done to see if the media might be influenced by blogs.
Labyrinternet : Vilken plats tar internet i ditt liv?
Internetifieringen i vÄrt samhÀlle gÄr rasande fort och vi blir mer och mer uppkopplade.Detta projekt handlar om att upplysa betraktaren om mötet med internet och skapa enpersonlig relation till det fenomen som internet Àr. Genom ett synliggörande med aktiv interaktionligger projektet i grÀnslandet mellan kritisk design, interaction design och industridesign med fokuspÄ 'Design För Alla' frÄgor för alla.?Design För Alla? Àr en innovationsmetod som innebÀr att frÄgestÀllningar stÀlls pÄ sin spets ochatt man utgÄr frÄn och testar sina idéer tillsammans med dem som stÀller högst krav och harstörst behov. ?Design För Alla? gör att man kan ifrÄgasÀtta gammal praxis och existeradereferensramar för standardlösningar och istÀllet angripa en frÄgestÀllning utifrÄn nyaassociationsbanor och inspirationsingÄngar som gör researchen mer tillÄtande och spÀnnande.Ett av projektets viktigaste moment var en workshop med en grupp kognitivt nedsatta ungdomarfrÄn Höghammarskolan.
Invadörer pÄ svenska spelmarknaden-En statligt reglerad marknads ökade konkurrens frÄn webbaserade företag
In Sweden we have a regulated gambling market which means that there are three gambling companies who are operating under the supervision of the Swedish state. These companies have exclusive rights to the Swedish market, divided between them. AB Svenska Spel is one of them and they control all gambling concerning sporting events and the four casinos in Stockholm, Gothenburg, Malmö and Sundsvall. However, since a few years back several Internet-based companies have entered the Swedish market and the competition has become even fiercer in the last years. Due to numerous marketing restrictions the Internet companies have been forced to find new ways to strengthen their brand.
Den virtuella vÀrldens baksida- en studie om barn och ungdomars utsatthet pÄ Internet
Blekinge Tekniska Högskola
Sektionen för Management
Arbetets art: C-uppsats 10p
Sociologi 41-60p
Titel: Den virtuella vÀrldens baksida- en studie om barn och
ungdomars utsatthet pÄ
Internet
Författare: Linda Bengtsson och Carina Nilsson
Handledare: Kerstin Arnesson
Abstract
Uppsatsen behandlar barn och ungdomars utsatthet pÄ Internet. PÄ mÄnga plan
fungerar Internet som ett verktyg och hjÀlpmedel, som dessutom skapar
möjligheter till bland annat informationssökande och kontaktskapande. Datorns
intrÄng i samhÀllet Àr dock inte endast av godo, utan det finns en baksida, som
pÄ mÄnga sÀtt drabbar barn och ungdomar.
Syftet med studien Àr att belysa barn och ungdomars utsatthet i form av sexuell
exploatering och exponering vid flanering och interaktion pÄ Internet. Vilka
former av sexuell exploatering och exponering förekommer och vilka blir
konsekvenserna för de utsatta barnen och ungdomarna, Àr frÄgor som kommer att
behandlas i arbetet.
Buzz marketing via Internet
SjÀlva produkten eller tjÀnsten skall vara unik i sitt slag och gynna konsumenten som inte nÄgot pÄ marknaden redan gör. DÀrigenom kommer produkten eller tjÀnsten om den hÄller mÄttet att sjÀlv skapa en Word of Mouth genom konsumenters och frÀmst opinionsledares rekommendationer. Företagen mÄste strÀva efter att hitta och samarbeta med dessa mÀnniskor som kan pÄverka deras varumÀrke, leda opinionen och fÄ dem att sprida Word of Mouth. PÄ sÄ sÀtt Àr Buzz marketing ett mer strategiskt kommunikationsverktyg jÀmfört med den traditionella marknadsföringen. GÀllande traditionell marknadsföring anvÀnder man sig av ett eller ett antal verktyg och vÀnder sig mot folkmassan och inte mot den enskilda opinionsledaren.
Mata inte trollen : En studie i marknadskommunikation och internetkultur
Social media provides, as many points out, new possibilities for marketing. Marketing in social media requires a two way communication, rather than the traditional marketing where the communication model is typically sender ? receiver.To create a marketing campaign that is suitable for a two way communication model has its difficulties and risks as well as its opportunities. Opportunities in the sense that the campaign can become a viral, a Word of mouth and create a Buzz, which will reach potential customers, to a bigger quantity for lower costs, with a message that will make a different impact from the types of commercial messages we are used to. Risks in the sense that the message, if not properly aimed and phrased, can be turned overnight into something that humiliates the company and possibly harm its brand.The difficulties in creating such a campaign is to create something that will catch people?s attention, discuss and forward it, while at the same time avoid getting hurt.We aim to describe the internet from a cultural context, and from that point of view explore the types of misunderstandings which often seem to happen when a corporate message is created and sent out in social media, how to avoid putting the image of a company in danger when doing this, and examine if there is ways to know how the message will be received.
Hur företag uppmÀrksammar och förvaltar kunder
Detta Àr en kvalitativ studie dÀr vi har jÀmfört företag inom business-to-business (B2B) i Brasilien och Sverige. Alla företag mÄste givetvis uppmÀrksamma, samt förvalta kunder, men anvÀnder de samma hjÀlpmedel ? och framför allt, gör de det pÄ samma sÀtt?Vi har studerat hur de har tagit kommunikationskanalerna Internet och Det Fysiska Mötet till hjÀlp. Verktygen som vi har fördjupat oss pÄ har handlat om, bland mycket annat, reklam och relationsbyggande.Att trÀffa kunderna ansikte mot ansikte Àr det urgamla och traditionellt sÀkra tillvÀgagÄngssÀttet. De senaste femton Ären har Internet fÄtt en alltmer viktig roll för företagen.
OPAC pÄ Internet: möjligheter för sökning pÄ skönlitteratur. En jÀmförelse mellan en bokhandel pÄ Internet och fem OPACs.
The aim of this master thesis is to investigate how the OPACs Online Public Access Catalogue used by public libraries have adapted the features and possibilities offered by online catalogues, for the purpose of searching for fiction. This is done by comparing five OPACs to Amazon.com, an online bookstore. The questions investigated are: Have the OPACs developed from the principles of the card catalogue and adapted to the features and possibilities offered by online catalogues, when searching for fiction? Can the library catalogue provide the same features as Amazon.com, when searching for fiction? How do the OPACs use the resources that online catalogues provide when searching for fiction, compared with Amazon.com? The thesis is based on two qualitative studies. The first study presents five OPACs from different library systems and examines which features they have in common with Amazon.com.
Internet som verktyg vid rekrytering av ny personal : en studie om hur vÄra "digitala identiteter" pÄverkar vÄra möjligheter att fÄ jobb
Bakgrund: Enligt en underso?kning som Stockholms handelskammare genomfo?rt tillsammans med Infotorg sa? blir internet och de sociala medierna en allt viktigare ka?lla till information fo?r arbetsgivare. I studien visar det sig av 40 procent av alla rekryterare kontrollerar kandidater via Facebook. Detta va?ckte fra?gor hos mig, som jag valde att ga? vidare med i denna kandidatuppsats.Syfte: Uppsatsens syfte a?r att underso?ka varfo?r, och pa? vilket sa?tt, arbetsgivare anva?nder sig av internet och de sociala medierna na?r de rekryterar ny personal.
DÀrför blev hemsidan min fristad...: en empirisk studie av relationen mellan det personliga och det politiska pÄ svenska privata feministiska hemsidor.
AbstractInom forskningen kring personliga hemsidor pÄ Internet har fokus frÀmst riktats mot identitetskonstruktion, hur jaget presenteras och de psykologiska och sociologiska orsakerna som ligger bakom. Min studie tar ett steg ifrÄn detta och integrerar studiet av den personliga hemsidan med studiet av den politiska hemsidan. Jag undersöker relationen mellan det personliga och det politiska pÄ svenska privata feministiska hemsidor. Jag har intervjuat fyra skapare och analyserat sju hemsidor. Sammantaget utgör min studie en empirisk neddykning i de svenska privata feministiska hemsidor som finns tillgÀngliga pÄ Internet anno höst 2003 och vÄr 2004.
Att blogga om varandras texter, digital respons elever emellan
Syftet med projektet var att undersöka om elever kan motiveras i skrivprocessen och i elevrespons med hjÀlp av Internet, dator och bloggteknik. Syftet var Àven att se om undervisningen kunde individualiseras i högre grad med hjÀlp av dessa medier. Projektet utfördes i svenskundervisningen i en klass sju under fyra veckor. Eleverna arbetade med att fördjupa sig i sagogenren, producera egna sagor samt ge varandra konstruktiv kritik i form av bloggrespons. Eleverna observerades under arbetet och fem individer valdes ut för en nÀrmre observation och intervju angÄende motivation och engagemang.
"Jaha, det gick ju bra den hÀr gÄngen ocksÄ" : En kvalitativ undersökning av seniorers förhÄllande till e-handel
In this paper we have examined why seniors do not use e-business to the same extent as other age groups. Seniors belong to the age group that, according to statistics from Statistics Sweden (SCB) in 2011, utilizes e-business the least in relation to the number who use the internet. To understand how seniors reason and perceive the possibility to shop on the internet, we have conducted four interviews with people from 65 years and older. We have let the respondents answer questions regarding utility aspects, e-business interfaces, general shopping habits, risks, and whether or not they usually shop online. We also found out how seniors reason when they sell products and services.
Finansiell kommunikation pÄ internet : Hemsidan en effektiv kommunikationskanal - om den anvÀnds pÄ rÀtt sÀtt
Problemet i den hÀr uppsatsen handlar om det börsnoterade bolaget Fenix Outdoors finansiella kommunikation pÄ internet. Genom att pÄ en övergripande nivÄ utgÄ ifrÄn redovisningsteoretiska resonemang, Stockholmsbörsens regelverk och rekommendationer samt genom att utföra en kvalitativ studie, borde det vara möjligt att pÄ ett rationellt sÀtt konstruera en normativ modell för utformning av finansiell kommunikation pÄ internet. Denna modell ska alltsÄ fungera som ett vÀgledande instrument till hur Fenix Outdoor bör utforma sin hemsida. Modellen i sig ska vara av generaliserande karaktÀr, vilket innebÀr att börsnoterade bolag generellt ska kunna anvÀnda sig av modellen för att utforma sin finansiella kommunikation pÄ internet. Den hÀr uppsatsen bygger pÄ en form av kvalitativ fallstudie av företaget Fenix Outdoor.
Att vÄga skicka in pengarna - en studie om tillit och trygghet inom e-handel
Internet har under de senaste decennierna haft en explosionsartad utveckling och transparensen som finns har öppnat mÄnga nya dörrar. TillgÀngligheten har lett till att e-handel tar allt fler marknadsandelar och blir allt vanligare. Detta har dock vÀckt diskussion kring tillit och trygghet pÄ Internet i allmÀnhet och vid e-handel i synnerhet. Avsikten med studien Àr att utröna vad det Àr som skapar tillit vid e-handel och syftet Àr att bidra med nya tillskott till den redan befintliga forskningen. Via en kvalitativ undersökning med personliga konsumentintervjuer som forskningsmetod har nya aspekter inom e-handel och tillit plockats fram.
Interaktiva applikationers potential pÄ internet - en kvalitativ studie av Saab Automobile AB
Saabs vision med de interaktiva applikationerna Àr att de ska tilltala bÄde den nya besökaren och den lojale Saabkunden. Vi observerade tydliga attitydförÀndringar nÀr applikationerna inte fungerade. FÄ kunde tÀnka sig att köpa en bil efter att enbart ha besökt Saabs hemsida dÄ applikationerna i dagslÀget inte kan ersÀtta kÀnslan av att manövrera bilen sjÀlv. För att öka graden av ?stickiness? och ?flow? kan Saab integrera applikationerna i en vÀrdekedja.