
Sökresultat:
3850 Uppsatser om Servicekvalité pć Internet. - Sida 17 av 257
Den hÄrfina grÀnsen : Diskussioner om kvinnors orakade armhÄlor pÄ internetforumet Flashback
The purpose of this study is to examine discussions on the Swedish internet forum ?Flashback? regarding female body hair and the cultural norms that surround it. The discussion is centered around a broadcasted event in which a woman?s hairy armpit was incidentally shown, with a lot of viral hate as a result. Our purpose with this study is to get a deeper insight into viral hate towards women who challenge gender norms.
Tweeners i mediesamhÀllet : En studie om hur Internet och TV konsumtionen formar barns identitet
Medier som TV och Internet finns tillgÀngligt pÄ flera omrÄden omkring oss, vilket gör att det blir svÄrt att undgÄ dem. Eftersom TV-tittande har blivit en del av vÄrt vardagsliv kan den bestÀmma en hel del över hur vÄrt liv ser ut och man kanske kan sÀga att ?vi Àr vad vi tittar pÄ?.Syftet med vÄrt arbete Àr att studera barnens förhÄllande till TV och Internet, som i sin tur förhoppningsvis ska ge oss en inblick i hur de ser pÄ sig sjÀlva, dels som barn, men ocksÄ som blivande tonÄringar. Av den anledningen har de tilldelats begreppet Tweeners. Problemformuleringen som vi hÀr kommer att utgÄ ifrÄn Àr: Varför spelar TV och Internet en sÄ stor del i de unga mÀnniskornas liv? Hur hjÀlper medierna till att forma deras identitet?Metoden som vi har anvÀnt oss av var den kvalitativa, eftersom vÄrt syfte var att fÄ förstÄelse för barnens förhÄllande till TV och Internet.
Faktorer som underbygger och motverkar anvÀndningen av doping : En genomgÄng och analys av dopingforskningen 2004-2009
Business across the Internet has increased in recent years and most companies that are selling trips have increased their sales online. Many companies that are selling trips strive for customers to receive and experience a personal service online. The meeting between the client and a webpage service system on the Internet should work. Service encounters are an essential part of the contact between customer and company and play a big part in how the first impression is perceived by the customer. To understand how a service encounter works, meeting face to face, companies need to understand how customers perceive that meeting.
Utveckling av tjÀnster för ett mobilt medium
The mobile revolution is here to stay, and today most people have (at least) one cell phone at home. Some even a PDA (Personal Digital Assistant)as a complement for the simpler tasks at the office, e.g sending e-mail, word processing, browsing the Internet etc. Many business have also given the employees the opportunity to do some of the business tasks inbetweeen customer visits with the help from a cell phone or PDA.Despite all this, the so called Internet connected mobile revolution is often mentioned as a big failure. Maybe because the people in general tended not to use the new technology as much as the companies predicted. This could be because they still haven't learned how it works, or just don't seem to have the need for services provided.After a couple of failures in the development process, almost every cell phone has support for mobile Internet today.
Skydd av personlig integritet pÄ Internet
Bakgrund:
Personer som anvÀnder Internet kan bli övervakade och profilerade av bland
annat spionprogram och cookies pÄ webbsidor. Dessa spion-program och dolda
filer kan samla ihop information om anvÀndaren som skickas tillbaka till
sÀndaren. Detta sker ofta utan anvÀndarens vetskap. Företag som placerar
spionprogram i fildelningsprogram har syftet att samla information för att
sedan rikta reklam till privatpersoner. Den information som kommer tillbaka kan
sÀljas vidare i undersökande syfte för reklam till en tredje part.
LÀxhjÀlp i gymnasiematematik över Internet?
Internationell lÀxforskning visar ett positivt samband mellan lÀxlÀsning och resultat och mÄnga lÀrare bekrÀftar detta samband. Denna undersökning bygger pÄ förestÀllningen att graden av lÀxlÀsning i gymnasiematematik pÄverkas negativt av bristande tillgÄng till lÀxhjÀlp vilket i sin tur pÄverkar resultatet negativt. Syftet med denna studie Àr dÀrför undersöka i vilken omfattning efterlyser gymnasieelever hjÀlp med hemlÀxor i matematik och om eleverna kan tÀnka sig ta emot den hjÀlpen över Internet. Resultat visar att en majoritet av elever kan tÀnka sig att aktivt söka löpande lÀxhjÀlp över ett bemannade Internet forum och Ànnu fler efterlyser samma hjÀlp inför olika skolprov. Enbart en försvinnande liten del av eleverna utnyttjar lÀxhjÀlp som deras skolor erbjuder idag.
Grooming : Ur ett socialpsykologiskt perspektiv
The purpose of this essay is to analyse the descriptions of young girls' experiences of internet contacts, which have led up to sexual abuse. The aim is to give additional understanding and knowledge concerning grooming.      Grooming means that somebody gets in contact with someone else with the intention of committing sexual violations at a later stage. In most cases this concerns adults who contact children. We have chosen to confine ourselves to focusing on the grooming on internet that has happened to girls. By means of thematic analyses of texts from the books Jag kÀnde mig speciell, grooming pÄ internet, 2012 and Alexandramannen, vÄr tids största nÀtsexhÀrva, 2009, we have found certain themes and linked them up with previous research-work and also theory of social psychology.
E-handel : Vilka faktorer styr vid valet att handla kla?der via Internet?
Internet har blivit na?stintill oumba?rligt i dagens va?rld. Fra?n online-spel till e-handel och fra?n kommunikationskanaler till ett informativt na?t, a?r Internet fo?rmodligen en av de mest framtra?ngande och vitt spridda uppfinningarna av va?r tid. Medan sa?kerheten kring anva?ndandet av Internet har diskuterats vilt sa? har anva?ndbarheten av Internet i olika omra?den inte utforskats till samma grad.
AnvÀndarvÀnlighet, lÀttillgÀnglighet och enkelhet pÄ Internet : En undersökning av LÀnsförsÀkringar VÀrmland
LÀnsförsÀkringar VÀrmlands behov av att förenkla och förbÀttra sin sajt samt den befintliga litteraturens brist pÄ konkreta förslag till hur specifika sajter kan förbÀttras Àr grunderna till denna uppsats..
AnvÀndbarhet pÄ Internet: Undersökning av en webbapplikation
Syftet med detta examensarbete var att undersöka anvÀndbarheten av en webbapplikation som möjliggör bestÀllning/bokning av taxi via Internet. De huvudsakliga frÄgestÀllningarna var: Vad har anvÀndare för förvÀntningar pÄ tjÀnsten samt Vilka delar av webbapplikationen behöver förbÀttras? Ett tÀnka-högt protokoll anvÀndes dÀr sex försökspersoner fick prova pÄ att anvÀnda tjÀnsten via en dator och samtidigt resonera om applikationen. Resultaten visar att försökspersonerna förvÀntade sig en enkel, icke tidsödande tjÀnst, dÀr de skulle behöva ange i stort sett samma uppgifter för att bestÀlla en taxi via Internet som via telefon. Försökspersonerna upptÀckte ett flertal förbÀttringsmöjligheter, vilka handlade om tydligare förklaringar/beskrivningar och grÀnssnittets design, frÀmst gÀllande perceptionsproblem..
Mikroföretags kommunikationshantering, off- och on-line, pÄ
konsumentmarknaden: en fallstudie pÄ tvÄ företag
The purpose of this thesis was to highlight how different aspects of market communication are used when micro companies choose to use both Internet and store selling activities towards the consumer market. The thesis dealt with off-line and on-line communication considerations with focus on advertising, interactions, and relations. In order to achieve this purpose a case study was conducted, that revealed that the companies acted according to theories. The conclusions drawn from the thesis were that companies tended to rely on traditional ways of dealing with advertising and interaction. We could also see that relations were created as a result of unconscious behavior and that the Internet activities still were on a basic level..
Det regionala inrikesflyget : - en studie om framgÄngsfaktorer
The integration of the Internet in our society has shaped alot of the things we do in our lives. The Web allows us to achieve certain things directly through our computers, such as reading the paper and paying our bills. But this integration has also lead to another interesting change. Activists have begun to unload their operations onto the Net instead of holding on to the more traditional demonstrations performed in squares. This study aims to look into the world of cyberactivism and examine how cyberactivists experience the way activism has changed as a result of using the Internet.
En studie av inbyggda brandvÀggar : Microsoft XP och Red Hat Linux
Detta kandidatarbete utreder hur vÀl tvÄ operativsystems inbyggda brandvÀggar fungerar i symbios med en anvÀndares vanligaste tjÀnsteutnyttjande pÄ Internet, samt att se hur likartade de Àr i sitt skydd frÄn hot. De tvÄ operativsystemen som vi utgick ifrÄn var Microsoft Windows XP samt Red Hat Linux 8.0. Den hypotes vi arbetat kring lyder enligt följande: De tvÄ inbyggda brandvÀggarna Àr i stort likartade rörande skydd frÄn hot pÄ Internet och uppfyller anvÀndarnas tjÀnsteutnyttjande. De metoder vi anvÀnt, för att svara pÄ vÄr frÄgestÀllning, har delats upp i ett funktionalitetstest och ett sÀkerhetstest. I funktionalitetstestet provades de vanligaste InternettjÀnsterna med den inbyggda brandvÀggen och ifall det uppstod nÄgra komplikationer eller ej.
Scandinavian Airlines : En fallstudie om Scandinavian Airlines kundrelationer
For many companies, the Internet has revolutionized the relationship they have with their customers concerning costumer service. The use of Information Technology in regard to Internet as a media has provided companies with the opportunity to build customer databases in order to target their customers individually. The airline industry was one of the first pioneers to use the full potential of Internet to improve customer relations and its profits which we aim to investigate in greater detail in our thesis.Our thesis answers the question on how Scandinavian Airlines' (SAS) Eurobonus department uses their website to create valuable and profitable relationships with SAS loyalty club members through direct marketing. In order to answer our research question, three key informants have been interviewed - each representing different sub departments at Eurobonus; service and support, IT and marketing. Our results were that the Eurobonus department use direct marketing methods by sending customized e-mail offerings to target specific customer, using their customer databases.
MervÀrdeskapande pÄ Internet : En undersökning av Internetbaserade resebyrÄer
The purpose of this thesis is to examine whether Swedish, Internet-based travel agencies, acting on a consumer market are working towards creating added value for their customers. If that is the case, how and why do they use such a mode of operation.The theoretical framework was based on GrönroosŽ ?Augmented service offering?, which treats added value as an addition to the core service. The services offered on five of the larger companiesŽ websites on the market were examined and 3 representatives of the five companies were interviewed.The study shows that 2 of the examined companies did not produce any added value, while 3 of the companies did produce added value for the customer. The added value was generated through packaging of core-, facilitating- and supporting services for the purpose of differentiating the company towards competitors and generating service fees..