
Sökresultat:
3850 Uppsatser om Servicekvalité pć Internet. - Sida 15 av 257
Vilka Àr bankernas interna drivkrafter för att utveckla finansiella tjÀnster pÄ Internet?
Syfte:
FörstÄ hur bankens marknadsstrategier, tekniska och organisatoriska utveckling
har pÄverkat utvecklingen av finansiella tjÀnster pÄ Internet
Metod
Den metod vi har anvÀnt oss av Àr kvalitativa forskningsintervjuer med
beslutsfattare inom det svenska bankvÀsendet. Genom att göra personliga
intervjuer uppkom det en helt annan kontakt med respondenten. Tanken var Àven
att vi skulle intervjua personer pÄ bankerna vilka dagligen arbetar med
liknande frÄgor, detta för att fÄ sÄ bra kvalitet som möjligt pÄ de svar som vi
fick. Vi valde att intervjua tvÄ av de fyra stora svenska bankerna, valet föll
pÄ Handelsbanken och SEB.
Slutsats
Det finns primÀra och sekundÀra strategier bakom utvecklingen av finansiella
tjÀnster pÄ Internet i Sverige. Dessa strategier Àr integrerade med varandra.
ATT BYGGA OCH ĂVERFĂRA VARUMĂRKEN TILL INTERNET - En kvalitativ fallstudie av Getinge Infection Control och von Braun Sports Cars
Title: To build and transport brands to the Internet ? A qualitative case study of Getinge Infection Control and von Braun Sports Cars. Seminar date: 2009-06-09. Course/ subject: FĂ6016, Degree Project Undergraduate level, 15 University Credits Points (ECTS). Authors: Kristoffer Eriksson and Erik Kaplar.
Yttrandefrihet och Internet: om censur av Internet
Internet har prisats som en frizon för fritt meningsutbyte och informationstillgÄng, revolutionerande och oantastligt. Internet kan dock censureras, och detta sker dessutom idag. DÀrmed bestÀmde jag mig för att undersöka hur den utförs, hur den kan tÀnkas förhÄlla sig till yttrandefriheten samt vilken skada censuren kan tÀnkas innebÀra för den. För att först avgöra vad som menas med yttrandefrihet och vari dess vÀrde ligger gÄr jag igenom fem starka argument för yttrandefrihet i demokratiska stater, Mills sanningsargument, Meiklejohns demokratiargument, Bollingers toleransargument samt Scanlons tvÄ autonomiargument för att dÀrefter komma in pÄ arbetes huvudteori, Ulf PetÀjÀs pÄlitliga kommunikationsprocess. Den sÀger, i korthet, att yttrandefrihetens vÀrde för demokratin ligger i att den möjliggör en pÄlitlig kommunikationsprocess som erbjuder folk den varierade information de behöver för att kunna fÄ demokrati att fungera.
Musikmarknadskommunikation 2.0 : En studie av hur svenska independentbolag i musikbranschen kommunicerar med sinmarknad via sociala nÀtverk pÄ internet.
This essay has a purpose of looking at Swedish independent labels in the music industry and how they communicate with their market through social networks on the internet. There have not been much research about this in the past and we hope to contribute with knowledge to the area. In mind we had the changing music industry, an evolution of the internet and viral marketing communication.To answer our research question we decided to conduct three interviews with people who worked at independent labels and had market communication as their area ofresponsibility. The three independent labels in our study were based in Sweden, except for one that is based in London, England as well as Stockholm, Sweden. We selected the independent labels based on their tendency to work with marketing communication in the social networks on the internet.
Marknadsföring pÄ webbplatser för ungdomar. Hur bibliotekarier arbetar med bibliotekets webbplats för att nÄ ut till ungdomar
The aim of this study was about how librarians in Sweden work with their web page to reach young people between the ages of fifteen and nineteen. Most of the youths in Sweden today use Internet every day for several reasons, and the library should have an obvious place there as well. It shouldbe obvious because almost all youths uses Internet every day and therefore the library needs to be seen there as well to reach out to them. Earlier research has shown that librarians and youths think differently in this question. Youths think that the library web page is more important for the librarythan the librarians do.How do the librarians work with marketing for youths on the web page? Do their policy documents help them in their work?To study this area we have interviewed librarians from six quite large public libraries from different parts of thecountry.
Elevers anvÀndning av datorn och Internet i skolan
Syftet med arbetet var att undersöka hur och till vad eleverna egentligen anvÀnder datorn i skolan. Eftersom jag inte alltid tyckte att deras arbete var effektivt och att de var dÄliga pÄ att söka fakta och information pÄ Internet ville jag undersöka hur det förhöll sig lite nÀrmare.För att fÄ svar pÄ mina frÄgor har jag gjort en enkÀtundersökning som dels Àr kvalitativ, men den Àr ocksÄ kvantitativ eftersom en del frÄgor handlar om mÀngden tid, antal dagar etc. som eleverna spenderar vid datorn. EnkÀtundersökningen gjordes pÄ tvÄ olika skolor, en med högre datortÀthet och en med lÀgre för att utforska om det fanns nÄgon skillnad mellan skolor med olika förutsÀttningar. Litteraturen som jag har anvÀnt mig av och kopplat till arbetet ger en tillbakablick över anvÀndning av datorer och IT i skolan och berör tidigare forskning kring Àmnet.Resultatet visar att datorer och Internet anvÀnds flitigt i skolan men har inte tagit över andra lÀromedelsformer.
Statlig övervakning av Internet: En diskursanalys av riksdagstryck 1994-2007
This paper attempts to survey the debate in the Swedish parliament on state surveillance on the Internet, from 1994 to March, 2007. With a discourse analysis inspired by Foucault, we follow how the idea of state surveillance is viewed by politicians during the period. By focusing on the Internet, we expect to find how politicians in the parliament regard the idea of an unregulated forum for citizen communication and interaction, and how the need for state surveillance on the new arena that is Internet, is expressed and argued for. Theoretical framework is given by Foucault?s theory of the Panoptic state, as well as his thoughts on discourse, power and governmentality.
miljovarden.nu - en kvalitativ fallstudie om att anvÀnda Internet för att utveckla ett varumÀrke
Syftet med detta examensarbete Àr att undersöka hur företag anvÀnder sig av Internet för att utveckla sitt varumÀrke genom att förmedla miljövÀnliga vÀrden. För att genomföra vÄrt syfte har vi valt en kvalitativ fallstudie med ett fallföretag i fokus. PrimÀrdata Àr insamlad i form av semistrukturerade intervjuer, vilken vi underbygger med sekundÀra kÀllor. Teorin representerar omrÄdena Internet, miljö och varumÀrkesidentiteten. Inom Internet anvÀnds A.T.
E-handel i smÄföretag
E-commerce is a conception who many are taking about nowadays. E-commerce is associate with computer based business and it?s a new way to do business on. Users and system connect up to each other for effective mediate and transfer information. Within e-commerce there?s a lot of ways to do business on and it can for example be between a business and a another business (B2B) or between business and consumer (B2C).In this degree report have I reached if small business will invest on e-commerce and if they will, how.
Kan lÀnkning utgöra en brottslig gÀrning?
Det Àr en vanlig uppfattning hos gemene man att Internet Àr laglöst och att man i princip fÄr göra vad man vill pÄ nÀtet. Detta Àr dock en felaktig uppfattning dÄ vara lagar gÀller sÄvÀl utanför nÀtet som pÄ nÀtet. I och med att en ny teknik införs sÄsom Internet kan det i för sig hÀnda att det uppstÄr osÀkerhet om hur de befintliga lagarna ska tillÀmpas pÄ den nya tekniken. En juridisk knÀckfrÄga, som InternetanvÀndningen har givit upphov till, Àr hur rÀttsreglerna ska tillÀmpas pÄ lÀnkning. Kan lÀnkning anses utgöra exemplarframstÀllning, tillgÀngliggörande för allmÀnheten eller medhjÀlp till brott? Mitt syfte med uppsatsen Àr att analysera om lÀnkning, de lege lata, utgör en brottslig gÀrning..
Internet, relation och lojalitet : Best practice för bankmarknaden
Course:Business Administration, Master Thesis, Second Level, 30 Credits.Authors:Sara FrÀnnlid and Helena RamstedtTutor:Jim AndersénTitle:Internet, relationships and loyalty ? Best praCtice foR the bankMarketPurpose:The study aims to explain how banks use electronic customer relationship management, eCRM, to create loyal customers. A figure will be created, which will enlighten the factors a bank should focus on when enhancing customer loyalty through the internet. Through interviews with two successful banks is it possible to study how a bank can successfully create loyal customers.Methodology:A qualitative method in terms of semi-structured interviews is used. The empirical results were then analyzed with the theory in order to contribute with a new figure.Theoreticalperspective:The theory describes how a bank can create a loyal customer over the Internet.
Politisk identifikation som funktion av Älder och tid pÄ Internet
 Det talas idag om ett minskat stöd och identifikation till politiska partier. Forskning visar att unga mÀnniskor spenderar mer tid och Àr mer benÀgna Àn Àldre att anvÀnda Internet för att skaffa politisk information. I en enkÀtundersökning med 125 deltagare i fyra Äldersgrupper undersöktes om unga i större utstrÀckning Àn Àldre identifierar sig med icke-parlamentariska rörelser som för fram sina budskap pÄ Internet. Hos deltagarna mÀttes graden av parlamentarisk och icke-parlamentarisk identifikation som funktion av Älder och Internettid. Unga hade en signifikant högre Internettid Àn Àldre.
?NÀtdejting för olika Äldrar? : En studie om Internet och dejting
Title: NÀtdejting för olika Äldrar (Netdating for different ages)Author: Henri NekmouchePurpose: The purpose of this study is to investigate what influence the medium Internethas had on building up relationships between people who have dated online, and tocompare two different age groups.Method/Material: In this study the author has conducted personal interviews with sixpeople who all have experienced Internet dating, and had their first contact with agirlfriend/boyfriend online. The questions asked were designed to help answering thepurpose of the study.Main results: This study shows that in general there is a positive view of Internet datingamong both groups. They appreciate the opportunities it provides, as they get to knowthe other persons personality first. Even so, it should be noted that they still tend to be abit ashamed to talk about Internet dating, and some don?t want to be associated with it.The communication pattern tend to be pretty much the same among both groups.
Studenter om lÀroboken som lÀromedel
Föreliggande studie undersöker elevers attityder till och anvÀndning av lÀroböcker i historia. Studien Àr en enkÀtundersökning som sÀtter lÀroboksanvÀndningen inom Àmnet historia mot den hos eleverna upplevda nyttan av alternativa medier, frÀmst internet. Den undersökta elevgruppen gÄr pÄ gymnasiet, antingen ett praktiskt eller ett teoretiskt program, pÄ friskolor i Malmö. I ett försök att komma fram till vad som gör att elever i stor utstrÀckning Àr positivt instÀllda till internet medan de Àr mera negativt instÀllda till lÀroböcker delas respondenterna in i kategorier efter kön, typ av gymnasieutbildning samt konstant tillgÄng till dator. Resultaten för studien visar att det Àr frÀmst mÀn som avviker frÄn den genomsnittliga uppfattningen med mÀn pÄ praktiska utbildningar som mest negativ till böcker och positiv till internet medan mÀn pÄ teoretiska utbildningar Àr mer positiva till böcker Àn de andra, men fortfarande positiva till anvÀndning av internet..
Elefanten & Kassakon pÄ Internet
Uppsatsens titel: Elefanten & kassakon pÄ Internet. En kvalitativ studie om hur företag kan nÄ den stora kohorten 50-plus genom marknadskommunikation pÄ Internet. Syftet med denna uppsats Àr att med hjÀlp av kvalitativa intervjuer fÄ förstÄelse för hur 50-plussare, d.v.s. personer i Äldrarna 50-65 Är, uppfattar och reagerar pÄ marknadskommunikation pÄ Internet. PÄ sÄ vis vill vi kunna pÄvisa hur företag kan bedriva marknadskommunikation pÄ Internet för att nÄ dagens 50-plussare.