Sökresultat:
3418 Uppsatser om Service-Orientation - Sida 50 av 228
Konsekvenser av processorienterad e-tjänsteutveckling : med verksamhet och medarbetare i fokus
SammanfattningEn utmaning för många kommuner i dagens digitala samhälle är att skapa effektiva och samhällsnyttiga e-tjänster för medborgare. Dessa e-tjänster skall förenkla kommunikationen mellan kommun och medborgare men också bidra till mer öppnare förvaltningar i kommunerna. För att göra detta behöver först en utveckling och förankring ske internt hos förvaltningarna i kommunen.För att åstadkomma denna utveckling av e-tjänster kan ett processorienterat arbetssätt användas. Processorientering innebär att man upprättar effektiva processer internt genom att optimera och utveckla sin egen verksamhet. Detta görs genom processmodellering där man identifierar alla de aktiviteter som finns i verksamheten och sätter in dem i ett samband för att i slutändan kunna få ut ett högre värde och bättre service för medborgaren.
Uppmuntra till att klaga : En kvalitativ studie om hur B2B-företag uppmuntrar till klagomål
Många service-företag börjar att i, allt högre grad, mäta kundlojalitet som ett mått på lönsamhet. Samtidigt kommer rapporter om att kundnöjdheten minskar inom många branscher. Ett sätt att öka kundernas lojalitet är genom service recovery, då företag aktivt jobbar med att ta emot och hitta klagomål för att kunna åtgärda dem. Detta eftersom att de på så sätt kan omvända missnöjda kunder till lojala sådana. För att kunna utföra service recovery måste dock klagomålen först och främst komma företagen till känna, vilket har visat sig vara ett problem.
Ledarskap inom fastighetsförvaltning : En kvalitativ studie av tre fastighetsförvaltarbolag
ABSTRACT Title: Leadership within property managementCourse: Bachelor Dissertation - LeadershipAuthors: Isabell Andersson och Marlene LundqvistAdvisor: Ingemar WictorKeywords: Leadership, property managementProblem formulation: How can managers within property management lead their employees to achieve company goals?Purpose: Our purpose was to identify similarities and differences between different property managers? way to lead their employees.Theoretical framework: In our study, we have chosen to use the four basic theories which we found most relevant to the subject after studying literature in the field of leadership and leadership within property management. In the theoretical framework we discuss theories such as practical leadership, motivation and commitment, service quality and communication which are all important components for succeeding with an effective leadership according to O'Reilly et al. (2010).Methodology: We have conducted a qualitative study with an intensive format and a deductive approach. The empirical data were collected through six interviews in which we interviewed three managers and a member of each managers? staff within property management companies.Results: In our research we have reached the conclusion that all our respondent managers are working to motivate their employees and communicate with them in order to guide them towards the company goals.
Hospitality Technology : Konsten att anamma dagens självklara, idag
I hospitalitybranschen arbetas det intensivt med att erbjuda sina gäster så bra upplevelser som möjligt. Nya teknologiska lösningar som påverkar gästers interaktion med branschen utvecklas ständigt, samtidigt som människors levnadsvanor blir allt mer integrerade med det teknologiska. Flera undersökningar visar att just teknologi inkorporerad i hospitalitybranschen är en bidragande faktor för en förhöjd gästupplevelse, men trots det är det få inom branschen som väljer att anamma den. Tron om att den typen av investeringar är allt för kostsamma, okunskap om att teknologin finns och en allt för konservativ syn är tänkbara förklaringar till att stora delar av branschen halkar efter.I uppsatsen redogörs för några i världen pågående trender och en litteraturstudie genomförs för att undersöka hur teknologi kan användas för att förhöja gästupplevelsen inom hospitalitybranschen med hänsyn till dessa trender. Uppsatsen diskuterar hur branschen är på väg att förändras och föreslår ett par exempel för hur ditt varumärke kan hänga med i utvecklingen redan idag..
Ska pyramiderna rivas?: en studie om mikromakt
It has been demonstrated in this study how people working in frontline jobs in service organizations are exercising ?micro power?. The use of ?micro power? is defined as ?to in ones professional role, without objectively defensible reasons, impose sanctions on a customer?. The interviewees are explaining their use of ?micro power? with mood, working conditions, and customers? behavior.
Våldsutsatta Äldre Kvinnor : Yrkesverksammas erfarenheter
The aim of this qualitative study was to explore which inner conceptions about the abused older women the professional social workers had and how they experienced the enconter of an abused old woman in an intimate partner relation. The theoretical background is social construction by Berger and Luckmann. This theory was uset to analyze the transcribed interviews. This study is based on nine interviews with five professionals in social services, three volunteers from the voluntary sector and one social worker who worked in a community based support group for abused older women. The result of this study shows that older women were often abused, by a relative they were dependent on, in their home.
Tillfredsställelse och lojalitet från ett kundperspektiv
Title: Satisfaction and loyalty from a customer viewpoint Level: Final assignment for Master degree in Business Administration Authors: Thomas Blomqvist and Per Nilsson Supervisor: Lars-Torsten Eriksson Date: Januari 2010Purpose: The overall purpose of our paper is to describe Alfas customers based on the level of satisfaction and loyalty. We also want to find out if there are specific characteristics of customers with a high degree of satisfaction and loyalty.Method: We have used both secondary and primary data in the paper. We started with a review of relevant literature to seek knowledge in the field of customer satisfaction and customer loyalty. Thereafter we conducted a prestudy by interviewing three of Alfas employees, and finally we conducted a quantitative survey on Alfas customers. The results were analyzed and compared against current theory of customer satisfaction and customer loyaltyResults & conclusion: The results suggest that Alfa is successful in meeting customer expectations in service delivery, even if we can confirm differences in outcome between the three businessareas.
Utveckling av nyckeltal för logistiska tjänster : En studie vid logistikföretaget Foria
The purpose of this thesis is to identify and define Key Perfomance Indicators (KPIs) and value adding services which are used to describe the quality of Forias logistics services from different aspects. The KPIs should be attractive to both Foria and their customers, with the aim to strengthen the interaction between both parties.The basis for this work is a research in which a literature review and a survey of the market for Swedish logistic service providers were carried out. An analysis of the present situation of Foria was carried out, where a number of people in the company were interviewed. These elements were used together with definitions of KPIs to perform the analysis of the work.The result of the work is ten KPIs that have been created and developed for Foria and which are considered to be attractive to both Foria and the selected customers. The KPIs are: · ECO-driving (binary) ? the company has ECO-driving-educated drivers· ECO-driving (comparison figure) ? all drivers individual driving and its resulting exhaust emissions are compared· The environmental impact ? a total of exhaust emissions from all vehicles belonging to a single business, measured in tonne-kilometres· Complete order ? portion of fields with accurate information (in an order), with the possibility of error categorization· Delivery reliability ? time difference between expected and actual delivery, average for all orders· On-time ? the number of days and hours of difference between the expected and the actual time, for all activities of the order· On-time (activity) ? the number of hours and minutes of difference between the expected and the actual time, for each individual activity of the order· Divergence ? a categorization of all causes of divergence and its responsible department· Level of integration ? the level of cooperation between the logistic service provider and the customer· Customer satisfaction ? how well an order will meet the expectations of the customer The KPIs are described in detail with definitions, how they can be used and what is required to implement them in the service process of Foria.
Agila metoder vid verksamhetsutveckling - Vägen till nöjda kunder?
In recent time, agile methods have been devoted much attention, and the concept is widely used in the IT industry in particular. An increasing number of companies are interested in this way of working. The following report is the result of a study on the ability to create value for customers in business development through the use of agile methods. We ask what the advantages and limitations of agile methods are in the creation of customer value. Grounded Theory and an initial literature review was used to answer this question.
Inköp av cloud-tjänsten Software as a Service : En studie om hur beslutsprocessen gått till vid inköp av cloud-tjänsten på två små IT-företag
Studien avser att beskriva om och hur faktorernakärnkompetens, osäkerhet, nyttoaspekter och kontroll/flexibilitet påverkat besluten vid inköp av cloud-tjänsten SaaS. Uppsatsen är en kvalitativ studie som är baserad på semistruktuerade intervjuer med nyckelpersoner på två små IT-företag samt vetenskapliga artiklar och litteratur inom ämnesområdet. Studiens slutsats är att de båda företagen påverkats av några eller alla faktorer vid inköpen av cloud-tjänsten. Faktorn nyttoaspekter påverkade båda företagens inköpsbeslut i hög grad. Faktorerna osäkerhet och kontroll/flexibilitet påverkade inte alls inköpsbeslutet hos det ena företaget medan de till stor del påverkade inköpsbeslutet hos det andra företaget. Faktorn kärnverksamhet påverkade det ena företagets inköpsbeslut till en viss del och det andra företaget till en stor del..
En kvalitativ undersökning om användandet av datorer, IKT och SMART Board i undervisningen
This report is an analysis of the gender representation in Swedish sports media, a comparison between sport in public service television for adults and children. The study explores the differences between the number of male and female sports in the matter of air time and also the number of male and female appearances in the TV shows. The programs studied in this report are the Swedish SVT?s Sportspegeln and Lilla sportspegeln. When we began this analysis we were under the impression that men would be over-represented, but that representation in sports television for children would be more gender equal than the adult counterpart. The result of the analysis confirmed previous studies stating that men dominate the sports programs in Swedish public service television.
Gymnasieungdomars identifiering med den egna sexuella läggningen : Självkänsla, nära socialt stöd, ifrågasättande
Under ungdomsåren sker stora förändringar, både fysiskt och psykiskt. Utforskandet av sexualiteten blir mer aktuell och den sexuella identiteten och den sexuella läggningen kan genomgå förändringar. Viktiga aspekter för att identifiera sig med den sexuella läggningen anses av vissa forskare vara självkänsla, nära socialt stöd och ifrågasättande. Syftet med denna studie är att finna svar på hur mönster av dessa faktorer kan påverka den sexuella identiteten bland gymnasieungdomar. Studien genomfördes med en kvantitativ ansats.
Projektimplementering : En processorientering för att identifiera kritiska framgångsfaktorer vid implementering av projekt
SammandragDenna studie tar upp problematiken vid införande av administrativa stödprojekt vid Uppsala universitet, främst hur motstånd till förändring kan motverkas. Problemet definieras genom frågan: Hur kan Uppsala universitet effektivisera implementeringen av administrativa stödprojekt? Syftet med denna studie är att lyfta fram kritiska framgångsfaktorer vid genomförandet av projekt. Färdigimplementerade administrativa stödprojekt studerades genom personliga intervjuer med projektansvariga och administratörer på institutioner. Upptäckterna analyserades med hjälp av en processorienterad teori baserad på Demingcykeln.
?Vi blir som en liten ambassadör i Facebooklandet? : En uppsats om Sveriges Radios närvaro på Facebook
Title: ?We become like a little ambassador in the country of Facebook? ? an essay on the pres-ence of Swedish National Radio on Facebook. (?Vi blir som en liten ambassador I Facebooklan-det? ? En uppsats om Sveriges Radios närvaro på Facebook)Number of pages: 34 (46 including enclosures)Author: Nina WillénTutor: Christian ChristensenCourse: Media and Communication Studies CPeriod: Fall 2010University: Department of Informatics and Media, Uppsala UniversityPurpose/Aim: My purpose is to examine what the presence of the Swedish National Radio on a commercial network like Facebook means and how the editors themselves argue about it. For the analysis I use critical political economy as a theoretical point of view.Material/Method: The material consists of interviews made from a qualitative method.
Med samtidsperspektiv på äldre konst : en fallstudie av utställningen "Queer: begär, makt och identitet"
The aim of this essay is to study how older art can be used to illustrate our contemporary society with a critical view and also to contribute to the discussion of for what reason we keep our public collections.My essay is based on a case study of the 2008 summer exhibition ?Queer: desire, power and identity? at Nationalmuseum. The exhibition used art from different eras to show how the ideals, norms of gender, and how the symbols for power have changed throughout history. It also reveals how certain art or artists have been excluded from art history due to their sexual orientation.This study is based on three questions:- How can older art be used to illustrate a to our society contemporary theme?- How can a public museum make an exhibition with a clear and active message?- How can a clear and potentially sensitive message be shown without risking to be provocative towards either the visitors or the person(s) it is about.My material is based on the exhibition, the work material from the museum, protocols, photographs, exhibition texts, and interviews with the creators of the exhibition.