Sök:

Sökresultat:

9632 Uppsatser om Service Management - Sida 34 av 643

Styrning Mot Högre Motivation: En fallstudie av ICA Kvantum Flygfyren

The aim of this paper is to examine how the design of management control in a retail trade company affects motivation among its employees. Our purpose is to identify what actions create motivation and how management can benefit by developing and promoting such activity from its high-performing employees. Motivated personnel have become increasingly important in companies today, and companies are increasingly reliant on individual employees? capabilities. The study covers all parts of the management control system, to see how these align to create goal congruence in an organizational context.

Virtualiserat datacenter med heterogena kunder för moln eller network-as-a-service-miljö. : Analys resursanvändning vid delad virtualiserings värdmaskin för webbservrar samt videokonferensservrar.

Detta projekt undersöker en praktisk lösning av virtualisering i Ubuntu-server med kvm och virt-manager för användning i en moln- eller Network-as-a-service-miljö. Projektet inkluderar även en jämförelse mellan webbservermjukvaran NginX och Apache2 och en jämförelse mellan videokonferensmjukvaran BigBlueButton och OpenMeetings genom att mäta CPU, Minnes och Nätverksbelastning till de virtuella servrarna vid 1 till 20 uppkopplingar från en klientmaskin.Utifrån projektets resultat rekommenderas Apache2 som webbserver då installationen är enklare och skillnaden i resursanvädning är försummbar och Openmeetings som videokonferesserver då detta alternativ är det mer kompletta..

Kursåtergång - Är Stockholmsbörsen effektiv

En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken..


Företagsförvärv - i teori och praktik

En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken..

Relation möter rationalitet: Om professionalisering av inköp av managementkonsulttjänster

The purchasing of management consulting services has traditionally been characterized by informal and relation based interaction. However, case studies have shown that there is a movement towards more formalized and structured purchasing procedures among buyers of management consulting services. The purpose of this study is to investigate the prevalence and the implications of this professionalization. To investigate to what extent certain mechanisms of professionalization have been implemented on the Swedish market, a survey directed to Sweden?s 500 largest companies was conducted.

Extreme Production - Administration Makeover : ur ett informationslogistiskt perspektiv

Extreme Production Makeover? fångade vårt intresse för en tid sedan, strax innan vi skulle börja skriva vår C-uppsats. Metoden går ut på att under mycket kort tid förändra och effektivisera en produktionslina för att höja produktiviteten. Vi blev genast nyfikna på om Extreme Production Makeover? skulle gå att omsätta i administrativa flöden och tjänste-flöden med ett informationslogistiskt perspektiv.Inom produktion finns det en lång tradition av att arbeta med effektiviseringar och förbättringar.

Ledarskap - En balanskonst?: En studie av föreställningar om ledarskap

The industry of management training programs is increasing rapidly. Every year numerous organizations sponsor expensive management training programs for their managers, hoping that this will pay off and make the organizations more profitable. The companies that offer these management training programs could be seen as important conveyers of conceptions of leadership. Thus, the purpose of this thesis is to identify similarities between a number of management training programs and see how they are related to different leadership theories , and based on this try to recognize the conceptions of leadership that are conveyed. The study is of qualitative nature and is based on interviews with representatives from five management training companies in Sweden along with a text analysis of written material presented by the companies.

Burkarens tillfredställelse med sitt hjälpmedel och service : En jämförelse mellan tre olika län

Hjälpmedel är ofta en förutsättning för att personer med funktionshinder ska klara av sinaolika dagliga aktiviteter.Syftet med uppsatsen är att genomföra en jämförelse mellan Örebro län, Västmanland och Södermanland hur tillfredsställda brukarna är med sitt hjälpmedel och service.Resultatet visaratt majoriteten av brukare i de tre olika länen är tillfredställda med sitt hjälpmedel och service.Det högsta medelvärdet visar att brukare i Örebro län var mest tillfredställda med variabelneffektivitet och varaktighet, brukare i Västmanland var även de mest tillfredställda medvaraktighet. I Södermanland visade sig att brukare var mest tillfredsställda med variabelnanvändbarhet..

VoIP Revolution - strategies to survive the future of telecom

This essay is a study of the market strategies and situations in the telephone business. Our problem was to examine the telecom companies´ strategies to stay competitive and cope with the new VoIP technology. We chose to do a qualitative study and four telephone interviews were made with Swedish and Dutch companies. We investigated three different categories of companies in the market; industry leaders, cable companies and broadband companies to get a broad view of the market. The theory chapter is based on different strategies that companies have to or can apply to get ahead, stay or survive in a hypercompetition.

Earnings management i amerikanska företag tiden innan konkurs

The purpose of this study was to examine earnings quality and earnings management in U.S. ex-post failed firms. A quantitative study was made, using the Modified Jones Model, to identify abnormal accruals up to six years before bankruptcy. 9 003 continuing firms and 187 bankrupt firms, active sometime between 1990 and 2010, were examined. The study concludes that U.S.

Hög spänning på elmarknaden? En studie över mindre elleverantörers konkurrensstrategier

Problemformulering: I och med avregleringen av elmarknaden konkurrensutsattes elleverantörernas verksamhet. Priserna pressades och elleverantörerna började ägna sig åt kringtjänster för att anpassa sig till marknaden. För att förbli kundernas val samt för att locka till sig nya kunder tvingas företagen att bevisa sin lämplighet som leverantör, vilket är svårt på en mogen marknad med en homogen kärntjänst. Enligt Day har mindre företag det svårare att konkurrera efter avregleringar på grund av bristande resurser. Utifrån ovanstående resonemang väcktes intresset att undersöka mindre elleverantörers konkurrensstrategier på den avreglerade marknaden.

Den innovativa förmågans förutsättningar: En studie av organisationer inom Internetbranschen

Nowadays, the world around us is changing faster and faster, the globalization is increasing and harder competition puts extra pressure on companies to be more innovative than ever before. One of the fastest changing industries is the IT industry where the actors always have to be up to date to keep their competitive advantage. The authors want to find out what makes some companies in this industry more innovative than others by examining what internal elements that are necessary for innovation. Much research has already been carried out within the field of innovation and especially about innovation management, although less research exists about smaller, non high tech service companies. Therefore the authors also tries to find out how applicable today?s theories are on this special field and thereby fill a smaller gap in today?s research.

HDTV eller diamantring? Kvinnans konsumtion utmanar marknadsförare

Vi har sett att kvinnans köpbeslutsprocess skiljer sig något från mannens varvid den reklam som skall attrahera henne måste förändras. Reklamen skall inte vara alltför tydligt riktad till kvinnan utan skall syfta till att hon känner sig inkluderad. Kvinnan söker mycket information och råd innan ett köpbeslut. Företagen skall stäva efter att bli den kvinnan vänder sig till under processens gång. Kvinnan attraheras främst av reklam som visar på produktens funktionalitet medan hon senare, längre fram i köpbeslutsprocessen, även gärna tar del av de tekniska specifikationerna.

Motivation and Knowledge Work

Master Thesis in Managing People, Knowledge and Change (BUSM18)..

<- Föregående sida 34 Nästa sida ->