
Sökresultat:
9632 Uppsatser om Service Management - Sida 23 av 643
Budgetlöst företagande : Praktikfallet Svenska Handelsbanken
Background: Budgets has always been a main factor for the management of organisations. Yet, lately has the role of budgets been increasingly questioned. But how is an organisation managed without budgets and what other alternatives can be used? And can these instruments work more effective?Purpose: The purpose of this essay is to describe how non-budget management distinguish compare to traditional management and how to design an effective non-budget system of management. Furthermore we intend to explain the reasons to such management and to present a model for how such a management can be performed.Research method: Empirical material has been performed based on seven interviews with persons within Svenska Handelsbanken.
Nätverksövervakning för IT miljön
Denna rapport handlar om Övervakning i en IT miljö som täcker både nätverk och system. Denna rapport inriktar sig på Fault Management och Performance Management..
Kvinnor på chefspositioner - En analys av det låga antalet kvinnliga chefer
Problem och syfte: Kvinnor är starkt underrepresenterade på ledande befattningar i organisationer samtidigt som serviceyrken med föga möjligheter att avancera domineras av kvinnor. Samhället har visserligen gått framåt och förändringar har skett för kvinnor på olika sätt men de föråldrade strukturerna vad gäller chefskap fortlever, något som exempelvis kan urskiljas i könsfördelningen på chefspositioner. Vårt syfte är att beskriva och analysera förklaringar till den låga andelen kvinnliga samt vad detta innebär. För detta ändamål har vi valt att titta närmare på områdena ledarskap, genus, service och mångfald. Frågeställning: Varför finns det så få kvinnliga chefer? Metod: Teorier och information relevant för vår frågeställning har samlats in från böcker och artiklar.
Förutsättning och fördelar att införa kvalitetsledningssystem enligt ISO 9001
The ISO 9000-series is a set of quality standards created by the International Organization for Standardization. The series is intended to provide guidance to companies in the process of deploying an effective quality management system. The series includes the requirements standard ISO 9001. This standard contains requirements on how a quality management system should be designed and how companies generally must work with quality issues. When a quality management system is introduced, if wanted, a quality certification can be implemented.
I Microsoft Dynamics AX ? databasaccess, kommunikation och tjänster för Commerce Runtime
Examensarbetet undersöker den nya versionen av affärssystemet Microsoft Dynamics AX R2 2012 och dess plattform Commerce Runtime och analyserar dessa ur perspektiven arkitektur och kommunikationsmöjligheter. Examensarbetet undersöker systemets arkitektur och implementerar tre metoder för att visa upp kommunikationen mellan komponenterna i systemet. Undersökningen avgränsar sig dock till de områden av systemet och plattformen som har med butikslösningen att göra. Undersökningen går hand i hand med implementationen. Implementeringen sker löpande under arbetet för att säkerställa att undersökningen stämmer.
Entreprenören i servicebranschen
Sammanfattning (for english: scroll down) Titel: Entreprenören i servicebranschen Seminariedatum: 2007-05-31, 2007-06-01 Kurs: SMT302 Kandidatuppsats 10p Författare: Jimmy Heijel, Lars Jacobsson, Fredrik Svensson Handledare: Elin Bommenel, Carl R. Hellberg Nyckelord: Entreprenören, serviceentreprenören, servicebranschen, Service Management, kontrollens lokalisering, innovationsförmåga, riskhantering, prestationsbehov och intuition. Syfte: Att med utgångspunkt i entreprenörers vedertagna egenskaper identifiera beskriva och analysera egenskaper som särskiljer entreprenörer i serviceverksamheter. Metod: Arbetet genom uppsatsen har följt ett kvalitativt angreppssätt där en deduktiv ansats använts. Två intervjuer har gjorts med entreprenörer verksamma i näringslivet.
Packaging - Its Role within Brand Management
The paper investigates the role of packaging within brand management of FMCG food companies and their attitude towards packaging. This study enhances the understanding of how FMCG food companies actually work and strive to work with packaging..
Kundnöjdhet i revision: En jämförelse mellan företag som reviderats av Big Four och företag som reviderats av någon annan revisionsbyrå
The need for auditing originates from the agency problem that arises due to the separation of ownership and control in companies. The purpose of the audit is to increase credibility of the financial statements that management uses to communicate with owners and other stakeholders. In order for the audit to fulfill its purpose a certain level of quality needs to be obtained. The auditor can also be seen as a provider of a commercial service in which service quality is important. Audit quality can thus be separated into technical quality, which is defined as the probability that the auditor both discovers and reports a breach in the client?s accounting system, and service quality, which relates to the provision of services in general.
Ekologisk aspekt som mervärde : En studie om långsiktig överlevnad för ekologiskt nischade livsmedelsföretag
Background: With the increased globalization food prices went down for a while, only to skyrocket to new levels. Prices of organic food, which already were more expensive than conventional, are now even more expensive. The current financial crisis results in reduced consumption which creates a threat to the smaller grocery stores. Globalization and the increased competition have had a negative impact on the environment but at the same time the desire to solve these issues has increased appreciably. The environmental aspect has been given higher priority by the individual, which led to a wider range of organic products and dramatically increased the number of stores selling organic products, leading to a greater competition among the stores selling organic food. Problem definition: What factors are important for organic retail business long term survival?Purpose: Trough case studies analyze and evaluate the organic niche retail companies? strategies of marketing.Methods: This study is based on both qualitative and quantitative research methods.
Systematiskt brandskyddsarbete med Hallsta pappersbruk som tillämpningsexempel
The aim of this report is to improve the fire safety at Hallsta Paper Mill in Hallstavik, Sweden. In order to do so large parts of a fire-protection management system for the paper mill has been created. The report begins with giving a general description of management structures and fire-protection management systems. An account is given for how management structures are designed, and how they should be implemented, maintained and updated. Thereafter follows a description of what routines and instructions should be included in a fire-protection management system..
Top-talents med förväntningar - En kvalitativ intervjustudie om att leda i spänningsfältet mellan performance management och top-talents på ett managementkonsultbolag
This paper aims to outline leaders' experiences of managing consultants from their company's performance management system. The study was conducted by qualitative interviews with senior managers and HR professionals within a management consulting firm. The aim was to describe the company's performance management system, their consultants and the challenges of leading in this context. The theoretical framework consists of previous research in leadership, performance management and management consulting. Within these research areas the authors identify a knowledge gap in leaders' perspectives on managing top-talents with performance management systems in the management consulting industry.
En fallstudie av visionsstyrningsmodellen i Halmstads kommun : - Ur ett New Public Management-teoretiskt perspektiv
Uppsatsens syfte är att utifrån ett New Public Management-perspektiv undersöka i vilken utsträckning visionsstyrningsmodellen i Halmstads kommun följer New Public Management och utifrån det undersöka vad det resulterat i. Uppsatsen grundar sig i en intervjumetod där ledande politiker och tjänstemän från kommunen intervjuats. Den teoretiska ansatsen utgörs av en New Public Management?teori grundad på olika dimensioner av New Public Management. Uppsatsens huvudsakliga empiriska material kommer från de intervjuer som genomförts.
Kartläggning av ruttplaneringsprocesser för rundvirkestransportörer
Transportation represents 10-15 % of wood supply costs. It is therefore important to improve efficiency in the transport system to decrease these costs. The aim of this study is to map the timber vehicle routing processes used by a sample of timber hauling contractors and to identify possible links between the vehicle routing process and service and economic variables. The study was carried out at Södra Skog in autumn 2008. 15 timber hauling contractors were sampled and interviewed about their work with timber transports.
Talent Management- hur fungerar det? : En kvalitativ fallstudie om hur Talent Management kan se ut och uppfattas i en organisation
Detta examensarbete underso?ker hur en multinationell organisation arbetar med Human Resources Management-fenomenet Talent Management. Vi har valt att titta pa? fenomenet fra?n tva? olika perspektiv, det individualistiska och kollektivistiska, fo?r att skapa en fo?rsta?else om hur Talent Management-arbetet fungerar och kan se ut. Den insamlade empirin a?r baserad pa? sju intervjuer med individer som alla har en relevant roll i fo?rha?llandet till det studerade fenomenet.
Migration av distribuerad relationsdatabas för lagring i webbläsare
An increasing amount of companies and organizations are starting to implement the use of cloud computing in their business. This trend results in that software, which was previously sold and distributed to the customers whom then had to install the software on their own computers, now is being replaced with Software as a Service (SaaS). SaaS makes software available through the customers? browsers, which results in that the service providers only have to administer a single application. The process to migrate a distributed application to a service delivered as a SaaS lacks sufficient investigation; this paper will provide some guidelines for conducting such a pro- cess.