
Sökresultat:
1177 Uppsatser om Self-destructive behavior - Sida 57 av 79
Bloggen: ett effektivt marknadsföringsverktyg? : en studie om bloggen som IT-strategi
Background: The background shows that since the consumption patterns constantly are changing and the Internet usage is growing it creates more opportunities for the companies to interact through new media. There are two ways to go for companies that intend to use social media as a marketing strategy, to be in the possession of their own information or get help from a third party.Problem definition: What factors are important in the long term survival of the companies when choosing a social media?Objective: The objective of this essay is to analyze and evaluate the personal blog and the company blog as an information technology strategy.Method: The essay will have a hermeneutic and quantitative approach in the form of a survey. Theories: Consumer Behavior, The Buying Decision Process, Involvement Theory, Business Concept, Branding, Total Communication Theory, Word-of-mouth/web and Service Profit Chain.Empiric: The empiric will consist of the results from the survey.Results: The result shows that the blog is effective as an information technology strategy however the companies should adapt their choice of blog to the products that they sell.Conclusion: Important factors for companies that seek long-term survival are involvement, communication and loyalty. It is also important to use a relationship marketing approach. .
Ungdomlig ålderdom - hur modeföretag marknadsför sig bättre hos äldre kvinnor
When the competition is getting stronger and companies must work harder to find new markets, new products and create new needs to reach growth, it appears strange that they overlook an obvious target segment right in front of their eyes. For some years ago, marketers of fashion brands feared that older women would wear their clothes, because it gave bad promotion for the young economically viable target group. Today, older women have difficulties finding clothes with right fit, style and personal taste. They would gratefully accept a brand, they felt were aimed for them. The purpose of this study is to give new ideas to companies in the fashion industry, how to reach this target group, but also be a contributing reason for older women to see the market opening for them.
Upplevelsen av hot och våld : En kvalitativ studie med personal som arbetar på barn och ungdomspsykiatrisk akutmottagning
The aim of the study was to examine individual staff experience and management of threats and violence in the acute psychiatric department for children and teenagers in Uppsala. Previous research shows that the experience of threats and/or violence is individual, and that it is difficult to distinguish between these concepts. Research shows that it is particularly vulnerable to work in psychiatry when mental illness is a cause when threats and violence occurs. Threats and violence can result in different consequences for the individual. The study is based on qualitative interviews and the material was collected in the autumn of 2012 at Akademiska sjukhuset.
Frälsesamhället : En studie av det svenska 1300-talsfrälsets ideologi såsom framställd i Erikskrönikan
In the wake of a heightened interest in the Swedish Middle Ages, the need for knowledge has increased as well. The Swedish Middle Ages was an era when the country truly began to grow closer to the European sphere of culture. The forces behind this transformation are largely to be sought among the social elite, the budding aristocracy of Sweden. The process of becoming ?Europeans? brought with it great changes to Sweden, not the least in terms of the political arena.
Barns tankar och handlingar inom hållbar utveckling
Studiens syfte är att bidra till en större förståelse om hur barn tänker och handlar kring konceptet hållbar utveckling. Huvudfrågan lyder Vilka tankar har barn i skolår 2 om sin egen handlingskompetens när det gäller den ekologiska dimensionen inom hållbar utveckling? Mer specifikt undersöks i studien:
- Vilka kunskaper i miljöfrågor beskriver barnen?
- Vilka erfarenheter har barnen av arbete för en hållbar utveckling?
- Vilka känslor av ansvar redogör barnen för?
Studiens teoretiska utgångspunkter är begreppet handlingskompetens, där en handling sker med avsikt, och en modell för Environmentally Responsible Behavior (ERB) där faktorer som kan påverka miljövänliga handlingar tas upp. Dessa mycket individuella och sociala koncept kompletteras med de konsekventa och följdriktiga teorier om det kognitiva lärandet och barns utvecklingsstadier som Jean Piaget utformat.
Nio barn i skolår 2 på en medelstor skola i Skåne blev intervjuade och deras svar visar på stor variation både i kunskaper, erfarenheter och känslor för miljöfrågor. Barnens svar är mycket individuella men har ändå gemensamma teman som omsorgen för djur och praktisk erfarenhet av sopor och skräp i naturen.
Förpackningsteorier : En studie av centrala faktorer som inverkar på konsumentens köpbeslutsprocess
Syfte: Syftet med uppsatsen är att genom empiri se vilka faktorer som är av central betydelse i konsumentens köpbeslutsprocess och samtidigt pröva riktigheten hos de förpackningsteorierna vi valt som teoretisk referensram.Metod: Empirin samlades in genom en kvalitativ metod bestående av djupintervjuer med konsumenter som köper lågengagemangsprodukten spaghetti.Teoretiska perspektiv: Teorikapitlet strävar efter att ge en bild av några marknadsföringsbegrepp och förpackningen och dess olika element. Till sist presenteras två modeller som ligger till grund för undersökningen.Empirisk analys: Empiri består av tolv stycken djupintervjuer med konsumenter som köper spaghetti. Dessa har sedan tolkats och analyserats utifrån modellen om köpbeslutsprocessen, som är uppbyggd av teorierna.Slutsatser: Slutsatserna är att faktorn information är av centralbetydelse för konsumenten i sitt köpbeslut och ur den teoretiska grund som finns i uppsatsen, kan inte alla teorier ges riktighet. Av undersökningen framkom det också att graden av engagemang i köpbeslutsprocessen har ökat. Enligt konsumenterna ska en optimal förpackning vara återförslutningsbar, vara större och ha refill funktion samt ha en tydlig innehållsdeklaration på svenska.
Interaktionsdesign på webben - - Att påverka attityder till crowdfunding och mikroinvesterande genom grafiska komponenter och design
In this paper we have investigated which visual components that are of importance when designing a website with the purpose of influencing peoples attitudes in a positive direction regarding the specific phenomenas crowdfunding and microinvestments. To investigate how people respond to these concepts we made a survey. The survey showed us that the respondents were indecivise regarding risktaking and that personal interest was of great importance weather the respondents were to invest or not. Therefor we included visual components in the design with the purpose of expressing professional and trustworthy impressions and at the same time reach the user at an emotional level. In the following interviews that we made we tested if our visual components had the intended effects.
Vad har jag gjort för att förtjäna detta? : En studie av kvinnors upplevelser i våldsutsatta relationer
The purpose of this study is to gain a better understanding of women who have been abused by their partners. The study also examines how violence takes shape in a relationship. Based on a qualitative text analysis of three autobiographies and one novel, we have obtained the material for this study. The three selected autobiographies are; "I have not told you everything" by Jessie Andersson, "The nightmare" by Maria Dahlén and "It would be a pleasure to kill you" by Magdalena Graaf and the novel "Hidden" by Liza Marklund. To gain a better understanding of this topic, we have used the following theories; the process of normalization of violence, gender and masculinity.
Lärplattformar- verktyg för lärandet : Hur bör det utformas för att förbättra e-lärande för studenter på Linneuniversitet?
The development of the web has become an attractive area, with continuously and rapid development in the area it has led to a big change in the way of learning. Learning is a concept with many definitions, but a definition that is many at hand is that learning means that individuals seeking new knowledge and experiences that shape their goals, behavior and environment.With the development of the web a new way of learning emerged, E-learning. E-learning integrates information technology with the traditional learning to offers a flexible way of learning for students where they won't be dependent on time, place or others issues that would prevent their learning. E-learning takes shape of an application, LMS (Learning Management System). Today LMS are widely used in many universities, but with new technique comes new problems. The constant developments of the LMS have made the decision to use LMS difficult.
Finansiell Kommunikation 2.0: En kvalitativ fallstudie om de svenska storbankernas syn på och användning av sociala medier i syfte att bättre tillfredsställa ekonomiska journalisters, investerares och finansiella analytikers informationsbehov
Social media has today reached a level of maturity similar to the Internet in the beginning of the millennium. More and more people get involved both on a private and professional level and companies are starting to realize the need to keep up with the new online behavior of its target groups. The Investor Relations(IR) function has for a very long time been carried out by writing reports and press releases, but maybe as times change so will the tools needed to communicate the IR-issues for the companies? The purpose of this paper was to examine the views on and involvement in social media for IR-purposes at the four main banks in Sweden: Nordea, SEB, Handelsbanken and Swedbank. The study was carried out in the form of a qualitative case study in which the banks were analyzed separately with the help of Davids and Venkateshs TAM2-model(2000) and also analyzed against one another.
Privatpersoners sparbeteende i Tillväxtmarknadsfonder Ryssland, Kina & Afrika
This paper includes astudy of the mutual fund market investors during a selected timeperiod. The reader is given a descriptive picture of how people in different age groups have acted in conjunction with the last major financial crisis. It has been studied whether people in the different age categories have saved,purchased or sold during this time period based on theories and analytic material from one of the largest fund operators in Sweden. The result enlightens people?s activity and risk appetite in relation to the fund market. The essay results in an explanation of the underlying cause of the behavior of the people in the different age categories.The paper assumes that the market is cyclical and that more crises will occur in the future.
Hur inomhusmiljö på vårdboenden påverkar personer med demens- en literaturstudie
Demens är en folksjukdom som ökar och är vanligare idag än för 30 år sedan. Orsaken till detta är att människan lever längre och risken för att drabbas av demens ökar med stigande ålder. Personer med demens har begränsad förmåga att tolka samt förstå omgivningen de vistas i, därför är det viktigt att den fysiska inomhus miljön inte utgör ett hinder för personerna. Inomhusmiljön skall anpassas efter deras behov för att de skall känna trygghet och därmed påvisa positiv beteende. Syftet med denna litteraturstudie är var förkovra oss om hur inomhusmiljön påverkar personer med demens på vårdboende.
Det var livet att slåss, att alltid vara en krigare : En studie om unga i vit makt
We have studied the process of recruiting young people to the white power movement. With the help of theoretical concepts as Outsiders and Stigma, we have elaborated the purpose of the study. The focus of the study lays in finding out which elements contributes to adolescence seeking membership in white power, and furthermore what white power organizations offers young people, to attract them to recruitment. We also want to find out if it possibly lays a desire for communion, behind adolescences decision to join these movements, and also how the communion manitains within the group? To expand our knowledge in the field of White Power, we have taken note of a body of literature that deals with the current topic, and previous research that treats questions about subculture, community and recruitment.
Kommunikation av smärtuttryck hos älde personer med demenssjukdom
AbstractBackground: Among elderly people with dementia pain is a common problem. In older persons, particularly those suffering from dementia and cognitive impairment pain is often underdiagnosed and undertreated causing unnecessary pain, suffering and affect quality of life negatively. Dementia complicates the identification of pain when the natural ability to communicate decreases when a person is suffering from dementia. It is important that health professionals working with older persons with dementia are aware of the person?s pain expression.Aim: To clarify how older persons with dementia communicate pain expression.Method: To study this area a literature review was used.
Vägen till den virtuella butiken - en studie om Gina Tricots möjligheter att marknadsföra sig online
Internet når idag över 8 miljoner människor i Sverige och är en naturlig del av vardagen för många. För företag betyder detta en viktig marknadsföringskanal som inte bör underskattas. Genom att kommunicera med målgruppen via plattformer såsom sociala nätverk, bloggar och mikrobloggar kan företag erbjuda mervärde och bygga relationer online. Genom att utnyttja rätt marknadsföringskanal kan onlinemarknadsföring undvika att uppfattas som påträngande för konsumenten och istället inspirera på ett hjälpfullt sätt.Syftet med studien är att med en kartläggning av fast-fashionkonsumenters nätbeteende och attityder fastställa hur modeföretaget Gina Tricot som har flera försäljningskanaler kan öka besöksfrekvensen till den virtuella butiken genom marknadsföring online. Uppsatsen har en kvalitativ ansats med en fallstudiedesign.