Sök:

Sökresultat:

553 Uppsatser om Schema-incongruent advertising - Sida 22 av 37

Det kompetenta barnet : -studie om barnets inflytande och delaktighet i förskolor med Reggio Emilia inspriation

Introduktion: att lyssna på barnens idéer och tankar för att komma fram till gemensamma mål innebär att alla kan känna delaktighet i det som sker. Pedagoger bör inte använda den makt som de har på ett negativt sätt utan vända den till att skapa demokratiska och delaktiga beslut. Det är viktigt att ta reda på hur mycket barnen kan förstå begreppen som inflytande, demokrati samt delaktighet. Skapa vardagliga situationer där barnen får en förståelse för orden demokrati, inflytande och delaktighet.Syftet: med vår studie är att undersöka hur barns inflytande och delaktighet påverkar deras vardag och att undersöka om barn har insikt om sin delaktighet i de sammanhang där beslut tas.Metod: ett mindre antal barn från två olika Reggio Emilia inspirerade förskolor, placerade i en av stadsdelarna till en storstad, deltog i studien. Vi använde oss av observations schema och intervju med stöd av fyra frågor.Resultatet: visar att pedagogerna behöver ändra sitt förhållningssätt för att sträva efter uppmuntran där barn medverkar till påverkan och inflytande.

Studie till uppstartande av annonskatalog

Sten Jonsson wants to start a production of an advertising catalogue for small companies in Sweden. Acatalogue where the advertisingcost is so low that most of the companies can afford to participate. Thecompanies who will advertise should be manufacturing companies in trades of carpentry, sheet metalworkshops, forging workshops and engineering workshops.The catalogue will facilitate for the manufacturer to reach the costumer without any middleman.Without a middleman creates a possibility for an opinion about the product at the same time as theprice can be held low. A catalogue of this type would benefit the marketing of the companies at the sametime as it would generate an occasion for innovations.The possible target groups are property companies, construct companies and farmers.A market research has been carried out contained a postal interview and a phone interview. Themarket research carried out to get an understanding in what the companies think about the idea butalso to see if the companies are in interest of advertise in the catalogue.

Less is More - en studie om utformningen av inlägg på sociala medier

Theory has concluded that consumers evaluate advertising not only based on what the advertiser's message aims to communicate, but also how the message is communicated. As the most popular activity on the world's largest social media channels is to upload and share photos, it has become crucial for advertisers to define strategies that maximize the reach of photo posts. Two observed variations of images used in posts are graphical images and digital photographs. The aim of this study is to investigate which of these two strategies that generate most positive impact on the sender and its brand. 230 users of the Chinese Facebook and Twitter counterpart, Sina Weibo, were exposed to manipulated Sina Weibo posts after which they answered a survey.

Elevers syn på elevinflytande : Elevinflytande i skolvardagen

Syftet med denna undersökning är att ta reda på elevers åsikter, tankar, upplevelser och visioner om elevinflytande samt att låta elever komma till tals. Speciellt eftersom den mesta forskningen gällande barn och unga avser de vuxnas syn på denna grupp. Problemformuleringarna i denna studie är ?Elevers upplevelser av reellt elevinflytande? och ?Elevers visioner om elevinflytande?. Genom att genomföra fokusgruppsintervjuer i årskurs 4-6 samlades studiens data in.

Att vara rolig på någon annans bekostnad: varumärkesparodiers effekter på det avsändande varumärket

A challenge faced by marketers is to make their products stand out in today's cluttered marketplace. Recently, a new approach to attract attention has been observed - brands communicating their products by making fun of other brands. This way of parodying a competitor, or even an unrelated brand, is a risky but potentially effective way to increase attention. Brand parodies walk a fine line between being humorous and clever, or coming off as offensive. Furthermore, parodying another trademark poses legal considerations.

Webbplatsen som marknadsföringskanal ? Lokala Evenemang

Genom Internet skapas ständigt nya och kreativa lösningar som ger företag ochorganisationer möjligheter att förmedla sitt budskap på ett virtuellt sätt. Särskilt viktigt ärdet för upplevelseindustrin och där tillhörande evenemangsaktörer att kunna återgeverkligheten i teknologin. I vår uppsats har vi som syfte att kartlägga hur lokalaevenemang marknadsförs via Internet, för att sedan dra slutsatser om hur deraswebbplatser kan förstärka och förlänga upplevelsen för besökaren.Studien bygger på en kvalitativ metod där vi har gjort semistrukturerade observationer avåterkommande, större och lokala evenemang som låg nära i tiden för sitt genomförande.Den undersökningsmetod vi tillämpade var att utföra observationer med hjälp av ettschema. Detta schema var baserat på teorier och modeller från litteraturgenomgången. Iden teoretiska delen beskrivs teorier om Event marketing, Internetmarknadsföring,kundvärde, besökarens deltagande och engagemang samt hur upplevelser kan förlängas.I resultatet presenteras och analyseras de observationer vi har gjort och vi uttalar oss omtendenser och mönster.

Farmakologisk påverkan på placenta och foster under missbruk av opioider och kokain

Placentan (livmoderkakan) är ett metaboliskt viktigt organ och under opiat och kokain missbruk påverkas placentan negativt och det påverkar fostrets normala utveckling. Syftet med denna litteraturstudie var att ta reda på hur placenta och foster påverkades av opiater och kokain samt om det fanns någon specifik behandling för foster och barn före respektive efter förlossningen. Nio vetenskapliga artiklar granskades och analyserades enligt SBU:s analysmodell. Resultaten visade att acetylkolinfrisättningen och den viktiga aminosyratransporten till fostrets blodomlopp hämmades vid opiat och kokain missbruk. Detta resulterar i tillväxthämning hos fostret som ger lägre födelsevikt, mindre huvudomfång, kortare barn samt att de föds med neonatal abstinens symtom (NAS) i varierande styrka.

Corporate identity through graphic design

The degree project has been implemented abroad in Brisbane, Australia. A literature study has beenperformed parallel to the practical work within the subject »Corporate identity through graphicaldesign«. In this study deeper research has been made concerning the establishment and manifestationof a corporate identity and its program. The knowledge given from this study has been put into practicethrough two larger projects.The first project was carried out at De Pasquale, advertising agency in Brisbane, where a corporateidentity program was designed for a new company. The company is a fitness centre, called KnockoutFitness, which specializes in different types of boxing training sessions such as Boxing, Thai Bow andBoxercise but also Aqua aerobics.

Myten om den kinesiska kvinnan

Uppsatsen belyser myter om kvinnlighet i kinesiska reklamannonser. De valda reklamannonserna riktar sig till kinesiska storstadskvinnor i de övre samhällsskikten, som har råd att konsumera de exklusiva damtidningar som studeras. Syftet är att undersöka hur öst och väst möts i reklamen. Utifrån ?The Advertising Meaning Model? belyses vilka faktorer som inverkar på mottagarens avkodning av reklamannonser.

Könsstereotyper i reklam, Gender stereotypes in commercials : En analys av genus i ICAs och H&Ms reklam, gender analysis of the commercials from ICA and H&M

We are constantly being fed information. Everything and everyone we come into contact with may somehow make a new impression on us, whether we are aware of it or not. One of the ways that people in today?s society in Sweden are being given information is via different types of media, for example through commercials. Whether it?s a video clip or a still-frame picture, a commercial is an effective way for a company to reach out to potential customers.However, it is not only the messages or signals that may appear obvious that these companies send out when advertising with commercials.

Nyhetsradio : Om skillnaderna i korta riksnyhetssändningar mellan två kommersiella radiostationer och public serviceradion.

The purpose of this BA-thesis was to learn the differences in news broadcasts between one public service radio channel and two commercial radio channels. To do this we used a quantitative analysis method to examine the content of the news broadcasts and then we conducted in-depth interviews with several people working with the different radio channels using a qualitative research interview method to learn their views on news and news broadcasting.We measured the differences between the channels in six areas: subject, headline, news presentation, gender, advertising and sources.Our two main theories were normative theory and media logic.The results found that there were several major differences between the public service radio channel and the two commercial radio channels. Apart from several important differences in the six measured categories we also found that the sound and tone in the public service radio channel was very different from the two commercial radio channels.We also found the public service radio channels news broadcasts to be more serious than the two commercials ones?..

Användarspridd reklam på Facebook : En kvalitativ studie om hur användarspridd information på Facebook uppfattas av användarna

In this Bachelor?s essay we discuss whether eWOM (electronic word-of-mouth) is perceived as advertisement or as normal information, which is not influenced by any company, on the platform Facebook. The information which we were interested in is the one spread by normal users, and user?s perception of it. To find our results we have conducted a study in which we have used the method interview, which gives qualitative results.

Designriktlinjer för platsbaserade pushtjänster för direktmarknadsföring till smartphones : En explorativ studie med smartphoneanvändare

Idag lever vi i ett samhälle där smartphones blivit allmänt förekommande. Som en följd av ökade nätverkshastigheter har möjligheterna att enkelt få tillgång till information aldrig varit bättre. Den ökade användning av smartphones har också skapat möjligheter till en rad olika applikationer såsom platsbaserade applikationer som använder sig av pushtjänster. I vår studie har vi undersökt frågan ?Hur kan platsbaserade pushtjänster som ett verktyg för direktmarknadsföring designas för att möta smartphoneanvändares behov??. Genom en litteraturstudie har vi sammanställt och identifierat designteman från tidigare HCI- och interaktionsdesign forskning.

Barns lek på en förskolegård.

Syftet med uppsatsen är att undersöka hur den pedagogiska miljön på en förskolegård påverkar hur barn i åldern tre till fem år leker. Jag har undersökt hur gården ser ut, vad och hur barnen leker på den samt den pedagogiska miljöns påverkan på barnens lek. Jag har valt att avgränsa undersökningen om pedagogiska miljön till pedagogernas påverkan, den fysiska miljöns påverkan samt materialets påverkan på lek. I kunskapsbakgrunden presenterar jag tidigare forskning kring förskolegårdar och lek utomhus samt definierar begreppen lek och pedagogisk miljö. Som metod för undersökningen har jag använt mig av observationer.

Gott snack! - en kulturanalys i jakten på det pedagogiska samtalet

Gott snack ? en kulturanalys i jakten på det pedagogiska samtalet är författat av Sebastian Aggestam och Hanna Persson och behandlar det pedagogiska samtalets funktion och plats i skolan. Med pedagogiska samtal menas det reflekterande och kunskapsutvecklande samtalet mellan lärare. Med kulturanalytiska metoder granskas samverkansformer och det kollegiala samarbetet på en grundskola i Skåne. Utifrån teorier av framförallt Andy Hargreaves och Gunnar Berg om hur kulturer formas och styrs identifieras tre kodbärare; kommunen, rektorn och lärarna, vilka genom dokumentanalys och kvalitativa intervjuer utgör det empiriska materialet.

<- Föregående sida 22 Nästa sida ->