
Sökresultat:
826 Uppsatser om Sales promotion - Sida 22 av 56
Kultur som friskvård : för ökad känsla av sammanhang
Kan kulturaktiviteter vilka erbjuds genom arbetet, resultera i ett ökat välmående för den anställde och eventuellt även en ökad känsla av sammanhang? Detta är utgångspunkten för uppsatsen, som tar sin början i Antonovskys salutogena perspektiv och KASAM, vilket mäts kvantitativt på två grupper där Grupp 1 utgjordes av anställda på arbetsplatser där kulturaktiviteter regelbundet erbjöds och Grupp 2 av anställda på en arbetsplats utan kulturaktiviteter. Genom deltagarnas resultat på KASAM formuläret, utlästes att kulturaktiviteter och ett deltagande i dessa visar ett samband med en ökad KASAM hos individen. Uppsatsen diskuterar sedermera hur kulturkonsumtion kan vara en bidragande mental hälsofaktor av lika vikt som den av arbetsplatser mer erkända uppbyggnaden av fysisk hälsa, genom träning för förebyggande av sjukdom och ohälsa..
Sågverksbranschens kostnads- och intäktsstruktur : undersökning, analys och trender inom svensk sågverksnäring
Sandvik Group is a global engineering corporation within materials technology and produces, among other things, band sawsteel. In order to develop custom relations, custom benefits and the supply chain Sandvik wants to become more acquainted with its customers. Improved feedback means that Sandvik will be able to develop its products in a customized direction. This thesis is a tool for educating and developing sales staff. As a support a calculation tool that can be used as a sales aid has been developed.
Det hälsopromotiva arbetet : Hur individen identifierar sig med organisationen
Samhället har under de senaste årtiondena inriktat sig allt mer på hälsa och välmående. Detta har skapat ett allt större intresse för organisationers arbete med hälsopromotion, det vill säga främjande av hälsa på arbetsplatsen. Kandidatuppsatsen behandlar hur hälsopromotion används för att skapa medarbetare som identifierar sig med Svenska Byggnadsarbetarförbundets värderingar. Anställda har intervjuats där utgångspunkten var att undersöka hur förbundskontoret arbetar med hälsopromotion och hur värderingar förmedlas. Genom intervjuer framgick att förbundskontoret använder sig av olika identitetsskapande metoder för att styra medarbetare att identifiera sig med organisationen och för att bli självstyrande.
Att öka genom att minska - En kvantitativ undersökning av effekterna vid en sortimentsreduktion
For the last 50 years the amount of available consumer goods has exploded in number, due to improvements in production and technology. The problem is that the overall sales of many categories are stagnant and retailers are unwilling to grant the categories more shelf space. Therefore many categories are crowded with products and hard for consumers to navigate in. The purpose of this paper is to examine the effects of an assortment reduction on several variables relating to assortment perceptions, customer satisfaction and store choice. The study was carried out as an experiment with 127 participants.
Radisson SAS - Varför har deras företagskunder valt dem, och varför stannar de kvar
Purpose: The purpose of this essay is to study how the hotel chain Radisson SAS works with prolonged customer relations with their business clients, with other words the clients that have business agreements with them.Methods: This study will contain an inductive approach and qualitative methods. The qualitative research method is in the shape of a deep interview with the sales manager of Radisson SAS and qualitative interviews of chosen business clients to the hotel.Results: The results of this investigation show that business clients are controlled by what kind of agreements their company has.The companies sign agreements with hotels and hotel chains that are able to satisfy big parts of their needs, if not all of them.With the help of flexible solutions, a well known brand, and good relations, Radisson SAS has made sure that their business clients have prolonged their agreements.They are a global hotel chain near transports, and business clients feel secure with Radisson SAS..
Boktips 2.0 : En kvalitativ studie om elevers delaktighet i skapandet av boktipsvideor på en biblioteksblogg
The aim of this study was to, through a qualitative method, investigate students? participation in a specific library blog to find out what motivate them to create and share digital book recommendations through videos. It also intended to describe the students? own views of their participation.We conducted interviews with eight students in the ages 12 and 13, who all had similar experiences regarding the blog creation but diverse attitudes concerning the blog production and intentions to participate.The results showed that the strongest motivating forces behind the students' participation in the blog creation was that they enjoyed the making of the videos and also because they wanted to inspire others to read more and create resembling blogs..
Försäljningsomkostnader
Bakgrund: Det har visat sig att det i många fall kan vara svårt att jämföra kalkylinformation mellan likartade enheter trots att dessa använder sig av samma kalkyleringsmetoder, särskilt om enheterna i fråga är geografiskt placerade i regioner med olika kalkyleringstraditioner. Det är därför av intresse att undersöka hur kalkylinformationen kan skilja sig åt i dessa fall. Syfte: Syftet är att analysera försäljningsomkostnader med hänseende på deras urval och värdering i kalkyler. Genomförande: Vi har genomfört en casestudie med intervjuer med tre enhetschefer i den svenska divisionen samt med tre engelska chefer för motsvarande enheter i den brittiska divisionen inom en och samma globala koncern. Resultat: Vi finner i vår studie att kalkyltraditioner spelar en stor roll för vad kalkylinformationen visar, men att det även förekommer stora skillnader mellan enheter som har samma kalkyltradition.
Musik som kommunikation
Music affects us humans. Marketing has long made use of music as a means to enable customers to identify with a brand, and thus increase sales. The Influence of music is obvious, but can you use this on students, and how effective is it to use in a classroom?I will answer the question: how does soft music provide reassurance/create a harmoniums learning environment at the beginning of a lesson?By observing how students react and behave to the playing of soft music. My aim is to create different strategies that teachers can effectively use to get students to ?jump in? to their lessons without wasting 5-15 minutes of class time.Professor Lennart Grosin conducts research into what is in Sweden called PESKO.
Hälsopromotion i öppenvården
Engström, M. Hälsopromotion i öppenvården. En litteraturstudie om effekter av olika metoder för att främja fysisk aktivitet. Examensarbete i omvårdnad 10p. Malmö högskola: Hälsa och samhälle, utbildningsområde omvårdnad, 2007.
Syftet med denna litteraturstudie var att belysa de olika metoder som används i öppenvården för att främja fysisk aktivitet och om dessa har någon långvarig effekt.
The Emerging Pricing Capability
The purpose of this thesis is to try to understand, with the help of existing theories and empirical findings, the parameters which are of importance in the development of the pricing capability. We have used a qualitative and abductive methodology approach. The empirical findings have been collected via semi-structured interviews which we have conducted via personal and telephone interviews. Seeing pricing as a capability within the company our theoretical framework mainly consists of the resource-based view and an article explaining and given proof how pricing can be seen as a capability. We also describe the most used pricing strategy today within business-to-business companies, the cost plus strategy.
Gapet: En studie om gapet mellan leverantörer och köpare av digital skyltning
The aim of this study is to describe the market for Digital Signage in Sweden and give the reader an increased insight and understanding of the problems that suppliers and buyers of Digital Signage may encounter. The study is abductive and based on a number of qualitative interviews with representatives from potential buyers, an existing user, a supplier and a number of companies with insight into Digital Signage. Our findings show that the companies in this study have not yet reached the stage of being ready to invest in a system for Digital Signage, since the effects on for instance increased sales and potential savings on marketing communication have not yet been clearly proven. Furthermore the study shows that it is important that a supplier has a fundamental understanding of the business model of the buyer. In addition to this, service, support and IT-related issues are of great importance for the potential buyers.
Att förstå friskvård och hälsa ur ett individperspektiv : Intervjuer med anställda inom verkstadsindustrin
The aim of this qualitative study was to give an deeper understanding of how employees in the engineering industry experienced health education and how they understood and gave meaning to the terms health and health education. The study was based on interviews with eight men and women who participated in a health education project which had been held on their workplace. When the study took place the interviewees were in the age between 28 and 58 years. The results indicate that the employees understood health as a combination of both physical and psychological factors. The positive aspects described by the interviewees based on their experiences from the project were increase physical activities and that the project had helped them to get a better diet.
Skolsköterskans möjligheter och begränsningar i det hälsofrämjande arbetet gällande övervikt och fetma
Mer än 200 miljoner barn i skolåldern är överviktiga. I skolan har skolsköterskan en viktiguppgift att identifiera barn med övervikt i ett tidigt skede. Syftet med litteraturstudien var attbeskriva skolsköterskans möjligheter och begränsningar i det hälsofrämjande arbetet gällandeövervikt och fetma hos skolbarn i åldern 6-12. Metoden var systematisk litteraturstudie meddeduktiv ansats. Studien innefattade 13 artiklar som analyserades med kvalitativinnehållsanalys.
Olika fönster mot samma omvärld ? En undersökning av omvärldsbevakningen på Stockholms stadsbibliotek och Akademibokhandeln i Stockholm
The aim of this thesis is to explore how a bookstore chain and a public library meet the needs of their customers through environmental scanning. The empirical material is derived from six semi-structured interviews with six informants, three from each organization, together with an analysis of internal documents. The method used is a case study and the theoretical framework is based on models used in the process of environmental scanning, as described by Choo, Hamrefors and Hedin & Sandström among others, and which facilitate a comparison of the environmental scanning of the two organizations. The results of the study indicate that the library, as a public organization with a mission in society, perceives the environment as society as a whole and all its members as their users, whereas the bookstore concentrates on the sectors of the environment that affect their sales. The consequences of these different views are that the library is more active in the environment and uses surveys as a basic source of information, while the bookstore is more passive, and relies on statistics for information.
Personlig utveckling genom drama? : - en fenomenografisk studie av dramats och teaterns påverkan på ungdomar.
Av analysen kan Michelle sammanfatta att om hon skulle starta en kvartett i framtiden för till exempel lansering skulle hon ha en kvartett redan färdig och redo för repetition innan start av liknande projekt. Momentet att hitta potentiella medlemmar till stråkkvartetten på så kort tid är orimligt och även om hon hittade medlemmar till kvartetten så skulle det inte hålla i längden. Efter att Michelle fått erfarenhet av personer som inte hållit de muntliga avtal som faktiskt gjordes kommer hon lägga mer tid på att finna rätt personer. Dessutom hade alla de punkter angående mål, promotion och avtal diskuteras med kvartetten detaljerat för att allihop ska få en likvärdig respekt och förståelse i det samarbete som komma skall. Inget bör vara otydligt.