Sök:

Sökresultat:

826 Uppsatser om Sales promotion - Sida 19 av 56

Insatser och åtgärder för främjandet av laddelbilar i Sverige

To achieve the goal of fossil independency in the Swedish vehicle fleet in 2030, it would be important to substantially increase the proportion of electric vehicles, both BEV:s (Battery Electric Vehicles) and PHEV:s (Plug-in Hybrid Electric Vehicles). The Swedish Energy Agency has funded numerous research and development projects about electric vehicles in recent years. An important task for the Swedish Energy Agency is to allocate state funds to those projects with the greatest potential to contribute to increased establishment of electric vehicles in society. The purpose of this work is mainly to understand the efforts and measures that can make the market for electric vehicles to grow. The report can contribute to a better understanding of how far the research on electric vehicles has come and what has to be done in the future to promote the establishment of electric vehicles. Another aim for this report is that it should serve as a basis for future decisions by the Swedish Energy Agency on which projects that will be funded with state funds.

Marknadsföringsmixen inom hotellbranschen : en kvalitativ studie

Denna uppsats handlar om marknadsföringen inom hotellbranschen i synnerhet olika hotell som finns i Kalmar stad. Vår utgångspunkt är Armstrong och Kotlers (2007) fyra P:n, det vill säga produkt, pris, plats, promotion och vad dessa har för betydelse när hotellen ska marknadsföra sig för att överleva på en konkurrensfylld marknad. Vi har inriktat oss på hur marknadsföringen kan se ut inom hotellbranschen och använts oss av frågeställningen vilka marknadsföringsstrategier betonar hotell i sina utvecklingsarbeten för att se hur marknadsföringen kan utvecklas i framtiden. Uppsatsens syfte är att få förståelse för vilka marknadsföringsstrategier hotell betonar då de marknadsför sina produkter. För att kunna besvara vår frågeställning har vi använt oss av en kvalitativ metod samt tillämpat ett deduktivt arbetssätt då vi har gjort intervjuerna..

Barn och ungdomars hälsa - En enkätstudie om hur elever upplever sin skolmiljö i relation till sin psykosociala hälsa

Den psykosociala hälsan bland Sveriges befolkning blir allt sämre. Undersökningar visar att mellan femton och fyrtio procent av befolkningen lider av oro, nedstämdhet, sömnbesvär och trötthet. Den största ökningen har skett i yngre åldrar med i stort sett fördubblade andelar. Då skolan utgör en central plats i barns och ungdomars liv är det viktigt att den är välfungerande och arbetar för att främja elevernas hälsa. Syftet med studien var undersöka hur eleverna på en skola i Helsingborgs stad upplevde sin skolmiljö i relation till sin psykosociala hälsa samt om skolans hälsofrämjande arbete påverkade elevernas upplevelse av hälsa i positiv riktning.Datainsamling har skett genom enkäter till alla elever i årskurs 4 ? 9.

Vad styr sortimentet hos svenska perennaodlare? : en studie baserad på sju företag i Sydsverige

The purpose of this study is to clarify the most important factors that affect Swedish perennial growers when designing their assortment. The study describes how herbaceous perennials are produced in Sweden today and try to give an answer to the question how growing method and choice of assortment are affecting the possibilities of Swedish producers to compete on the market. Seven perennial growers in the southern and western parts of Sweden have been interviewed about their production methods and on what basis they design the assortment of perennials. During the interviews five factors seem to be the most important when the growers choose which species to grow ? profitability, the characteristics of the species, the sales channel/customer, the growing environment/growing facility and the grower?s interest and knowledge. It is often a combination of these five factors deciding if a cultivar will be grown or not. .

Utan systematiskt arbetsmiljöarbete fungerar ingenting : Chefers uppfattning om faktorer som främjar systematiskt arbetsmiljöarbete. En kvalitativ intervjustudie med enhetschefer från kommunal verksamhet

Sammanfattning Syftet med denna studie är att beskriva kommunala chefers uppfattningar om vilka faktorer som främjar systematiskt arbetsmiljöarbete (SAM). SAM är lagstadgat i Arbetsmiljölagen och är ett viktigt redskap för att skapa en god arbetsmiljö, ökad effektivitet och minskade kostnader. Stödet till chefer och organisationer i deras arbete med SAM är en viktig uppgift för företagssköterskor i företagshälsovården. Antonovskys (1987/1991) teori, känsla av sammanhang (KASAM) och i huvudsak det salutogena, hälsofrämjande synsättet ligger till grund för studien.Studien har en kvalitativt beskrivande design. Datainsamlingen har skett genom semistrukturerade intervjuer med sex enhetschefer från två svenska kommuner.

Friskvårdsförmåner och förändringar i motionsvanor hos brevbärare

The purpose of this study was to determine if wellness benefits led to any changes in exercise habits among employed postmen. The study was a cross-sectional study carried out by a quantitative method. The collection of data took the form of a questionnaire. The sample consisted of 30 postmen employed at a post office in northern Sweden. The results show that of the postman who use health care benefits, there has been a relatively small change in exercise habits.

Samverkan mellan barnhälsovård och förskola : Vi vill samarbeta, vi tycker det är viktigt, men förutsättningarna måste finnas!

Syfte Syftet med studien var att undersöka olika professioners synpunkter, erfarenheter och upplevelser av det samverkansarbete som pågår mellan förskola och barnhälsovård i Karlskrona kommun och vilken betydelse samverkansarbetet har haft för det lokala samarbetet, för deras professionella utveckling och kompetens samt på vilket sätt samverkansarbetet har påverkat arbetsformer och arbetets innehåll.Metod Studien hade en kvalitativ ansats med fokusgruppintervjuer som metod. Fyra fokusgruppintervjuer genomfördes med 21 respondenter från barnavårdcentraler och förskolor i Karlskrona kommun. Respondenterna representerades av sex olika professioner; distriktssköterskor, förskollärare, specialpedagoger, barnskötare, avdelningschefer och rektorer. Kvalitativ innehållsanalys användes som analysmetod.Resultat Analysen resulterade i ett tema och 13 kategorier med fokus på samverkan, samarbete och samsyn. Temat fångade respondenternas positiva inställning och vilja att samarbeta, samtidigt som de önskade bättre förutsättningar i form av tillräckligt med tid och struktur samt att arbetsledningen visar att de stödjer och prioriterar samarbete.

?Dubbelt uppdrag blev trippelt?: måluppfyllelse, värdegrund och? marknadsföring! : - En kvalitativ studie av musiklärarens utåtriktade verksamhet

My research interest in the upcoming paper is the increased need for promotion of schools. I. e. the individual school´s needs to be able to show its existence, in the huge flow and availability of information; schools and universities, study circles, streamed lectures on the Internet, public schools and private schools, different educational directions, et cetera. The schools? needs to market itself, make good PR and sell their pedagogical idea, and that has become increasingly important. My purpose is to clarify how music teachers, in the Swedish primary and secondary school, skills and competences are used in outreach activities within but also outside, the school premises.

Kvalitetssäkring av tjänsteföretag : en studie av utbildningsföretagens auktorisation

Denna uppsats är en fallstudie som går ut på att beskriva företaget Icehotel AB och hur de gått tillväga för att bli ett attraktivt turistmål och framgångsrikt företag.Vi har genomfört en kvalitativ undersökning där vi intervjuat företagets VD Yngve Bergqvist samt kunder som besökt Icehotel. I resultatet redovisas svaret från dessa intervjuer.Vi har valt att lägga tyngdpunkten på marknadsföringen av Icehotel och hur de lyckats nå ut till människor från hela världen. I teoridelen tar vi upp Turistmarknadsföringens 8 P och Attraktionsutveckling. I analysen tillämpar vi sedan dessa på företaget.I slutsatsen diskuterar vi kring hur Icehotel gått tillväga för att bli ett framgångsrikt företag. Vi tar upp promotion av företaget, samarbetspartners samt den professionella marknadssegmenteringen..

Resande i tjänsten och dess effekter på arbetstagaren

Due to a globalised world business travel is flourishing. This paper examines how middle level executives, travelling a lot in their work at a multi-national company, feel about their travel. It looks for links between business travel and work satisfaction among them. A short presentation of the patterns of business travel and relevant motivational and stress theories is given. Data for the paper is collected using a survey (78 participants) and interviews.

Det ekologiska valet : En konsuments väg till val av ekologiska livsmedel

This thesis examines the underlying components that affect consumer behavior regarding organic food. The thesis theoretical framework is based on Ajzen and Fishbein?s The Theory of Reasoned Action combined with theories regarding involvement and routine purchases. The empirical material is based on a desk research with 19 research papers between the years 1994 till 2009 and sales statistics over organic food.  The thesis conclusion shows that the underlying components when looking at attitude towards conventional food are price, taste, expiration-date and healthfulness. While the components for involvement in organic food is the environment, personal health and supply.

Belöningssystem och Motivation : En fallstudie om de anställda på Nordeas telefonbank i Uppsala

Denna kandidatuppsats ämnar att utreda ämnesområden motivation och belöningssystem påNordeas telefonbank i Uppsala. Undersökningen är gjord på anställda av den lägre nivån iorganisationshierarkin. För att få medarbetare engagerade till att nå företagets krav och målanvänder sig organisationer av system för att motivera och belöna sina medarbetare. Undersökningav de anställda på telefonbanken ska ta reda på huruvida de motivationstekniker ochbelöningssystem som enheten tillämpar verkligen motiverar. Undersökningen grundar sig påpersonliga intervjuer.

Matlandet Sverige : Kopplingen mellan den svenska matkulturen och besöksnäringen

The purpose of this study is to examine how a particular niche in tourism can attract international visitors to a certain destination. To do this, the Swedish food culture was used as a tool to find out how it is marketed to attract international visitors to Sweden. International visitors today wants to find destinations with a rich culture, authentications and traditions to get closer to the destinations identity. The study examines how three of the biggest companies, who works with the promotion of Sweden to an international audience, using the Swedish food culture as a marketing tool. We find that the visitor would like to get closer to the Swedish identity, which the Swedish food culture helps with..

Bakgrundsmusikens påverkan inom event marketing

The purpose of this thesis was to get a deeper understanding of why and how companies work with background music in event marketing and also how it can affect on companies image. In our research a case study was conducted and based on interviews with four respondents who all have experience working with background music throughout their careers. The study has shown that background music can be a very effective promotion tool in event marketing when it's used in the right way. Furthermore this study has shown that companies consciously use background music to enhance the experience and emotional affect the attendant through choice of music and the music can affect companies' image. Event marketing combined with background music is an effective tool for companies to generate positive associations to image and to reach their target group when right music is correctly conducted..

Grönt resande : En studie om hur företag arbetar med klimatkompensation

Carbon offsetting means to offset those greenhouse gases that are caused by our actions. The purpose of this paper is to examine how companies are working with carbon offsetting. The focus of the research is how travel agencies and companies that provides carbon offsetting. The writers also highlight the problems carbon offsetting is facing. The study was performed with qualitative methods through interviews with three companies working with carbon offsetting.

<- Föregående sida 19 Nästa sida ->