
Sökresultat:
408 Uppsatser om Road bridges - Sida 27 av 28
Roadshows inverkan på Servera Region Sydöst
Servera R&S AB is Sweden?s largest wholesale company within the restaurant and food service industry. Servera R&S AB is the daughter company to Axel Johnson AB, which in turn is a part of the Axel Johnson Group with Antonia Ax:son Johnson as the owner. Servera is a nation wide company with a business concept of offering a complete selection of merchandise and services to the professional food service market. The company is split into for different regions: the north region, the middle region, the southwest region, and the southeast region and has its headquarter in Stockholm.
3D FE Analys av korttidsmätningar hos samverkansbro med integrerade landfästen över Leduån
Broar med integrerade landfästen är i Sverige i dagsläget en relativt ovanlig brotyp, som endast finns av ett fåtal slag. Främsta fördelarna med integrerade landfästen är att rullager inte behövs mellan överbyggnad och landfästen. I nuläget finns inte tillräckligt med underlag för normer med tydliga riktlinjer och regler för projektering av sådana broar. Därför har projektet INTAB startats som har till huvudsyfte att studera integrerade broar och anpassa bronormer till dessa. Som en del i projektet INTAB (Economic and Durable Design of Composite Bridges with Integral Abutments, RFCS, 2005-2008), gjordes 2006 en pilotstudie där en samverkansbro med integrerade landfästen byggdes över ån Leduån som är belägen ca 50 kilometer söder om Umeå.
Planering av dagsutflykter på Island med nätverkanalys
Populärvetenskaplig sammanfattning: Planera dagsutflykten och upplev mer av Island. Island med sina aktiva vulkaner och stora glaciärer är ett populärt turistmål och antalet turister ökar år från år. Flertalet av de 350 000 utländska turister som årligen besöker Island anländer med flyg till huvudstaden Reykjavik. Från huvudstaden anordnas dagsutflykter genom en rad olika researrangörer. Man kan även planera en dagsutflykt själv, och köra med hyrbil.
Korrelationen mellan fotgängares skador i verkliga olyckor och Euro NCAPs testresultat för fotgängarskydd
The aim of the present study was to estimate the correlation between Euro NCAP pedestrian rating scores and injury outcome in real-life car to pedestrian crashes, with special focus on long-term disability. The study also surveyed most frequently injured body regions and risk differences for specific elements of pedestrians hit by cars. Another aim was to determine whether Brake Assist systems affect the injury outcome in real-life car to pedestrian crashes and to estimate the effect in injury reduction of a high Euro NCAP ranking score combined with Brake Assist.In the current study, the Euro NCAP pedestrian scoring was compared with the real-life outcome in pedestrian crashes that occurred in Sweden 2003-2010. The real-life crash data was obtained from the data acquisition system STRADA, which combines police records and hospital admission data. The medical data consisted of International Statistical Classification of Diseases and Related Health Problems (ICD) diagnoses and Abbreviated Injury Scale (AIS) scoring.
Gröna backar
The transformation within the swedish infrastructure has been a slow process from thebeginning of time. For almost a decade, the traditional form of contracting regardingbuildings and foremost infrastructure has evolved contracting involving the owner to definethe outcome of the product, regardless involvement from the supposed contractor. As forthe swedish market, the traditional design-bid-build (DBB) have been the primary choice ofcontracting. Although changes have been made over time regarding contracting formswithin the road administration, the railway sector has not improved or justified changesregarding choice of contracting, they have conducted same contracting relationshipsbetween them and the contractor.This bachelor thesis, conducted at the Swedish railway administration with supervision ofprofessor Kristian Widén at Lunds University, explores the forces behind the new era ofcontracting within the railway administration. This bachelor thesis focuses mainly oncontracting regarding design-build-operate-main (DBOM), the new contracting formulabetween the owner and the contractor.
Funktionsentreprenader inom Järnväg - möjligheter och hinder
The transformation within the swedish infrastructure has been a slow process from thebeginning of time. For almost a decade, the traditional form of contracting regardingbuildings and foremost infrastructure has evolved contracting involving the owner to definethe outcome of the product, regardless involvement from the supposed contractor. As forthe swedish market, the traditional design-bid-build (DBB) have been the primary choice ofcontracting. Although changes have been made over time regarding contracting formswithin the road administration, the railway sector has not improved or justified changesregarding choice of contracting, they have conducted same contracting relationshipsbetween them and the contractor.This bachelor thesis, conducted at the Swedish railway administration with supervision ofprofessor Kristian Widén at Lunds University, explores the forces behind the new era ofcontracting within the railway administration. This bachelor thesis focuses mainly oncontracting regarding design-build-operate-main (DBOM), the new contracting formulabetween the owner and the contractor.
The road to recovery : En fallstudie om Arla Foods krishantering i Mellanöstern
The aim of this thesis is to expand the understanding of 16th century Flemish art by approaching paintings by artists Pieter Aertsen (1508-1575), Joachim Beuckelaer (1533-1574) and Pieter Bruegel (c. 1525-1569) from a different perspective. This is done by extending the discourse of art history, into a discourse of literary history and primarily 16th century novels by authors such as François Rabelais and Miguel de Cervantes. The paintings are studied in relation to these 16th century novels, by comparison and as a testament of this specific time period. A widening contextualization is also constructed in which a connection to the expression of the carnivals ambivalent form, as well as the notion of lower classes is explored.
Användning av trafiksignaler och förändrad utformning för att öka kapaciteten i cirkulationsplatser
Det har byggts många rondeller under senare delen av 1990-talet och början av 2000-talet för att skapa bättre trafikmiljöer, minska fördröjningar och öka flexibiliteten i korsningar. I cirkulationsplatser med hög belastning och ojämna flöden kan det dock uppkomma en del problem. Ett av dessa problem kan vara att stora överordnade flöden genom rondeller blockerar trafik från mindre infarter så att långa köer bildas. I denna rapport analyseras olika åtgärder, som införandet av trafiksignaler och förändrad utformning, för att se om förbättringar är möjliga. Examensarbetet har lett till en god inventering och ökad kunskap kring problematiken kring cirkulationsplatser.Presentationen av examensarbetet är uppdelat i fem delar:Litteraturstudien gav intressant kunskap om möjligheterna med att använda trafiksignaler och fysiska förändringar för att öka kapaciteten i en hårt belastad cirkulationsplats.
Kommunikationen av ett internationellt varumärke -En studie om IKEA
The transformation within the swedish infrastructure has been a slow process from thebeginning of time. For almost a decade, the traditional form of contracting regardingbuildings and foremost infrastructure has evolved contracting involving the owner to definethe outcome of the product, regardless involvement from the supposed contractor. As forthe swedish market, the traditional design-bid-build (DBB) have been the primary choice ofcontracting. Although changes have been made over time regarding contracting formswithin the road administration, the railway sector has not improved or justified changesregarding choice of contracting, they have conducted same contracting relationshipsbetween them and the contractor.This bachelor thesis, conducted at the Swedish railway administration with supervision ofprofessor Kristian Widén at Lunds University, explores the forces behind the new era ofcontracting within the railway administration. This bachelor thesis focuses mainly oncontracting regarding design-build-operate-main (DBOM), the new contracting formulabetween the owner and the contractor.
Ny bebyggelse på Almöstrand - Planering av bostadområde i kuperad terräng
Tjörns kommun har planer på att bebygga Almön, en halvö belägen på nordöstra Tjörn intill Tjörnbron. Projektet är avgränsat till området som benämns Almöstrand, vilket är Almöns västra strand, en kuperad sluttning med kraftigt lutande partier som idag till största del består av skogsmark. Syftet är att undersöka hur man på olika sätt kan planera vägsträckningen i området, samt placering och utformning av hus, med hänsyn till en rad olika parametrar. Undersökningen visualiseras slutligen i 3D, i form av renderingar från Revit Architecture samt en fysisk modell.Initialt genomfördes en utredning för att ge beslutsunderlag till projektet. Vidare gjordes en fallstudie vilken har använts som referens och inspiration till arbetet.
The road to success? : Företags arbete med HR som strategisk partner för framgång på marknaden.
I dagens konkurrens mellan företag och individer är det, inom ett företag, ytterst viktigt att placera rätt person på rätt plats samt att ta tillvara på de talanger som en organisation har att arbeta med. ?Utan människorna fungerar ingenting, men med rätt personer för uppgiften finns ändlöst med möjligheter att förverkliga den.? (Lindelöw, 2008, s. 18). HR-avdelningen på ett företag bör sträva efter organisationens strategi i syfte att uppnå högre effektivitet och framtida mål (Boglind, Hällstén och Thilander, 2013).
Belöningssystem inom den kommunala grundskolan - belöningssystem som motivationsfaktor och styrmedel
The transformation within the swedish infrastructure has been a slow process from thebeginning of time. For almost a decade, the traditional form of contracting regardingbuildings and foremost infrastructure has evolved contracting involving the owner to definethe outcome of the product, regardless involvement from the supposed contractor. As forthe swedish market, the traditional design-bid-build (DBB) have been the primary choice ofcontracting. Although changes have been made over time regarding contracting formswithin the road administration, the railway sector has not improved or justified changesregarding choice of contracting, they have conducted same contracting relationshipsbetween them and the contractor.This bachelor thesis, conducted at the Swedish railway administration with supervision ofprofessor Kristian Widén at Lunds University, explores the forces behind the new era ofcontracting within the railway administration. This bachelor thesis focuses mainly oncontracting regarding design-build-operate-main (DBOM), the new contracting formulabetween the owner and the contractor.
Hur kan blöt vetedrank lagras, hanteras och utfodras till mjölkkor? :
Distillers? grain is a by-product of ethanol production. Corn, wheat and barley are the grains
that are generally used in the distillery process. Distillers? grain is rich in protein and
phosphorus.
Electronic Transportation Markets and New Technology
En transportbo?rs a?r en elektronisk marknadsplats da?r transportsa?ljare kan annonsera ledig kapacitet till fo?rsa?ljning och transportko?pare kan ge fo?rfra?gningar pa? transporter. Na?r akto?rerna pa? transportbo?rsen har hittat en sa?lj- eller ko?pannons som passar deras behov sluter de avtal om en transport. Transportbo?rser underla?ttar fo?r transportsa?ljare att o?ka sina fyllnadsgrader samtidigt som den a?ven underla?ttar fo?r transportko?pare att hitta transporto?rer.
Marknadsanalys av ett svenskt transportsystem med höghastighetsgodståg.
In Sweden plans to build high speed railways have been around since the early 1990s and the planshave developed to be more precised since. The future Swedish high-speed rail network is supposedto consist of two lines. Götalandsbanan; from Stockholm to Gothenburg, and Europabanan fromJönköping through the Öresund Region to Hamburg.The description of the aim to build high-speed railways in Sweden has in former reports always beento achieve rapid passenger traffic between big Scandinavian cities and Europe. There are almostnothing mentioned about the possibilities of high-speed transports of cargo on these railways. Thisstudy aims to clarify the freight transport market for Götalandsbanan and Europabanan.Today there is only one transport system with high-speed freight trains.