Sök:

Sökresultat:

430 Uppsatser om Retailer equity - Sida 2 av 29

Värdedrivare i buyout-investeringar av noterade private equity-bolag - En empirisk studie av 15 svenska buyout-investeringar 1998-2012

Sweden is a world leader in listed private equity and ranked fifth in the world in market capitalization. The sector is attracting increasing interest from the investment community. However, the private equity industry in Sweden has historically poor reputation and is criticized for creating value through high leverage, multiple riding and severe cuts. This study analyzes value creation drivers in buyouts from the perspective of the private equity firm using a dataset of 15 realized buyouts by private equity firms listed on NASDAQ OMX Nordic Stockholm. The methodology used separates the value contribution of leverage on the private equity firm's return from internal operational improvements and external variations in transaction multiples.

Co-branding och dess effekter på Brand Equity : En fallstudie på samarbetet mellan Prada och LG

This dissertation is a case study on the Co-branding between Prada and LG, ?The Prada phone by LG?. The purpose of the study is to broaden the understanding of Co-branding and the effects this type of collaboration can have on a company?s brand. The research questions are: ?What effects can a Co-branding have on a company?s Brand Equity?? and ?How can these effects be measured??.

Försäljning under ansvar; en kvantitativ studie om hur skrämselpropaganda i butiksmiljö kan påverka kunders attityd

Warning-labels as a mean of communicating social responsibility in the store. Previous studies have shown conflicting results regarding the effectiveness of warnings-labels as a way of communicating health hazards to customers and making them more conscious about the risks and changing their behavioural intentions. The focus of this study is to shed some light on how the customers react to warning-labels with different levels of fear in the store atmosphere. The results of this study tells us that liking of the retailer and its image as being socially responsible is not enhanced by the usage of a warning-label. If the retailer decides to use a warning-label, in spite of this fact, the recommendation is to use a high level of fear if the purpose is to make the category seem more risky and make the customers want to change their behaviour.

Är Sveriges detaljhandelsmonopol av alkohol en enda stor relationsfråga? : En uppsats om relationen mellan Systembolaget och dess leverantörer

The Swedish alcohol market has for many years been in the hands of the government. The question of the monopoly, its being or not being, has for a long time engaged both Swedish citizens and politicians. Since joining the European Union it has also been on the European agenda, trying to adapt Sweden to the more liberal alcohol politic in Europe.The suppliers find themselves acting on a completely different market than a market based on free competition. The suppliers are faced with one retail channel to the stores which creates dependence and uneven power balance towards the retailer. In addition to this, their marketing activities are strictly limited due to the laws and claims.

Hur värdefullt är ett varumärke? : En studie om hur konsumentbaserad brand equity mäts

AbstraktSyfte:Studiens syfte är att beskriva hur ett mätinstrument för att mätakonsumentbaserad brand equity ska utformas.Forskningsfråga:Vilka mätpunkter ska inkluderas vid mätning av konsumentbaserad brand equity?Metod:Då studien ämnar testa mätinstrumentet som skapats ur den befintliga litteraturen föllvalet på att genomföra en kvantitativ undersökning eftersom författarna avsågundersöka hur en stor mängd konsumenter uppfattar varumärken. För att samla in databad författarna 130 stycken respondenter delta i en enkätunderökning. Datananalyserades sedan i en faktoranalys.Slutsats:Efter genomförd faktoranalys kunde författarna behålla 9 stycken mätpunkter från detursprungliga 16 stycken mätpunkter. Utefter de nya mätpunkterna utformades ett nyttmätinstrument.

Private equity-företag - centrala investeringskriterier vid buyout-investeringar

De senaste fem åren har buyout-segmentet på den svenska private equity-marknaden vuxit kraftigt i omfattning. Buyout-investeringarna har ökat från 6 555 mkr år 2001 till 37 171 mkr 2006. Då pengar investeras i ett portföljbolag följer ett stort ansvar att dessa investeras så att en god avkastning uppnås som kompenserar den risk investerarna tar. Därför måste buyout-företagen i förväg noggrant analysera investeringsobjekten för att göra välgrundade kapitalplaceringar.Syftet är att beskriva vilka investeringskriterier private equity-företag tittar på inför en eventuell buyout-investering och att redogöra för vilka av dessa kriterier som är de mest centrala. Vidare är syftet att klargöra vilket avkastningskrav private equity-företagen har på sina buyout-investeringar.

Brand Brazil : En studie om brand equity på en emerging market

Title: Brand Brazil ? A study on brand equity in an emerging market Authors: Anders Andersson & Jonathan Karlsson Subject: Bachelor thesis in marketing, 15 credits Keywords: Brand equity, Emerging markets, Brand awareness, Brand associations, Perceived quality, Brand loyalty Purpose: The purpose of this thesis is to gain deeper understanding of how a company operating on an emerging market can work with brand equity, and what benefits it provides to the brand owner. Theoretical framework: The chapter begins with a description of brand equity to be further decomposed to its four dimensions; brand awareness, brand associations, perceived quality, brand loyalty Methodology: A qualitative research method with a deductive approach is conducted, where interviews with Brand/Marketing coordinators for the Brazilian subsidiaries of Volkswagen, Toyota and General Motors, are performed. Empirical framework: The chapter presents performed interviews that are supposed to describe our case studies? work and benefits from brand equity. Conclusion: This study shows that companies operating on an emerging market are working actively with brand equity, often in accordance with theory. The companies also experience positive effects from increased brand equity..

Exit Runt Hörnet! -Private Equity-fonders inverkan på Portföljbolagens Strategiska inriktning och Corporate Governance-arbete

Undersökningens syfte är att analysera hur portföljbolags Strategiska inriktning och CorporateGovernance-arbete påverkas av ett skifte till Private Equity-ägande. Uppsatsens empiriska material består av intervjuer med anställda i två stora, forskningsintensiva bolag som avnoterats från Stockholmsbörsen genom Private Equity. I undersökningen identifieras hållpunkter för portföljbolagets Strategi och Corporate Governance-arbete, vilka alla på något sätt påverkats av övergången till Private Equity. Det kan konstateras en märkbar förskjutning i portföljbolagets strategiska inriktning till följd av Private Equity-bolagets tydliga ägarstrategi.Vidare medför ägarskiftet förändringar i styrelse och ledning, samtidigt som avståndet mellan ägare-styrelse-ledning reduceras avsevärt..

Den demokratiska lyxen

Abstract: The fashion industry is perhaps the most unpredictable one where change occurs very rapidly. In order to be attractive and interesting in this competitive industry, a brand must constantly be up to date and differentiated from other brands to attract the consumers. This has given rise to an increasing growth of brands that cooperate for marketing reasons and more specifically, clothing retailers that perform designer collaborations with exclusive designers to create limited collections.Studies describing the effects of those collaborations on the retailers brands are rare and especially from a consumer perspective. Since H&M has been a pioneer in designer collaborations and has done it more times and for more years than any other retailer we have conducted our study on their case. Our intention was to investigate how the designer collaborations have affected the brand equity and image of H&M, if the collaborations have increased the willingness to pay for H&M's other ranges and if they have affected H&M's ability to extend its brand to higher price segments, through an experimental study.

Private Equity : En studie med fokus på värdeskapande

Uppsatsen syfte är att klargöra vilka faktorer som är av betydelse när det kommer till värdeskapande i private equity bolagens portföljbolag.

Private equity företagens styrning av sina portföljbolag.: Två fallstudier av relationen mellan private equity företag och portföljbolag.

The purpose of this thesis is to examine and analyze the characteristics of the management control system private equity firms use to manage their portfolio companies. The thesis takes a share holder value perspective, and it is assumed that the goal of the management control system is to increase the shareholder value in the portfolio company. In a qualitative study two private equity firms and two portfolio companies, one for each private equity firm, were studied in detail. In total, nine in debt interviews were completed. The results from this study suggest that the characteristics of the control system are dependent on the surrounding context; the focus on shareholder value and the specific characteristics of the private equity industry shape the characteristics of the management control system.

Hur påverkar en lansering av EMV det ekonomiska resultatet i en kategori -En kvantitativ studie om EMV lanseringar i sällanköpshandeln-

Private label introductions have been increasing in recent years. The main reason for this is that private labels increase the retailer's profits in the category. The purpose of this study is to examine how a private label introduction affects the category's performance. This study was conducted by studying the category's performance before and after the introduction, two categories are examined. Data have been collected at a Swedish retailer and consists of 38 stores, all located in Sweden and within the same store profile..

Vad påverkar en aktieanalystillförlitlighet? : En kvantitativ studie om relationen mellan tillförlitligheteni en aktieanalys och dess innehåll.

A debate in finance is whether a random investment gives the same return as carefully choose and valuing an amount of shares to invest in. Stock valuating Stock valuation is often done by fundamental valuation models, based on the company's underlying character, which tries to put a correct price on the stock. Today there are several different valuation models that can be used for this purpose. Since valuation models are only mathematical, equity research is underpinned by more subjective assessments about the company and its future.The purpose with this thesis is to describe which valuation models that are used by professional stock analysts, but also to see if the reliability on the equity research is affected by the used model to valuing the company. Furthermore, we want to see if the job that?s been done to understand the company, measured by the equity research quality, impact the reliability on the equity research.In this thesis, we have, to achieve our purpose, conducted a quantitative content analysis of 164 equity research done by professional analysts at firms listed on the Stockholm Stock Exchange. With basis in previous research, we have developed a method for determining the valuation model that is used in the equity research, the reliability on the equity research and a framework for assessing the quality of the equity research.In the theoretical framework the valuation models involved in our study are described, previous research on the reliability on the equity research and their practical use.

Hur påverkas Acers brand equity av co-branding med Ferrari?

Den senaste tiden har en mängd samarbeten, eller så kallade co-brandings, mellan olika företags varumärken vuxit fram. Avsikten är att förstärka sitt eller sina varumärken med hjälp av ett annat varumärke som är förknippat med någonting unikt. Hur bedömer man resultatet av denna co-branding? Har det egna varumärket förstärkts eller har det försvagats? För att klargöra detta resultat måste varumärkets Brand Equity mätas. Med brand equity menas det kapital som varumärket representerar.

Brand equity har betydelse i byggbranschen : En studie om köpbeslutsprocessen, brand equity och beslutspåverkande roller

I denna studie studeras brand equity och dess påverkan på köpbeslutsprocessen. Hur påverkar brand equity köpare? Vilka steg i köpbeslutsprocessen påverkas? Genom att studera detta kan säljande företag få en ökad förståelse för hur köpare resonerar vid inköp, vilket kan användas när de ska utforma effektivare säljstrategier. Dessutom kommer beslutspåverkande roller att studeras för att resultatet ska bli mer praktiskt applicerbart då det ofta är flera individer som är inblandande när företag ska genomföra inköp.Studien har en kvalitativ ansats med semistrukturerade intervjuer som grund för att studera vilken betydelse varumärken har under köpbeslutsprocessen i byggbranschen.Intervjuerna har genomförts med sju individer som är ansvarig eller haft en stor roll vid inköp av maskindrivna handverktyg på sina företag.Det resultat som studien kommer fram till påvisar att brand equity har betydelse. Ju starkare ett varumärkes brand equity är desto mer påverkan har det på köpbeslutsprocessen.

<- Föregående sida 2 Nästa sida ->