
Sökresultat:
1282 Uppsatser om Retailer brand - Sida 60 av 86
Audio Identity - En studie i ljudets funktion för varumärkesbyggande
Abstrakt
Sound branding är i dag ett begrepp som är välkänt bland marknadsförare.
Fördelarna med en unik och genomarbetad ljudidentitet har dock inte nått fram
till många svenska företag och varumärken. Vi ämnar med detta kandidatarbete
att utforska ljudets funktion för varumärkesbyggande samt skapa förståelse för
vilka faktorer som är avgörande gällande ljuddesignen i reklamsammanhang. Genom
tidigare forskning samt produktion av sonic logos och musik, åt olika
beställare, har vi försökt besvara frågeställningen: Hur ger man verksamheter
och varumärken en ljudidentitet?
Abstract
Sound branding today, is a well-known concept amongst marketers.
BRANDDIMENSIONERING AV STÅL : En jämförelse av dimensioneringsmetoder
När byggbranschen för några år sedan fasade ut de tidigare nationella regelverken och ersatte dem med de gemensamma europeiska konstruktionsstandarderna, Eurokoderna, ändrades processen för att brandskydda konstruktioner. Hur dimensioneringsprocessen ser ut med de nya reglerna är inte helt enkelt att sätta sig in i. Därmed har detta examensarbete framställts på uppdrag av Sweco Structures AB.Huvudmomentet i arbetet är beskrivning och förklaring av de befintliga dimensioneringsmetoderna. För att förstå metoderna från regelverken består de första kapitlen i detta arbete av grundläggande teori för brandens verkningssätt och stålets respons vid förhöjd temperatur. Detta följs av en genomgång av de förenklade beräkningsmetoderna och dess ekvationer.
Strategisk användande av sociala medier inom bankbranschen : En studie om informationschefers varumärkestänkande i förhållande till sociala medier
Young men who commit sexual abuse is a complex topic. This study is based on litterature on the subject and the material is processed through a qualitative content analysis. The study aims to study how the litterature describes the reasons why young men commit sexual abuse. It also aims to explore what is described to be effective treatment of young men who committed sexual abuse. The study found that most of the young men who commit sexual abuse comes from families where violence and psycohological abuse occurs. Many have themselves been victims of sexual abuse.
Kan ?Gnaget? och ?Stig-Helmer? påverka infrastrukturen? : En studie om turismens påverkan på infrastrukturen
The purpose of this paper is to examine whether, and if so, how tourism effect the construction of a new city district with a stadium in focus. The study is based on a case study of Swedbank Arena and Arenastaden as nearby area. There has been an interest from the writers to study Swedbank Arena and Arenastaden, as it is a current subject, and both of them are under construction, which means that it was possible to see how the process works from the ground up. It has been shown that Swedbank Arena is built up in an entirely new district in which there will be new infrastructure that is tailored to the stadium and the crowd it?s expected to attract.
Kejsarens nya kläder : En fallstudie på H&M:s Lagerfeldkollektion
As companies exert themselves to find new ways of achieving market dominance and stronger brands, the phenomenon co-branding has become increasingly popular. By cooperation between two different firms the combined effects can result in synergies not only on the balance sheet, but even through softer values such as Brand recognition, equity and larger market share. Recently the fashion company H&M launched a collection together with the esteemed fashion designer Karl Lagerfeld. The objective of this paper is to examine the effects the collaboration had on consumer?s attitudes towards the two brands.
Samverkan mellan kommunala räddningstjänster inom Sverige och nordiska gränsländer
Dagens samhälle är mycket sårbart vilket medför att det ställs högre krav på myndigheterna. Räddningstjänsten är en av dessa myndigheter som samhället förväntas kunna få snabb hjälp av vid behov. Kraven har ökat på den enskilde individen, att ha ett så högt brandskydd som möjligt som kan förväntas av denne. Ofta inträffar en olycka närmare en annan kommuns räddningstjänst än den som den tillhör. Detta innebär att tiden framtill dess att räddningsarbetet påbörjats av byggnadens kommuns räddningstjänst tar längre tid än om de två kommunernas räddningstjänster skulle samarbeta och bli larmade till samma larm.
Kombination av egna och etablerade varumärken - Ett företags liv eller död?
Konkurrensen i klädbranschen växer och blir allt intensivare. Det krävs idag mer från ett företag för att kunna skilja sig från mängden. En rad olika faktorer påverkar en konsuments beteende och attityd gentemot ett företag och en butiks val av varumärken och sortimentsutbud spelar en betydande roll för att kunna kommunicera ut ett budskap som lockar den tänkta målgruppen. Det blir allt vanligare att detaljistföretag som erbjuder etablerade varumärken integrerar bakåt och producerar egna märkesvaror. Lager 157 är ett företag som på senare tid har följt denna trend.
Att överföra rätten till ett domännamn? - en studie om känneteckeninnehavarens möjlighet att vinna ett redan registrerat domännamn som är identiskt eller förväxlingsbart med kännetecknet
Abstract Today it is very common that some person register a domain name that is identical or confusingly similar to a hallmark that is someone?s protected property. From the owners opinion this can result in a lost of company?s goodwill and there is risk that hallmark becomes powerless.Every physical and legal person can register someone?s protected hallmark as a domain name under top ? level domain .se because owner has no possibilities to stop the registration in advance. The owner of hallmark can only open a dispute trough ATF and try to win and attain a transfer of that registered domain name to itself.
Brandskyddsanalys av fyra boenden i Lycksele stad
I detta examensarbete evalueras brandsäkerheten på gruppboendena Maskrosen och Ventilen samt äldreboendena Smedsberget och Skytten i Lycksele stad. Arbetet är utfört på uppdrag av räddningstjänsten i Lycksele kommun. För att få en tillförlitlig bedömning av de fyra boendena har projektgruppen valt att använda sig av programmet ?Brandskyddsvärdering av vårdavdelningar? (BSV-vård). Detta program är baserat på olika komponenter vilka viktas med en viktningsgrad och sedan slås samman för att ge ett slutgiltigt Brandskyddsindex.
Fånga deras hjärtan : En studie om hur företag på ett effektivt sätt skapar långvariga kundrelationer i modebranschen
Media society is under a constant development and in line with this change, firms must adapt to the market. We have investigated what fashion companies in fact are doing to communicate in the dynamic market. We wanted to find out how to communicate and how they can market themselves in a new and innovative way to create long-term customer relationships. We have used a theoretical frame of reference based on marketing communication, fashion marketing, branding and relationship marketing theories. We have assumed four themes throughout the survey which are: customer contact and relationships, emotion in communication, branding and relational communication.
Riskanalys avseende brand vid Stora Ensos massafabrik i Skutskär: brandrisker vid anläggningen för torkmaskin
Telefonrådgivningen har ökat de senaste åren, det är något som blir allt vanligare att möta som första kontakt inom hälso- och sjukvården. Även på Barnavårdscentralen är det vanligt att telefonrådgivningen är ett första och ibland det enda möte för en aktuell situation. Syftet med denna studie var att beskriva föräldrars upplevelse av bemötande från BVC-sjuksköterskan vid telefonrådgivning. Data till denna studie samlades in på två orter i Norrbotten, detta skedde genom semistrukturerade intervjuer med tio föräldrar. Intervjuerna analyserades med tematisk innehållsanalys med manifest och latenta ansats.
Varumärkesidentitetens betydelse för relationen mellan leverantör och butik
Vi lever i ett samhälle där vi ständigt står inför nya bemötanden, där kläder bland annat används för att för att uttrycka intressen, åsikter och attityder till människor i vår omgivning. För att uttrycka sin livsstil lägger konsumenter större vikt vid sådant som tilltalar deras känslor vid köpbeslut, vilket medfört att varumärkesinnehavare anspelar på olika känslor för att differentiera sig mot andra märken. Varumärkesinnehavarna skapar en egen identitet som skall särskilja dem från andra. Butiker kan med hjälp av varumärkenas differentiering vända sig mot ett ofta nischat segment vilket är kunder som efterfrågar en viss typ av varumärken. Jag har varit intresserad av att undersöka hur relationen mellan en butik och en leverantör påverkas av varumärkesidentitet.
Lyxprodukter - drog eller nödvändighet?
Syfte: Syftet med denna är uppsats är att undersöka i vilken grad en lyxprodukt kan påverka konsumentens identitet. Kan det gå så långt att behovet av att köpa lyxprodukter blir som en drog? Metod: Med primärdata bestående av intervjuer har vi använt oss av en kvalitativ och en kvantitativ metod. Intervjuerna är baserade på Louis Vuittons administrativt anställda och företagets kunder. Sekundärdatan vi använt oss av består mestadels av artiklar, elektroniska källor och facklitteratur.
Att ragga på de svårflörtade: Om värdet av kampanjsajter för besökare och annonsörer
Campaign websites are a growing Internet based type of advertising, dependent upon the advertisement being actively pursued by consumers. The popularity of campaign websites stands in sharp contrast to the increasing advertising boredom among consumers often discussed in both public media and academic contexts. Despite the increasing importance of this kind of communication, little academic research has been conducted on the subject. The purpose of this thesis is to investigate the value of campaign websites for advertisers and consumers. Through a quantitative web based field study combined with an exhaustive qualitative study, we can draw conclusions concerning campaign websites and contribute with a theoretical framework for this type of advertising.
Vad är viktigast i staden? : Utveckling av ett lokaliseringsverktyg för stadsplanering
This paper is part of the research programme ViSuCity, a programme with the goal of creating more sustainable urban planning through the development of better visual tools, which ultimately means better communication between various parties of public planning. The paper concerns the implementation of MCE into a 3D program for visualization. Multi criteria evaluation (MCE) is a technique that has been developed during the last 20 years. It merges GIS with AHP, forming a decision making tool for localization of, for example, new buildings.The result is an automated tool that enables advanced analysis of geographic areas.The tool has a very high potential due to the completely automated MCE and it is adapted for people without a technical background, let alone formal training in MCE. It provides great opportunities to test different scenarios, something that should be an important advantage.