Sök:

Sökresultat:

521 Uppsatser om Retail display - Sida 31 av 35

Millesgården : vårdprogram samt förslag till förbättrad tillgänglighet

Millesgården is a museum on the island of Lidingö outside Stockholm. It contains the buildings which were the home and studios of the artist Carl Milles and his artist wife Olga. It also contains the grounds that originated as the garden of their home. Carl Milles later developed the garden into a sculpture park where a great part of the sculptors works are on display. In this report only the sculpture park is treated.

Fältmätningar av limträbalkars elasticitetsmoduler : utvärdering av tre mätmetoder

This study investigates three different methods for evaluating MOE,Modulus of Elasticity, in field measurements. The purpose is toinvestigate the possibility to use dynamic measurement methods infield measurements that hitherto (2010) has been performed with staticmethods. The objects of investigation are 20 glulam beams. The firstfield measurement took place in november 2007 and applied a staticmethod based on the standard SS-EN 408. The second measurement,described in this study, took place during summer 2010, and appliedstatic as well as dynamic methods.The MOE of wood is affected by a range different factors.

Mobila interaktiva karttjänster i en PDA

Telia Research AB forskar i människans framtida behov av tjänster gällande telekommunikation. Examensarbetet mynnar ut i en applikation för en framtida tjänst som presenteras i en mobilterminal. Meningen med examensarbetet var bland annat att visa på olika utvecklingsverktyg som kan uppnå vissa kriterier vid presentation av en karta i en mobilterminal även kallad PDA, Personal Digital Assistant. Kriterierna var bland annat att kartapplikationen skulle kunna kopplas till en databas var information om geografisk position finns. Funktioner och verktyg som kan tänkas finnas i en applikation kan vara positionering, zoomning, informationsverktyg och ett digitaliseringsverktyg som ger möjlighet att lagra en geografisk punkt med koppling till punktens personliga attribut.

Brandvägg: design av front till chassi

När man kopplar en dator eller ett lokalt nätverk av datorer till ett annat nätverk, t.ex. Internet, måste man vidta vissa åtgärder för att förhindra att inkräktare får tillgång till resurser eller material som kan anses hemligt eller känsligt. För att uppnå detta måste en s.k. brandvägg installeras. Dess uppgift är att se till att bara godkänd trafik tillåts passera mellan nätverken och att otillåten trafik blockeras och loggas.

Jag syr mina egna gröna kläder : Svenska konsumenters förtroende för företags miljömarknadsföring

Corporate Social Responsibility (CSR) eller, företags samhällsansvar har blivit ett viktigt marknadsföringsverktyg för att locka kunder och att vara konkurrenskraftig på marknaden. För att detta skall lyckas krävs det att kunderna tror på och visar förtroende för företagens kommunikation. Diverse skandaler har dock uppdagats när företag har ertappats att överdriva vad de gör, i synnerhet inom miljöaspekten. Greenwash är ett relativt nytt fenomen där företag antingen försöker att dölja sin negativa påverkan på miljön eller överdriver sina positiva aktiviteter för en hållbar framtid. På grund av detta har kunders förtroende för företag som marknadsför sitt ansvar försämrats över tid och kan avskräcka företag att fortsätta arbeta med CSR.Syftet med uppsatsen är att ta reda på hur svenska konsumenters förtroende ser ut för företags CSR-marknadsföring inom detaljhandeln och vilka faktorer som kan öka förtroendet enligt kunderna själva.

Vilka faktorer inverkar vid valet av transportföretag? : En fallstudie om företagskunders resonemang och prioriteringar vid köp av transporttjänster och val av transportföretag.

During the last couple of years the focus for many businesses have moved from just being price oriented to include such factors as quality, flexibility, service, delivery precision and environmentally friendliness. The shift in viewpoint arises from the increasingly competition on the market and the hard economic atmosphere. It has become more important to differentiate the company and its products to be able to increase market share. The purpose with this master?s thesis was to get a better understanding on how companies (customer to DHL) are reasoning and prioritizing when choosing Swedish carriers.

V.I.N.T.A.G.E. - Om kläder, kvinnor och kulturarv

SummaryThis master thesis in ethnology examines the practices around the phenomena of vintage andsecond-hand clothing in the early twenty-first century. The resurgence of vintage and retro confirmsa craze for the style periods of the past and are linked to a more widespread interest in yesterday'sfashion and objects. Television and other media outlets showcasing vintage display that it issomething that interests many in society today. More vintage dealers are pushing to change theoutlook and perspective on an old, worn in object or piece of clothing. The idea is that this objector piece of clothing holds the magic of the past and therefore becomes valuable or sought after.

Inre och yttre motivation : En studie om vilka faktorer som motiverar unga medarbetare mest i fyra detaljhandelsföretag

Titel: Inre och yttre motivation ? En studie om vilka faktorer som motiverar unga medarbetare mest i fyra detaljhandelsföretag Nivå: C- uppsats i ämnet företagsekonomiFörfattare: Joel Lawrence Tribble & Abdi Fatah JimaaleHandledare: Lars EkstrandDatum: 2013 ? JuniSyfte: Syftet med undersökningen är att, med hänsyn till incitamenten som tillämpas i detaljhandelsföretag, studera huruvida det är inre eller yttre motivationsfaktorer som har störst positiv påverkan på unga medarbetares motivation. Våra forskningsfrågor är:Är det inre eller yttre motivationsfaktorer som har störst positiv påverkan på unga medarbetares motivation?Vilka incitament tillämpar företag för att motivera sina medarbetare att utföra önskade prestationer? Metod: Vi har gjort fallstudier på fyra branschledande detaljhandelsföretag, där vi utförde fyra kvalitativa intervjuer med företagens respektive chefer. Vi delade även ut 60 enkäter till de valda företagens respondenter där vi riktade oss till unga medarbetare i åldrarna 15-30 år.

Webbutiker ? Hur hanteras frånvaron av det fysiska rummet för kommunikation?

Online shopping is growing and its turnover increases each year. Internet hastherefore become an important retail location for companies. Web shops lack thephysical room for marketing as well as face-to-face interaction between customer andsalesperson. Therefore there is a need to develop marketing and customercommunication methods for this way of shopping. In physical shops the customer hasthe ability to try on the garments and be pampered by the staff.

Framtidens butik ? Implementering av informationsteknologiska lösningar i fysiska butiker

På grund av de senaste årens ökade konkurrens inom detaljhandeln har det blivit allt mer nödvändigt att på olika sätt differentiera sig från sina konkurrenter. Ett viktigt verktyg för företagen kommer bli hanteringen av informationsteknologiska strategier. Frågan företagen bör ställa sig är hur de ska lyckas med dessa strategier. Syftet med denna studie är därför att undersöka om informationsteknologiska lösningar kan integreras i en fysisk butik på ett sådant sätt att det skapar mervärde för kunder.Teorin utgår ifrån nyckelorden konsumentbeteende och upplevt värde. Det upplevda värdet har operationaliserats och ligger vidare till grund för studiens sju hypoteser.

En flashestimator för den privata konsumtionen i Sverige med hjälpvariablerna HIP och detaljhandeln ? En tidsserieanalys med hjälp av statistikprogrammet TRAMO

In this essay we aim at finding an appropriate flash estimator of the quarterly Swedish private consumption (PK). With the aid of the statistics program TRAMO we study if monthly data from the consumer survey (HIP) and retail industry (DH) can be used in a transfer function model (TFM) to forecast PK. In the work of assessing the state of the market and the business trend, fast information from the national accounts is needed for making decisions for the economic politics in Sweden. A way to speed up the information process is to use leading economic indicators to asses this development. Another way to get information faster is to use a flash estimate.

Studie av vaktutryckningar på axel, lager och turbinsystem: analys och åtgärdsförslag för storskaliga vattenkraftverk i Sverige

Det här examensarbetet är gjort åt Vattenfall Service Nord AB som har hand om driften för 54 vattenkraftverk i Sverige tillsammans med Vattenfall Service Syd AB. I arbetsuppgifterna för driftpersonalen ingår även jourtjänstgöring. Varje vaktutryckning som görs är kostsam. Undersökning av larm som medfört vaktutryckningar av driftpersonal till vattenkraftverk mellan 2004-01-01 ? 2005-06-30 på axel, lager och turbinsystem har gjorts.

Är musik konst? - En undersökning av fem ljudskapande människors syn på sitt eget och andras skapande

Syftet med den här uppsatsen är att undersöka och synliggöra några olika sätt att se på musik som konst (eller icke-konst). Som metod har jag valt att göra kvalitativa intervjuer med fem personer som, på olika sätt och inom olika genrer, skapar musik eller ljudkonst. I intervjuerna har jag försökt ringa in de olika personernas syn på konstbegreppet, på musik i förhållande till detta begrepp samt på deras eget skapande. Resultaten visar på fem individuella synsätt och personliga definitioner av konst. Vilka intervjupersoner som delar varandras synsätt varierar mellan de olika frågeområdena och några generaliserbara slutsatser går inte att dra, vilket inte heller har varit målet med undersökningen.

Är tiden inne för virtual reality i hemmet? - En experimentell studie av virtual reality med 3D och head tracking

Genom åren har intresset för och satsningar på underhållning i tredimensionellt format (3D) gått i vågor. Idag har de flesta biografer stöd för att visa 3D-filmer. Utöver detta intresse har det på senare år även börjat komma mer teknik för 3D i hemmet. Det har också introducerats många nya mer immersiva och intuitiva inmatnings-enheter som bidrar till under-hållning med element av virtual reality hemma. Företagen Sony, Nintendo och Microsoft har alla lanserat olika typer av avancerade tekniker för sådana inmatnings-enheter till sina spel-system.

Vikten av att knyta emotionella band till konsumenter genom upplevelsebaserad marknadsföring i butik : Med sinnesmarknadsföring som ett verktyg

Syfte: Syftet med rapporten är att undersöka hur man skapar en varumärkesstrategi som fungerar från affärsidé ner till köpsituation. Vad görs idag för att uppnå en ideal upplevelse i butik och vad är gängse synsätt på hur kommunikationen ska utformas i denna kanal? Vidare är syftet att få en djupare förståelse för hur begreppen Emotional Branding, Experience Branding och Sensory Marketing bör sammankopplas och vad det kan tillföra ett varumärke inom retail. Hur kan åtråvärda upplevelser inom dagligvaruhandeln, en plattform som bör fungerar som en förlängd arm till varumärkets strategi, bidra till att bygga starka och känsloladdade relationer till sina kunder?Metodologi: Studien utgår från ett hermeneutiskt synsätt, bygger på en kvalitativt kvalitativ forskningsmetod och har en deduktiv ansats.

<- Föregående sida 31 Nästa sida ->