Sök:

Sökresultat:

76 Uppsatser om Rendering - Sida 2 av 6

Att sticka ut i mängden : En studie av tekniker för variation av instansierade modeller

Trots den senaste tidens hårdvaruutveckling är realtidsRendering av stora folkmassor fortfarande ingen trivial uppgift. Denna uppgift beskrivs som crowd Rendering. Effektiv crowd Rendering bygger ofta på instansiering, men instansiering kommer med ett problem, det skapar kloner. Denna uppsats syftar till att undersöka och utvärdera ett antal tekniker som används för att skapa mångfald för instansierade modeller. Dessa tekniker kommer tillsammans att kallas varierad instansiering.

Att sticka ut i mängden - En studie av tekniker för variation av instansierade modeller

Trots den senaste tidens hårdvaruutveckling är realtidsRendering av stora folkmassor fortfarande ingen trivial uppgift. Denna uppgift beskrivs som crowd Rendering. Effektiv crowd Rendering bygger ofta på instansiering, men instansiering kommer med ett problem, det skapar kloner. Denna uppsats syftar till att undersöka och utvärdera ett antal tekniker som används för att skapa mångfald för instansierade modeller. Dessa tekniker kommer tillsammans att kallas varierad instansiering.

Real-time rendering of large terrains using algorithms for continuous level of detail

Three-dimensional computer graphics enjoys a wide range of applications of which games and movies are only few examples. By incorporating three-dimensional computer graphics in to a simulator the simulator is able to provide the operator with visual feedback during a simulation. Simulators come in many different flavors where flight and radar simulators are two types in which three-dimensional Rendering of large terrains constitutes a central component.Ericsson Microwave Systems (EMW) in Skövde is searching for an algorithm that (a) can handle terrain data that is larger than physical memory and (b) has an adjustable error metric that can be used to reduce terrain detail level if an increase in load on other critical parts of the system is observed. The aim of this paper is to identify and evaluate existing algorithms for terrain Rendering in order to find those that meet EMW: s requirements. The objectives are to (i) perform a literature survey over existing algorithms, (ii) implement these algorithms and (iii) develop a test environment in which these algorithms can be evaluated form a performance perspective.The literature survey revealed that the algorithm developed by Lindstrom and Pascucci (2001) is the only algorithm of those examined that succeeded to fulfill the requirements without modifications or extra software.

Rendering av realistiska fågelfjädrar i realtid

I den här rapporten så visas hur realtidsRendering av fågelfjäder kan implementaras. Ett lindenmayersystem (L-system) används för att skapa geometri med hjälp av ett fåtal bézierkurvor. Naturliga variationer hos fjädrar modelleras genom att introducera externa krafter som ackumuleras slumpmässigt när L-systemet genererar geometrin. Bidirectional texture functions (BTF) används för färgsättning och effektiv modellering av fjäderns finstruktur. BTF är en sexdimensionell struktur som kan representera verkliga material genom att innehålla, förutom de två vanliga texturkoordinaterna, koordinater för betraktnings- och belysningsvinklar.

Bildbaserad rendering : Implementation och ja?mfo?relse av tva? algoritmer

Det här arbetet har gått ut på att jämföra två algoritmer för bildbaserad Rendering. Båda algoritmerna använder två bilder som spelats in med formatet MultiView plus depth för att rendera nya mellanliggande vyer av en tredimensionell scen. De tvådimensionella bilderna är kompletterade med djupvärden för varje bildpunkt. Renderingen kan då utföras genom perspektivriktiga transformationer där alla bildpunkters nya positioner projiceras individuellt. I samband med Renderingen behöver bland annat mätfel i de ursprungliga bilderna samt skymda partier hanteras.

Produktionsflöde för rendering av bilder i katalogproduktion

På IKEA går produktionsflödet för en produktbild i dagsläget från konstruktionsritning till fotografering via tillverkning och montering. En produkt som är färdig för tillverkning definieras av sin mekaniska konstruktion och sina ytegenskaper. Ledtiden och kostnaden för bildproduktionen skulle kunna minskas betydligt om produkten kunde avbildas redan i detta stadium, utan att finnas tillverkad. För detta ändamål såg IKEA en möjlighet i att introducera ett nytt produktionsflöde där avancerad datorgrafik, grafisk teknik och bildbehandling omvandlar konstruktionsritningen till produktbild. Ambitionen är att från ritningen ta ut en 3D-modell, placera den i en omgivning, ljussätta och belägga den med material och av detta skapa en tryckbar produktbild som uppfyller företagets höga kvalitetskrav.Syftet med examensarbetet var att ta fram förslag på ett konkret sådant flöde genom att undersöka olika programvaror som skulle kunna användas samt att identifiera problemområden och komma med lösningsförslag på dessa.

Jobba hårt och var fokuserad : En studie om elevers upplevelse av IUP och skriftliga omdömen

Violence is put in a specific context when the police are the perpetrator of violence Rendering violence possibly legitimate through sovereignty. The possibility of legitimization of police violence raises important questions of how such violence is legitimized and how resistance is conceived of and defined. I have interviewed seven people in Sweden from different backgrounds, all of whom share the experience of having been subjugated to police violence, including threats, harassments and physical violence.This paper analyzes the performativity of police violence through the relations between police violence, power, sovereignty, subjectstatus and resistance, in order to understand how police violence is being legitimized and to understand its consequenses with respect to those subjugated to it. I?ve also analyzed if this violence is being politicized and, in that case, how politicization is made possible.

NÄR VÅLD FÖRSTÅS SOM LEGITIMT. : En maktanalys av polisvåldets performativitet utifrån erfarenheter hos våldsutsatta.

Violence is put in a specific context when the police are the perpetrator of violence Rendering violence possibly legitimate through sovereignty. The possibility of legitimization of police violence raises important questions of how such violence is legitimized and how resistance is conceived of and defined. I have interviewed seven people in Sweden from different backgrounds, all of whom share the experience of having been subjugated to police violence, including threats, harassments and physical violence.This paper analyzes the performativity of police violence through the relations between police violence, power, sovereignty, subjectstatus and resistance, in order to understand how police violence is being legitimized and to understand its consequenses with respect to those subjugated to it. I?ve also analyzed if this violence is being politicized and, in that case, how politicization is made possible.

Förekomst av kvalificerade samtal i en kommuns skolor : En enkätstudie kring det specialpedagogiska samtalsuppdraget

Violence is put in a specific context when the police are the perpetrator of violence Rendering violence possibly legitimate through sovereignty. The possibility of legitimization of police violence raises important questions of how such violence is legitimized and how resistance is conceived of and defined. I have interviewed seven people in Sweden from different backgrounds, all of whom share the experience of having been subjugated to police violence, including threats, harassments and physical violence.This paper analyzes the performativity of police violence through the relations between police violence, power, sovereignty, subjectstatus and resistance, in order to understand how police violence is being legitimized and to understand its consequenses with respect to those subjugated to it. I?ve also analyzed if this violence is being politicized and, in that case, how politicization is made possible.

3D-modellering i AutoCAD -att skapa en digital huskonstruktion

3D-modelling in AutoCAD This thesis is done in cooperation with LB-Hus in Bromölla, and have aimed to establish a digital AutoCAD model of one of the company?s house types and to find out what opportunities there are to do visualisations in the form of images directly from the programme. Modeling has been carried out so that the very construction of the house is included. Interiors and installations, with the exception of the ventilation system, have been left out in the model. The model has been created with solid models after a comparative study made between solid models and surface models to find out which option in this case was the easiest to handle and took up the least space.

Bildrendering med intermodulerat Atomkraftmikroskop

Intermodulated force microscope (ImAFM) is a type of dynamic AFM. ImAFM opens up possibilities for mapping the topography and making quantitative determinations of material parameters at the same time. With increased information the need to generate more informative images of the sample emerges. In this Bachelor's degree project I have created tools for Rendering images of a sample. The topography is plotted as the height and a material parameter is color coded on topography.

Designvisualisering ur ?First person?-perspektiv

För att skapa kraftfullare presentationer måste nya metoder implementeras för att visualisera projekt. Ett aktivitetshus för ungdomar visualiseras i detta projekt genom att 3D-modellen av huset placeras i ett filmklipp från den plats där huset skall stå. Stegen som togs för att realisera detta var förarbete i form av inskaffande av ritningar, filmande, matchmoving, 3D-modellering, Rendering, compositing och ljuddesign. Resultatet blev ett filmklipp som ur ett första persons perspektiv både visar exteriören och interiören..

Implementation av en renderare för Agency9

The visual complexity in real-time applications, like computer games, is increasing with customer demands on vissual apperance. This trend is supported by even better graphics cards from the hardvare industry. This must be taken into consideration when the architecture of a new graphics engine is to be designed. The engines renderer is responsible of generating a picture of scene data. The renderer must cope with increasingly more complex scenes, and must be able to render them depending on available hardvare capasity.

Objektutbyte med hjälp av 3D grafik med fokus på mänskliga kroppsdelar

I denna uppsats beskrivs metoder för att skapa en arm i 3D samt att lägga in den i ett foto där den ersätter en riktigt arm. Anledningen till detta är att kunna skapa effekter i filmer och bilder som inte är möjliga med analog teknik. I denna uppsats kan man läsa om tekniker som används i varje del av utvecklingsprocessen och problem som uppstår samt lösningar och tips. I uppgiften finns det med delar som Modellering, Texturering, Rendering, Kamera Matchmoving och Compositing..

"Att skriva livet är en annan historia": att förstå och hantera inkonsekvens, diskrepans och levande metaforer i en levnadsteckning

In the pilot study for a biography, some of the methodological and/or theoretical problems facing the anthropologist and biographer are discussed.The empirical section is based on a number of interviews I made with my grandmother over the period 1995-2001. I have come across inconsistencies in the material when Rendering a historical event. Furthermore, the material makes me reflect on how the biographer or anthropologist is able to handle or interpret that she and the subject/informant has a different attitude to metaphors and how the metaphors can change over time, space and interpretation.The essay begins with a summary review of some of the central social and behavioural scientific theories that can be related to the individual and the biography.There then follows an in-depth discussion based on Paul Ricoeur's philosophy that says that your identity is created in relation to how you look at your history and future at the present time. Identities are created in an interaction between the field we are currently in, the cultural capital that includes gestures, mannerisms, symbols, our language and the area of interpretation the field allows in the culture. Consequently, the biography is also a representation that is created in time and space and between the subject and the person Rendering the subject.The biography or ethnography is transient and is of necessity a historiography.Ricoeur talks about the living metaphor.

<- Föregående sida 2 Nästa sida ->